Oldal: 1 / 3 123 UtolsóUtolsó
Eredmény: 1 - 10 (27) összesen

Téma: Cég vagy szabadúszó(k)?

  1. #1
    Szerkesztő
    Csatlakozott
    11-06-06
    Hozzászólás
    240
    Begyűjtött 24 köszönetet
    16 hozzászólásával

    Alapbeállítás Cég vagy szabadúszó(k)?

    Webshop felfuttatásában nézelődök és bár van pár ajánlatom innen-onnan, egyelőre nem látom, hogy melyik a jobb megoldás:
    - megbízni egy céget
    - keresni szabadúszót vagy akár többet.

    Három témakör adott:
    - keresőoptimalizálás: itt az oldal struktúráját kell rendberakni
    - linképítés: na vajon mi?
    - marketing, hirdetések: Adwords, etarget, stb. létrehozása, figyelemmel kísérése.

    Kaptam egy nagy referenciákkal rendelkező cégtől ajánlatot, de pl. linképítést havi fix összegért végeznek, SEMMIT sem garantálnak, tehát még az elhelyezett linkek számát sem, nemhogy helyezést a G-nál.
    Keresőoptimalizálásban millió és egy tanulmány letölthető és mivel ez részben technikai kérdés és függ(het) az adott webshop szoftverétől, ezért ismét csak ott vagyok, hogy egy cég, aki inkább általánosságokat akar eladni hátrányban van azokkal a specialistákkal szemben, akik az adott szoftvert ismerik. Merugye pl.van, amit os-commerce-ben akkor sem tudsz megvalósítani, ha a fejed tetejére állsz, míg a magento alapból tudja.
    Hirdetések, elsősorban Adwords: Ennek a megtervezésére olyan számot mondott az illető cég, hogy majdnem csuklottam egyet. Ha ezt költsésre fordítom, akkor drága kulcsszavaknál is többezer látogatóm van. Valóban megérhet egy jól megírt kampány ennyit? Tényleg létezik az, hogy ennyivel többet tudnak, mint egy amatőr és tényleg létezhet, hogyha ezt a pénzt tapasztalatszerzésre fordítom, akkor nem járok jobban?

    Azt látom, hogy linképítéssel itt a fórumon is sokan foglalkoznak. Előfordulhat, hogy egy nagy és tőkeerős cég jobb helyekre tudja benyomni a linkeket, mint egy itteni hozzáértő?

    Elméletileg az egy cég megbízásának az előnyei:
    - számlaképes
    - írásban vállalja a teljesítést.
    - egy kézben van az egész
    - van rutinjuk
    - talán (?) jobb helyekre is bejáratosak linképítésnél (???)
    - vannak nagy múltú referenciái

    Szabadúszó előnyei:
    - kreatívabb, mert a feladat személyre szabott, nem csak ki van osztva egy alkalmazottnak
    - elméletileg garanciát vállal pl.linképítésben legalább a linkek számára, de akár helyezésre is. Más kérdés, hogy ez a garancia érvényesíthető e vitás esetben

    Egy cég, aki ezzel foglalkozik talán diszkrétebb, hisz ebből kíván megélni sok évig, tehát ha van hasonló termékcsoportú ügyfele, nem vágja át egyiket a másik kedvéért. Persze garancia erre sincs, ahogy egy szabadúszónál sem. Nyilván a szabadúszó sem fog ilyent tenni, ha komolyan veszi a hivatást.
    A referenciák kérdése pedig megintcsak kétélű fegyver, hisz ha egy oldalba beletolnak többmillió ft-ot, akkor középszerű munkával is az élre lehet tolni (gondolom), tehát a jó referencia nem feltétlenül a jó munkának szól.
    Vélemény?



  2. #2
    Új tag
    Csatlakozott
    11-04-20
    Hozzászólás
    36
    Begyűjtött 0 köszönetet
    0 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Cég vagy szabadúszó(k)?

    Szia!

    Helyezést senki sem tud garantálni a Google-ban, aki azt mondja az kamuzik, vagy nem ért hozzá. Az első oldalt lehet, de azt sem 100%-ig. Te különválasztod a keresőoptimalizálást a link építéstől. A keresőoptimalizálásba az is beletartozik, tehát nem szabad külön kezelni, főleg nem külön embert/céget megbízni vele. Adwordsnál szerintem ha utánaolvasol el lehet boldogulni vele, főleg ha csak néhány kampányt akarsz futtatni. Azt nem értem, mire gondolsz, hogy egy több milliós honlapod könnyebb az élre tolni, de nem igaz. Az adwords nem befolyásolja a helyezésedet.


    Utoljára módosítva: Imi82 által : 2011-09-06 12:18

  3. #3
    Bölcs repjegyutazas logója
    Csatlakozott
    11-03-27
    Hely
    Győr
    Hozzászólás
    838
    Begyűjtött 277 köszönetet
    191 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Cég vagy szabadúszó(k)?

