A statisztikák figyelése során hosszútávon sztem a legnagyobb érték az, hogy ténylegesen mérni lehet, hogy milyenek a látogatói, azaz a vásárlási szokások. Ezt ilyen szempotból kevesen szokták végiggondolni. A technológi a kevés. Az emberek szokásaihoz kell alkalmazkodni. A statisztikák arra adnak alapot, hogy úgy tudjuk kialakítani az oldaltm hogy az a látogató "keze alá dolgozzon".
A szerintem fontosak:
- honnan jött, melyik oldalon működik a linkcsere, melyik hirdetési szövegem vált be stb
- hol lépett le - hol unja meg az oldalam, mi viszi el
- látogatás hossza, merre járt az oldalon
- keresőszavak - ezekkel ugyan megtalálta az oldalam, de ezek variációira is fel kell készülni
- és azért a böngészők és beállítások aránya sem mindegy, melyikre kell leginkább optimalizálni az oldalt
- és még azt nézem meg, hogy mikor nézik legkevesebben az oldalt - mikor végezzem a frissítéseket, mert ekkor zavarom legkevésbé a látogatókat
Készíttettem korábban egy php statrendszert, ami egy táblába tette, hogy melyik ip cím, mikor, melyik oldalt töltötte be, és honnan tévedt oda.
Az alapgondolat az volt, hogy lássam melyik oldalon mennyi időt tölt (azaz elolvassa, vagy menekül ) és milyen utat jár be.
Eddig még sajnos nem elemeztem soha, pedig először olyan jó ötletnek tűnt
Ezt értékesíthetnéd. Mert kevés statisztika tudja, lenne rá kereslet. A statcounterben, meg az Extreme Trackingben láttam ilyet, az utóbbiba is inkább csak nagyjából. Még az Analytics-ben sincs ilyen, a régebbi verzióban volt egy visitor route vagy valami ilyesmi, de az összesítve, de az új verzióban már nem látom.
Tehát úgy értem, hogy konkrétan látogató-szintre lebontva, hogy Józsi ekkor és ekkor érkezett, ezzel a böngészővel, erre és erre az oldalra ment, aztán elment erre az adsense hirdetésre kattintva.
Utoljára módosítva: Csicso által : 2007-05-25 23:13 Oka: gyengébbek kedvéért, akik nem értettek privátba mit írok, beszúrtam az utolsó bekezdést még. :)
Egy (t)rendkívül érdekes helyzetbe kerültem a statisztikákkal kapcsolatban. Nem tudom, hogy elhihetem-e azt ami történik a holvegyél.hu weboldalammal. Képzeljétek el, hogy 5 napja 10-szeresére ugrott a napi látogatóim száma, ami azt jelenti, hogy naponta minimum 200 új! látogató jön. Másfél hét alatt 2000 látogatóm volt.
Kérdésem: Vagy én csináltam valamit jól, vagy a statisztikai rendszerem hülyült meg (Google Analytics)?
Nézd meg, hogy honnan jön a látogatók java. Nem hinném, hogy ilyen szinten meghülyült volna a GA.
Az a kérdésem hozzátok, hogy a Google Analytics mi alapjén fogyeli a látogatókat? Ha IP cím alapján nézi, akkor a dinamikus IP-k miatt akár ugyan az a látogató is lehet, csak mindig más IP-vel jön, így az analitika új látogatónak érzékeli?
Vagy hogyan is van ez?
IP alapján nézi és hogy pontosan mi mit jelent, azt itt el tudod olvasni:
hxxp://www.google.com/support/analytics/bin/answer.py?answer=47390&topic=7261
Könyvjelzők