Oldal: 1 / 2 12 UtolsóUtolsó
Eredmény: 1 - 10 (17) összesen

Téma: Webshoptól kéretlen e-mail értesítő kosárelhagyásról

  1. #1
    Bölcs
    Csatlakozott
    12-08-31
    Hozzászólás
    1.003
    Begyűjtött 344 köszönetet
    235 hozzászólásával

    Alapbeállítás Webshoptól kéretlen e-mail értesítő kosárelhagyásról

    Sziasztok!

    Adott egy egy webshopon egy checkout űrlap.
    Az űrlapon, amikor elkezdi gépelni a leendő vevő az adatait ajaxxal a háttérben mentem egy munkamenetbe a begépelt adatokat.

    Teszem ezt azért, hogy lássam, miért nem sikerült esetleg egy rendelés:
    Elgépelt adat kiszűrése
    Mit reagálnak hibajelzésre
    Egyáltalán kap-e megfelelő hibajelzést a problémájára
    Feltörési kísérlet figyelésére
    stb...

    Most egy olyan dologgal bővíteném, hogy amennyiben kitölti az e-mail címet és elhagyja a kosarat. Akkor a kosár tartalmáról tudjak küldeni egy e-mail értesítőt erre a címre.

    Eddig viszont ugye nem pipáld be semmit, hogy kérne e-mailt erről.

    Ennek ellenére kiküldhetem neki egyszeri alkalommal? Cserébe kap egy kisebb kedvezményt.
    Ha ez így nem elég, akkor elég-e annyi, hogy beleteszem az ászf-be? Ha az elég, akkor gondolom első lépésként ezt kell elfogadtatnom a vevővel, ami elég riasztó lehet számára egy ilyen kezdés. Edigitalnal most ez van.

    Avagy egy külföldi ruházati shopon láttam olyat, hogy a checkout több lépéses volt. Ebből 1 lépés mindössze annyi volt, hogy rögzítették az e-mail címem és alá ki volt írva a tovább gomb megnyomásával elfogadom, hogy értesítőt küldjenek nekem. Ez nem lenne rossz, viszont nekem 1 lépéses checkoutom van. Közvetlen a kosár elemeinek listája alatt azonnal ott a checkout űrlap és az egyetlen gombbal már rögzíti is a megrendelést.

    Mit javasoltok?



  2. #2
    Bölcs
    Csatlakozott
    11-12-21
    Hozzászólás
    756
    Begyűjtött 116 köszönetet
    100 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Webshoptól kéretlen e-mail értesítő kosárelhagyásról

    Az email küldést én nem erőltetném!
    Abba gondolj bele, hogy csak ismerkedsz egy webshoppal mint egy sima látogató, és egyszer csak kapsz a shoptól egy emailt, pedig először voltál ott, nem kérted az emailt és tag sem vagy a honlapon, stb.
    Nekem azonnal végig futna a fejemben a gondolat, hogy még nem is regeltem már is kéretlen emailt kapok a honlapról, akkor mi jöhet ha regisztrálok is... Click -> spam!

    Szerintem jobb és barátibb megoldás ha mondjuk a lap elhagyásakor egy ablak jelenik meg a látogatónak amelyben röviden közlöd vele, hogy a kosara nem üres és ha akar akkor a feliratra való klikkeléssel folytathatja a vásárlást.



  3. The Following 2 Users Say Thank You to Janko For This Useful Post:

    Karessz (2016-10-26), vidirita (2016-10-26)

  4. #3
    Bölcs DomainFlotta logója
    Csatlakozott
    12-05-20
    Hely
    Budapest
    Hozzászólás
    2.774
    Begyűjtött 1.129 köszönetet
    646 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Webshoptól kéretlen e-mail értesítő kosárelhagyásról

    Írd oda, hogy csakis céges e-mail címet adhat meg és azzal, hogy megadta jelezte, hogy céges mail cím. Van erre egy sablon szöveg.

    Céges mail címre azt küldesz, amit akarsz.

    Amúgy kosárelhagyóknak nem csak mailt tudsz küldeni, hanem remarketinget és web push üzeneteket is.

    A 2 lépéses checkout amúgy meggondolandó. A Google is ezt használja már bejelentkezéskor. Megadom a mail címem és aztán kéri a jelszót. Már nem egy űrlapra teszi, mert az túl sok kérés egy átlag usertől. Ha 2 űrlapot lát egymás alatt, megijed és elszalad.


    Stabil növekedési pályára állítanád a vállalkozásod?
    Tartalommarketing a Gyakorlatban Könyv

  5. Az alábbi felhasználók hálásak a válaszért:

    Karessz (2016-10-26)

  6. #4
    Bölcs
    Csatlakozott
    12-08-31
    Hozzászólás
    1.003
    Begyűjtött 344 köszönetet
    235 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Webshoptól kéretlen e-mail értesítő kosárelhagyásról

    Idézet DomainFlotta eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Írd oda, hogy csakis céges e-mail címet adhat meg és azzal, hogy megadta jelezte, hogy céges mail cím. Van erre egy sablon szöveg.

