Oldal: 1 / 3 123 UtolsóUtolsó
Eredmény: 1 - 10 (22) összesen

Téma: Kié a honlap forráskódja?

  1. #1
    Mentor
    Csatlakozott
    13-06-13
    Hely
    Pécs
    Hozzászólás
    430
    Begyűjtött 98 köszönetet
    79 hozzászólásával

    Alapbeállítás Kié a honlap forráskódja?

    Sziasztok!

    Érdekelne, hogy ha valaki csináltat egy honlapot egy fejlesztővel, akkor a honlap forráskódja kinek a tulajdona lesz? Azért kérdezem, mert van egy ismerősöm, aki összeveszett a webfejlesztőjével, aki több honlapot is készített neki. A honlapokról szerződés nincs, csupán a számlákkal követhetőek nyomon a munkák. A kapcsolatot szeretné megszakítani a webfejlesztővel, aki most azzal fenyegetőzik emiatt, hogy a forráskód az ő szellemi tulajdona, ezért töröljék a weboldalakat, különben bírósághoz fog fordulni. Ti mit gondoltok erről? Hogy van ez ez az egész ilyenkor?



  2. #2
    Bölcs
    Csatlakozott
    07-04-28
    Hozzászólás
    1.115
    Begyűjtött 241 köszönetet
    176 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Kié a honlap forráskódja?

    Ez ha nincs szerződés akkor így van. A forráskód szerintem mindig az övé, csak a felhasználási jog lehet másé. Persze ha nem máshonnan lopta a kódot , amire azért megvan az esély. Egy bírósági perben a bizonyítási teher az övé....



  3. The Following 2 Users Say Thank You to Sanyi For This Useful Post:

    Petyyy (2016-09-20), vidirita (2016-09-21)

  4. #3
    Bölcs
    Csatlakozott
    07-08-28
    Hozzászólás
    1.024
    Begyűjtött 146 köszönetet
    105 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Kié a honlap forráskódja?

    A copyright az mindenképpen a fejlesztőé.

    A tulajdon jog kérdése elvileg szerződésben szabályozott, ha nincs szerződés, akkor ez nehéz terület. Ha számlák vannak, akkor lehet hivatkozni ráutaló magatartásra, de ez mindenképpen ingoványos terület. Az valószínü, hogy az elkészült honlapokra legalább használati jogot vásárolt az ismerősöd, tehát törölni nem kell az oldalt, viszont a változtatások, új származot munkát készíteni a honlapból (átszinezve más domainen elindítva) nem csinálhat.

    Ha adásvételi a szerződés, akkor a tulajdonjog a vevőt illeti meg, ha licenszszerződés, akkor nem automatikus a jog a forráskód felett.

    Szóval amit én csinálnék:
    - Azonnal teljes backup az oldalakról.
    - A webfejlesztővel tudatni, hogy az oldal ellen elkövetett bármilyen támadást azonnal feljelentés követ.
    - Alá iratni vele valami papirt, hogy az eddig kifizetett összegek fejében legalább használati jogog adjon a weboldalakra.
    - Megnézni, hogy mekkora meló újra irni az oldalakat.
    - Megkérdezni, hogy mekkora összegért adna tulajdon jogot a forráskódhoz.



  5. Az alábbi felhasználók hálásak a válaszért:

    Petyyy (2016-09-20)

  6. #4
    Bölcs DomainFlotta logója
    Csatlakozott
    12-05-20
    Hely
    Budapest
    Hozzászólás
    2.774
    Begyűjtött 1.129 köszönetet
    646 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Kié a honlap forráskódja?

    Idézet TLoF eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    A copyright az mindenképpen a fejlesztőé.

    A tulajdon jog kérdése elvileg szerződésben szabályozott, ha nincs szerződés, akkor ez nehéz terület. Ha számlák vannak, akkor lehet hivatkozni ráutaló magatartásra, de ez mindenképpen ingoványos terület. Az valószínü, hogy az elkészült honlapokra legalább használati jogot vásárolt az ismerősöd, tehát törölni nem kell az oldalt, viszont a változtatások, új származot munkát készíteni a honlapból (átszinezve más domainen elindítva) nem csinálhat.

    Ha adásvételi a szerződés, akkor a tulajdonjog a vevőt illeti meg, ha licenszszerződés, akkor nem automatikus a jog a forráskód felett.

    Szóval amit én csinálnék:
    - Azonnal teljes backup az oldalakról.
    - A webfejlesztővel tudatni, hogy az oldal ellen elkövetett bármilyen támadást azonnal feljelentés követ.
    - Alá iratni vele valami papirt, hogy az eddig kifizetett összegek fejében legalább használati jogog adjon a weboldalakra.
    - Megnézni, hogy mekkora meló újra irni az oldalakat.
    - Megkérdezni, hogy mekkora összegért adna tulajdon jogot a forráskódhoz.
    Valamint hozzátenni, hogy várod az ügyvédi megkeresést.
    Perrel fenyegetni sokan tudnak. A következő lépés kicsit nehezebb



  7. Az alábbi felhasználók hálásak a válaszért:

    Petyyy (2016-09-20)

  8. #5
    Bölcs
    Csatlakozott
    12-08-31
    Hozzászólás
    1.003
    Begyűjtött 344 köszönetet
    235 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Kié a honlap forráskódja?

