Randfish megírta tippjeit 2012-re vonatkozóan, valamint értékelte egy évvel ezelőtti tippjeit, hogy melyik jött be és melyik nem.
Tippek, amik bejöttek:
- A kereső értékeli az oldal minőségét a felhasználói viselkedés alapján, amit a böngésző jelent a Google és a Bing felé. Ez bejött és a keresők el is ismerték, hogy felhasználják a böngészőkből kapott adatokat.
- A mobil keresések nem fogják jelentős megváltoztatni a kereséseket és az SEO-t.
- Az SEO szoftverek szerepe növekedni fog, főleg mivel az ingyenes YSE nincs többé és nagy vállalatoknak egyre inkább szüksége van megbízható SEO programokra.
- Az SEO egyre több mindent foglal magába és átalakul egy komplexebb online marketing munkakörré. (ezt csak megerősíteni tudom, mivel nálunk is egy SEO konzulens sok minden mással is foglalkozik, nem csak on-site dolgokkal és linképítéssel)
Tippek, amik nem:
- A helyi keresések jobban, pontosabban beállíthatók lesznek.
- A social keresések jelentősen növekedni fognak.
- Rangsor nyomkövetés query string(magyarul?)-en keresztül.
Tippek 2012-re
Csak azokat fordítottam le, amik nem csak az amerikai piacra vonatkoznak.
#2 Amilyen stratégia változást hozott 99-2000 környékén a linképítés, olyan változást fog hozni a social media, és nagyon jelentős befolyása lesz a rangsorolásban.
Szerintem: Ez mondjuk érthető is, mert a linképítés mára egy automatikus folyamattá vált és mindenki ott trükközik ahol csak tud, vagy amennyire a költség keret engedi. Legjobb példa egyik kliensünk, amelyiknek az egyik termék oldalát hoztam fel kb 25k Dollárból az első oldalra egy fontos kulcsszóra, pedig szerintem gagyi az oldal és egyáltalán nem érdemli meg, hogy ott legyen, de pénz beszél, úgyhogy ott vannak. Ha social media visszajelzéseket venné alapul a kereső, akkor sehol sem lennének.
#3 Google méginkább szűrni fogja a gagyi linképítést és "Panda stílusban" fogja büntetni ezeket az oldalakat.
#5 A Google egyre több teret enged a hirdetéseknek az első oldal tetején és ez rossz irányba is fordulhat. Jelenleg egy noti kijelzőjének szinte teljes felületét reklámok borítják az alábbi képen láthatóan:
#6 Az Analytics kulcsszó jelentésben a (not provided) eléri a 25%-ot.
Szerintem: El tudom képzelni, főleg azért, mert lassan, de biztosan nő a Google+ felhasználók száma és ezek mind be vannak jelentkezve, úgy keresnek. Én is be vagyok mindig jelentkezve, de ha mégsem, akkor is a Chrome alapértelmezett keresője a encrypted.google.com
#7 Egyre több online marketing kurzus fog megjelenni az oktatásban és az egyetemekről majd elkezdenek özönleni az SEM/SEM képzett fiatalok.
Szerintem: Talán nem özönleni, de biztos népszerű kurzusok lesznek ezek. Én is jobban örültem volna egy SEO vagy AdWords tantárgynak anno, mintsem a bináris fákat elemezni...
#8 A Google nagyon megnehezíti az SEO-t azoknak, akik nem foglalkoznak a Google+ céges jelenléttel és felhasználói interaktivitással.
Szerintem: El tudom képzelni, mert a cégek rá lesznek kényszerítve, hogy ugyan úgy nyomják a promókat GooglePlus-on, mint a Facebook oldalakon, hiszen a Google SERP-en való jó teljesítmény egyre kritikusabb.
Ti mit gondoltok?
Hasonló témák:
Könyvjelzők