etalon, lehet, hogy most ráfaragtál
Elviekben mindenki egyet fog érteni veled. Akkor is, ha más gyakorlatot folytatnak.
Merthogy weblapot általában azért farag az ember, hogy hogy valamit eladjon (a szó átvitt értelmében legalábbis). Minden honlap virtuális bolt, ahova be kell csalogatni az embereket, azután pedig rá kell venni őket, hogy vegyenek valamit tőled. Árut, szolgáltatást, hírlevél feliratkozást, információt, stb.
Gyakorlatban viszont tipikus, hogy mire összeáll a honlap anyaga, működnek a funkciók és került valami dizájn is, akkorra az alkotó besokall. A SEO az, amire még rászán valamennyi energiát az ember, de aztán kész. Nem barátkozunk tovább a felhasználókkal, érjék be azzal, ami elkészült. Könnyebben gyártunk ideológiát arra, hogy miért jó az, ami és ahogy van, minthogy tovább szenvedjünk a tökéletesítéssel.
Rühelli újraolvasni tizennyolcadszor a szövegeket, ezért maradnak benne elírások, pontatlan megfogalmazások. A SEO miatt beleerőltetett kulcsszavak itt-ott kilógnak, és a külső szemlélő számára rögtön szembeötlő hibák sem tűnnek fel a lapgazdának. Alkattól függően ezután napok, hetek vagy az egész örökkévalóság eltelhet, mire a szerző magától nekiáll összecsiszolni a művét. És ha jönnek a látogatók, netán van konverzió is, ez mind indok arra, hogy úgy érezd, jó az ahogy van. Pedig lehetne jobb is.
Ha vitatkozni akarsz, próbálkozz egy olyan topikkal, aminek az a címe, hogy
Az első mondaton múlik minden!
Könyvjelzők