Oldal: 1 / 4 123 ... UtolsóUtolsó
Eredmény: 1 - 10 (36) összesen

Téma: Pozícionáljuk cégünket.

  1. #1
    Tag Raven logója
    Csatlakozott
    08-03-08
    Hely
    Zul'Aman
    Hozzászólás
    86
    Begyűjtött 0 köszönetet
    0 hozzászólásával

    Alapbeállítás Pozícionáljuk cégünket.

    Mi is az a pozicionálás? A legegyszerűbben megfogalmazva, határozzuk meg, hogy miben vagyunk mások, mint a konkurencia. A mennyiben a vevő a cégeket és a termékeket nem tudja valamilyen egyedi tulajdonság alapján megkülönböztetni akkor az ár alapján, dönt.
    Egyik esetben sem fogunk jól járni. Ha viszont pozícionáljuk magunkat egy olyan előnnyel, ami a vevőnek fontos, és a többi konkurens ezt nem nyújtja akkor már többszörösére növeltük az esélyt, hogy minket válasszon a kínálatból. Nem a termék a lényeg, hanem a vevő fejében elfoglalt pozíció. Vagyis az a fontos, hogy mit gondol a vevő az adott termékről, nem az hogy ténylegesen milyen a termék. Például, mit gondoltok, mi jut egyből az emberek eszébe, ha felteszik nekik azt a kérdést, hogy szerintük melyik a legbiztonságosabb autó? Igen a döntő hányadnak egyből a Volvo ugrikbe, az elmúlt évek alatt belénk rögzítették hogy a Volvo a legbiztosságosabb autó. Szintén az autós példánál maradva mivel jött ki a KIA ?Nem egy meglévő pozícióra próbált törni, hanem azt mondta, hogy mi 7év garanciát adunk,szerintem zseniális húzás volt. Egy meglévő pozíciót az emberek fejében már nehéz megváltoztatni. Tehát ha a vevő elösször hisz a termékünkben, és kipróbálja, majd a kipróbálást követően a fejében levő képeket a termék megerősíti, akkor törzsvásárló lesz belőle. A pozicionálás célja nem az, hogy valamiben jobbak legyünk, hanem hogy mások legyünk, mint az összes konkurencia. Olyan módon különböztessük meg magunkat, amiből a vevő megérti, hogy mit nyer velünk, és mit veszít, ha nem minket választ.
    A vevőket egyedül a saját problémájuk és nyereségük érdeklik. Ennyi lett volna a pozicionálás bemutatása, próbáltam egy kis segítséget adni azoknak, akik még nem ismerték, vagy nem hallottak a pozicionálásról.



  2. #2
    insert_click bubu001 logója
    Csatlakozott
    08-05-19
    Hely
    Budapest
    Hozzászólás
    1.296
    Begyűjtött 7 köszönetet
    5 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Pozícionáljuk cégünket.

    Mindezt egy kis sales-es munkával megtámogatva, akár még az sem gond, ha a termék drágább, csak meg kell indokolni, hogy miért, mennyivel nyújt többet a cég, menyivel komolyabb a cég, mint az ellenfelei (elvileg ugyebár tilos rosszat mondani a konkurenciáról) a vevőnek saját megának kell "ráébrednie", hogy a mi szolgáltatásunkra van szüksége, mert:
    - megbízhatóbb
    - adott esetben gyorsabb
    - vagy precízebb
    - mindenre kiterjedő
    szolgáltatást vásárol, a pénzéért a legjobbat kapja, ami fellelhető a piacon ár/érték arányban. A kis ügyfelet ugyanúgy kezeli a cég, mint a nagyot stb...

    Ez most nem tudom miért is jutott eszembe...



  3. #3
    Törölve
    Vendég

    Alapbeállítás re: Pozícionáljuk cégünket.

    Idézet Raven eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Vagyis az a fontos, hogy mit gondol a vevő az adott termékről, nem az hogy ténylegesen milyen a termék.
    Azaz, ha a termék nem az, aminek elgondolta, jön a kiábrándultság - magyarán: ha nem a Volvo a legbiztonságosabb auto, az emberek kiábrándulnak az adott márkából, és többé már nem fog hinni benne.
    Magyarán, ne mondj olyat a termékedről, ami nem igaz, mert csak egyszer fogod eladni (és a terméknek a rossz-hazug híre fog elterjedni)
    Zseniális felfedezés.

    Idézet Raven eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Egy meglévő pozíciót az emberek fejében már nehéz megváltoztatni. Tehát ha a vevő elösször hisz a termékünkben, és kipróbálja, majd a kipróbálást követően a fejében levő képeket a termék megerősíti, akkor törzsvásárló lesz belőle.
    Jó termék - kipróbálja, tényleg jó termék = törzsvásárló.
    Jó termék - kipróbálja, nem jó termék = többé nem fogja venni, már akkor sem, amikor késöbb még is jó lesz ez a "márka".
    Zseniális felfedezés.

