Van egy több éves webáruház, amit már sok tekintetben nem felel meg a mai kor követelményeinek és nem lenne gazdaságos a fejlesztése.
Ezért készítettünk egy új webáruházat. Ebbe egyenként feltöltöttük a régiből a termékeket, kb. 1000 termékről van szó, termékenként 5-10 fényképpel.
Ez azt eredményezi, hogy a kettő webáruházban ugyanazok a termékek nevei, leírásai és fényképei.
Ha az új webáruházat a régi webcímére tesszük rá, akkor változnának a termékek és kategóriák webcímei. Mivel sok weboldal hivatkozik rá, illetve a Facebookon is sok termék van megosztva, így ez nem lenne nyerő. Ráadásul a régi webáruház nagyon jó helyen szerepel a Google találati listában is. Azaz a régi webáruházat is megtartanánk, de ez mellet az újat is szeretnénk felfuttatni.
A cégnek már két telephelye is van, mindkét telephelyen az összes termék megvásárolható/megrendelhető, így kézenfekvő lesz az a megoldás, hogy az egyik webáruházat az egyik telephelyhez, a másikat pedig a másikhoz rendeljük hozzá.
Viszont a kettő tartalma azonos, természetesen a kinézete más, az új webáruház sokkal modernebb. Az 1000 termékhez nagyon sok munka lenne új leírást hozzá adni, a termékek jellegéből adódóan is ezt nehéz lenne kivitelezni.
Jelenleg a keresőrobotok felé le van tiltva az új webáruház, így nem jelenik meg sehol. Csak akkor aktiválom, ha biztos nem okozok vele kárt.
Mennyire fogja negatívan befolyásolni ez a keresőoptimalizálást?
Az javít vagy ront a helyzeten, ha a két webáruháznál hivatkozunk egymásra az összes publikus oldalon/aloldalon, hogy a Google lássa, a kettő egybetartozik?
Könyvjelzők