Oldal: 1 / 3 123 UtolsóUtolsó
Eredmény: 1 - 10 (23) összesen

Téma: SEOMOZ -2013 Search Engine Ranking Factors

  1. #1
    Bölcs esotanc logója
    Csatlakozott
    11-02-08
    Hely
    Törökszentmiklós
    Hozzászólás
    2.000
    Begyűjtött 1.245 köszönetet
    640 hozzászólásával

    Alapbeállítás SEOMOZ -2013 Search Engine Ranking Factors

    Én már nagyon vártam, két év után elkészült a SEOMOZ új értékelése. Nézzétek át, kíváncsi vagyok a véleményetekre.
    Nekem első nekifutásra az legszembetűnöbb, hogy nincs jelentős változás. Ahhoz képest, hogy milyen felfordulások voltak az elmúlt két évben.

    hxxp://moz.com/blog/ranking-factors-2013



  2. #2
    Bölcs esotanc logója
    Csatlakozott
    11-02-08
    Hely
    Törökszentmiklós
    Hozzászólás
    2.000
    Begyűjtött 1.245 köszönetet
    640 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: SEOMOZ -2013 Search Engine Ranking Factors

    Oké, most szólt Balázs, hogy Gr3nt már korábban írta, ugyhogy elnézést a duplikált tartalom miatt.

    Cserébe megpróbálom kiemelni néhány fontosabb dolgot, esetleg akik kevésbé értenek angolul.
    A módszertanról: korrelációval dolgoztak. Fontos tudni, hogy a korreláció nem jelent ok-okozati összefüggést, csupán azt mondja meg, hogy mely jellemzők hoznak általában jobb helyezést mint mások, de ez nem jelenti feltétlenül azt, hogy az a jellemő miatt van jobb helyezés. Nem tudom érthető-e?

    A legerősebb korreláció a SEOMOZ PA értékével mutatkozott
    A közösségi linkek és egyéb jelzések erős korrelációt mutattak, de a megkérdezet SEO-sok ehhez képest kisebb jelentőséget tulajdonítanak a dolognak.
    A Pingvin dacára az anchor textnek továbbra is nagy a korrelációja.
    Új elem, hogy a struktúrált adatoknak mérhetővé vált a korrelációja a helyezéssel
    On page: legerősebb a korreláció a szövegtörzsel, amit a cím, a meta description, és a H1 követ
    A socialek közül a G+-nak van a legnagyobb jelentősége, a korreláció szerint ezt a FB , majd a Tweet követi. (szakik szerint G+/Tweet/FB a sorrend)
    Röviden ennyi.



  3. The Following 4 Users Say Thank You to esotanc For This Useful Post:

    hunprobalazs (2013-07-09), iTomi (2013-07-10), webstars (2013-07-10), yatoo (2013-07-10)

  4. #3
    Bölcs BoGyesz logója
    Csatlakozott
    07-09-17
    Hely
    Sydney
    Hozzászólás
    1.067
    Begyűjtött 435 köszönetet
    198 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: SEOMOZ -2013 Search Engine Ranking Factors

    Ma reggel jot nevettuk a kollegakkal, hogy:

    Links are still believed to be the most important part of the algorithm (approximately 40%).
    Azaz a linkepites tovabbra is el es virul, csak atalakult. Az alabbi grafikon mutatja, hogy egy nagyon kompetitiv kulcsszora valo rangsorolas hogyan valtozott meg par jol elhelyezett szponzoralt cikk hatasara. Semmi mas nem tortent az oldalon, csupan linkepites megfelelo tartalommal, a megfelelo oldalakrol.



    A 10-12. helyrol feljott a 6. helyre es az organikus forgalom igy novekedett:




    "Rank Doesn’t Matter, Conversion Does"

  5. The Following 4 Users Say Thank You to BoGyesz For This Useful Post:

    hunprobalazs (2013-07-10), Portik Zalán (2013-07-10), webstars (2013-07-10), yatoo (2013-07-10)

  6. #4
    Bölcs yatoo logója
    Csatlakozott
    09-02-18
    Hozzászólás
    1.842
    Begyűjtött 524 köszönetet
    302 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: SEOMOZ -2013 Search Engine Ranking Factors

    És ismét bizonyított ténnyé válik, hogy nem kell mindig mindent elhinni amit a G leír: "a linkek helyet az élmény és a megosztás lesz a mérvadó"!



  7. #5
    Bölcs esotanc logója
    Csatlakozott
    11-02-08
    Hely
    Törökszentmiklós
    Hozzászólás
    2.000
    Begyűjtött 1.245 köszönetet
    640 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: SEOMOZ -2013 Search Engine Ranking Factors

    Bár dolog felmerült bennem, most hogy átböngésztem a Searchemtrics, searcengineland, MOz, stb ranking faktorait.

