Oldal: 1 / 2 12 UtolsóUtolsó
Eredmény: 1 - 10 (16) összesen

Téma: Online marketing stratégia

  1. #1
    system g-easy logója
    Csatlakozott
    07-04-26
    Hely
    n/a
    Hozzászólás
    4.311
    Thanked 1 Time in 1 Post

    Király Online marketing stratégia

    Gyakorlati online marketing stratégia.
    Vázold fel, hogyan csinálnád, ha
    0-500.000 ft-ig, ha
    500.000-1.000.000-ig
    gazdálkodhatnál és el akarnád érni, hogy a teljes netes közösség megismerjen..

    Kíváncsi vagyok:
    • hogyan ne maradjon kidobott pénz.. (megismerjenek, és kedvencek közé tegyenek)
    • hogyan közelíted meg a célközönséget?
    • milyen gyakorisággal és hogy hívod fel a figyelmet magadra? (hírlevél, akció, nyereményjáték stb.)
    • milyen saját statisztikát vezetsz, hogy optimalizálni tudd mire érdemes jobban és mire kevésbé odafigyelni?
    • ha már ismernek, milyen trükkel/baitingel (esetleg gerilla marketinggel) éred el, hogy a további reklámot a látogatóid végezzék? (anélkül, hogy tudnának róla )
    • offline is teszel valamit az online sikerért?
    • egy fontossági sorrend.. szerinted? design, megszólítás, egyszerűség stb? .. neked mi a sorrend?
    de kíváncsi vagyok minden egyéb tippre, trükkre, taktikára.. bármire..

    csak esszé kifejtés érdekel.. 1 mondatost inkább ne is írj..

    ezt a postot sok helyről linkelni fogom.. aki kifejti a véleményét, az aláírással releváns lesz a saját oldalára is.. ..



  2. #2
    Bölcs divehard logója
    Csatlakozott
    07-12-03
    Hely
    Budapest
    Hozzászólás
    527
    Begyűjtött 25 köszönetet
    13 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Online marketing stratégia

    Mi az alábbi marketinget -trükköt-megoldást- alkalmaztunk arra, hogy saját oldalunkat még jobban megismertessük.

    Lehet, hogy sokak számára ez kemény és elitelendő trükk, de nekünk bevált. Nekünk nem az eszközök, hanem a végeredmény számít. Van aki ezt ki meri jelenteni van aki nem. Mi az előzőekekhez tartozunk.

    Arra jöttünk rá, hogy az utazni vágyók először is a keresőket használják. A keresőkben beütik azt a szót vagy szavakat, ahová ők utazni szeretnének. (ezt mindenki tudja, nem azért írtam le)

    Általában a linkgyűjtemények jelennek meg elsőként. Mi azt mondtuk a kezdetekkor: Nem olyan nagyon fontos az, hogy a mi oldalunk figyeljen ott az elsők között, hiszen elég lesz, ha azokra a linkgyűjteményekre kihelyezzük a bannerünket. Ezek súlyos pénzekbe kerültek nekünk. Nagy változásokat nem tapasztaltunk, csupán annyit, hogy a pénzünk csak fogyott és fogyott.

    A következő ötlet az volt, hogy ok., de mostmár nézzük meg, hogy adott bannerről mennyi volt a látogatónk.
    Megdöbbentünk, hogy voltak olyan oldalon bannerünk, ahol annak megjelenéséért igen sokat fizettünk és alig volt ráklikklelés. Az éves szerződés kötött minket és csak fizettünk és fizettünk.
    Tavaly jött az új ötlet: Csak ott helyezünk el bannert, ahonnan tényleg jött látogató.
    Ezzel egyidejűleg szépen lassan egy csomó olyan linkgyűjteményt kezdtünk el szerkeszteni, ami a mi kulcsszavainkara a keresőkben elsők között lett.
    És most ott tartunk, hogy mi szerkesztünk egy csomó oldalt, ahol annyi a fizetségünk, hogy a mi bannerjeink ingyen fent lehetnek. Ez az egyik előnye a dolognak. A másik: annak a linkjét helyezzük el, akikét mi szeretnénk. Senkinek nem jár alanyi jogon az, hogy egy linkgyűjteményben szerepelhessen, bár ezt nagyon sokan nem így gondolják és néha erősen reklamálnak. A piac már csak ilyen: Abszolute kegyetlen és igazságtalan. A mi tpasztalatunkat nem azért írtam le, hogy most valaki válaszoljon rá vagy esetleg meg kelljen magyaráznom, hogy miért ilyen agresszív és szívtelen utat választottunk. Úgy gondoltuk és gondoljuk, hogy az Interneté a jövő és, ha valik az elsők között megragad az első helyeken, akkor onnan szinte lehetlen lesz a későbbiekben kiesni.
    Mindent összevetve: Sok oldalon jelen lenni és az a célközönség, aki ezeken az odalakon keresztül bolyong, az a végén csak hozzánk találjon el.
    Lehet, hogy a mi példánkkal valakinek ötletet adtam, akkor annak örülök.



