Oldal: 3 / 5 ElsőElső 12345 UtolsóUtolsó
Eredmény: 21 - 30 (44) összesen

Téma: eBay e-commerce tippek

  1. #21
    Új tag
    Csatlakozott
    09-06-22
    Hozzászólás
    3
    Begyűjtött 0 köszönetet
    0 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: eBay e-commerce tippek

    Kedves Re-D!

    Én személy szerint nagyon örülök hogy visszatértél a forumra mert én is most próbálkozok az ebayen való eladással, és elég sok megválaszolatlan kérdés áll előttem. Hozzászólásaidból ugytűnik számomra hogy eléggé értesz az ebayen való eladáshoz. Ezért ha néha van valami kérdésem fáraszthatlak vel ?



  2. #22
    Tag
    Csatlakozott
    07-06-08
    Hely
    Mindenhol
    Hozzászólás
    64
    Begyűjtött 0 köszönetet
    0 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: eBay e-commerce tippek

    Díjak, eltérések

    A díjakba nagyon nem akarok belemenni - azt mindenki láthatja a ’fees’ részlegben az oldalon - de pár észrevételt azért leírok.

    Aki már régebb óta ebay-ezik az tudja, hogy régebben a listázásért viszonylag sokat kellett fizetni. Ez mára jóval olcsóbb lett, egy alap listázást egy viszonylag nagy értékű termékre, meg lehet úszni $1.7-ból. Persze, többet kell perkálni final value-ra (ugye az eladott dolgok után), bár ez csak pár dollár többletköltséget jelent a régihez képest.

    Mivel én mostanában új taktikát használok, miszerint több oldalra is listázom az árukat az adott nyelven (mivel tudok alap szinten még pár nyelven, így nagyjából tudom ellenőrizni is, hogy helyes-e) ezért látok különbséget ország és ország közt. Tehát amit én $1.7-ért listázok a .com-on azt egy ebay.de-n vagy ebay.fr-en €5-ért (majdnem négyszeres áron). Tehát érdemes meggondolni, hogy taktikázunk, mert nem mindig kifizetődő. Mivel én globálisan árusítom a dolgokat ezért először mindenképpen a .com-ra töltöm fel, majd ha nem jön rá vevő akkor elkezdem felkeresni a többi site-ot (ugyanaz a login használható). Külön co.uk-es ebay-en nem kell listázni mert a .com-nál olcsón ($1) lehet kiválasztani, hogy az angol site-on is megjelenjen a termék.

    Ami még említésre méltó az a listing upgrade, azon belül is a featured plus és a featured first opció. A különbség csak egy hangyányi ám annál fontosabb: a featured plus ugyebár az első helyre rakja a találati listában (ha szerepel azon a keresési oldalon), míg a first esetében a legelső helyre rakja, mindegy hogy szerepelünk-e azon az oldalon. Ez árban jóval drágább, míg a plus $40 30 napra, addig a first $75 ugyanennyi időre. A first esetén van még egy 1 hetes opció $25-ért. És itt jön a képbe, hogy miért említettem meg ezt a két lehetőséget, ugyanis tapasztalataim szerint (bár ritkán élek ezekkel a módokkal) a Featured First 1 hetes opciót választva, az egy hét lejárta utána ugyan nem szerepelünk tovább a legelső helyen, de ha az oldalon szerepel a termékünk akkor az első helyen kiadja (á la Featured Plus). Remélem leesett, hogy $25-ért kapunk egy Featured Plus listázást úgy, hogy egy hétig a legelső helyen is szerepelt a találatok közt. A dolog egyedüli hátulütője, hogy random adja ki az egy hét lejárta után ezt a Featured plus lehetőséget, tehát van, hogy kiadja, de van, hogy nem majd később megint. A rendszer dönti el, hogy mikor. Sokan kérdezik, hogy hasznos? Természetesen igen! Az esetek nagyon nagy százalékában eladom a terméket hamarabb, de előtte mindenképpen - spórolás miatt - csak normálisan, csupaszon listázom, majd ha egy hónap után sem ment el, akkor felteszem ilyen opcióval. 10 esetből 8-szor el szokott így menni és majdnem a duplája a látogatók száma. És hozzá kell tennem, hogy ha be van ikszelve az $1-os ebay.co.uk akkor ez a lehetőség ott is élni fog - emlékeim szerint

    Value Pack-ot ($2) érzés szerint kell hozzáadni, attól függ, hogy kell-e a gallery plus opció és használunk-e listing designer. $0.8-t lehet spórolni így, de szerintem már a gallery plus opció miatt már megéri, mert $0.5 máris spóroltunk (ugye az alapjáraton $1 30 napra) és hasznos funkció.


