Őszinte hitem, hogy 2013 a tartalommarketing, online tartalomfejlesztés, szövegírás éve lesz. A Pingvin óta az egyik legfontosabb a jó minőségű egyedi tartalom, ezt igen kevesen vitatják, külön téma azonban eddig nem indult erről. Egy partnerünk az egyik legnagyobb verseny kulcsszavaira (tipikusan a mostani időszakban AdWordsben magyar területen 2-300 forintos kattintási díj, jobb oldalt is végig ott vannak a kattintások) egy friss oldallal az organikus első három (!) helyét elérte. Ő mondta nekem, hogy már a tartalommarketingre építenek egy éve (az ügynökségük méretéről csak annyit, hogy idén már nem fogadnak több megrendelést, annyira be vannak táblázva főleg biztosítás és hasonló témakörökben).
Én persze érintett vagyok a témában, azért vagyok rápörögve, hiszen tartalomfejlesztő ügynökségem van. De amikor indultunk, még csak sejtettem, hogy fontos lesz, eddig nem is nagyon erőltettem, de idén már a nyugati szakcikkek egy része is a SEO-t temeti. Szerintem amúgy nagyon helytelenül: paradigmaváltás alatt vagyunk, valóban átalakulóban van a keresőoptimalizálás, de nem meghal, hanem megújul, és már a munka szerves része a tartalomfejlesztés is. Ezt szerintem kiváló minőségben nem fogja tudni elkészíteni egy mással foglalkozó ügynökség, mert nekem is egy évembe került, míg hat olyan emberem lett, akik nemcsak újságírók, de értik a webszövegek, salesszövegek csízióját is. A folyamatos továbbképzések szintén drágák.
Azt vettem észre, hogy tavaly augusztus után robbant a hazai piac, bő 500%-os fejlődés történt szinte a semmiből. A kkv-k és nagy cégek is rendelnek, még nagy különbség sincs a befektetett összegben. A többség havi 10-20 ezer forintot költ el tartalombővítésre, de már vannak fix százezres költések is. Nagyon oldalfüggő a dolog. Aki megpróbált saját embereket fölvenni erre, később általában visszajött, mert egyszerűen nem tudta kihozni hasonló színvonalúra és árúra. Ez jó hír. Ami rossz, hogy még sokan nem látják át, van-e haszna, így nagyon komoly az árérzékenység, sok pongyola anyag kerül ki.
Találtam néhány nemzetközi kutatást a tavalyi év legvégéről. B2B vállalkozások közötti kutatás volt reprezentatív mintával (sok ezer cégről volt szó). 62% szerint a megfelelő tartalom előállítása a legnagyobb kihívás, 52%-nak a megfelelő konverziós cél elérése a szövegeikkel (akár jobb helyezés, több látogató long tail találatokkal vagy feliratkozás, vásárlás stb.), 45% egy idő után kifogy a szuflából, nem tud változatos anyagokat gyártani (ezért sem megoldás fix egy embert fölvenni).
14% mondta, hogy nem talál olyat, aki jó anyagokat tudna készíteni. 87% a közösségi médiában használja az anyagokat, 83% saját oldalon, 77% blogban (nyilván van átfedés, aki mindhárom helyen). 78% hírlevelekhez készíttet (nálunk is jellemző, egyre többen kérnek hírlevélhez anyagot itthon is). Ami érdekes: 54% növeli a tartalommarketingre költött büdzsét 2013-ban és csak 2% mondta, hogy biztosan csökkenti.
Találtam egy másik kutatást és néhány releváns anyagot is:
http://www.spiral16.com/blog/2012/02...y-infographic/
B2B Content | 2012 Benchmarks, Statistics
10 Content Marketing Statistics That Will Blow Your Mind! - InboundWriter
Könyvjelzők