  3. #3
    Bölcs divehard logója
    Csatlakozott
    07-12-03
    Hely
    Budapest
    Hozzászólás
    527
    Begyűjtött 25 köszönetet
    13 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Online marketing stratégia

    G-easy egyes kérdéseire így tudnék válaszolni:
    -hogyan ne maradjon kidobott pénz.. (megismerjenek, és kedvencek közé tegyenek) Egyértelműen mérni kell a reklámot (azért, hogy ne legyen kidobott pénz) pl egy bannernél számlálót kell beépíteni, hogy arról hány látogató jött hozzánk. Mi ezt tettük.

    -milyen gyakorisággal és hogy hívod fel a figyelmet magadra? (hírlevél, akció, nyereményjáték stb.)- Nálunk a hírlevél a menő. Minden akciót azonnal kiküldünk és ekkor is tesszük fel a honlapunkra. Nem bonyolult, színes hírlevekkel.. A Hírlevélben csak a lényeget írjuk. Hova , mikor mennyiért lehet utazni. Adott út nevéhez linket teszünk , ami elvezeti a konkrét útra. Ha bonyolult képes, sok szöveges hírlevelet küldenénk, akkor szerintünk azt senk nem olvasná el.

    -ha már ismernek, milyen trükkel/baitingel (esetleg gerilla marketinggel) éred el, hogy a további reklámot a látogatóid végezzék? (anélkül, hogy tudnának róla )-Léteznek olyan fórumok, hol az utasok elmondják a véleményüket. Ha itt minket megdicsérnek név szerint, akár egy linkkel is, akkor az a legjobb reklám. Néha persze erre megkérünk egy-két olyan fórumozát, akik velünk utaztak és megvoltak elégedve velünk, hogy amennyiben úgy gondolják, akkor ott is megírhatják saját véleményüket. Ezt csak nagyon fínoman lehet megemlíteni, mert nem szeretnek az mberek a másik emberen " csak úgy " segíteni. Óvatosan is bánunk ezzel.

    -egy fontossági sorrend.. szerinted? design, megszólítás, egyszerűség stb? .. neked mi a sorrend?- Szerintem a desing nagyon fontos. A megszólítás szerintem (ellentétben sokakkal) soha ne legyen tegeződő. Nem szabad bratyizni, és olyan hangnemet megütni, mert ez a másikban nem olyan képet fest majd le rólunk, hogy ez egy komoly megbízható cég lenne. A mi szövegeink magázódó stílusban, de egyszerű és érthető sílusban lettek megfogalmazva. Ez kell a népnek:-)
    Bocs, ha találtok itt majd egy-két nyelvtani hibát, de arra már nincs energiám, hogy ezt is végignézzem.
    Röviden, tömören, nekem erről ez a véleményem.



  4. #4
    Chrome Ball Netallica logója
    Csatlakozott
    07-10-10
    Hely
    Győr
    Hozzászólás
    1.503
    Begyűjtött 44 köszönetet
    21 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Online marketing stratégia

    Nagyon király topik ötlet, épp most hasonló cipőben járok, azaz célokat ad meg a megrendelő nem feladatokat (hiába na, nem magyar) így nagyon kíváncsi vagyok én is a válaszokra.

    Divehard, a te módszeredben szerintem nincs semmi kivetnivaló, mindenki ezt csinálja, nem csak reklámoz hanem piacot vesz, szerez, és ezzel az jár, hogy elveszi mástól.

    Néhány gondolat a felvetett kérdésekre:

    -hogyan ne maradjon kidobott pénz
    Egyetértek Divehard-al, elsődleges a mérés, statisztika. Ezen nincs mit ragozni ezért ezen kívül fontos a folytonosság, azaz nem csak egy erős dömping. Viszont a márkaépítést is kiemelten szoktam kezelni, hogy ha szakaszos a reklám akkor is benne maradjon a tudatban a termék. Tehát (bár sok marketinges nem ért velem egyet) én igenis jó arculattal, logóval látom el az oldalt és azt igenis előtérbe teszem a hirdetésnél.

    -hogyan közelíted meg a célközönséget?
    Ez mindig attól függ, hogy ki a célközönség. Minden célpiacnak van leledző helye a neten, ahol a többségük tobzódik. A célpiacnak van életkora, stílusa, neme és ezeket mindenképpen figyelembe kell venni a reklámoknál is.

