Oldal: 1 / 5 123 ... UtolsóUtolsó
Eredmény: 1 - 10 (47) összesen

Téma: Modern tévhitek a SEO-ról

  1. #1
    MAG
    MAG nem elérhető
    Bölcs MAG logója
    Csatlakozott
    08-08-15
    Hozzászólás
    578
    Thanked 1 Time in 1 Post

    Alapbeállítás Modern tévhitek a SEO-ról

    Nem a saját agyamból pattant ki de érdekesnek találtam és lefordítottam. Lehet vitát nyitni és kiegészíteni!

    Google ADWords
    Tévhit: a Google ADWords befolyásolja a helyezést a SERP-en.

    Tény: Az oldal helyezése csak indirekt módon befolyásolja a helyezést: többen olvassák az oldalt és többen linkelnek az oldalra szerencsés esetben.

    Flash
    Tévhit: A Google nem tudja olvasni a flash fájlokat

    Tény: 2008 nyarától tudja a szöveget olvasni. Bár egy filmből álló flash fájl egy oldalnak minősül amiben nincsennek tag-ek és így a relevancia sincs.

    Keresőszó sűrűség
    Tévhit: ha egy bizonyos százalékát a szavaknak az oldalon a kulcsszavak teszik ki magasabb lesz a ranking.

    Tény: ha például egy cikk 1000 szót tartalmaz amelynek a sűrűsége 2% (20 alkalom) az jobb mint ha egy cikk 100 szóval és 5%-os sűrűséggel (5 alkalom) rendelkezik.

    Ez azt jelenti, hogy nem az ismétlések száma a fontos hanem inkább a szavak elhelyezése a címben, title-ben és a szövegben természetes módon.

    PageRank
    Tévhit 1: a PageRank az az érték ami a Google helyezést mutatja.
    Tévhit 2: a más oldalakra való linkelés csökkenti a Google helyezést

    Tény 1: A PageRank szinte elvesztette minden értékét mint mérőműszer az utóbbi években. A PageRank értéke a backlinkektől és a webhely navigációjának a felépítésétől függ.

    Tény 2: a linkelés pozitív hatással van a releváns oldalakra. Ha külső hivatkozásokból túl sok van vagy nem éppen relevánsak az nem jó hatással lesz a PageRank erőre.

    Tartalom a kódhoz képest
    Tévhit: Egy oldal magasabb rank-et kap ha kevés a kód a tartalomhoz képest.

    Tény: a Google nagyon jól tesz különbséget a valóságos tartalom és a kódok között. Azonban ha egy oldal több ezernyi sor kódot tartalmaz a tartalom előtt akkor lehet probléma.

    Mindenképp érdemes külső hivatkozásokba tenni a JavaScripteket és a CSS leírásokat.

    W3C validálás
    Tévhit: egy oldal ami a W3C-vel validálva van jobban szerepel a keresési találatokon.

    Tény: sok oldal ami a találatok tetején van nincs validálva. Egy jól kódolt oldal azonban segíti a látogatókat és mindenképpen ajánlott a helyes (x)html és CSS használata.

    CSS használata a táblázatokkal szemben
    Tévhit: a CSS dizájn jobb találati helyezést ad.

    Tény: továbbra is sok honlap található táblákkal kialakított dizájnnal az interneten. A Google-nek nincs problémája ezeket értelmezni hacsak nem extrém helyzetekről van szó. Egy korrekt és logikusan kialakított struktúra azonban segítheti a látogatókat. Természetesen ajánlott a CSS használata a honlapok struktúrájának a kialakításához.

    XML sitemap
    Tévhit: a sitemap segítségével magasabb helyezést érhetünk el.

    Tény: a sitemap csak segíti a Google-t a honlap korrekt indexelésben. Van egy teória arról, hogy indirekt módon befolyásolja a rankinget mivel több oldal lesz indexelve.

    Sűrű frissítések
    Tévhit: a sűrű frissítgetés magasabb ranket ad.

    Tény: ha egy honlap sűrűn van frissítve akkor sűrűbben látogatott a Google által. Ez nem jelenti azt, hogy a honlap magasabbra kerülne a találatoknál. Egy honlap ami sűrűn van frissítve több természetes backlinket kap és ez miatt magasabbra kerülhet a találati listákon. De ez a linkektől függ nem a frissítések gyakoriságától. Sok olyan honlap van amit évek óta nem frissítettek és mégis a találatok tetején szerepel.