    Idézet Raven eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    A pozicionálás célja nem az, hogy valamiben jobbak legyünk, hanem hogy mások legyünk, mint az összes konkurencia. Olyan módon különböztessük meg magunkat, amiből a vevő megérti, hogy mit nyer velünk, és mit veszít, ha nem minket választ.
    Ha nem vagy jobb te, vagy a terméked, mint a konkurenciáé, igen, valóban meg fognak különböztetni. Ez igaz. Így aztán nem fognak tőled vásárolni, a te terméked nem fog fogyni.
    Zseniális felfedezés.

    Ugyanazt mondtam, csak érthetőbben.
    Jó a terméked = venni fogják.
    Rossz a terméked = nem fogják vásárolni.

    Felesleges kicsavarni ennek tényét. Pozicionálás?
    Ha nem a Volvo a legbiztonságosabb autó, ez "róla" nem is terjedt volna el. Nem úgy pozicionálok egy terméked, hogy holnaptól azt mondom: - ez biztonságos autó emberek. Vegyétek!
    Hanem úgy, hogy valóban holnaptól az én autóm lesz a legbiztonságosabb a földön. Ha már előre kell nekem kitalálnom egy sikeres terméket (tehát nem a szerencse segít, hanem tervezem a terméket), akkor rést keresek a piacon. Hiányzik a palettáról egy igen biztonságos autó? Megpróbálom megcsinálni, ha sikerül, talán nyertem. Talán nem.

    Magyarán. Ne azt csináld, amit a konkurencia. Hanem valami mást. De az jobb legyen! És ez a lényeg. Nem elég más lenni. Másnak kell lenni és jobbnak.

    Bocs, hogy kötekedek, de ez túl van magyarázva. Nagyon túl. És mellékes valaminek van feltüntetve az, hogy legyünk jobbak. Miközben pont ez a lényeg. Elöbb jobbnak kell lenni, aztán jöhet minden más körítés. Ha az étteremben a hús nem finom, köríthetejük mi bárhogy, a tényen nem fog vátloztatni, és a húsunk nem fog fogyni. Legyen kiváló az a hús, aztán jöhet a tálalás és körítés kérdése.

    Sorry Raven, de ezt én nagyon máshogy látom, mint te.



  4. #4
    kow
    kow nem elérhető
    KowDerMei$ter kow logója
    Csatlakozott
    07-05-09
    Hely
    Budapest
    Hozzászólás
    1.447
    Begyűjtött 0 köszönetet
    0 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Pozícionáljuk cégünket.

    Hitetlen, való igaz. A minőség a lényeg. Ezt valljuk mi is a skywebnél Ezért vagyunk a béka segge alatt az összes webdesign* kulcsszóra



  5. #5
    Tag Raven logója
    Csatlakozott
    08-03-08
    Hely
    Zul'Aman
    Hozzászólás
    86
    Begyűjtött 0 köszönetet
    0 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Pozícionáljuk cégünket.

    Hitetlen,semmi baj ha te más képen látod, nem vagyunk egy formák mindenkinek más a véleménye.Nem a termék a lényeg,hanem az ügyfél fejében elfoglalt pozíció. Vagyis az a fontos, hogy mit gondol az ügyfél az adott termékről, nem az , hogy ténylegesen milyen a termék. Persze ez nem jelenti azt, hogy nem kell a pozicionáláskor az ügyfél fejében kialakított képnek megfelelni. Tehát az ügyfél először hisz a termékben,majd a kipróbálást követően a fejében levő képet a termék megerősíti,akkor törzsvásárló lesz belőle. A minőség ma már egy elhasznált kifejezés nem jelent semmit, mindenki minőséget ajánl.Ha nem tudod más képen megkülönböztetni magad a konkurenciától akkor sajnos csak vesztes lehetsz.



  6. #6
    kow
    kow nem elérhető
    KowDerMei$ter kow logója
    Csatlakozott
    07-05-09
    Hely
    Budapest
    Hozzászólás
    1.447
    Begyűjtött 0 köszönetet
    0 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Pozícionáljuk cégünket.

    A minőség ma már egy elhasznált kifejezés nem jelent semmit
    Bocsi a személyeskedésért, de ez a felfogás látszik a weboldaldon is.
    mindenki minőséget ajánl
    Ez sem igaz, és aki ajánlja is sem tudja tejlesíteni mindig.



  7. #7
    Törölve
    Vendég

    Alapbeállítás re: Pozícionáljuk cégünket.