    -milyen gyakorisággal és hogy hívod fel a figyelmet magadra? (hírlevél, akció, nyereményjáték stb.)
    Röviden nagyon gyakran. Amennyire csak a pénztárca engedi, azaz mindenhol ott kell lenni a bannerrel ahol csak lehet, mindol ott lenni a linknek ahol van értelme. A hírlevél egy külön téma (az egyik legfontosabb) ezért erről röviden csak annyit, hogy minimum(!) heti rendszerességű levél kell és minimum két hónapig folyamatosan. Ha csak lehetséges előre beállított levél sorozatok formájában.

    -milyen saját statisztikát vezetsz, hogy optimalizálni tudd mire érdemes jobban és mire kevésbé odafigyelni?
    Mérni kell mindent. Ha már a net ezt lehetővé teszi semmit sem szabad kihagyni. Mérni kell, hogy az elhelyezett bannerekről mennyi látogató jön, abból mennyi lesz vásárló (mert ez két külön dolog), mennyi hírlevél feliratkozó van, milyen szövegre iratkoznak leginkább fel, mennyien olvassák a levelet, mennyien vásárolnak hatására stb. Milyen címsor, fejléc, szövegezés hoz több megrendelést, feliratkozást, stb. Szóval mindent.

    -ha már ismernek, milyen trükkel/baitingel (esetleg gerilla marketinggel) éred el, hogy a További reklámot a látogatóid végezzék? (anélkül, hogy tudnának róla )
    Mostanában kezdek kicsit komolyabban foglalkozni ezzel (videómegosztós reklámok, stb.) ezért egyenlőre tapasztalatom nincs, de gondolom nem véletlenül dícsérik annyi helyen. S költséghatékony szóval nem szabad kihagyni ha az alapok megvannak.

    -offline is teszel valamit az online sikerért?
    Ha az ügyfél meg tudja fizetni akkor természetes. Tulajdonképpen mindig van értelme az offline reklámnak még akkor is ha csak netes szolgáltatásról van szó, sőt akkor igazán, hiszen azokat könnyebb így megfogni mint akik nem neteznek. De vannak olcsóbb módjai is az offline marketingnek, azokat sem szabad kihagyni. Olyasmik mint a számlán (vagy a hozzá tartozó borítékban) másik termék reklámja.

    -egy fontossági sorrend.. szerinted? design, megszólítás, egyszerűség stb? .. neked mi a sorrend?
    Szerintem nincs sorrend. Egyik sem tud tökéletes eredményt hozni a másik nélkül. De ha muszáj lenne sorrandet adni akkor ezt mondanám:
    1. Seo, hogy megtaláljon
    2. Design, hogy ne lépjen egyből
    3. Szöveg, hogy kicsit tovább is maradjon
    4. Hírlevél, hogy vissza is jöjjön
    5. Ajánlat, hogy vásároljon is

    Összesítve először is kell egy szép és profin megszövegezett weboldal, ezután egy hírlevél rendszer levelekkel, ha ezek megvannak jön a seo és a banner, google hirdetések, majd ha ez is megvan akkor jöhet a tesztelés a statisztikák figyelése hónapokig. S szép lassan átalakítani az egészet. Legalábbis ha valaki komolyan üzletel akkor ez ezzel jár, nagy esély van rá, hogy a tesztelés végére az egész projekt 100%-ban más lesz. De működni fog.

    Szóval röviden ennyi, de minden egyes weboldal, termék vagy szolgáltatás egyedi megoldásokat kíván.


    Utoljára módosítva: Netallica által : 2008-09-29 20:01

  5. #5
    Chrome Ball Netallica logója
    Csatlakozott
    07-10-10
    Hely
    Győr
    Hozzászólás
    1.503
    Begyűjtött 44 köszönetet
    21 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Online marketing stratégia

    Mivel itt egymillió a maximum kvóta ezért abból kell kihozni a maximumot. Szerintem a megrendelő célokat, elvárásokat adna meg nem azt, hogy mennyi idő alatt kell elkölteni a pénzt. Legalábbis induljunk ki egy értelmesebb megrendelőből.

    Az alap elgondolásból én azt vettem ki, hogy a weboldal és az arculati tervezés megvan, tehát "csak" a marketingre költhető az egész.

    Egyértelmű, hogy a seo nem kihagyható eszköz szerintem. Tegyük fel, hogy van 2-3 általános nehézségű kulcsszó amire elöl akar lenni. Egy ilyesféle munkára találni fog olyan seo-s emberkét aki mondjuk háromszázezerért elvállalja neki és tartja is a pozíciót folyamatos linkelésekkel ha kell mondjuk negyed évig.

    S ilyenformán akkor az egész projekt legyen mondjuk negyedéves.