    Ez a tévhit lehet, hogy nem is annyira tévhit...

    META tag-ek
    Tévhit: a META tag-ek fontosak a rankingnál.

    Tény: a Google átugorja a META-keywords-öket teljesen. A META-descriptionnak nulla vagy nagyon minimális a hatása.

    A META-keywordsok gyakran láthatóak a keresési találatoknál és ez miatt fontosak lehetnek.

    Adatbázis által generált URL-ek
    Tévhit: az adatbázis által generált URL-eket kérdőjelekkel, változókkal a Google nem indexeli.

    Tény: a Google több éve simán indexeli ezeket az URL-eket. Ajánlott azért a változók mennyiségének a minimalizálása vagy átírása a htaccess-ben.

    A belső linkek
    Tévhit 1: a backlinkek nem okoznak gondot.
    Tévhit 2: a backlinkek nem fontosak

    Tény 1: a Google analizálja az összes linket egy honlapon. Ezeknek a struktúráját, milyen összhatásuk van, honnan jönnek milyen régiek stb. A konkurencia vagy saját magad is tönkre teheted a linkek segítségével a domain bizalmat negatív dolgokra asszociálva a linkek segítségével.

    Tény 2: sehova nem jutsz el a backlinkek nélkül. A linkek ugyanannyira vagy még fontosabbak mint az "on-page" a Google-ben.


    Utoljára módosítva: MAG által : 2010-01-11 10:30 Oka: elírás

  2. Az alábbi felhasználók hálásak a válaszért:

    Vol-Vi 2004 BT. (2013-03-29)

  3. #2
    Bölcs
    Csatlakozott
    09-03-09
    Hely
    Budapest
    Hozzászólás
    647
    Begyűjtött 8 köszönetet
    6 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Modern tévhitek a SEO-ról

    Hasznos kis összefoglaló, köszönjük a fordítást.



  4. #3
    MinderBinder edem logója
    Csatlakozott
    09-09-02
    Hely
    Budapest
    Hozzászólás
    1.093
    Thanked 1 Time in 1 Post

    Alapbeállítás re: Modern tévhitek a SEO-ról

    Elolvastam az összefoglalódat és elégedetten konstatáltam, hogy nem voltak tévhitjeim, de ez javarészt nektek köszönhető ^^
    Köszi a befektetett energiát!



  5. #4
    Jedi Master Merras logója
    Csatlakozott
    07-04-30
    Hely
    Budapest, Hungary, Hungary
    Hozzászólás
    1.436
    Thanked 1 Time in 1 Post

    Alapbeállítás re: Modern tévhitek a SEO-ról

    Google ADWords
    Tévhit: a Google ADWords befolyásolja a helyezést a SERP-en.

    Tény: Az oldal helyezése csak indirekt módon befolyásolja a helyezést: többen olvassák az oldalt és többen linkelnek az oldalra szerencsés esetben.
    Plusz, ha jó az AdWords szakértő, aki a kampányt menedzselni (feltételezve, hogy külsős ember csinálja a kampányt persze), akkor az egészen biztos, hogy fog mondani olyan dolgokat, amiktől optimálisabb lesz az oldal. Egy lépés a SEO irányába - és egy ilyen apró lépés is komolyan előrébb dobhatja az oldalt a találati listán.



  6. #5
    Bölcs
    Csatlakozott
    09-04-30
    Hely
    A Dél-Alföld közepe...
    Hozzászólás
    1.523
    Thanked 1 Time in 1 Post

    Alapbeállítás re: Modern tévhitek a SEO-ról

    A META-keywordsok gyakran láthatóak a keresési találatoknál és ez miatt fontosak lehetnek.
    Ez a mondat rosszul lett írva. Ami a keresési találatoknál megjelenhet, az nem a keyword, hanem a description.
    És nekem az a véleményem, hogy ha nem is túl nagy súllyal, de egy jól megírt desc., ha annak tartalma releváns az oldal tartalmára, akkor bizony beleszólhat a ranking-be is. Nem véletlen szedi félkövérrel a keresési kulcsszavakat a G nem csak a title-ben, hanem a desc.-ben is. Ha a desc. nem releváns a keresési kifejezésre, akkor pedig nem azt jeleníti meg a találati listában, hanem az oldal tartalmából vesz olyan szövegrészletet, amiben szerepel a keresési kifejezés, és azt szedi félkövérrel. Ebből következik az, hogy ha a desc. jól van megírva, akkor bizony az kihat pozitív értelemben a helyezésre.

