Eredmény: 1 - 9 (9) összesen

Téma: Tegnap esti Google sörözés jegyzetei

  1. #1
    Bölcs BoGyesz logója
    Csatlakozott
    07-09-17
    Hely
    Sydney
    Hozzászólás
    1.067
    Begyűjtött 435 köszönetet
    198 hozzászólásával

    Alapbeállítás Tegnap esti Google sörözés jegyzetei

    Nem tudom mennyire hírértékű, de már rég jártam itt, úgyhogy megosztom. Tegnap volt egy nem hivatalos Google meetup Gary Illyessel (@methode) Sydneyben, akiről megtudtam hogy az anyukája magyar és egy kicsit ő is beszél magyarul, valamint Illyésnek ejti a vezetéknevét.

    Nyilván nem árult el titkokat, de érdekes volt egy pár dologról hallani a véleményét. A két legfontosabb téma ami minket érdekelt a voice search és a mobile-first index (MFI )volt. Az előbbiről pl. hallottam olyan híreket más Google forrásokból hogy dolgoznak egy voice search jelentésen GSC-n belül, de erre Gary rácsodálkozott és mondta, hogy ő nem tud ilyenről. Szerinte még nagyon kevesen használják és talán csak később lesz ilyen jelentés ha már jobban elterjed. Az MFI-vel kapcsolatban mondta hogy még 1-2 év mire a teljes rollout kész lesz, úgyhogy nem kell izgulni miatta, viszont amikor technikai részleteket kérdeztünk olyan dolgokat mondott ami nem egyezett John Muellerrel. Fura. Mintha ők sem lennének teljesen biztosak.

    Kérdeztük hogy a web spam csapat nőtt vagy csökkent. Nem erősítette meg egyiket sem, de azt megtudtuk hogy a web spam mára jórészt automatizált, úgyhogy ezért is csökkenhettek a manual action büntetések. Az algoritmus nem veszi figyelembe a feltehetően fizetett vagy spam linkeket, vagy ha ezek elérnek egy kritikus pontot akkor jár a büntetés, illetve ha nagyon gyanús akkor manual action.

    Ezeken túl megkérdeztem egy esetről ami velünk történt (a céggel ahol dolgozom). Két éve történt hogy két nagy itteni közért lánc (kb. mint az Aldi) elkezdte hirdetni a saját hitelkártyáját rendkívűl jó ajánlattal. Azonnal népszerű lett ez a két hitelkártya és rövid időn belül a SERP elsői között voltak. Nem volt jobb tartalom, több link vagy erősebb domain, úgyhogy nem értettem miért kerültek oda. A legnagyobb különbség a search interest között volt. A mi brandünk kártyái iránt volt 30-40 ezer keresés havonta, amíg a közértes kártyáknak száz ezer fölött. Gary megerősítette amit sejtettem hogy ha egy adott termékről sokat beszélnek online, akár linkek nélkül is, az egy fontos visszajelzés a kereső algoritmusnak.

    Page speeddel kapcsolatban azt mondta, hogy nem kell túltolni. Nem a TTFB és hasonló adatok számítanak, hanem hogy milyen gyorsan jelenik meg a böngészőben a látható tartalom, és használják a Chrome böngészőből érkező page load time adatokat is (azoktól akik ezt engedélyezték). A page speed csak akkor hátrányos az oldal organikus teljesítményének ha az gyakran kellemetlenül sokáig tölt. Nem mondott másodpercet.

    Ezek után jött megérkezett a vacsora és még több sör, úgyhogy témát váltottunk.


    "Rank Doesn’t Matter, Conversion Does"

  2. The Following 10 Users Say Thank You to BoGyesz For This Useful Post:

    Akka (2018-04-12), BagiZoli (2018-07-21), dolcsi (2018-04-12), DomainFlotta (2018-04-12), esotanc (2018-04-12), Infoartnet_Szila (2018-04-13), koci (2018-04-12), yatoo (2018-05-17)

  3. #2
    lexxx7
    Vendég

    Alapbeállítás re: Tegnap esti Google sörözés jegyzetei

    Idézet BoGyesz eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Az előbbiről pl. hallottam olyan híreket más Google forrásokból hogy dolgoznak egy voice search jelentésen GSC-n belül, de erre Gary rácsodálkozott és mondta, hogy ő nem tud ilyenről.
    Ez a kacsa John Mueller egyik twitter kérdéséből született, szerintem. Valami olyasmit kérdezett valamit pár hónapja a követőitől, hogy szerintük szükség van-e különálló voice search jelentésre a GSC-ban... Itt megindult a kombinálás.

