Oldal: 74 / 98 ElsőElső ... 2464727374757684 ... UtolsóUtolsó
Eredmény: 731 - 740 (972) összesen

Téma: Egyéni vállalkozók, KATA

  1. #731
    Bölcs Vittore1982 logója
    Csatlakozott
    10-06-07
    Hozzászólás
    2.873
    Begyűjtött 1.411 köszönetet
    960 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Egyéni vállalkozók, KATA

    Idézet Gregory Stone eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Mindenki maga dönt hova megy, nekem is megvan erről a véleményem de én valahogy nem vetítem ki tényként.
    Folytathatjuk egy off-topic témában, hogy ne szemeteljük tele a KATÁs témát.

    Idézet Gregory Stone eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Nem rég ahol most voltál jó, most ausztria a cél mert ott még jobb picivel. Aztán még nyugat még nyugat.
    Soha nem értettem azokat az embereket, akik lehúznak 50 évet ugyanazon a lakótelepen, vagy képesek minden nap reggel 6-kor felkelni a gyárba. Még akkor is, ha lenne jobb lehetőségük. Mindegy, nem vagyunk egyformák, én személy szerint mindig a jobbra és jobbra törekszem. Speciel nekem nem kell Magyarországon laknom, hogy dolgozni tudjak, lehetek Olaszországban, Timbuktuban vagy Kanadában is. Most ezen dolgozom, nem csak a levegőbe morgok.


    Utoljára módosítva: Vittore1982 által : 2018-07-16 16:17

  2. #732
    Bölcs
    Csatlakozott
    11-06-24
    Hozzászólás
    1.271
    Begyűjtött 576 köszönetet
    379 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Egyéni vállalkozók, KATA

    Mert sokakat köt a család, a barátok, az ismerősök.

    Valahogy én is sokszor hazatalálok hónapokra (nem ritkán fél évre-évre). Az ember a terveibe ezt általában nem számolja bele, pedig sokkal nagyobb súllyal nyomnak a latban, mint azt eleinte gondolnánk. A honvágynál -és ez alatt nem feltétlen Magyarországot értem, hanem a megszokott miliőt, az ismerős arcokat, a haverokat, a barátokat, hogy ismered a postást, az eladót, tudod kit kell keresned, tudod, hogy tucatjával számíthatsz emberekre- nem sok minden erősebb, kivéve ha senkid és semmid sincs, úgy indulsz neki.

    Rengeteg ilyet végignéztem, asszisztáltam az elmúlt 15 évben, 2 ember van, aki TÉNYLEG jól érzi magát távol és TÉNYLEG megtalálta a számítását. A többiek vagy kitartanak, vagy már hazajöttek. Nyilván nem reprezentatív a minta, de én pl. ezt láttam-látom.

    Ugyanakkor Gregorynak igaza van: aki életképtelen, az a Kánaánban is életképtelen lesz. Aki a jég hátán is megél, az borsodban is megél. Viszont én nem ragaszkodom ennyire (csak visszatalálok, igen), ha van lehetőség, menni kell. Egy megyével, egy országrésszel, egy országgal, vagy egy kontinenssel odébb. De ne ész nélkül, és mindig kalkuláljuk bele, hogy ha megyünk, azzal az itthoniakat hátrahagyjuk. És ez egyben azt is jelenti, hogy ha öt év múlva visszakullogunk, mert épp nem jött össze, akkor megeshet, hogy itthon nem várnak majd azok az ölelő karok, akik elengedtek és meglehet, hogy a végén majd -költői túlzással élve- egyedül állunk a világban, igaz barátok nélkül. Mert az élet megy tovább, ha itt vagyunk, ha nem.



  3. The Following 3 Users Say Thank You to Contu For This Useful Post:

    Gregory Stone (2018-07-16), Wirg (2018-07-17)

  4. #733
    kovacsdanielakos
    Vendég

    Alapbeállítás re: Egyéni vállalkozók, KATA

    Idézet Gregory Stone eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    ...és még mindig itt van a legtöbb milliomos pest után.
    LOL Az ev poenja.

    252252252252252252252252252252252



  5. #734
    Bölcs Gregory Stone logója
    Csatlakozott
    09-09-28
    Hely
    Nyíregyháza
    Hozzászólás
    1.319
    Begyűjtött 529 köszönetet
    317 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Egyéni vállalkozók, KATA

    Idézet kovacsdanielakos eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    LOL Az ev poenja.

