Nos épp az ilyenek miatt nem a helyezésre kell gyúrni, hanem az organikus látogatottság növelésére.
Amúgy ez a jelenség már elég régóta megy...
Nos épp az ilyenek miatt nem a helyezésre kell gyúrni, hanem az organikus látogatottság növelésére.
Amúgy ez a jelenség már elég régóta megy...
Az egyik kulcsszavam, ami hónapok óta top 2 volt, tegnap váratlanul visszaesett az ötödik helyre. Ma este pedig az elsőre ugrott.
Nekem egyébként az a tippem, hogy átkattintási arányokat jobban súlyozza a Google - a Webmestereszközökben is látszik, hogy erről pontos adatokat tárolnak - tehát, ha az ötödik helyezett valami miatt több kattintást kap, mint a negyedik, akkor előbbrébb veszi a találati listán.
Ugrál itt minden össze-vissza. Én amondó vagyok, hogy a jó tartalom meg a sok látogató a fontos. Privát véleményem továbbá: Mindegy, hogy ez első vagyok vagy az ötödik. A vevő a fontos, ahhoz meg a matemetika szerint sok látogató kell.
Nem akarok farkast kiáltani, de az előbb váltottam egy emailt az egyik ismerősömmel, és nekik a viszonylag fix Google-ből érkező látogatószámuk szombaton harmadolódott és vasárnap estig is hasonló volt a helyzet. Mivel sok kulcsszóból jön össze a látogatószámuk, ezért még keresi, hogy mi eshetett ki.
Nem lehet, hogy volt valami algoritmus frissítés a hétvégén?
Volt, bár 17--ét rebesgetnek.
Nekem az a tapasztalatom, hogy a frissebb oldalak picit visszaestek, de fixen tartják ezt a lentebbi pozíciót, nem ugrálnak. A régebbi (2 évnél idősebb) oldalaimat nem érintette a frissítés.
a google sem fizikailag egy szerverről szolgál ki, hanem sok szerverük van, és előfordulhat, hogy a szerverek között nem 100%os a replikáció
ebből elsőre az jönne, hogy minden egyes keresés eltérő pozíciókat dob ki, attól függően hogy melyik szerveren landolt a kérés, de az is valószínű, hogy az egyes szerverek közti terheléselosztásban pont olyan tényezők játszanak szerepet, hogy honnan jön a kérés, és hol van a szerver
elég sok villanyszámlát meg lehetne spórolni, ha a kiszolgáló mindig csak éjszakai áramról megy, tehát ha beesik egy kérés, és minden időzónában van egy-egy szerver, akkor a kiszolgálás is megy körbe napi forgással
ez természetesen egy elmélet, de nem feltétlenül szándékos lépés okozza
Én mostanában azt vettem észre, hogy megírom az ügyfélnek a helyet, hogy hányadik, ő meg ráír egy másikat, hogy ő másnak látja. megkérdezünk egy harmadikat és ő is mást lát. Mindhárman tudjuk, hogy (inkognitó, kijelentkezve profilból, keresési előzmények letiltása, törlése stb...) mégis ez van. És nem magyarázható azzal, hogy épp ebből, vagy abból a datacenterből kértük le az adatot, mert akkor én magam is látnám azokat a helyeket, épp mikor melyik szolgál ki. Itt viszont más lesz és még csak a területi elhelyezkedéssel sem lehet magyarázni, mert országos viszonylatról beszélünk és nem lokalizált-ról! Valakinek ilyen észrevétele van az utóbbi időkből?
Ha linkmarketing kampányra van szükséged, rám számíthatsz!
Én is tapasztaltam ezt, nem is egyszer. És azt gondolom, hogy újonnan indexelt tartalmaknál valamiféle tesztelés zajlik... Mármint hogy a google kevergeti a keresési kifejezésre a találati listát, és ki-ki próbálgatja az új találatot, hogy hogyan viselkedik egy-egy látogató ott.
Tehát javasolt sokáig időzni, tovább kattintgatni az oldalon, és nem visszafordulni.
Vilmosg: Én ezt inkább több éves oldalak főoldala esetén figyeltem meg, de nem tartom kizártnak, hogy fiatal aloldalaknál is eljátssza, sőt, ott könnyebben ugráltatja őket!
Könyvjelzők