    Utoljára módosítva: Re-D által : 2009-06-23 12:55

  3. #23
    Tag
    Csatlakozott
    07-06-08
    Hely
    Mindenhol
    Hozzászólás
    64
    Begyűjtött 0 köszönetet
    0 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: eBay e-commerce tippek

    Idézet carter123 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Kedves Re-D!

    Én személy szerint nagyon örülök hogy visszatértél a forumra mert én is most próbálkozok az ebayen való eladással, és elég sok megválaszolatlan kérdés áll előttem. Hozzászólásaidból ugytűnik számomra hogy eléggé értesz az ebayen való eladáshoz. Ezért ha néha van valami kérdésem fáraszthatlak vel ?
    Természetesen!



  4. #24
    Új tag
    Csatlakozott
    09-06-22
    Hozzászólás
    3
    Begyűjtött 0 köszönetet
    0 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: eBay e-commerce tippek

    Nah akkor az itt az elején feltennék neked egy kérdést. Próbálkoztál e a dropsippingel ha igen mik a tapasztalataid?



  5. #25
    Tag
    Csatlakozott
    07-06-08
    Hely
    Mindenhol
    Hozzászólás
    64
    Begyűjtött 0 köszönetet
    0 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: eBay e-commerce tippek

    Idézet carter123 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Nah akkor az itt az elején feltennék neked egy kérdést. Próbálkoztál e a dropsippingel ha igen mik a tapasztalataid?
    még nem, de gondolkoztam rajta. Láttam régen ebay-en erre ajánlatokat (advertisement listing), hogy dropshippereket keresnek, de mélyebben nem merültem el benne.

    Én valamilyen szinten félek tőle, mert mint vásárló belefutottam nem egyszer ennek a kellemetlenségeibe: nem volt az adott áru 'in stock'. Ugye ilyenkor a bukta az eladó a listing feet ami mostanában elhanyagolható. Nem tudom azt sem h a wholesale-ek mennyire értesítik az eladókat, hogy miből mennyi van illetve van-e hozzáférés. Nagyon sokat kell vele foglalkozni és minél több terméket árulsz annál komolyabban kell koncentrálni rá, folyamatosna státuszokat lekérni.

    A másik - ám kisebb - gond a versenytársak. Ugye nem csak egyedül Te fogod árulni a termékeket, így mindig lépést kell tartani velük. Van amikor nulla profittal kell árulnod, de van amikor rátehetsz viszonylag nagy hasznot, de ez tényleg attól függ, hogy mennyiért árulják mások. Ami fontos egy nagyon pontos fee calculator, mert pár dolláron is el lehet csúszni és máris veszteséget könyvelhetsz el.

    Érdemes megpróbálni, de szerintem sok idő mire normálisan beindul. Igaz miután beindult lehet automatizálni a rendszert, de igazság szerint nem értem, hogy egy nagykeres miért adná ki a munkát másnak, ha maga is meg tudná csinálni. Egy biztos, mivel a nagykeres küldi az árut, így elengedhetetlen annak megbízhatósága, mert ha teszem azt 1-2 hét múlva küldik az árut akkor az rajtad fog csattanni.



  6. #26
    Tag
    Csatlakozott
    07-06-08
    Hely
    Mindenhol
    Hozzászólás
    64
    Begyűjtött 0 köszönetet
    0 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: eBay e-commerce tippek

    A vásárlónak van igaza

    Az eBay pár hónapja bevezette azt az elvet, hogy az eladó nem hagyhat negatív visszajelzést a vásárlóknak, míg fordítva semmi akadálya, persze csak akkor ha jogos. Természetesen az ebay (külön kérésre) kivizsgálja ezeket ahogy eddig is. Az indok az, hogy sok vásárlót eltántorított azaz opció, hogy az eladó hagyhat negatív feedbackeket és ezzel többen fognak vásárolni. Csak azt felejtették el, hogy a 'vásárlás' nem egyenlő azzal, hogy pénzt is költ a tisztelt potenciális vásárló.

