Oldal: 2 / 3 ElsőElső 123 UtolsóUtolsó
Eredmény: 11 - 20 (30) összesen

Téma: Indexelési probléma

  1. #11
    Mentor hetes logója
    Csatlakozott
    09-04-17
    Hozzászólás
    452
    Begyűjtött 73 köszönetet
    60 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Indexelési probléma

    Ennyi erővel egy random generátor alapján végignyalhatná az egész internetet. Kétlem, hogy erre lenne erőforrása.

    Nem a Googlenek akarok friss tartalmat, hanem a júzernek. Másfelől, ezek örökzöld cikkek, mint azt fentebb írtam, tehát nem is igazán értelmezhető a naprakészség. Pont leszarnám, hogy beindexelte, de ha ilyen ütemben kerülne ki az anyag, akkor túl gyorsan lepörögne az oldalról, a látogatók el sem tudnák olvasni.

    És nincs ebben semmilyen trükközés, ez egy technikai kérdés, nem pedig "tartalometikai". A téma szezonális és erősen virális jellegű, tehát értelmetlen volna az egészet egyszerre publikálni. Ahhoz túl értékes. Te biztosan rászánnál napi 5 percet a kézi posztolásra, nekem sajnos nincs erre mindig időm, ezért timestamppel oldottam meg.

    A 503-as hibával ugyanaz a bajom, mint a 404-essel, hogy attól benne maradna az indexben. Ha jön a júzer, akkor meg szépen lepattan. Ezért inkább 301-es átirányítással oldottam meg.


    Az aláírás nem lehet hosszabb 100 karakternél kivéve a BB kód jelölőt.

  2. #12
    a zsolti
    Vendég

    Alapbeállítás re: Indexelési probléma

    Pedig nem mai sztori, és tök logikus (pl. a "végignyalom a site html kódját, hogy van-e benne új link"-hez képest minimális erőforrás az 1, 2, 3 ID-k után rápróbálni a 4-re).
    apache 2.2 - Googlebot incrementing page id - Server Fault
    Does the google crawler really guess URL patterns and index pages that were never linked against? - Webmasters Stack Exchange



  3. Az alábbi felhasználók hálásak a válaszért:

    hetes (2015-06-16)

  4. #13
    Bölcs djarni logója
    Csatlakozott
    08-05-08
    Hely
    Székesfehérvár
    Hozzászólás
    5.290
    Begyűjtött 597 köszönetet
    460 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Indexelési probléma

    Mivel "véletlenül" (mint írod) publikus volt az összes cikk egy ideig, biztos volt valami nyomvonala, amin végig futott (csak esetleg nem találtad meg). Ha nem, még akkor is kiolvasható a böngészési előzményekből 1-1 url..

    A nem kívánt tartalom megszűntetése, majd 301 redirect a főoldalra, amit csináltál, talán ez a legkevésbé káros seo szempontból, az új tartalmakat pedig az ütemnek megfelelően indexeli majd. Az lenne az igazi, ha a régit az újra irányítanád, csak ez nem kivitelezhető addig, amíg nem publikálódik..

    Üdv.



  5. Az alábbi felhasználók hálásak a válaszért:

    hetes (2015-06-16)

  6. #14
    'Say Hello To My Little Friend'
    Csatlakozott
    10-04-13
    Hely
    Budapest
    Hozzászólás
    2.784
    Begyűjtött 863 köszönetet
    659 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Indexelési probléma

    Hát, ha már átirányítja, akkor 302-vel, mert a 302 tudja azt, hogy megvan az oldal, később nézz vissza, de átmenetileg még nem elérhető itt. Sőt, igazából a 307-es lenne a legjobb, mert a 302-ben (amit sokszor 303-ként implementálnak) az van benne, hogy az a tartalom, ami eddig itt volt, megtalálható egy másik url-en, ami nem igaz. A 307 meg pont azt tudja, hogy nem költözött el a tartalom, de átmenetileg egy másik odlalról szolgálod ki a felhasználót (esetleg más tartalommal).A 301 meg végleges költözést jelent, ami meg ugye nem igaz. Egyébként szerintem a 404 sem vészes, hisz a 404 meg azt tudja, hogy nem található, de a jövőben valamikor lehet, hogy újra lesz tartalom. A 410 tudja azt, hogy véglegesen megszűnt a tartalom.

    Én 307-et adnék ki a tartalomra, ami a főoldalra vinne, és ha megvan az új tartalom (tehát ismét publikálódik a cikk), akkor arra 301-ezném át.



  7. #15
    Bölcs djarni logója
    Csatlakozott
    08-05-08
    Hely
    Székesfehérvár
    Hozzászólás
    5.290
    Begyűjtött 597 köszönetet
    460 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Indexelési probléma

    Idézet Emphus eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    A 301 meg végleges költözést jelent, ami meg ugye nem igaz.
    Dehogynem, pont ezért kell, mivel új, indexelt tartalmat akar. Az ideiglenes átirányítást pedig nem hosszútávra találták ki. Ha hosszú ideig fenn áll, akkor 301-ként lesz "lekönyvelve".