    Pont ezt akartam írni, hogy pert indítani költségekkel jár és sok időt vesz el. Akinek nem volt benne tapasztalata még őket könnyen lehet terrorizálni ilyen szavakkal, de nagyon kevés jut el bíróságra. És ha még utána is jár, meg kicsengeti a bíróság még el is dobhatja az ügyet, ha nem tekinti érdemlegesnek. Kétlem, hogy a fejlesztő ebben jártas lenne és kockáztatná a perindítási költséget, letétet, meg a szakértői díjakat, plusz ügyvédi költségek és szeretne félévente bejárni tárgyalásra.



  9. Az alábbi felhasználók hálásak a válaszért:

    Petyyy (2016-09-20)

  10. #6
    Bölcs DomainFlotta logója
    Csatlakozott
    12-05-20
    Hely
    Budapest
    Hozzászólás
    2.774
    Begyűjtött 1.129 köszönetet
    646 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Kié a honlap forráskódja?

    Magánszemély viszont indíthat cég ellen döntnöki eljárást, ami ingyenes



  11. Az alábbi felhasználók hálásak a válaszért:

    Karessz (2016-09-21)

  12. #7
    Bölcs Vittore1982 logója
    Csatlakozott
    10-06-07
    Hozzászólás
    2.253
    Begyűjtött 1.220 köszönetet
    825 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Kié a honlap forráskódja?

    Ebbe a pofonba mindenki beleszalad. Mi is írattunk crawlert, amit meg is kaptam lefordított állományokban, a forrást meg nem akarta kiadni a programozó, mert ő ebből él. Azóta első dolog tisztázni, hogy a forráskód is a miénk.


    Webshop szövegírás, szövegírás, blogolás ANGOLUL - MAGYARUL

  13. Az alábbi felhasználók hálásak a válaszért:

    Petyyy (2016-09-20)

  14. #8
    Bölcs
    Csatlakozott
    12-05-01
    Hely
    Budapest
    Hozzászólás
    768
    Begyűjtött 171 köszönetet
    127 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Kié a honlap forráskódja?

    Idézet Sanyi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Ez ha nincs szerződés akkor így van. A forráskód szerintem mindig az övé, csak a felhasználási jog lehet másé.....
    Ha ez így van sok olyan embert elgondolkoztat majd ez az eset akik honlap-készíttetésen törik a fejüket, hogy ennek ismeretében megéri e nekik bárkivel is egy honlapot csináltatni ...
    Ha meg szerződésben esetleg megállapodnak a tulajdonjog átadásáról, akkor a készítő szinte kénye-kedve szerint emelheti az árat, ami már nem biztos, hogy megérné a készíttetőnek ...



  15. #9
    Bölcs
    Csatlakozott
    07-04-28
    Hozzászólás
    1.115
    Begyűjtött 241 köszönetet
    176 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Kié a honlap forráskódja?

    Egy lakás tervénél is ugyanez van. Ha a tervező a szerződésben nem járul hozzá az engedélye nélkül nem lehet változtatni semmit. A forráskód, ha nem lopott akkor bizony az alkotóé és ő rendelkezik arról, hogy kinek adja át a használati jogot. Persze annak igazolása, hogy valóban ő írta az nehéz feladat lesz.



  16. #10
    Bölcs Gregory Stone logója
    Csatlakozott
    09-09-27
    Hely
    Nyíregyháza
    Hozzászólás
    1.296
    Begyűjtött 510 köszönetet
    309 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Kié a honlap forráskódja?

    A fejlesztőnél vannak a jogok, és ez igy normális. A fejlesztő saját rendszerét, szellemi tulajdonát felhasználva készít a megrendelőnek weboldalt amiért felhasználási jogot ad. Amit tovább vihet máshova. Eladhat másnak, de nem többszörözheti üzleti célra stb. Miért? valaki kérne egy nagyon jó motorral webáruházat, egy megveszi X összegért. A valaki egy fejlesztő cég, és szétszedi és sokszorozza más szellemi munkáját. Megtörténhet? Velünk már történt.

    Egyébként jog ide vagy oda, onnantól hogy külső tárhelyre is kérnek weboldal elhelyezést annak sorsa bármi lehet, a fejlesztő nem tehet semmit hogy az az ő kódja. Több esetben sem, pl ingyenes keretrendszert használ szinte mindenki, vagy csm rendszert alkalmaz, az nem saját tulajdon. Egy jó ügyvéd kitudja vágni magát a dologból, főleg ha nem volt szerződés. Nálunk a kód jól követet, védett, ezért mi itt kicsit figyelünk magunkra, ennek ellenére ha kevesebb az esély jogilag lehet megmagyaráznák hogy ügyfelünké a kód..



  17. Az alábbi felhasználók hálásak a válaszért:

    Petyyy (2016-09-21)

Oldal: 1 / 3 123 UtolsóUtolsó

Könyvjelzők

Hozzászólás szabályai

  • Új témákat nem hozhatsz létre
  • Válaszokat nem küldhetsz
  • Fájlokat nem csatolhatsz
  • A hozzászólásaidat nem módosíthatod
  •