    A többi amúgy tényleg jó összefoglaló.



  7. #6
    scs
    Vendég

    Alapbeállítás re: Modern tévhitek a SEO-ról

    Szerintem is jó összefoglalás lett. Gratula.

    Egy dolgot fűznék hozzá, az pedig a W3C validálással kapcsolatos.
    Ugyan tényleg valószínű, hogy a vadliditásosságoss... izé magában nem járul hozzá különösebben a helyezésekhez. Viszont egy valid oldal általában picit gyorsabban töltődik be. Ezáltal icipicit talán tényleg hozzájárulhat a keresőkben történő helyezésekhez.
    Egyébként tetszik az összefoglaló.



  8. #7
    MAG
    MAG nem elérhető
    Bölcs MAG logója
    Csatlakozott
    08-08-15
    Hozzászólás
    578
    Thanked 1 Time in 1 Post

    Alapbeállítás re: Modern tévhitek a SEO-ról

    Idézet VChris eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Ez a mondat rosszul lett írva. Ami a keresési találatoknál megjelenhet, az nem a keyword, hanem a description.
    Ott a pont, ez tényleg így van. A ranking szerepét én is így gondolom bár ezt sokan cáfolják. Van olyan teória, hogy hagyd ki inkább a desc-et és engedd át a Google-nek a szöveg meghatározását teljesen.



  9. #8
    Tag
    Csatlakozott
    09-12-19
    Hely
    Budapest
    Hozzászólás
    54
    Begyűjtött 0 köszönetet
    0 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Modern tévhitek a SEO-ról

    Köszi a fordítást, nekem nagyon hasznos volt. Azt nem gondoltam volna, hogy a META keywords-öket teljesen átugorja a Google. Hiába van még mit tanulnom...



  10. #9
    'Say Hello To My Little Friend'
    Csatlakozott
    09-07-09
    Hely
    Erdély.MArosvásárhely
    Hozzászólás
    2.070
    Begyűjtött 0 köszönetet
    0 hozzászólásával

    Király re: Modern tévhitek a SEO-ról

    Szép összefoglalás.

    Amit elnéztél:

    Idézet MAG eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    A belső linkek
    Tévhit 1: a backlinkek nem okoznak gondot.
    Tévhit 2: a backlinkek nem fontosak
    A belső link nem backlinket jelent. Komolyan. A backlink bejövő linket jelent. A belső link az internal link, vagy inlink.



  11. #10
    Bölcs
    Csatlakozott
    09-04-30
    Hely
    A Dél-Alföld közepe...
    Hozzászólás
    1.523
    Thanked 1 Time in 1 Post

    Alapbeállítás re: Modern tévhitek a SEO-ról

    Idézet MAG eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Ott a pont, ez tényleg így van. A ranking szerepét én is így gondolom bár ezt sokan cáfolják. Van olyan teória, hogy hagyd ki inkább a desc-et és engedd át a Google-nek a szöveg meghatározását teljesen.
    Csak a pontosítás miatt írtam, mert gondoltam, hogy a keyword/desc. elírás tényleg csak elírás volt.

    Viszont amit írtam a desc.-ről, és amivel te is egyetértesz, szerintem az megalapozott. Éppen ezért én nem tudok azonosulni azzal a teóriával, hogy hagyjuk ki a desc.-et. Úgy kell megírni 140-160 karakterben azt az egy vagy két mondatot (inkább egy), hogy az nagyon releváns legyen szóhasználatában a tartalomra, és máris szeretni fogja a Google. Én a keyword-öt szoktam az esetek közel felében kihagyni.



Oldal: 1 / 5 123 ... UtolsóUtolsó

A téma címkéi:

Könyvjelzők

Hozzászólás szabályai

  • Új témákat nem hozhatsz létre
  • Válaszokat nem küldhetsz
  • Fájlokat nem csatolhatsz
  • A hozzászólásaidat nem módosíthatod
  •