Eredmény: 1 - 4 (4) összesen

Téma: Tapasztalat felhasználói élménnyel kapcsolatban

  1. #1
    Bölcs lauda logója
    Csatlakozott
    09-02-24
    Hely
    Salgótarján
    Hozzászólás
    505
    Begyűjtött 12 köszönetet
    9 hozzászólásával

    Alapbeállítás Tapasztalat felhasználói élménnyel kapcsolatban

    Most olvastam egy oltári hülyeséget egy weboldalon, ezek után meg kell itt osztani a tapasztalatom.

    Sokan bevéstük már a buksinkba, hogy a weboldal nem a google-nak hanem a felhasználónak készül. A google-nak már évek óta megvan egy nagyszerű módszere a felhasználói élmény "mérésére". A ga-ban is látható ez az adat, pl. hogy mennyi időt töltenek az oldalon a látogatók, onnan hova kattintgatnak, visszajárnak-e az oldalra. És amit mi még nem is látunk, hogy előtte volt-e másik weboldalon, utána kereste-e még azt az infót amit nálunk megtalált vagy nem talált meg.

    Amit gondolok, hogy egy weboldal készítés előtt vagy fejlesztés közben érdemes megnézni pár másik weboldalt ami a témával kapcsolatos és, akkor arra kell(ene) gondolni, hogy te ezt hogy tennéd jobbá, sokkal jobbá.

    Na de a tapasztalat. Pár évvel ezelőtt egy sportfogadás oldalt készítettem valakinek. Pénze nem volt sok népszerűsítésre, így én csináltam neki "amatőrbe" linképítést. Kb. 20 linkje volt az oldalnak (szetinem PR1-2 lehetett) és az egyik legsikeresebb oldal volt a piacon. A g 2 óránként indexelte a tartalmat (mint egy híroldalt), sok keresésre az 1. helyen volt és szerették az emberek (visszajártak). 3-4 komolyabbnak mondható szereplő volt a piacon és sok kisebb "halacska".

    Másik weboldalam ami már nincs meg, ott pedig azt csináltam , hogy szépen rendeztem a tartalmat az alapján mi érdekelheti a témában az embereket a leginkább. Nagyon sokat morfondíroztam azon, hogy ha valaki belép mire kíváncsi leginkább.

    Ne kövessétek el:
    Jártam egy weboldalon ahol semmi más nem volt bold-al kiemelve csak a kulcsszó. De az vagy 50x. Mondom ez hülye... Az oldalon a kiemelést nem arra kellene használni, hanem az egy nagyszerű dolog arra hogy valamit kiemelj a látogató számára. Gondolj bele egy példába. Kapsz egy A4 levelet mondjuk egy iskolától. Arról szól, hogy gyermekétkeztetés van az iskolában, gyermeked részt vehet, mik a költségek, stb... Kapsz egy ilyen levelet tele hülye sallanggal (hogy ez és ez a rendelet szerint...), de a levélbe 2 dolog ki van emelve. gyermekétkeztetés, jövedelem igazolással. Kész 5 másodperc alatt tudod, hogy az a levél miről szól. Ha ez egy weboldalon lenne ez a felhasználói élmény.

    Ezt se: Divattá vált a hülyeség, minden weboldalon "turbónak" érzik a weboldal tulajdonosok, hogy legalább 1 beúszó div legyen ?

    Készítek most egy weboldalt és írtam hozzá a szöveget... Már kész volt amikor másnap nézegettem és mondom mit csináltál itt lauda ? A szöveg 70% rizsa. 1% rizsa sem kell ide, egyszerűen kell megoldani, mert az emberek jó információt akarnak és gyorsan. Ha hülyeséget olvastatsz vele az nem gyors. Kitöröltem, a g tudni fogja azt hogy az oldalam jó vagy nem anélkül is, majd a látogatók eldöntik.

    De persze be kell indítani... Kell egy lavina, amiből a google már tudja, hogy ez a weboldal versenyképes a keresésekben. A google-nak ezt kell tennie. Az "oltári ökörség", amit most egy weboldalon olvastam és ami miatt ezt megírtam, hogy a felhasználói élmény kb. 5%-ot számít a google-nak Ez a szám több mint 50 és meg több lesz az elképzelésem szerint. Legalábbis akkor lesz jobb egy kereső.