    A lényeg az hogy számos dolog, ami szerintem fontos tényező kimarad, vagy nem vizsgálható. Mik ezek?
    - a tartalomfrissítés gyakorisága/rendszeressége
    - HTML5/CSS és általában a szabványoknak való megfelelés
    - responsive tartalom
    - a linképülés természetessége, és úgy általában a linkprofil releváns domainról érkezik-e?, stb.
    - alapból kimarad a büntetés, holott ez is egy helyezést befolyásoló faktor, és itt nem feltélenül az olyan nagy büntikre gonsolok, int a Panda, vagy a Pingvin, hanem olyanokra, mint ahajtás feletti rész tartalma, vagy a helyesírás, az átirányítások, ami mind-mind pii negatívumként hathat.
    - és nyilván egy csomó egyéb

    Csak azt akarom ezzel mondani, hogy a kördiagramjuk emiatt nagyon csalóka és torz szerintem. E tekintetben még a SEO Peridoc Table a legjobb, mert az legaláb kiemeli a negatívumokat is.

    Azt hiszem itt az ideje egy saját Ranking megalkotásának!



  8. #6
    Bölcs Baross Ferenc logója
    Csatlakozott
    09-04-06
    Hely
    Budapest
    Hozzászólás
    2.208
    Begyűjtött 844 köszönetet
    573 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: SEOMOZ -2013 Search Engine Ranking Factors

    Idézet yatoo eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    És ismét bizonyított ténnyé válik, hogy nem kell mindig mindent elhinni amit a G leír: "a linkek helyet az élmény és a megosztás lesz a mérvadó"!
    a megosztás szóba bőven belefér a link..., szerintem inkább azért írták ezt át, mert növelik a hangsúlyt SM-en, illetve h a wannabe seo-k ne spammolják akkora elánnal a netet



  9. #7
    Bölcs BoGyesz logója
    Csatlakozott
    07-09-17
    Hely
    Sydney
    Hozzászólás
    1.067
    Begyűjtött 435 köszönetet
    198 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: SEOMOZ -2013 Search Engine Ranking Factors

    Megjelent egy felmérés is a linképítésről: Link Building Survey 2013 - The Results [INFOGRAPHIC] - Moz

    Érdekes adat, hogy ki mennyit költ linkekre:



    Az öt legnépszerűbb módszer:
    1. 46% Guest blogging, azaz vendég cikkek
    2. 21% Tartalom marketing (pl. infógrafika)
    3. 8% Forrás oldalak
    4. 7% PR, azaz press relesease, azaz sajtóközlemény
    5. 5% fizetett linkek (a válaszadók csupán öt százaléka ismerte be, hogy fizet )


    1 és 5 között kellett értékelni a linképítő módszerek sikerességét. (1 káros, 5 nagyon hatékony)
    • 3.53 hibás linkek (404) keresése és javítása
    • 3.37 vendég cikkek
    • 3.11 infógrafika
    • 2.93 forrásoldalak és sajtóközlemények


    A válaszadók 33%-a úgy gondolja, hogy a cikken belül elhelyezett linkek hatékonyabbak mint szerzőről szóló részben lévők a cikk alatt (12%).

    Az legkevésbé hatékony módszerek pedig:
    • 1.76 directory, azaz linktárak
    • 1.67 cikk marketing
    • 1.65 link csere
    • 1.62 blog hálózat
    • 1.29 link wheels (aki nem tudná)


    Mit jósolnak a következő egy évre, hogy mi fog a legjobban pörögni:
    1. 41% vendég cikkek
    2. 40% sajtóközlemények
    3. 34% tartalom marketing kampányok
    4. 29% infógrafikák és kapcsolat építés webmesterekkel



    Röviden ennyi.



  10. The Following 7 Users Say Thank You to BoGyesz For This Useful Post:

    akrstf (2013-07-12), esotanc (2013-07-11), Gr3nT (2013-07-11), Harder (2013-07-12), Portik Zalán (2013-07-15), tibi1987 (2013-07-28), yatoo (2013-07-11)

  11. #8
    Bölcs Baross Ferenc logója
    Csatlakozott
    09-04-06
    Hely
    Budapest
    Hozzászólás
    2.208
    Begyűjtött 844 köszönetet
    573 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: SEOMOZ -2013 Search Engine Ranking Factors

    aki esetleg nem tudná mi a különbség a vendég cikkek és a cikk marketing között:
    -a vendég cikk egy olvasott blog/újságban való megjelenés, hasznos és értékes tartalommal
    -a cikk marketing meg ami nálunk megy PR cikk / katalógus linképítés címen - téma és látogatottság nélküli oldalakon blabla szövegek csak a link kedvéért
    (tipikusan az ilyen oldalak ellen készült a panda)