    Idézet Lopez eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Webshop felfuttatásában nézelődök és bár van pár ajánlatom innen-onnan, egyelőre nem látom, hogy melyik a jobb megoldás:
    - megbízni egy céget
    - keresni szabadúszót vagy akár többet.
    Mind a kettő meg tud szívatni, de cég esetében a szerződésbe ködbért is tudsz írni, míg szabadúszó esetében, max. annyit mondhatsz neki, hogy szíjat hasítok a hátadból, ha időre nem csinálod meg. Mindkettőre van jó és rossz példa is. És azt kell mondjam, sajnos rossz tapasztalatból, hogy anyagilag sem biztos, hogy jobban jársz a végén egy szabadúszóval.

    A legfontosabb, hogy jó webshop rendszert válassz. Némelyik olyan url-t csinál, hogy elsírom magamat. Azért a Magento és VirtueMart-al ilyen gondod nem igazán lesz.

    Idézet Lopez eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Kaptam egy nagy referenciákkal rendelkező cégtől ajánlatot, de pl. linképítést havi fix összegért végeznek, SEMMIT sem garantálnak, tehát még az elhelyezett linkek számát sem, nemhogy helyezést a G-nál.
    Az már jó, ha semmit sem garantálnak, se az elhelyezett linkek számát, főként nem a helyezéseket. Egy jó pont az általad említett cégnek. Bár azért így a fix díjazás kicsit érdekes, hogy akkor az elvégzett munkát, hogy lehet követni.

    Idézet Lopez eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Hirdetések, elsősorban Adwords: Ennek a megtervezésére olyan számot mondott az illető cég, hogy majdnem csuklottam egyet. Ha ezt költsésre fordítom, akkor drága kulcsszavaknál is többezer látogatóm van. Valóban megérhet egy jól megírt kampány ennyit? Tényleg létezik az, hogy ennyivel többet tudnak, mint egy amatőr és tényleg létezhet, hogyha ezt a pénzt tapasztalatszerzésre fordítom, akkor nem járok jobban?
    Az Adwords egyáltalán nem nagy ördöngösség. Kis kreativitás kell hozzá, meg 1-2 nap, vagy pár hét tapasztalat hozzá. Írhatsz te rá jó szöveget, ha nem adod meg neki a kellő pénzmennyiséget, akkor úgy is a kereső 2. vagy 3. oldalára kerülsz vele, vagy a tartalmi hálózaton úgy 5. pozicióba. Kattolásod nem nagyon lesz. Persze a jó szövegezéssel lehet finomítani a konverziót (állítolag az Adwords ebben az esetben a javadra a kulcsszó árát is csökkenti), de olyan hú de nagyon jó eredményeket nem lehet elérni vele. Sajna oda kell nyomni a pénzt, nem vitás. Lehet tompítani azért az összeget, hogy long tail kulcsszavakra játszol. Ki kell tapasztalni az egészet. Ha valaki nagy pénzt szán rá naponta, akkor meg mindig figyelni kell, és állítgatni kell a kulcsszavak árait, akár naponta többször is.


    On-site SEO | WooCommerce webáruház | WordPress | Üvegfóliák értékesítése

  4. #4
    Szerkesztő
    Csatlakozott
    11-06-06
    Hozzászólás
    240
    Begyűjtött 24 köszönetet
    16 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Cég vagy szabadúszó(k)?

    Imi82:
    a keresőoptimalizálást és a linképítést azért választom külön, mert bár a célja mindkettőnek ugyanaz, nem feltétlenül ugyanaz az ember lesz alkalmas rá. Szerintem. De nem ez a kardinális kérdés a sztoriban.
    Egy milliókat költő oldal olyan híroldalakra is be tud tolni cikknek álcázott hirdetést, amire egy földi halandónak esélye sincs. Plusz tv- és újság reklám, stb. És előbb-utóbb előrekerül az oldal... Arra akartam kilyukadni ezzel, hogy egy jó referencia nem mutatja azt, hogy az illető aki csinálta vérprofi e vagy pedig "csak" tisztességes iparos, aki mögött sok pénz és esetleg néhány alkalmazott áll.

    repjegyutazas:
    a webshop előre láthatólag prestashop lesz. Tudtommal nem rossz SEOilag.
    A linképítésnél rosszul fogalmaztam: nem is garanciát várok a linkek számára, hanem hogy pl.az ár függjön tőle. Mert az átalánydíj esetén kaphatok akár 1linket/hó és azzal is meg kell elégednem többtízezer ft-ért. Míg egyes linképítők az elfogadott linkekért számláznak.