    Ennek szabályozására alkalmazhatjuk azt az opciót, hogy csak akkor legyen eladva az áru ha a vásárló ki is fizette (PayPal kell hozzá). Ez máris kijátszható, ha az offer opció (tehát bárki tehet ajánlatot) is meg van adva. Ilyenkor ha az ajánlatot elfogadjuk akkor akár 30 napig sem kell az illetőnek fizetnie, mi meg várunk a pénzünkre. Nem egyszer éltek ezzel az offer lehetőséggel és nem is egyszer megtörtént, hogy hiába vártam (amikor ígéretet kaptam) a pénzemre és hogy küldhessem az árut. Ilyenkor az eBay-től vissza kell követelni a final value díjat (unpaid item dispute) amit a vevőnek is jóvá kell hagynia. Persze ez a büntetés megjegyződik a vevőnél így lehet később a vásárlónk nem tud megvenni valamit ebay-en mert van már 2 ’unpaid item strike'-ja az elmúlt 1,2,3…stb. hónapban.

    Erre a megoldás: új felhasználó létrehozása. Ezt az ebay meg is jegyzi a helpjében - nem egyszer - hogy erre mind a vásárlónak mind az eladónak lehetősége van, akár ugyanarra a kártyaszámra is (ezt csak az eladóktól kérik). Tehát az eladó dolga nehéz és 'a vevőnek mindig igaza van'. Ha nem is értünk ezzel egyet, ezt el kell, hogy fogadjunk vagy bye-bye eBay.



  7. #27
    Új tag
    Csatlakozott
    09-06-22
    Hozzászólás
    3
    Begyűjtött 0 köszönetet
    0 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: eBay e-commerce tippek

    Kösz a válaszodat RE-D, nagyon jók az írásaid!
    Ha majd ídőd engedi írhatnál egy frankó cikket arról is hogy az ebayen milyen módszerekkel vagy eszközökkel végezhetünk piackutatást.



  8. #28
    Új tag
    Csatlakozott
    09-05-17
    Hely
    London
    Hozzászólás
    38
    Begyűjtött 0 köszönetet
    0 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: eBay e-commerce tippek

    Nagyon jó dolgokat olvastam itt, köszi a részletes leírásokat Re-D, sok kérdésemre választ kaptam kérdezés nélkül. :-)
    Mostanában kezdtem árulni az angol ebayen, tanulgatom hogyan lehetek nyereségesebb, a postázással szívtam eleinte, küldtem az árut first class-on,
    viszont rosszul kalkuláltam a postai költségeket emiatt egy-egy nehezebb albumnál kevesebb profitot könyvelhettem el.

    Érdemesebb a postai költséget bele kalkulálni az árba és free postage-ot hirdetni, vagy
    jobb ha külön van az a tétel?



  9. #29
    Tag
    Csatlakozott
    07-06-08
    Hely
    Mindenhol
    Hozzászólás
    64
    Begyűjtött 0 köszönetet
    0 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: eBay e-commerce tippek

    A nézelődőnek van igaza

    Mivel az ebay-t elég sok vád és per érte, hogy rengeteg hamisítványt lehet kapni, ezért lépéseket tett ez ügyben. A kezdeményezés szép, vásárlói oldalról nagyon nagy előny, de az eladók is szívnak, pláne ha van konkurencia is. Ugyanis történt az, hogy bármelyik felhasználó tud jelentést küldeni egy item-ről az ebaynek amit van, hogy felülvizsgálás nélkül törölnek. Tehát ami egy picit is gyanúsnak tűnik, vagy bizonytalannak azt bejelentés alapján le is szednek. Nem tudok többet a hátteréről én mint eladó ezt tapasztalom.