    Annak nem sok értelme van, hogy most ideiglenesen főoldal, aztán később végleges (mikor publikálja) új url-re. Ráadásul az oldal bizalmi értéke is csökkenhet emiatt.

    Üdv.



  8. #16
    'Say Hello To My Little Friend'
    Csatlakozott
    10-04-13
    Hely
    Budapest
    Hozzászólás
    2.784
    Begyűjtött 863 köszönetet
    659 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Indexelési probléma

    Idézet djarni eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Annak nem sok értelme van, hogy most ideiglenesen főoldal, aztán később végleges (mikor publikálja) új url-re. Ráadásul az oldal bizalmi értéke is csökkenhet emiatt.
    Szerintem meg ennek van a legtöbb értelme. Hát most ez van. És szerintem pont attól csökken az oldal bizalmi értéke, hogy átiránytasz egy oldalt egy másikra, tömegesen, úgy, hogy nem arról szól, majd később más url-en publikálod ugyan azt (a Google tudni fogja, hogy ugyan az). Ez olyan, mintha weboldal költözésnél mindent a főoldalra irányítanál, pedig ugye tudod, hogy az a jobb, ha a neki megfelelő aloldalra irányítod inkább.



  9. #17
    Mentor hetes logója
    Csatlakozott
    09-04-17
    Hozzászólás
    452
    Begyűjtött 73 köszönetet
    60 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Indexelési probléma

    Így van, ahogy djarni mondja. Azt akarom, hogy az eddigi indexelést felejtse el a lehető legrövidebb idő alatt. Később sem akarok majd ezen az url-en tartalmat szolgáltatni, mert az egész URL struktúrán változtattam. A 302, 404, 503 hibakódokkal jelezhetném, hogy itt bizony szar van a palacsintában, de akkor meg nem kopna ki az indexből, hiszen mind átmeneti hibára utal.



  10. #18
    'Say Hello To My Little Friend'
    Csatlakozott
    10-04-13
    Hely
    Budapest
    Hozzászólás
    2.784
    Begyűjtött 863 köszönetet
    659 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Indexelési probléma

    Idézet hetes eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Így van, ahogy djarni mondja. Azt akarom, hogy az eddigi indexelést felejtse el a lehető legrövidebb idő alatt. Később sem akarok majd ezen az url-en tartalmat szolgáltatni, mert az egész URL struktúrán változtattam. A 302, 404, 503 hibakódokkal jelezhetném, hogy itt bizony szar van a palacsintában, de akkor meg nem kopna ki az indexből, hiszen mind átmeneti hibára utal.
    Akkor ott a 410, ezt is írtam fentebb. Ez azt jelenti, hogy véglegesen megszűnt a tartalom. Ha ezt akarod, akkor egyértelműen 410 a legjobb megoldás. Az átirányítgatás az meg teljesen invalid, mert nem került át a tartalom másik helyre.

    Matt Cutts on How Google Handles 404 & 410 Status Codes | SEW



  11. Az alábbi felhasználók hálásak a válaszért:

    hetes (2015-06-16)

  12. #19
    Bölcs djarni logója
    Csatlakozott
    08-05-08
    Hely
    Székesfehérvár
    Hozzászólás
    5.290
    Begyűjtött 597 köszönetet
    460 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Indexelési probléma

    Idézet Emphus eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Szerintem meg ennek van a legtöbb értelme.
    Nem értünk egyet Nem baj, majd a topiknyitó kiválasztja a számára szimpatikusabb megoldást

    Üdv.



  13. Az alábbi felhasználók hálásak a válaszért:

    Emphus (2015-06-16)

  14. #20
    Mentor hetes logója
    Csatlakozott
    09-04-17
    Hozzászólás
    452
    Begyűjtött 73 köszönetet
    60 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Indexelési probléma

    Idézet Emphus eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Akkor ott a 410, ezt is írtam fentebb. Ez azt jelenti, hogy véglegesen megszűnt a tartalom. Ha ezt akarod, akkor egyértelműen 410 a legjobb megoldás. Az átirányítgatás az meg teljesen invalid, mert nem került át a tartalom másik helyre.

    Matt Cutts on How Google Handles 404 & 410 Status Codes | SEW
    Négyszázas hibakódokkal gyakorlatilag minden linkem halott lenne. Bármire is kattintanának a találati listából, rögtön zárnák is be az ablakot. Ez egy friss oldalnál eléggé öntökönszúrás lenne. Technikailag persze lehet hogy ez lenne a legjobb megoldás, de felhasználók szemszögéből, ilyen mennyiségű linknél nem hiszem.

    Átirányítani tehát muszáj, a leginkább releváns és elérhető tartalom pedig maga a rovatindex.

    Amúgy köszönöm az ötleteket.


    Utoljára módosítva: hetes által : 2015-06-16 19:54 Oka: úgy tartotta úri kedvem

Könyvjelzők

Hozzászólás szabályai

  • Új témákat nem hozhatsz létre
  • Válaszokat nem küldhetsz
  • Fájlokat nem csatolhatsz
  • A hozzászólásaidat nem módosíthatod
  •