Most olvastam egy oltári hülyeséget egy weboldalon, ezek után meg kell itt osztani a tapasztalatom.
Sokan bevéstük már a buksinkba, hogy a weboldal nem a google-nak hanem a felhasználónak készül. A google-nak már évek óta megvan egy nagyszerű módszere a felhasználói élmény "mérésére". A ga-ban is látható ez az adat, pl. hogy mennyi időt töltenek az oldalon a látogatók, onnan hova kattintgatnak, visszajárnak-e az oldalra. És amit mi még nem is látunk, hogy előtte volt-e másik weboldalon, utána kereste-e még azt az infót amit nálunk megtalált vagy nem talált meg.
Amit gondolok, hogy egy weboldal készítés előtt vagy fejlesztés közben érdemes megnézni pár másik weboldalt ami a témával kapcsolatos és, akkor arra kell(ene) gondolni, hogy te ezt hogy tennéd jobbá, sokkal jobbá.
Na de a tapasztalat. Pár évvel ezelőtt egy sportfogadás oldalt készítettem valakinek. Pénze nem volt sok népszerűsítésre, így én csináltam neki "amatőrbe" linképítést. Kb. 20 linkje volt az oldalnak (szetinem PR1-2 lehetett) és az egyik legsikeresebb oldal volt a piacon. A g 2 óránként indexelte a tartalmat (mint egy híroldalt), sok keresésre az 1. helyen volt és szerették az emberek (visszajártak). 3-4 komolyabbnak mondható szereplő volt a piacon és sok kisebb "halacska".
Másik weboldalam ami már nincs meg, ott pedig azt csináltam , hogy szépen rendeztem a tartalmat az alapján mi érdekelheti a témában az embereket a leginkább. Nagyon sokat morfondíroztam azon, hogy ha valaki belép mire kíváncsi leginkább.
Ne kövessétek el:
Jártam egy weboldalon ahol semmi más nem volt bold-al kiemelve csak a kulcsszó. De az vagy 50x. Mondom ez hülye... Az oldalon a kiemelést nem arra kellene használni, hanem az egy nagyszerű dolog arra hogy valamit kiemelj a látogató számára. Gondolj bele egy példába. Kapsz egy A4 levelet mondjuk egy iskolától. Arról szól, hogy gyermekétkeztetés van az iskolában, gyermeked részt vehet, mik a költségek, stb... Kapsz egy ilyen levelet tele hülye sallanggal (hogy ez és ez a rendelet szerint...), de a levélbe 2 dolog ki van emelve. gyermekétkeztetés, jövedelem igazolással. Kész 5 másodperc alatt tudod, hogy az a levél miről szól. Ha ez egy weboldalon lenne ez a felhasználói élmény.
Ezt se: Divattá vált a hülyeség, minden weboldalon "turbónak" érzik a weboldal tulajdonosok, hogy legalább 1 beúszó div legyen ?
Készítek most egy weboldalt és írtam hozzá a szöveget... Már kész volt amikor másnap nézegettem és mondom mit csináltál itt lauda ? A szöveg 70% rizsa. 1% rizsa sem kell ide, egyszerűen kell megoldani, mert az emberek jó információt akarnak és gyorsan. Ha hülyeséget olvastatsz vele az nem gyors. Kitöröltem, a g tudni fogja azt hogy az oldalam jó vagy nem anélkül is, majd a látogatók eldöntik.
De persze be kell indítani... Kell egy lavina, amiből a google már tudja, hogy ez a weboldal versenyképes a keresésekben. A google-nak ezt kell tennie. Az "oltári ökörség", amit most egy weboldalon olvastam és ami miatt ezt megírtam, hogy a felhasználói élmény kb. 5%-ot számít a google-nak Ez a szám több mint 50 és meg több lesz az elképzelésem szerint. Legalábbis akkor lesz jobb egy kereső.
Könyvjelzők