Ha most félre teszünk minden mást, hogy mitől függ a konverzió, az ár, termék minőség, webshop felépítés, kereshetőség, konkurencia, offline eladások, stb. és csak a feltett kérdésre koncentrálunk, hogy milyen forrás eredményezi a legjobb konverziót, én a hatodik webáruházam után azt mondom a legjobb a google.
Ahogy Yatoo is írta, a long tail -ek annyiban lehetnek jobbak, hogy kisebb az esélye hogy melletted ugyanarra a termékre ott lesz a konkurencia is a találatok között, míg az egyszavas húzó termékeknél biztosan, bár gyakran ezeknél is érdemes ringbe szállni. Illetve ha nem csak a kulcsszó, hanem a termék maga is long tail jellegű, akkor hatványozottan igaz, hogy jó a konverziós arány.
Igazából mindegy organikus, vagy fizetett, az adwords annyiban jobb hogy konkrétabban lehet belőni a kulcsszavakat és hozzá a hirdetést és a landig page -t, ettől ez valamivel jobb konverziót eredményez mint az organikus, viszont fizetni kell érte - habár miért nem?
Az árösszehasonlítóknál nekem egyedül az árgéppel vannak jó tapasztalataim, innen tényleg van konverzió, ráadásul ez pont igyenes. A long tail jelleget itt is ki lehet használni. Pár nagyobb fizetősbe is beregisztráltam, de nekem egyik sem hozott érdemi előremozdulást.
Jó konverziója lehet még a saját hírlevél feliratkozóknak, de ugye ez az indulásnál nincs még.
Innentől fogva az a tapasztalatom, hogy bármi más hirdetéssel ha próbálkozom egyre drágábban jön ki egy konverzió, gyakorlatilag annyira, hogy nem is éri meg.
Könyvjelzők