    Idézet Raven eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Hitetlen,semmi baj ha te más képen látod, nem vagyunk egy formák mindenkinek más a véleménye.Nem a termék a lényeg,hanem az ügyfél fejében elfoglalt pozíció. Vagyis az a fontos, hogy mit gondol az ügyfél az adott termékről, nem az , hogy ténylegesen milyen a termék. Persze ez nem jelenti azt, hogy nem kell a pozicionáláskor az ügyfél fejében kialakított képnek megfelelni. Tehát az ügyfél először hisz a termékben,majd a kipróbálást követően a fejében levő képet a termék megerősíti,akkor törzsvásárló lesz belőle. A minőség ma már egy elhasznált kifejezés nem jelent semmit, mindenki minőséget ajánl.Ha nem tudod más képen megkülönböztetni magad a konkurenciától akkor sajnos csak vesztes lehetsz.
    Sok minden fejben dől el, elhiszem. Sőt, több, mint gondolnám. Életünk 99% a pszihológia irányítja - és a tudalalatti. Aláírom. Csak az a fránya 1% ne lenne ott, és talán mindenben igazat adnék neked.
    Ez az 1% okozza a termék iránti csalódásokat. Hála istennek efelett az 1% felett nincs, aki rendelkezzen.
    Igazság szerint, amit te mondasz - szerintem-, az a termék piárja. Az a bizonyos márka "varázsszó". A márka már majdnem minden vackot képes eladni. Mondom majdnem (!), de bizonyosan egy márkás terméknek sokkal de sokkal több mindent megbocsát a vásárló, mint egy ismeretlen termék-név alatt árult cuccnak.

    De - ismét csak szerintem-, a márkához vezető út, minőséggel van kikövezve. Ha nem, akkor egy nagyot tévedtem. Ennyire azért már nem értek hozzá, csak kapizsgálom, hogy ez így van. Bővebben már nem merülök bele, mert ehhez azért be kell valljam, nem értek. Csak próbálok magamból kiindulni. Ilyenkor viszont, nagyokat szoktam tévedni, így hát átadom a páyát: - ez a tied.



  8. #8
    kow
    kow nem elérhető
    KowDerMei$ter kow logója
    Csatlakozott
    07-05-09
    Hely
    Budapest
    Hozzászólás
    1.447
    Begyűjtött 0 köszönetet
    0 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Pozícionáljuk cégünket.

    a márkához vezető út, minőséggel van kikövezve. Ha nem, akkor egy nagyot tévedtem.
    De azzal van. Egyik legjobb bizonyíték erre a Google. alig egy évtized alatt a világ legismertebb márkájává vált. Hogyan is? MINŐSÉGI találatokat szolgáltattak nagyon gyorsan. Semmi mást nem csináltak az elején.

    Ha valaki meg akarja verni a google-t, elég jobb, relevánsabb tartalmakat szolgáltatnia.



  9. #9
    vámpírok virága kisvirag logója
    Csatlakozott
    08-04-29
    Hely
    Göd
    Hozzászólás
    391
    Begyűjtött 0 köszönetet
    0 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Pozícionáljuk cégünket.

    én azért különbséget ténnék a termékre aggatott jelzőkben.
    Mert nem mindegy, hogy azt mondom hogy jó, jobb vagy legjobb.
    Szóval simán meglehet, hogy a Volvo nem a legbiztonságosabb autó. Egyszerűe ncsak biztonságos, mint annyi másik is, csak meglátta, hogy még senki nem reklámozza magát direkte úgy, hogy "az én autóm a legbiztonságosabb". És az emberek el is hiszik, hiszen valóban biztonságos (és mivel kevesen engedhetik meg maguknak, hogy több autót/márkát is kipróbáljanak rövidebb időn belül, nem fogják igazából megtudni, hogy XY autó ugyanolyan vagy még biztonságosabb)
    Lényegében valahol mindkettőtöknek igaza van - nem szabad hazudni a termékkel kapcsolatban, de meg kell találni azt a pontját, azt a pozitívumát, ami megkülönbözteti, vagy megkülönböztetheti, és a reklámot arra terelgetni.
    lehet akár jelentésárnyalatnyi különbségekkel is játszani, az autós példánál maradva, a legbiztonságosabb helyett a legmegbízhatóbb szóra rágyúrni.

    Egyébként a márkához vezető út a minőség mellett még esetleg monopóliummal van kikövezve (lehet rossz példa, de nekem a Coca Cola jut eszembe, a kezdetekkor tudtommal nagyon sokáig nem volt más kóla, és mind a mai napig nincs ugyanolyan se



  10. #10
    Adminisztrátor BagiZoli logója
    Csatlakozott
    07-04-26
    Hely
    8200, Királynék városa
    Hozzászólás
    3.855
    Begyűjtött 320 köszönetet
    154 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Pozícionáljuk cégünket.

    Ha a minőség nem jelentene semmit, akkor azt hiszem munkanélküli lennék. A minőség nagyon is sokat jelent, valójában folyamatos innováció a kifejezett illetve látens igények kielégítése érdekében.

    A pozicionáláshoz szerintem butuska aki a 4P-vel közelít, amikor a 4C (vevői érték, vevői költség, vevői kényelem, kommunikáció) modell sokkal előrébb visz, azaz közelebb a vásárlóhoz. A terméket pedig ő fogja megvenni.



Oldal: 1 / 4 123 ... UtolsóUtolsó

A téma címkéi:

Könyvjelzők

Hozzászólás szabályai

  • Új témákat nem hozhatsz létre
  • Válaszokat nem küldhetsz
  • Fájlokat nem csatolhatsz
  • A hozzászólásaidat nem módosíthatod
  •