    252252252252252252252252252252252
    Te tudsz trollkododáson kívül mást is csinálni? Vagy ennyi a teljesítményed? vélhetően igen.
    Hogy reagáljak neked, volt egy pár éves cikk hogy erről, meg is keresem majd, és beteszem ide. De nem nehéz keresni pár cikket hogy 2006 óta top 3 városban van fejlődési szinten a város. Meglépve sokadjára pl debrecent. lásd pl
    Itt a lista! Melyik a legmenőbb magyar város? És honnan költöztek el a legtöbben? | Válasz.hu



  6. #735
    Bölcs Gregory Stone logója
    Csatlakozott
    09-09-28
    Hely
    Nyíregyháza
    Hozzászólás
    1.319
    Begyűjtött 529 köszönetet
    317 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Egyéni vállalkozók, KATA

    Idézet Contu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Mert sokakat köt a család, a barátok, az ismerősök.

    Valahogy én is sokszor hazatalálok hónapokra (nem ritkán fél évre-évre). Az ember a terveibe ezt általában nem számolja bele, pedig sokkal nagyobb súllyal nyomnak a latban, mint azt eleinte gondolnánk. A honvágynál -és ez alatt nem feltétlen Magyarországot értem, hanem a megszokott miliőt, az ismerős arcokat, a haverokat, a barátokat, hogy ismered a postást, az eladót, tudod kit kell keresned, tudod, hogy tucatjával számíthatsz emberekre- nem sok minden erősebb, kivéve ha senkid és semmid sincs, úgy indulsz neki.

    Rengeteg ilyet végignéztem, asszisztáltam az elmúlt 15 évben, 2 ember van, aki TÉNYLEG jól érzi magát távol és TÉNYLEG megtalálta a számítását. A többiek vagy kitartanak, vagy már hazajöttek. Nyilván nem reprezentatív a minta, de én pl. ezt láttam-látom.

    Ugyanakkor Gregorynak igaza van: aki életképtelen, az a Kánaánban is életképtelen lesz. Aki a jég hátán is megél, az borsodban is megél. Viszont én nem ragaszkodom ennyire (csak visszatalálok, igen), ha van lehetőség, menni kell. Egy megyével, egy országrésszel, egy országgal, vagy egy kontinenssel odébb. De ne ész nélkül, és mindig kalkuláljuk bele, hogy ha megyünk, azzal az itthoniakat hátrahagyjuk. És ez egyben azt is jelenti, hogy ha öt év múlva visszakullogunk, mert épp nem jött össze, akkor megeshet, hogy itthon nem várnak majd azok az ölelő karok, akik elengedtek és meglehet, hogy a végén majd -költői túlzással élve- egyedül állunk a világban, igaz barátok nélkül. Mert az élet megy tovább, ha itt vagyunk, ha nem.
    Pontosan. Csak én írásomból ez a mondanivaló nehezen volt kivehető. Nem csak a környéken múlik az hogy ki hogy él, és alapvető a népességvándorlás de sok külföldön élő ismerősőm él szarabbul és otthontalanul, és jönnek is haza szép sorban. Fiatalon buli 30 évesen mikor család esik szóba, érdekes mindenki hazatalál, még az is akinek jól ment. Mindenki szereti megnézni hol tartanak barátai, osztálytársai, és érdekes általában a tanulatlanabb tehetségtelenebb húz el sokszor, akinek volt sütnivalója legtöbbje sikeres és vitte valamire a környéken is. Mint mondtam, megértem ha valaki többre vágyik de önfejlesztéssel könnyebben elérhető mint földrajzi helyzetett választani, vagy sokaknak az előbbi könnyebb?!.. Viszont van aki tényleg nem tehet mást és más városban tud dolgozni, pl olyan szakma miatt.



  7. Az alábbi felhasználók hálásak a válaszért:


  8. #736
    kovacsdanielakos
    Vendég

    Alapbeállítás re: Egyéni vállalkozók, KATA

    Idézet Gregory Stone eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Te tudsz trollkododáson kívül mást is csinálni? Vagy ennyi a teljesítményed? vélhetően igen.
    Igen tudok. De ismerem nyiregyet is.



  9. #737
    ɯopǝǝɹɟ Freedom logója
    Csatlakozott
    09-11-02
    Hozzászólás
    5.974
    Begyűjtött 2.174 köszönetet
    1.396 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Egyéni vállalkozók, KATA

    Most komolyan, kit érdekel hogy mások hol laknak? Örülök neki, hogy nem mindenki itt él ahol én, én már ennek nagyon tudok örülni



  10. #738
    Bölcs
    Csatlakozott
    08-10-05
    Hozzászólás
    1.162
    Begyűjtött 147 köszönetet
    118 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Egyéni vállalkozók, KATA

    Idézet Vittore1982 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    A politika meg van hülyülve Magyarországon, én inkább osztrák bankszámlában bízok. A legálisan megkeresett pénzével mindenki azt tesz, amit akar, így senki nem szólhat az osztrák számla miatt.
    Amíg az EU tagjai vagyunk, addig nem aggódnék emiatt. Ha felmerülne a kilépés (ami addig, amíg pénz jön onnan, nyilván nem fog), akkor el lehet gondolkozni más országbeli számlán, de addig felesleges csak ezért.



