Nem tudom mennyire hírértékű, de már rég jártam itt, úgyhogy megosztom. Tegnap volt egy nem hivatalos Google meetup Gary Illyessel (@methode) Sydneyben, akiről megtudtam hogy az anyukája magyar és egy kicsit ő is beszél magyarul, valamint Illyésnek ejti a vezetéknevét.
Nyilván nem árult el titkokat, de érdekes volt egy pár dologról hallani a véleményét. A két legfontosabb téma ami minket érdekelt a voice search és a mobile-first index (MFI )volt. Az előbbiről pl. hallottam olyan híreket más Google forrásokból hogy dolgoznak egy voice search jelentésen GSC-n belül, de erre Gary rácsodálkozott és mondta, hogy ő nem tud ilyenről. Szerinte még nagyon kevesen használják és talán csak később lesz ilyen jelentés ha már jobban elterjed. Az MFI-vel kapcsolatban mondta hogy még 1-2 év mire a teljes rollout kész lesz, úgyhogy nem kell izgulni miatta, viszont amikor technikai részleteket kérdeztünk olyan dolgokat mondott ami nem egyezett John Muellerrel. Fura. Mintha ők sem lennének teljesen biztosak.
Kérdeztük hogy a web spam csapat nőtt vagy csökkent. Nem erősítette meg egyiket sem, de azt megtudtuk hogy a web spam mára jórészt automatizált, úgyhogy ezért is csökkenhettek a manual action büntetések. Az algoritmus nem veszi figyelembe a feltehetően fizetett vagy spam linkeket, vagy ha ezek elérnek egy kritikus pontot akkor jár a büntetés, illetve ha nagyon gyanús akkor manual action.
Ezeken túl megkérdeztem egy esetről ami velünk történt (a céggel ahol dolgozom). Két éve történt hogy két nagy itteni közért lánc (kb. mint az Aldi) elkezdte hirdetni a saját hitelkártyáját rendkívűl jó ajánlattal. Azonnal népszerű lett ez a két hitelkártya és rövid időn belül a SERP elsői között voltak. Nem volt jobb tartalom, több link vagy erősebb domain, úgyhogy nem értettem miért kerültek oda. A legnagyobb különbség a search interest között volt. A mi brandünk kártyái iránt volt 30-40 ezer keresés havonta, amíg a közértes kártyáknak száz ezer fölött. Gary megerősítette amit sejtettem hogy ha egy adott termékről sokat beszélnek online, akár linkek nélkül is, az egy fontos visszajelzés a kereső algoritmusnak.
Page speeddel kapcsolatban azt mondta, hogy nem kell túltolni. Nem a TTFB és hasonló adatok számítanak, hanem hogy milyen gyorsan jelenik meg a böngészőben a látható tartalom, és használják a Chrome böngészőből érkező page load time adatokat is (azoktól akik ezt engedélyezték). A page speed csak akkor hátrányos az oldal organikus teljesítményének ha az gyakran kellemetlenül sokáig tölt. Nem mondott másodpercet.
Ezek után jött megérkezett a vacsora és még több sör, úgyhogy témát váltottunk.
Könyvjelzők