    Adwordsben akkor nem volt rossz a megérzésem, hogy nem feltétlenül kell százezreket költeni egy kampány tervezésére. Inkább magára a kampányra



  5. #5
    Coolfox zsolti logója
    Csatlakozott
    07-05-04
    Hozzászólás
    712
    Begyűjtött 2 köszönetet
    2 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Cég vagy szabadúszó(k)?

    Kicsit belejavítok a leírásodba ha nem gond.
    Szabadúszó nem egyelő azzal, hogy olcsón és feketén talán szar munkát végző amatőr szomszédpistike. Nem akar mindenki egy nagyobb cégnél dolgozni, főleg ha megteheti, hogy elkerülje azt, de attól még nem lesz rosszabb.

    Valahogy így lenne helyes a te leírásaid alapján.

    Szabadúszó előnyei:
    - kreatívabb, mert a feladat személyre szabott, nem csak ki van osztva egy alkalmazottnak
    - elméletileg garanciát vállal pl.linképítésben legalább a linkek számára, de akár helyezésre is. Más kérdés, hogy ez a garancia érvényesíthető e vitás esetben
    - számlaképes
    - írásban vállalja a teljesítést.
    - egy kézben van az egész
    - van rutinjuk
    - talán (?) jobb helyekre is bejáratosak linképítésnél (???)
    - vannak referenciái

    Egyből jobban hangzik nem? Manapság meg a cégek is olyanok, hogy bárki csinálhat egyet fél perc alatt és neten úgy hirdeti magát ahogy akarja. Főleg webes világban sok a kontár, hozzánemértő, 10 perc alatt milliókat szakítani akaró ember. Kb heti 1-2 emailt kapok a legtutibb online marketing ajánlatokkal különböző cégektől.


    Utoljára módosítva: zsolti által : 2011-09-06 13:27
    FoxWeb.hu Weboldal készítés + Keresőoptimalizálás. Mobilbarát honlapok. | SEO Támogató Weboldalak

  6. #6
    scs
    Vendég

    Alapbeállítás re: Cég vagy szabadúszó(k)?

    Idézet repjegyutazas eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Írhatsz te rá jó szöveget, ha nem adod meg neki a kellő pénzmennyiséget, akkor úgy is a kereső 2. vagy 3. oldalára kerülsz vele, vagy a tartalmi hálózaton úgy 5. pozicióba. Kattolásod nem nagyon lesz. Persze a jó szövegezéssel lehet finomítani a konverziót (állítolag az Adwords ebben az esetben a javadra a kulcsszó árát is csökkenti), de olyan hú de nagyon jó eredményeket nem lehet elérni vele.
    Ezzel vitába szállnék. Bár nem vagyok Adwords guru, de bizony igen szépen le lehet vinni a kattintásonkénti költséget, illetve fentebb tornászni a helyezéseket megfelelő szöveggel és egyéb trükkökkel. Akár tíz-húszszoros különbség is lehet kattintás és kattintás között egy-egy kulcsszóra. Bár ebben Yatoo-t kéne talán megkérdezni, mert ő inkább ért hozzá, de mikor beszélgettem vele, ő is ilyeneket mondott.
    Valóban nem kell hozzá nagy tudás, de azért jó, ha tisztában van az ember vele.

    ---

    Zsoltival egyetértek.
    A cég nem garancia semmire. A szabadúszó meg sok esetben ugyanúgy számlaképes (pl. vállalkozóként csinálja). Ráadásul cég esetében ugyanolyan nehéz behajtani a dolgokat, mint mondjuk egy magánszemély esetében. Egy szerződés pl. nem garancia semmire. Manapság a cégek 20%-a nem fizet (tehát ne lepődj meg, ha tőled is előre kérnek majd sokan pénzt, vagy ha előleget kér).
    Ergo nem a cég-szabadúszó dolog döntene szerintem.

    ---

    Gugli helyezés nem garantálható. Viszont van, aki olyan garanciát vállal egy helyezésre, hogy ha nem éri el az adott helyet, akkor visszaadja a pénzt, és hasonló megoldások. Az viszont kifejezetten gáz, ha a cég, akit felkerestél, még az elfogadott linkeket sem garantálja. Ergo ha úgy nézzük, semmit. Én kihagynám.
    Update: Ha valaki keresőoptimalizálást vállal, akkor jó eséllyel linképítést is vállal - szerény meglátásom szerint. Bár ha anélkül is megoldja..


    Utoljára módosítva: scs által : 2011-09-06 13:38

  7. #7
    Buherátor Chati logója
    Csatlakozott
    07-12-03
    Hely
    Mohács
    Hozzászólás
    3.303
    Begyűjtött 267 köszönetet
    135 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Cég vagy szabadúszó(k)?

    A kettő között meg ott vannak a nem megélhetési keresőoptimalizálók, a buherátorok... én például cégen belül csinálgatok számlaképesen sikerdíjas munkát... de csak ha kedvemre való... sőt még fizetni is utólag kell...