    Idézet scs eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Tehát azt akarom kérdezni, hogy - mielőtt nekiállna valaki szétspammelni mindent a weboldala/brandje nevével - nem lehet, hogy nem a kiírások, neten való megjelenések a fontosak (az csak következmény), hanem inkább az, amit valóban tapasztal a Google a saját szolgáltatásaiban?
    Ezzel a citation dologgal én is szkeptikus vagyok, magyar nyelvterületen mindenképp. Olyan webhely esetében sem tudtuk azonosítani, ahol a branded organic forgalom napi szinten több ezer munkamenetet jelent. Bár cáfolatnak ez kevés.


    Utoljára módosítva: lexxx7 által : 2018-04-12 00:54

  4. #3
    Bölcs BoGyesz logója
    Csatlakozott
    07-09-17
    Hely
    Sydney
    Hozzászólás
    1.067
    Begyűjtött 435 köszönetet
    198 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Tegnap esti Google sörözés jegyzetei

    Idézet scs eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Tehát azt akarom kérdezni, hogy - mielőtt nekiállna valaki szétspammelni mindent a weboldala/brandje nevével - nem lehet, hogy nem a kiírások, neten való megjelenések a fontosak (az csak következmény), hanem inkább az, amit valóban tapasztal a Google a saját szolgáltatásaiban?
    Igen, szerintem a kettő együtt. A Google nyilván a saját forrásaiban bízik (pl. keresések) és ha ezt visszaigazolja a sok online említés, akkor a kettő biztos viszajelzés, hogy ez a márka az embereknek fontos. Azt nem tudom, hogy honnan tudja hogy pozitív vagy negatív értelemben keresnek -e az emberek. A szövegkörnyezetből?



  5. #4
    Bölcs BoGyesz logója
    Csatlakozott
    07-09-17
    Hely
    Sydney
    Hozzászólás
    1.067
    Begyűjtött 435 köszönetet
    198 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Tegnap esti Google sörözés jegyzetei

    Idézet lexxx7 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Ez a kacsa John Mueller egyik twitter kérdéséből született, szerintem. Valami olyasmit kérdezett valamit pár hónapja a követőitől, hogy szerintük szükség van-e különálló voice search jelentésre a GSC-ban... Itt megindult a kombinálás.
    Az egyik ismerősöm egy nagy nemzetközi cégnél SEO manager. Pár hónapja találkozott egy Google alkalmazottal és tőle hallotta. Gary nagyon rácsodálkozott erre hírre. Nem tudom hogy csak jó színész vagy tényleg kacsa az egész.



  6. #5
    Bölcs BoGyesz logója
    Csatlakozott
    07-09-17
    Hely
    Sydney
    Hozzászólás
    1.067
    Begyűjtött 435 köszönetet
    198 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Tegnap esti Google sörözés jegyzetei

    Mégegy: amiről nincsen még hivatalos dokumentáció az a personalised (látogatóra szabott) tartalom. Mi rendszeresen használjuk az Adobe Test and Target programmal, hogy visszatérő látogatóknak és ügyfeleknek más tartalom jelenik meg. Az oldal URL sajnos ugyan az, nem lehet paraméterekkel megkülönböztetni az ABC varációkat. Gary megerősítette azt, hogy a kereső robot az alap tartalmat fogja eredetinek venni, amit a cookie néküli böngészők kapnak. Viszont arra nincs jelenleg jó megoldás ha több alap verzió van és épp ettől tartok mert gyakran nagyon más tartalmat tesztelnek az oldalakon.



  7. Az alábbi felhasználók hálásak a válaszért:

    esotanc (2018-04-12)

  8. #6
    Bölcs DomainFlotta logója
    Csatlakozott
    12-05-20
    Hely
    Budapest
    Hozzászólás
    2.859
    Begyűjtött 1.167 köszönetet
    673 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Tegnap esti Google sörözés jegyzetei

    Idézet BoGyesz eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Mégegy: amiről nincsen még hivatalos dokumentáció az a personalised (látogatóra szabott) tartalom. Mi rendszeresen használjuk az Adobe Test and Target programmal, hogy visszatérő látogatóknak és ügyfeleknek más tartalom jelenik meg. Az oldal URL sajnos ugyan az, nem lehet paraméterekkel megkülönböztetni az ABC varációkat. Gary megerősítette azt, hogy a kereső robot az alap tartalmat fogja eredetinek venni, amit a cookie néküli böngészők kapnak. Viszont arra nincs jelenleg jó megoldás ha több alap verzió van és épp ettől tartok mert gyakran nagyon más tartalmat tesztelnek az oldalakon.
    Ezt amúgy mire használjátok?



