A Google tudás ábrájában történik a keresések mintegy 25%-a, ami veszélyt jelenthet azokra a kiadókra nézve, akik ezen adatok nagy részének forrásai.
Steven Levy-nek van egy igazán részletekbe menő története a Google’s böngészési trendekkel kapcsolatban az évek során. Lehetősége volt interjút készíteni a Google csapat kulcsszereplőivel és döntéshozóival és az egyik megosztott információ szerint a Google keresések kb. 25%-a tudás ábrában történik.

Steven Levy ezt zárójelbe rakta és hozzátette, hogy a 25% nem kitalált, hanem valószínűleg hallotta, vagy az adatot nyilvántartásból vette.
Azt írta: a Google hivatalosan nem állítja, hogy a felmérés hány százaléka a tudás ábrás, de a kb. 25 % elég pontos becslésnek tűnik.

A történetben Steven sokat beszél a tudás ábráról. Még azt is megemlíti, hogy ehhez milyen fontos a Freebase mögötti cég, a MetaWeb megszerzése. De a mostani hírről nem beszél, miszerint a Freebase bezár, az adatokat a Wikidata-hoz helyezi át, a Google-t kihagyva.

A 25%-os adat is fontos, mert gyakran a tudás ábrával nem szükséges a böngésző alanynak a közzétevő oldalára látogatni a válaszért. Ehelyett megkapják a választ a Google-ről,– aki gyakran egy közzétevőtől szerzi be az információt. Ha a kérdőívek 25%-a a tudás ábrából mutatja az adatokat, felmerül a kérdés, hogy ez kb. 25 %-kal kevesebb látogatottsághoz vezet ?
Ez mind a tudás ábra körüli aggályokhoz, vitákhoz vezethető vissza, hogy honnan való és mikori a felhasznált forrás. E kérdésekre Steven Levy sem adja meg a választ.

Forrás: SeoCenter.hu