    Céges mail címre azt küldesz, amit akarsz.

    Amúgy kosárelhagyóknak nem csak mailt tudsz küldeni, hanem remarketinget és web push üzeneteket is.

    A 2 lépéses checkout amúgy meggondolandó. A Google is ezt használja már bejelentkezéskor. Megadom a mail címem és aztán kéri a jelszót. Már nem egy űrlapra teszi, mert az túl sok kérés egy átlag usertől. Ha 2 űrlapot lát egymás alatt, megijed és elszalad.
    Ez olyan pofátlanul egyszerűen lett megoldva, hogy ettől nem fog megijedni
    Viszont magamból kiindulva én nagyon utálom, amikor kitöltök végre valamit aztán elém vágnak további tölteni valót és még azt sem tudom mennyi vár még a következő oldalon.

    A céges címekre tudom, hogy lehet kéretlent küldeni, de arra azért nem venném rá őket, hogy nem valós dologra vegyem rá a vevőt.

    Remarketing: Külső megoldások nélkül szeretném megoldani. Kivéve, ha van valami jó megoldás teljesen ingyenesen, ami automatizálható.

    Janko: Valahol jogos amit írsz, de ez ember függő. Aki eljut már a kosárig egy termékkel, annak van valamilyen szándéka. A levél mindössze annyit tartalmaz, hogy mik voltak a kosarában és ha ma megrendeli kap 10% kedvezményt. Igazából nem kap semmi oda nem illő reklámot, meg ezt is vedd már meg mellé, meg hasonlókat, csak egy korrekt ajánlatot.

    A ruházati shop példájából ragadtam ki, mert nekem megtetszett. Sokat filóztam egy pólón, végül egy ilyen e-mailen keresztül rendeltem meg.



  7. #5
    Bölcs DomainFlotta logója
    Csatlakozott
    12-05-20
    Hely
    Budapest
    Hozzászólás
    2.774
    Begyűjtött 1.129 köszönetet
    646 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Webshoptól kéretlen e-mail értesítő kosárelhagyásról

    Idézet Karessz eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Ez olyan pofátlanul egyszerűen lett megoldva, hogy ettől nem fog megijedni
    Viszont magamból kiindulva én nagyon utálom, amikor kitöltök végre valamit aztán elém vágnak további tölteni valót és még azt sem tudom mennyi vár még a következő oldalon.
    Erre vannak a stepperek, amiken látszik, hogy mennyi lépés van még vissza.

    A céges címekre tudom, hogy lehet kéretlent küldeni, de arra azért nem venném rá őket, hogy nem valós dologra vegyem rá a vevőt.
    Erre most mit mondjak. Akkor ne használd ezt a módszert és ne küldj e-mailt.
    A határőrök pl.: nem sztrájkolhatnak, ezért ilyenkor azt csinálják, hogy betartanak minden szabályt és gyakorlatilag megbénul a határátkelés.

    Erkölcsös akarsz lenni vagy jogszerű? Vagy csak sajnáltatod itt magad? :P


    Remarketing: Külső megoldások nélkül szeretném megoldani. Kivéve, ha van valami jó megoldás teljesen ingyenesen, ami automatizálható.
    Vagyis nem a remarketingel van a bajod, hanem azzal, hogy fizetni kell érte Ott a web push üzenet. Teljesen ingyenesek.



  8. #6
    Bölcs dolcsi logója
    Csatlakozott
    09-05-15
    Hozzászólás
    1.733
    Begyűjtött 322 köszönetet
    205 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Webshoptól kéretlen e-mail értesítő kosárelhagyásról

    És az nem elég, ha lap elhagyásakor a felugró ablakban közlöd vele, hogy ha folytatja a vásárlást akkor kap X százalék kedvezményt?
    Miért kell emailt küldeni erről?



  9. #7
    Bölcs
    Csatlakozott
    12-08-31
    Hozzászólás
    1.003
    Begyűjtött 344 köszönetet
    235 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Webshoptól kéretlen e-mail értesítő kosárelhagyásról

    Idézet dolcsi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    És az nem elég, ha lap elhagyásakor a felugró ablakban közlöd vele, hogy ha folytatja a vásárlást akkor kap X százalék kedvezményt?
    Miért kell emailt küldeni erről?
    Meglehetne oldani azt is, de minél kevesebb interakciót szerettem volna ehhez használni. Arról nem beszélve nagyon utálom ha feltartanak popupokkal. Számomra nagyon zavaró, hogy amikor kattintok valamire nem az történik, mint amiért kattintottam.Ennél már csak az rosszabb ha olvasás közben jön fel. Onnantól nem érdekel mi van ráírva a popupra, csak a bezárást keresem.