  9. #7
    Bölcs BoGyesz logója
    Csatlakozott
    07-09-17
    Hely
    Sydney
    Hozzászólás
    1.067
    Begyűjtött 435 köszönetet
    198 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Tegnap esti Google sörözés jegyzetei

    Idézet DomainFlotta eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Ezt amúgy mire használjátok?
    A termék kategória oldalakon pl más mutatunk az új és a visszatérő látogatóknak. Ha már egyszer jártál az oldalon és tudjuk milyen termékeket böngésztél, akkor a legközelebbi látogatásodkor a termék kat. oldalon már rád szabott ajánlat vár mert tudjuk hogy téged az érdekel.

    Más esetben pl retargetinggel: kérdeztél valamit általánosságban a Googletől és landoltál a cikk oldalon. Ha legközelebb meglátogatod a website főoldalt, akkor már vár egy rád szabott CTA (call-to-action), hogy ha még mindig érdekel a téma, akkor több infót találsz ide kattintva.í



  10. Az alábbi felhasználók hálásak a válaszért:

    DomainFlotta (2018-04-13)

  11. #8
    Bölcs DomainFlotta logója
    Csatlakozott
    12-05-20
    Hely
    Budapest
    Hozzászólás
    2.859
    Begyűjtött 1.167 köszönetet
    673 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Tegnap esti Google sörözés jegyzetei

    Idézet BoGyesz eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    A termék kategória oldalakon pl más mutatunk az új és a visszatérő látogatóknak. Ha már egyszer jártál az oldalon és tudjuk milyen termékeket böngésztél, akkor a legközelebbi látogatásodkor a termék kat. oldalon már rád szabott ajánlat vár mert tudjuk hogy téged az érdekel.

    Más esetben pl retargetinggel: kérdeztél valamit általánosságban a Googletől és landoltál a cikk oldalon. Ha legközelebb meglátogatod a website főoldalt, akkor már vár egy rád szabott CTA (call-to-action), hogy ha még mindig érdekel a téma, akkor több infót találsz ide kattintva.í
    Ez jó nagy munkának tűnik.

    Gondolom ehhez jól össze kell dolgozni az oldalt és az adobe target progit, hogy tudja kinek mit kell megjeleníteni.
    Ismersz más alternatív szoftvert erre? Az adobe árképzése rejtély számomra.

    Amúgy érdekes, hogy a G -t nem zavarja. Én anno a főoldali a/b teszt esetén visszaesést tapasztaltam.


    Stabil növekedési pályára állítanád a vállalkozásod?
    Tartalommarketing a Gyakorlatban Könyv

  12. #9
    Bölcs BoGyesz logója
    Csatlakozott
    07-09-17
    Hely
    Sydney
    Hozzászólás
    1.067
    Begyűjtött 435 köszönetet
    198 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Tegnap esti Google sörözés jegyzetei

    Idézet DomainFlotta eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Ez jó nagy munkának tűnik.

    Gondolom ehhez jól össze kell dolgozni az oldalt és az adobe target progit, hogy tudja kinek mit kell megjeleníteni.
    Ismersz más alternatív szoftvert erre? Az adobe árképzése rejtély számomra.

    Amúgy érdekes, hogy a G -t nem zavarja. Én anno a főoldali a/b teszt esetén visszaesést tapasztaltam.
    A weboldal Adobe Experience Managerben fut, úgyhogy az némiben egyszerűsíti a dolgokat. Ezen kívül megvan szinte a teljes Adobe csomag, pl. Analytics, Target, Audience Manager, Target, stb.

    Nem tudom mennyire zavarja a G-t, mert több mint két eve használjuk és nem tudom mihez viszonyítani.



  13. Az alábbi felhasználók hálásak a válaszért:

    DomainFlotta (2018-04-14)

Könyvjelzők

Hozzászólás szabályai

  • Új témákat nem hozhatsz létre
  • Válaszokat nem küldhetsz
  • Fájlokat nem csatolhatsz
  • A hozzászólásaidat nem módosíthatod
  •