    Van eladó aki ezzel vissza is tud élni, mivel ha leveszik az árudat akkor a listázási díjat visszaírják. Mivel volt sok ideig, hogy bejelentést kaptam az áruimra és automatikus törlést kaptam, (igaz, utólag tudtam bizonyítani hogy eredeti), rájöttem, ha inkább kihasználom az ingyen listázási lehetőséget. Feltettem egy featured first opcióra a listázást ami $25-be került - tudván, hogy 3-4 napon belül úgy is leszedik. Be is jött az elképzelésem, működött. Mivel jó eladó vagyok, ebay-nek sok pénzt hozok, így tudtam, hogy zárolni az accountomat nem fogják vagy ha fogják is akkor előröl kezdek mindent, úgyis megvan hozzá a kellő hozzáértésem, csak nem lesz olcsó mulatság felfuttatni az új felhasználónevet. Üsse kavics. Végül az ebay küldött egy amolyan tanfolyamszerűséget, hogy tudom, hogy kell szabályosan listázni, amolyan totózós volt, de mindenre hibátlanul válaszoltam. Na azóta nem veszik le a listázásokat és oda a trükközésem is. Gondoltam, hogy más felhasználóval feljelentgetem magamat, de inkább jobb a békesség.

    Egy nagy előnye viszont van ennek a rendszernek. Én mint vásárló nem találkozom annyi hamisítvánnyal, de nem jelenti azt, hogy nincs. Van, hogy az eladók jobban elbújtatják a részleteket amik lebuktatják őket, esetleg profibban csinálják meg a képeket…stb.



  10. #30
    Tag
    Csatlakozott
    07-06-08
    Hely
    Mindenhol
    Hozzászólás
    64
    Begyűjtött 0 köszönetet
    0 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: eBay e-commerce tippek

    Idézet takashi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Érdemesebb a postai költséget bele kalkulálni az árba és free postage-ot hirdetni, vagy
    jobb ha külön van az a tétel?
    Ez több mindentől függ. Régen azt mondtam volna, hogy külön add hozzá a postaköltséget, de a kereső már tud ár + postaköltség alapján is keresni. Ha van konkurencia akkor érdemes a konkurens ára alatt maradni és a postaköltséget külön venni, szebben néz ki, pontosabban csalogatóbb, mert a szállítási költség olyan mintha teszem azt egy áfa nélküli árra kell rászámolni a százalékot.

    Én gyorspostával küldök (DHL, Fedex, UPS) így azok postaköltségei nagyon magasak. Hogy ne nézzen annyira csúnyán megpróbálok a célország áraival (USA, UK) alkalmazkodni, tehát ha egy fél kilós csomagot $25-ért küld USA gyorspostával átlagosan akkor én nem fogom $40-$45-ért meghirdetni, hiába kerül nálunk 8000-9000 Ft-ba, maradok inkább a $25 körül és a maradékot belekalkulálom az árba.

    Egyébként a vevő sem buta, tudja, hogy free postage az általában bele van kalkulálva az árba, pláne ha látja, hogy az alattad megtalálható eladónál már van postaköltség és az áru is olcsóbb (kb a postaköltséggel). Tehát ez inkább azon múlik, hogy az árnak mennyire tudnak utána járni. Ha nem utánajárható akkor a free postage mehet. Amit semmiképp nem ajánlok a túl olcsó postaköltség, tehát az én példámból kiindulva ha gyorspostával küldök akkor nem fogok $10-et megadni, mert az gyanús esetleg úgy hiszik hogy a gyorsposta mégsem gyorsposta.

    Egyébként bármelyik gyorspostával lehet küldeni csomagot, nem lesz probléma. EMS-sel nem javaslom a törékeny dolgok küldését, csak ha nagyon becsomagoljátok. Én a sima postát nem szeretem, ettől függetlenül lehet jó. Költséghatékonyság miatt érdemes lehet a sima postát is fontolóra venni, de akkor be kell biztosítani ahogy azt kell.

    Érdemes erre egy excel táblázatot készíteni ami kivonogatja összeadogatja az árakat, ebay-en is régebben lehetett kapni ilyen excel táblázatokat, de most nem nagyon látok használhatót csak programokat, amiket én nem szeretek.



A téma címkéi:

Könyvjelzők

Hozzászólás szabályai

  • Új témákat nem hozhatsz létre
  • Válaszokat nem küldhetsz
  • Fájlokat nem csatolhatsz
  • A hozzászólásaidat nem módosíthatod
  •