    DomainFlotta:
    Olyan megoldást keresek, amire ha nem kell feleslegesen nem adnék ki havi összeget. Amit ezen megspórolok az el tud menni másra is. Nyilván ha nincs más út akkor fizetek, de most a kedvezőbb alternatívákat keresem. Mindezt úgy, hogy a vevőm se érezze tolakodónak a dolgot, vagy ne érezze bacsapva magát. Én ezt várom el más shopoktól és ezt is szeretném nyújtani.

    A stepperek csak azt mondják meg, hogy lesz még lépés és milyen témát fog feszegetni. Azt nem hogy hány input mező lesz rajta. Ergo nekem nem oldja meg a problémám. Szándékosan terveztem 1 lépcsős checkoutot.

    Van egy cseh shop ahonnan étrend kiegészítőt rendelek és úgyanígy oldották meg, amiért nagyon hálás vagyok nekik. Egyszerűen gyorsabb és kényelmesebb. Nincs semmi felesleges interakció.


    Utoljára módosítva: Karessz által : 2016-10-26 20:23

  10. #8
    Bölcs vidirita logója
    Csatlakozott
    07-05-09
    Hely
    Equilibrium
    Hozzászólás
    1.610
    Begyűjtött 384 köszönetet
    263 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Webshoptól kéretlen e-mail értesítő kosárelhagyásról

    Idézet Karessz eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése

    Van egy cseh shop ahonnan étrend kiegészítőt rendelek és úgyanígy oldották meg, amiért nagyon hálás vagyok nekik. Egyszerűen gyorsabb és kényelmesebb. Nincs semmi felesleges interakció.
    csak csehországban nem ugyanazok az adatvédelmi béklyók esetleg, mint itt
    de egyébként ha ÁSZF-be azt írod, hogy már eleve a vásárlási folyamat megkezdésével elfogadja, hogy neki levelet lehet küldeni, akkor le van a gond...



  11. #9
    Bölcs
    Csatlakozott
    12-08-31
    Hozzászólás
    1.003
    Begyűjtött 344 köszönetet
    235 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Webshoptól kéretlen e-mail értesítő kosárelhagyásról

    Idézet vidirita eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    csak csehországban nem ugyanazok az adatvédelmi béklyók esetleg, mint itt
    de egyébként ha ÁSZF-be azt írod, hogy már eleve a vásárlási folyamat megkezdésével elfogadja, hogy neki levelet lehet küldeni, akkor le van a gond...
    Félreértettél, nem a csehek csinálták az e-mail küldéses módszert. Ők csak az 1 lépéses checkoutot oldották meg. Az e-mailes az egy szlovák ruhabolt volt. De ott mint írtam volt egy külön lépés, ahol kizárólag ez volt. Amíg nem adtam meg az e-mail címem és nem fogadtam el a dolgot, addig nem is tudtam tovább menni a rendelés leadásához. Lehet csak ez az egyetlen legális út, viszont ez meg túl tolakodó.

    Az ászf ötleted nekem is átfutott a fejemen. De úgy tudom nem elég azt csak úgy elrejteni a weblapon, hanem muszáj felvillantanom neki és elvileg el is kéne fogadja azt. Pl be kell kell pipálnia, vagy egy beiktatott checkout lépésben a tovább gombbal kell elfogadtatnom vele. Bár ha itt van valami kiskapu akkor teljesen jó lehet.



  12. #10
    Bölcs dolcsi logója
    Csatlakozott
    09-05-15
    Hozzászólás
    1.733
    Begyűjtött 322 köszönetet
    205 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Webshoptól kéretlen e-mail értesítő kosárelhagyásról

    Idézet Karessz eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Meglehetne oldani azt is, de minél kevesebb interakciót szerettem volna ehhez használni. Arról nem beszélve nagyon utálom ha feltartanak popupokkal. Számomra nagyon zavaró, hogy amikor kattintok valamire nem az történik, mint amiért kattintottam.Ennél már csak az rosszabb ha olvasás közben jön fel. Onnantól nem érdekel mi van ráírva a popupra, csak a bezárást keresem.
    Akkor válaszd a szerinted kevésbé tolakodó megoldást.
    Kéretlen email, (amit lehet, hogy már csak későn olvas el) vagy lapelhagyáskor felugró ablakban egy azonnali kedvezmény (ráklikkelve azonnal le is vonhatná a végösszegből).



Oldal: 1 / 2 12 UtolsóUtolsó

Könyvjelzők

Hozzászólás szabályai

  • Új témákat nem hozhatsz létre
  • Válaszokat nem küldhetsz
  • Fájlokat nem csatolhatsz
  • A hozzászólásaidat nem módosíthatod
  •