    Nincs mit megmutatnom...

  8. #8
    Tag
    Csatlakozott
    11-08-28
    Hozzászólás
    73
    Thanked 1 Time in 1 Post

    Alapbeállítás re: Cég vagy szabadúszó(k)?

    Szerintem ha kulcsrakész webshopban (mint a Preta) gondolkodsz, akkor csak az adott cég/személy hozzáállása s kvalitása a döntő. Elkezdtem hosszasan boncolgatni a témát, de aztán rájöttem, hogy beszélhetünk bármennyit a témáról, mindig ugyanoda fogunk kilyukadni: cégből s szabadúszóból is kifoghatsz jót/rosszat vegyesen, az adott igényekhez igazított ár/érték arányt kell figyelembe venni., ezt meg úgy is csak Te látod/érzed..

    Ha saját fejlesztésű CMS-ben gondolkodnál, akkor lehet, hogy jobban járnál egy céggel, persze fel lehet kérni programozót is a feladatra, de a cégek már elkészítették a terméket, nem kell rá várni, a cég múltja (ha van) garancia arra, hogy fejlesztik a motort stb. Az már más kérdés, hogy szerintem a legtöbb hazai kis és középvállalkozónak bőven elég -lenne- egy free webshop motor, szükség esetén fizetős alkalmazásokkal felturbozva. Persze hozzáértő által adminolva, s saját sablont ráhúzva, persze itt megint visszatér az eredeti téma..cég vagy szabadúszó legyen a karbantartó? Mondom, ezt így nem lehet eldönteni..


    Utoljára módosítva: FFantasy által : 2011-09-06 14:10 Oka: helyesírás

  9. #9
    Szerkesztő
    Csatlakozott
    11-06-06
    Hozzászólás
    240
    Begyűjtött 24 köszönetet
    16 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Cég vagy szabadúszó(k)?

    Zsolti: nem szándékozom leszomszédpistikézni a szabadúszókat. De a szabadúszó szó jelenthet lelkes amatőrt és profi egyéni vállalkozót is. Bár utóbbi esetben őt már a cég kategóriába sorolom. A lelkes amatőr viszont ugyancsak nem mindig fedi a valóságot. A kategorizálás pont ezért rossz, de valahol azért mégiscsak létezik.
    Egy cég valódi referenciákkal, páréves működéssel és néhánymilliós árbevétellel (neten fél perc alatt ellenőrizhető) azért némileg garancia arra, hogy holnap nem szalad el az illető. Mondhatom, hogy ez áll szemben egy darab emaillel, ami a szabadúszót reprezentálja. Más a kérdés személyes ismerettség vagy hosszabb fórumos jelenlét ugyanúgy tud garanciát nyújtani.

    scs: "Ráadásul cég esetében ugyanolyan nehéz behajtani a dolgokat, mint mondjuk egy magánszemély esetében. " Ez azért abszolút nem így van. Cég esetén jónéhány lehetőséged van, magánszemély esetén marad a polgári per, ami egy szóbeli megállapodás esetén lószart se ér.

    "Viszont van, aki olyan garanciát vállal egy helyezésre, hogy ha nem éri el az adott helyet, akkor visszaadja a pénzt, és hasonló megoldások."

    Igen, az ilyen vállalás nagyon sokat tud emelni a renomén.

    "Ha valaki keresőoptimalizálást vállal, akkor jó eséllyel linképítést is vállal - szerény meglátásom szerint. Bár ha anélkül is megoldja.."

    Leírtam, hogy keresőoptimalizálás alatt voltaképp a weboldal optimalizálást értettem. Így azért már lehet külön a kettő.



  10. #10
    Bölcs DaveeD logója
    Csatlakozott
    09-07-23
    Hely
    Göd
    Hozzászólás
    1.877
    Begyűjtött 4 köszönetet
    4 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Cég vagy szabadúszó(k)?

    A számla kell, akkor inkább a cég amivel nem lesz gond, de attól hogy cég, még nyújthatnak minősíthetetlenül rossz szolgáltatást.

    A fontos az, hogy korrekt legyen az árajánlat: ígérjen pozíciókat, vagy látogatottságot és pozíciókat, és a fizetési feltételek mind a két fél számára biztonságot nyújtóak legyenek, nem csak a munkavállalóéra.

    A legjobb, ha találsz valami ismerőst, aki már dolgoztatott keresőoptimalizáló céggel, és elégedett volt velük

    Biztosra nem lehet menni sajnos...



Oldal: 1 / 3 123 UtolsóUtolsó

A téma címkéi:

Könyvjelzők

Hozzászólás szabályai

  • Új témákat nem hozhatsz létre
  • Válaszokat nem küldhetsz
  • Fájlokat nem csatolhatsz
  • A hozzászólásaidat nem módosíthatod
  •