  11. #739
    Bölcs Vittore1982 logója
    Csatlakozott
    10-06-07
    Hozzászólás
    2.873
    Begyűjtött 1.411 köszönetet
    960 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Egyéni vállalkozók, KATA

    Idézet Gregory Stone eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Pontosan. Csak én írásomból ez a mondanivaló nehezen volt kivehető. Nem csak a környéken múlik az hogy ki hogy él, és alapvető a népességvándorlás de sok külföldön élő ismerősőm él szarabbul és otthontalanul, és jönnek is haza szép sorban. Fiatalon buli 30 évesen mikor család esik szóba, érdekes mindenki hazatalál, még az is akinek jól ment. Mindenki szereti megnézni hol tartanak barátai, osztálytársai, és érdekes általában a tanulatlanabb tehetségtelenebb húz el sokszor, akinek volt sütnivalója legtöbbje sikeres és vitte valamire a környéken is. Mint mondtam, megértem ha valaki többre vágyik de önfejlesztéssel könnyebben elérhető mint földrajzi helyzetett választani, vagy sokaknak az előbbi könnyebb?!.. Viszont van aki tényleg nem tehet mást és más városban tud dolgozni, pl olyan szakma miatt.
    Ez megint az a hülyeség, hogy mindenkinek programozónak vagy mérnöknek kellene lennie, s aki nem tanul, az megérdemli a minimálbért. A világ sok országában az emberek megélnek abból, hogy közalkalmazottak, pékek, cukrászok vagy gondnokként egész nap havat lapátolnak. Megint Ausztriát kell példának hoznom, mert ezt az országot ismerem. Fater haverja a 80-as évek elején kiszökött a határzáron, s osztrák parasztlányt vett feleségül. A Péter bácsi szerzeteseknél dolgozott egész életében gondnokként, a felesége meg egy ügyvéd házaspárra mosott, vasalt, stb. Na ők ketten a 2000-es évek elején is hazavittek 1 millió forintot, s szépen megéltek belőle.

    Magyarországon ez a "munkából megélni" feladatot még mindig nem sikerült teljesíteni. Mindig lesznek tanulatlan emberek, akik kétkezi munkát becsülettel elvégeznek, akkor ők és a gyerekeik egyenek száraz kenyeret? Most néhány szakmában durván megemelkedtek a bérek, de alapvetően az a probléma, hogy egy átlagember alig tud megélni a fizetéséből. És itt jönnek a millenials generáció, most hallottam, hogy az elsőszámú kivándorlási ok náluk, hogy esélyük sincs Magyarországon majd lakást venniük. Albérleti árak mellett képtelenség 30% önerőt összetenni átlagos szakmáknál.



  12. #740
    Bölcs Gregory Stone logója
    Csatlakozott
    09-09-28
    Hely
    Nyíregyháza
    Hozzászólás
    1.319
    Begyűjtött 529 köszönetet
    317 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Egyéni vállalkozók, KATA

    Idézet Vittore1982 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Ez megint az a hülyeség, hogy mindenkinek programozónak vagy mérnöknek kellene lennie, s aki nem tanul, az megérdemli a minimálbért. A világ sok országában az emberek megélnek abból, hogy közalkalmazottak, pékek, cukrászok vagy gondnokként egész nap havat lapátolnak. Megint Ausztriát kell példának hoznom, mert ezt az országot ismerem. Fater haverja a 80-as évek elején kiszökött a határzáron, s osztrák parasztlányt vett feleségül. A Péter bácsi szerzeteseknél dolgozott egész életében gondnokként, a felesége meg egy ügyvéd házaspárra mosott, vasalt, stb. Na ők ketten a 2000-es évek elején is hazavittek 1 millió forintot, s szépen megéltek belőle.

