E heti témám:

PayPerClick

Micsoda marketing: csak azért kell fizetnünk ha valaki az oldalunkra látogat. Gondolnánk elsőre, de mégis ha nem valami nagyon agyonhype-olt terméket reklámozunk akkor szinte felesleges. Vagy mégsem? Az én esetemben picit másabb a helyzet mivel én a jövőre is gondolok, azaz későbbiekben máskor is megtaláljanak, mert lehet, hogy azért nem vásároltak mert nem volt árum ami érdekelte volna őket vagy egyszerűen nem volt rá pénzük, majd legközlebb. De erre nem apellálhatok mindig úgy h költöm a súlyos dollárokat.

Sokkal hatásosabb eBay-es listázásokat reklámozni uganis ott szorítja az idő az embereket. Van, hogy a listázás elején már benyomom a PPC kampányokat de van mikor csak a listázások vége felé mivel saját tapasztalatból tudom, ha valami lejár akkor nem biztos, hogy újralistázzák és lekéstünk róla. Nagyon sok fajta PPC létezik, de eBay-t csak egy oldal támogatja maximálisan és az az AMPkeywords.

Az "ÉjeMPíkívördz dát kám" az eBay leányvállalata ebből is fakad hatalmas előnye. Egyszerű hazsnálni különböző listázásokhoz/reklámokhoz külön pénzt különíthetünk el. Bár a feltölthető összeg minimum $20 lehet, ezt megtehetjük PayPal-on vagy Credit Cardon keresztül is.

Nyilván sokan láttunk már google-ban szponzorált linkeket a jobb oldalt. Na ilyeneket lehet elkészíteni első körben majd utána vagy az alapértelmezett flash banner-t ajánlja fel (nagyon gagyi, de látványos tud lenni) vagyvagy magunk is készíthetünk max 20kb-os .gif banner-t. Én mindig egyedit csinálok képpel és agyonnyomom szöveggel vagy csak pár szót írok. Mivel 20kb-os gif esetlében nem lehet valami ultralátványos mozgót csinálni ezért én beleviszek egy 0.1mp-es piros képet a gifbe, hogy azért mégis történjen valami ha másért nem akkor a figyelemfelkeltés miatt. Sajnos nem tudom h melyik hirdetés mikor és hogy jelenik meg ezt az "éjempi" titokban tartja, mint azt is, hogy ki látogatott az oldalra. Persze leleményes eBay-esek akik rendelkeztnek eBay Store-ral máris mennek az Omniture féle traffic-figyelő oldalra ami ingyen jár mindenkinek aki store-t nyit. Ott már lehet nézni, hogy honnan jöttek a látogatók és meg kell, hogyí mondjam elég sok site-ról jönnek a látogatok. Itt leszögezem h egyik ellenfele a "Bidweiser" hozzá képest nagy nulla, hiába én választhatom ki hol jelenjen meg.

Az oldal remekül használható, annyi kulcsszót (vagy kifejezést) adhatok meg amennyi jólesik ráadásul a konkurenciát is megnézhetem még azt is hogy ők mennyit költenek egy-egy szóra. A tapasztalat azt mutatja, hogy szinte az összes 3 csillagnál többet kapott szóra elég csak 0.10 dolcsit költeni de a csillag nélküliekre se szabad 0.4 dolcsinál többet költeni.

A dologban annyi sumákságot érzek, hogy nem látom, hogy emnnyi volt a "fraud-látogató" azaz akiknek ez a munkájuk h generálják a forgalmat, de a supportos úriiember leírta, hogy nincs mitől félni a rendszer kiszűri a floodokat még mielőtt számlázná a rendszer.... nem lettem meggyőzve, de nincs mit tenni, hisz az ebay számlálója szerint (ami egyedi látogatókat számolja csak) szépen pörög felfelé és a "store traffic" is sok egyedi látogatót regisztrál. Ráadásul úgy néz ki sikerült egy olcsó ám egy 20 dolcsis kampányt 4 nap alatt "leevő" szót taklálni (ami jó arány 0.1 dolcsis reklámokért cserébe). A szó titok marad

Egy biztos mikor 10 dollárt költök egy-egy listázásra extra kampány céljából akkor látom, hogy megnő a látogatottság és kb +100-300 fővel többen nézik meg. Mivel manapság a legtöbb netes vásárlónak (tőlünk nyugatabbra) van paypal számlája és vszínű ebay tag is így nagyobb az esély, hogy olyanba botlunk aki a hirdetések miatt jött ide. Nem utolsó sorban reklámnak jó.

Sima site-oknál ahol az idő nem tét, ráadásuk akciók sincsenek nem látom sok értelmét a PPC-nek, viszont ahol tétje van, hogy "ilyen jó áron nem kapom meg ezt legközelebb" arra nagyon jó.