A három nagy kereső (Bing, Google és Yahoo) közös "szabványt" indított schema.org néven.
http://edgarpe.hu/schema-org
olvastátok? mit gondoltok?
Hasonló témák:
A három nagy kereső (Bing, Google és Yahoo) közös "szabványt" indított schema.org néven.
http://edgarpe.hu/schema-org
olvastátok? mit gondoltok?
Hasonló témák:
Ez elég nagy hülyeség, a relevancia elég kéne legyen hogy bemérje a tartalmat. Csak pluszmunka, plusz felesleg html.
Inkább vegyék újra figyelembe a meta <span itemtype="http://schema.org/SEO">keyword</span> amibe ha benne van hogy movie akkor tudják hogy movie az avatar.
A véleményem pont az ellenkezője. A relevancia nem elég, mert még nagyon nehézkes és pontatlan a meghatározása, a szemantikus web nagyon messze van, ha nem segítünk a programoknak. Semmi pluszmunka, mert ott ahol kell a CMS majd megcsinálja, például egy webáruházi motornak ez pár sor.
Sokkal értelmesebb és hasznosabb mint az egyébként nagyon fontosnak tartott description meta.
(A mikroformátumok cím kifejezőbb lenne.)
Köszönöm a linket!
Szerintem ennek akkor van értelme, ha az adatbázisban több információ áll rendelkezésre, mint ami a HTML kimeneten látszik. A schema.org-on sok jó példa van rá. Egyik ilyen, amikor a szövegben a $$$ jelentése hogy drága hely, a $ meg hogy olcsó. Ezt a kereső nem tudhatja, de a meta adatokkal le lehet írni.
Vagy ha egy kép van a html-ben "four-stars.gif" néven. Ez megint lehetne bármi, de meta adatokkal el lehet magyarázni hogy ez egy szavazó widget, ami 1-től 5-ig pontoz és az adott dolog (film, könyv, cikk, akármi) 4 pontot kapott.
Nézzük meg a másik oldalról:
A "szabvány" használatával a véletlen találatok kieshetnek, ami még gond is lehet...
Weboldaltulajként pl. azt akarom, hogy az "Avatar" kifejezésre mindenki nálam landoljon, ha filmet keres, ha gifképet és a bannereimre kattintson.
Ergo buta lennék megadni, hogy az oldalam csak a filmre vonatkozik.
Hm?
fórum topikokba meg majd ha irogatnak a népek, minden szónál egy popup hogy te melyik szinonimára gondoltál?
a meta keywords sokkal jobb lenne erra a célra, egy sorba meg lehet adni a kapcsolódó kifejezéseket amit helyesen használva rájön hogy melyik avatarról van szó.
Evvel a mikroformátummal viszont jó univerzális lehetőséget adunk ellenséges parser oldalaknak, hogy kiolvassák a tartalmunkat, és reprodukálják egyedi tartalommal.
Mindjárt kezdem is programozni a sajátomat
Már itt is:
hxxp://index.hu/tech/2011/06/07/osszefogott_a_harom_legnagyobb_kereso/
Update:
Az Index példáját nézve ez nem azt mutatja, hogy a Google anélkül jeleníti meg az infót, hogy a látogatónak az oldalra kellene jönnie?
Index: "Mire jó ez a gyakorlatban?
Több kisebb, már működő példát találhatunk, ahol a keresők felhasználják ezeket a strukturált adatokat. Elég rákeresnünk például a budapesti moziműsorra, vagy az aktuális időjárásra."
Jó lesz vigyázni...
Utoljára módosítva: Akka által : 2011-06-07 14:47
Szerintem racionális lépés a keresőktől, hogy a webmesterek pluszmunkájára is támaszkodni akarnak a saját algoritmusaik fejlesztése mellett. A kettő jól ki tudja egészíteni egymást. Felhasználóként én örömmel látom, mikor néha-néha egy-egy keresésemre váratlan felhozatallal jön a g.
Mivel eleve kevesen fogják felhasználni a szabványt a közeljövőben, hiszen webmestereket céloz meg (akiknek csak egy kis hányada fog foglalkozni vele) így nem lesz releváns a kereséseket tekintve, mivel attól, hogy szabványos a körítés, még nem feltétlen releváns a tartalom. Nem kell megijedni, valószínűleg sok idő kell az elterjedéséhez, ha egyáltalán elterjed. Ismét egy plusz dolog a keresők algoritmusához csapva...
300+1 vizsgálandó dolog; avagy "Mennyire hordoz schema szabványosságot az adott oldal..."
Egyenlőre véleményem szerint ráadásul a 300+1. helyen is van a rangsorolási tényezőknél...
Nem hiába kell a 3 nagy kereső neve egy ilyen projekthez...
Utoljára módosítva: Csurga által : 2011-06-07 22:33
"Galaktikus logók, arculat, weboldalak a KKV-számára!"
stargeckos.com
Én asszem ki fogom próbálni, mert a legtöbb kliensem local SEO-ra gyúr és pont az ilyen geolocation meta infók segíthetik az üzletük SERP prezentációját, de azt nem tudom mennyit adhat még hozzá a mostani Google Maps és geositemap.xml teljesítményéhez.
"Rank Doesn’t Matter, Conversion Does"
Könyvjelzők