    Magyarországon ez a "munkából megélni" feladatot még mindig nem sikerült teljesíteni. Mindig lesznek tanulatlan emberek, akik kétkezi munkát becsülettel elvégeznek, akkor ők és a gyerekeik egyenek száraz kenyeret? Most néhány szakmában durván megemelkedtek a bérek, de alapvetően az a probléma, hogy egy átlagember alig tud megélni a fizetéséből. És itt jönnek a millenials generáció, most hallottam, hogy az elsőszámú kivándorlási ok náluk, hogy esélyük sincs Magyarországon majd lakást venniük. Albérleti árak mellett képtelenség 30% önerőt összetenni átlagos szakmáknál.
    Nem! Tanuljon szakmát amivel jobban keres. Régen az volt a módi hogy kel egy szakma hogy dolgozz és abban dolgoztál életed végéig. Most mi van? Több szakma kel az érvényesüléshez és folyamatosan fejlesztened kel magad ebben a gyorsuló világban, még szakmádon beül is. Most mindenki egy érettségivel várja a csodát, pedig egy általános müveltséget jelezz csak. Egyetemeken is sokan buli miatt csak általános szakokat végeznek vagy ha jó szakot is választ 5-6 évig húzza és szart se tud belőle. Mindenki várja a csodát hogy olyat csináljon amivel jól keres és jól él. Ez pedig még a jobb rétek, ennél vannak tanulatlanabb butább emberek. Viszont régen tudták mi az a munka, és szakma, most meg segély és a csoda kel. Majd segít a kormány meg az állam, meg a város. Nem saját magán. Mivel elvégezni egy tanfolyamot munka, inkább költözik ahol magasabb a minimálsbér. Tipikus beszélgetések egyike, szar Nyíregyháza itt csak 140 nettó van a gyárban, bezzeg győrben és kecskeméten 230 is van. De parasztja nem gondolkozik hogy albi is drágább és minimális pénzért vált várost. Ha neki ez belefér? menjen. Ha viszont megtanulna egy szakmát, legyen pék, cukrász vagy asztalos akkor felvennék többért egy sokkal barátibb munkahelyre, és jobban megbecsülnék mert nincs szakember! Nem az informatikában. Sehol! Jó szakember végkép. Kóklereknek áll a világ aki felemeli a lábát és elvégez egy fizikai munkát, mert sokan erre se hajlandóak.
    Családtag példáját tudom mondani ahol minimálbéren voltak hosszú évekig, kiszervezték egy képzésre, mondta minek de ha úgy van megtanulja. féléves képzés volt azóta ebből a szakmából él. Kályhaépítő. Nem mer árat emelni pedig már most havi 200 fölött keres, és sok fusi melója van félévre előre.. Már csak pénzügyi ismeret kéne és még szintet lépne. viszont ez is óriási előre lépés. Többet van családjával és nem váltott várost, és sokkal jobban élnek.
    A legdurvább az hogy rengeteg képzés indul itt is hiányszakmákra ahol cégek vezetői mennek be, jobbakat viszik de akár mindenkit. Mi történik? 40 tanulóból 20 jár be, 10 végzi el, és 1 talán aki szakmában marad. pedig pénzt is kapnak hogy tnaulnak, lehetőséget is, de nem. Szar minden, csak épp saját magába nem néz az ilyen. Öcsém volt pincérképzőn, hasonló számokkal hiszen csak őt ajánlották éttermekre többi annyira siralmas volt.
    ..és mint mondtam vannak olyanok akik pedig szakmát végeznek de jobban érvényesülnek máshol, azt teljesen meglehet érteni.

    IT világ cseszettül elcseszett mert nagyon túl van árazva a többi szakmához képest szerintem, viszont kereslet kínálat. Viszont sok olyan embert ismerek aki kétkezi munkával él meg, boldogan nyugodtan legalább annyit keresve mint itt bárki. Becsülöm az ilyet, pedig tudom van aki marketingesből lett pl asztalos. Továbbá egy olyan világban ahol sorra veszik el a munkát a gépek, olyanokat amihez tudás nem kel, akkor miért ne tnaulna valaki szakmát? Általános munkásra egyre kevésbé lesz szükség, bármilyen csúnya is ezt hallani, kimondani.

    Hozzád intézve pedig személyes gondolatom, Nekem nagyon tetszett Győr. Csodaszép város, tiszta és emberek is másak. teszt a főtér és a folyó mellette a szűk utcák. beleszerettem. Simán élnék ott. De a városkép miatt nem az anyagi lehetőségek miatt. Olyanok pedig mint mi aki egy tiszai faluban is tudna dolgozni csak net kel hozzá, és ezáltal pl rengeteget spórolhatna nem értem miben jobb még mindig ausztria vagy külföld.


    Utoljára módosítva: Gregory Stone által : 2018-07-17 12:22

  13. Az alábbi felhasználók hálásak a válaszért:


A téma címkéi:

Könyvjelzők

Hozzászólás szabályai

  • Új témákat nem hozhatsz létre
  • Válaszokat nem küldhetsz
  • Fájlokat nem csatolhatsz
  • A hozzászólásaidat nem módosíthatod
  •