  2. #2
    Bölcs earnnet logója
    Csatlakozott
    12-08-15
    Hely
    Budapest
    Hozzászólás
    1.815
    Begyűjtött 804 köszönetet
    572 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Tapasztalat felhasználói élménnyel kapcsolatban

    A téma messzire visz. Egész biztos, hogy "a felhasználói élmény n %-ot számít" hülyeség. Minden összefügg a felhasználói élménnyel, ezt nem lehet számokban mérni. Jópár éve nincs pontos recept semmire, vannak aspektusok, tudunk dolgokat, amik számítanak, azok mentén el kell indulni és kihozni a lehető legjobbat. Így nem tudsz mondani egy konkrét kulcsszósűrűséget, kód/szöveg - szöveg/link arányt vagy küszöbszámot, aminél mindenképp gyorsabbnak kell lennie. Ilyenek nincsenek.



  3. The Following 2 Users Say Thank You to earnnet For This Useful Post:

    dolcsi (2017-11-29), Freedom (2017-11-29)

  4. #3
    Bölcs lauda logója
    Csatlakozott
    09-02-24
    Hely
    Salgótarján
    Hozzászólás
    505
    Begyűjtött 12 köszönetet
    9 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Tapasztalat felhasználói élménnyel kapcsolatban

    Nem tudom értelmezted-e hozzászólásom earnet. "Így nem tudsz mondani egy konkrét kulcsszósűrűséget, kód/szöveg - szöveg/link arányt vagy küszöbszámot, aminél mindenképp gyorsabbnak kell lennie. Ilyenek nincsenek.
    "

    Hát pont erről beszélek, hogy ilyen nincs. Ezelőtt 8 évvel egy program megmondta neked ezeket a dolgokat tedd és király leszel, de azóta hál' Istennek a kereső is fejlődött. Mondtam az első hozzászólásomban pár dolgot amit a kereső felhasznál arra, hogy megtudja "jó-e a weboldalad". Azt a tapasztalatom akarom itt megosztani az olvasókkal, hogy a "minőség" aranyat ér! Ki fog menni a "divatból" ilyen rangorolási tényező mint a linkek száma, meg amiket te emlegetsz. Ne is akarj számokat kapni.

    De akármennyire is hihetetlen neked a google kereső is egy program egy k.va nagy adatbázissal. Tehát a % amit lehet te el sem tudsz képzelni létezik. Abból a rengeteg sok adatból kell "kitalalálnia" a keresőnek, hogy amikor te keresel valamit a googleban akkor azt találd meg amit szeretnél. Ne azért mert neked van egy jó domain neved (mert az is jogosan a 0-hoz közelít), vagy más ideje múlt algoritmus miatt.



  5. #4
    Bölcs earnnet logója
    Csatlakozott
    12-08-15
    Hely
    Budapest
    Hozzászólás
    1.815
    Begyűjtött 804 köszönetet
    572 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Tapasztalat felhasználói élménnyel kapcsolatban

    Akkor elmondom az én googleról alkotott képem.

    Semmilyen statikus rangsorolási tényező nem létezik. Crawloláskor egy mesterséges intelligencia algoritmus osztályozza az egyes oldalakat minőségi tényezők szerint. Mint az oldal célja, témája, a szöveg választékossága, betöltési sebesség, és így tovább. Itt jön a képbe, hogy ez az intelligencia akkor tudja a legjobban körülírni az oldalad, ha használsz mikroadatokat és egyéb strukturáltságot viszel bele. Ez a jelenlegi on-site keresőoptimalizálás egyik sarkalatos pontja. Fogja a keresési kifejezést, és megállapítja róla, hogy mi a keresés témája, mi lehet a kereső célja a kifejezés beírásával. Majd kiválasztja azt az adathalmazt, amire illeszkedik a keresés. És most jön a legfontosabb része. Ebben a pool-ban versenyzel a találati helyekért a többi oldallal, amire szintén matchelt a keresés. Magyarul. Csak és kizárólag a többiektől való minőségi viszonyodtól függ a találati helyed. Ha azt mondod, hogy a te első helyed 50%-ban valamilyen faktor optimalizálásán múlott, simán lehet, de ez csak az adott kontextusban igaz. Az adott keresőkifejezésre és az adott találathalmazra. Bármelyik változik, borul az egész.



Könyvjelzők

Hozzászólás szabályai

  • Új témákat nem hozhatsz létre
  • Válaszokat nem küldhetsz
  • Fájlokat nem csatolhatsz
  • A hozzászólásaidat nem módosíthatod
  •