    Én a maradékot így osztanám fel:

    - 300 e. a weboldal szövegezésének és a hírlevelek megírásának díjára (legyen heti egy levél, az összesen kb. 15db.). Ennyiért már vannak (ha nem is fővárosi) nagyon jó marketingesek akik megcsinálják, sőt ebbe az árba belefér a célpiac felkutatása, megismerése is. Talán még egy hírlevél szoftver is belefér

    - 300 e. mehet az olcsóbb de látogatott oldalak banner hirdetéseire, mint a tematikus lap.hu oldalak, linktárak, blogok. Ebből ha megtalálja az ember a jó helyeket kijön negyedévre akár 5-10 hirdetési hely is.

    - A maradék 200 e. pedig valószínüleg elmenne menet közben a statisztikázásból eredő módosítandó dolgokra.

    Szóval nem egy nagy keret, de három hónapon keresztül elég rendesen lehetne nyomni az oldalt, annyi látogató jönne ami indulásnak jó. A csapból nem ő folyna, de ha jó az ajánlata is (és persze az árrése) akkor ezt a pénzt bőven visszahozná neki. S a reklám nagy részének lennének plusz utóhatásai mint például a keresőből nem tűnik el, a név ismertebb lesz ha nem is egy márkaépítés ami volt, és az összegyűjtött adatbázis is használható további célokra.


    Utoljára módosítva: Netallica által : 2008-09-29 23:21

  6. #6
    Törzsvendég Tomiszka logója
    Csatlakozott
    07-07-02
    Hely
    Győr, Hungary
    Hozzászólás
    147
    Begyűjtött 0 köszönetet
    0 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Online marketing stratégia

    Részt vettünk az Internet Hungary-n, a "Hogyan kampányolna 1, 5 és 20 millió forinttal az interneten?" című pályázat kapcsán, amit meg is nyertünk. Mivel a témába vág ezért gondoltam felteszem nektek, hátha van akit érdekel.
    van egy videó a preziről és egy .ppt is.

    Hogyan kampányolna 1, 5 és 20 millió forinttal az interneten?



  7. #7
    állandó tag Tibi logója
    Csatlakozott
    07-05-02
    Hely
    ojjektum
    Hozzászólás
    1.675
    Begyűjtött 8 köszönetet
    6 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Online marketing stratégia

    Hát én most végignéztem ezt a videót, kár volt !
    Ezzel nem a ti érdemeiteket szeretném csorbitani de, nekem semmi újjat nem mondott, én nem tudom értékelni az ilyen elöadásokat ! De dry és chirsdry biztosan értékeli majd ! Én nem adnék ilyenre 20Ft-ot sem másnak, inkább megcsinálnám magam !

    Ismét hangsulyoznám nem a ti elöadásotokkal van gondom, hanem azokkal akik ilyeneket eladnak pedig semmi ujjat nem mond ! Ezt inkább a WGábor féle rovatba kéne tenni !



  8. #8
    Chrome Ball Netallica logója
    Csatlakozott
    07-10-10
    Hely
    Győr
    Hozzászólás
    1.503
    Begyűjtött 44 köszönetet
    21 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Online marketing stratégia

    Szerintem nem volt rossz ez az előadás, az biztos, hogy lesznek akiknek mondott újat, sőt nálam is volt egy momentum amire az adott megközelítésből még nem gondoltam.

    Viszont egy jó tanács: a tíz perces videóban több mint 50 öööööö szavacska szerepelt, ez több szempontból is csökkenti a hatást.



  9. #9
    insert_click bubu001 logója
    Csatlakozott
    08-05-19
    Hely
    Budapest
    Hozzászólás
    1.296
    Begyűjtött 7 köszönetet
    5 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Online marketing stratégia

    Tibi: azért én ezt nem hasonlítanám WG-hez. Dolgoztál már egyébként marketingben?



  10. #10
    állandó tag Tibi logója
    Csatlakozott
    07-05-02
    Hely
    ojjektum
    Hozzászólás
    1.675
    Begyűjtött 8 köszönetet
    6 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Online marketing stratégia

    Idézet bubu001 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Tibi: azért én ezt nem hasonlítanám WG-hez. Dolgoztál már egyébként marketingben?
    Ne forgasd ki létszi a szavaim ! Én se ahoz hasonlitottam , csak számomra ez is és az is egyformán értéktelen !

    ui: és ezzel sokan igy vannak hidd el, csakk épp nem irják ide ! PL : Stefan



Oldal: 1 / 2 12 UtolsóUtolsó

A téma címkéi:

Könyvjelzők

Hozzászólás szabályai

  • Új témákat nem hozhatsz létre
  • Válaszokat nem küldhetsz
  • Fájlokat nem csatolhatsz
  • A hozzászólásaidat nem módosíthatod
  •