Utoljára módosítva: kgc által : 2007-10-25 21:31
Eléggé keveredik a két fogalom Mo.-on meg nemzetközileg is, olyannyira, hogy még a Google szinoníma szótára is ha beírod az egyik kifejezést szinonímaként megmutatja neked a másikat az Adwords Keyword Tool-ban.
SEM (keresőmarketing) magába foglalhatja a SEO-t (keresőoptimalizálás). Az utóbbi leginkább a technikai melókat jelenti, a SEM pedig elsősorban a PPC hirdetéseket, egyéb fizetett hirdetési kampányokat meg a szellemi részét egy brand építésnek, reklám kampányoknak, de valahol egybemosódik a kettő így nem lehet teljesen különválasztani.
A Google Keyword Tool-t azért nem merném "a szó szoros értelmében" szinonímaszótárnak tekinteni. Inkább "asszociáción alapuló kulcsszóötletelőnek".
(A fogalomkeveredésben egyéként igazad van, de ezt legalább ne a Gúgli döntse el... ) Bár lassan már mindenben az Ő szava a döntő... off: Benyalós jel nincs? Minden Gúgli szó után odatenném... :-)
A Keyword Tool-t neveztem szinoníma szótárnak szerinted?
Ajjaj, ezt benéztem. Bocsi. Azért le ne harapd a fejem.
Megtisztelő, de én csak idéztem a nagyoktól.
itt olvasható a teljes szöveg
Én annyit tudok hozzászólni, hogy valójában keresőoptimalizálás nem létezik. Mivel nem a keresőket optimalizáljuk, hanem az adott weboldalt. A helyes az lenne, hogy keresőkre való optimalizálás. Tehát a keresőoptimalizás szól igazán egy szleng.
A keresőmarketing pedig kulcsszó alapú hirdetési lehetőség.
Szerintem a pontos megfogalmazás: Honlapok optimalizálása a Google keresőre (általában)
Ez nagyban függ attól, hogy melyik országban szeretnél látogatókat kapni a keresőkből. Még nem minden országban a leglátogatottabb kereső a google. Pl.:Kínába a yahoo van elől.
Ezt ne vedd magadra, de Magyarországon ez így igaz, mivel a Google vezet.
De ezt befolyásolja a célpiac, mivel tudomásom szerint Olaszországban sem a Google vezet. És egy magyar turisztikai szolgáltatást akarunk eladni Olasz embereknek, akkor nem a googléra kell optimalizálni az adott tartalmat.
Könyvjelzők