  12. Az alábbi felhasználók hálásak a válaszért:

    BoGyesz (2013-07-11)

  13. #9
    Bölcs BoGyesz logója
    Csatlakozott
    07-09-17
    Hely
    Sydney
    Hozzászólás
    1.067
    Begyűjtött 435 köszönetet
    198 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: SEOMOZ -2013 Search Engine Ranking Factors

    Nagyon jó post jelent meg ismét: Why You Might Be Losing Rankings to Pages with Fewer Links, Worse Targeting, and Poor Content - Moz
    ...azaz miért teljesítenek a tiédnél látszólag gyengébb oldalak jobban?



    1. Milyen a SERP megjelenés? Mennyire jó az oldal cím és a meta leírás? Olyan, amire te is rákattintanál mert érdekesen hangzik (call-to-action) és nem egy kulcsszavaktól hemzsegő valami?

    2. Brand és domain nevek. Van -e valami negatív visszhangja a brandnek, ami miatt alacsony lehet az átkattintási arány? Mennyire bizalomgerjesztő a a kulcsszavakkal és kötőjelekkel telezsúfolt domain név?

    3. UX, user experience, azaz felhasználó élmény. Mi az első reakció, amikor a látogató megérkezik az oldalakra? Menekülnek vissza a Google-re vagy érdeklődnek és időt töltenek az oldaladon, esetleg tovább lapoznak más oldalakra és tán még konverzió is történik, vagy social megosztás? Mennyire mobil barát az oldal? Elég gyors az oldal mobil kapcsolattal is?

    4. Citations, azaz a linkeken túl mennyire népszerű maga a brand név. Beszélnek a cégről vagy weboldalról cikkekben, fórumokon és social csatornákon? Megosztják az oldal tartalmát ezeken a csatornákon? Hányszor, milyen gyakran, milyen csatornákon és milyen növekedési ütemben?

    5. Milyen minőségű az oldal tartalma? Csak eladni akar vagy valami érdekeset is elmond? Olyan a tartalom, ami te is elolvasnál és megosztanál az ismerőseiddel? Megérdemled a jobb pozíciót a többi oldalhoz képest?

    6. Mennyire helyfüggő a szolgáltatásod vagy terméked? A Google elég jól tudja érzékelni a keresők földrajzi pozícióit és annak megfelelően szűrni az eredményeket, és itt nem csak a térkép találatokról van szó.


    A cikk szerintem azért is jó, mert jól mutatja, hogy rengeteg kis apró részlet is befolyásolhatja a teljesítményt és nincsen univerzális megoldás ami minden oldalra ugyan olyan jól működik, valamint nem csak 2-3 tényezőt kell vizsgálni a konkurencia elemzésnél.



  14. The Following 9 Users Say Thank You to BoGyesz For This Useful Post:

    12vereb (2013-08-16), Csurga (2013-07-15), Harder (2013-07-15), hunprobalazs (2013-07-15), Pityu (2013-07-18), pooly (2013-07-15), Portik Zalán (2013-07-15), yatoo (2013-07-15)

  15. #10
    Bölcs esotanc logója
    Csatlakozott
    11-02-08
    Hely
    Törökszentmiklós
    Hozzászólás
    2.000
    Begyűjtött 1.245 köszönetet
    640 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: SEOMOZ -2013 Search Engine Ranking Factors

    Vettem a fáradtságot és csináltam egy némileg módosított fordítást a blogbejegzésről, és a legfontosabb alsó diagrammokat lefordítottam. Mivel elég hosszú, ezért most utólagos engedelmeteket kérve belinkelem és nem bemásolom: Seomoz google rangsorolás

    Fordítás közben rájöttem, hogy számos SEO-s kifejezésnek nem tudom a magyar megfelelőjét, és csak angolul tudom, hogy mit jelent, ha találtak benne olyan SEO-s kifejezést, amit rosszul fordítottam magyarr, kérlek jelezzétek, köszi!


    Utoljára módosítva: esotanc által : 2013-07-18 10:35

  16. The Following 5 Users Say Thank You to esotanc For This Useful Post:

    12vereb (2013-08-16), balinth.i (2013-07-18), comedy (2013-08-07), Gr3nT (2013-07-18), repjegyutazas (2013-07-18)

Oldal: 1 / 3 123 UtolsóUtolsó

Könyvjelzők

Hozzászólás szabályai

  • Új témákat nem hozhatsz létre
  • Válaszokat nem küldhetsz
  • Fájlokat nem csatolhatsz
  • A hozzászólásaidat nem módosíthatod
  •