Ez is igaz, de ez inkabb a terméktőll függ és attol, hogy kinek is szóll az a valami.
Ez is igaz, de ez inkabb a terméktőll függ és attol, hogy kinek is szóll az a valami.
Nem tudom, lehet, hogy hallottátok már Henry Mintzberg nevét. Ő többször is elég nagyot alkotott stratégiaalkotás területén. Volt egy nagyon szép hasonlata. Vakok körbeállják az elefántot és elmesélik, milyen is az elefánt. Aki az ormányánál állt, hosszú keskenyedő puha állatnak tartotta, természetesen egészen másnak gondolta az elefántot az, aki mondjuk a lábánál állt.
Így vagyunk mi is ezzel itt, mindannyian ugyanarról az állatról beszélünk, csak máshol állunk.
és hogy ismerik meg azok az emberek, akik aztán ajánlják?
természetesen ha sikerül elindítani, már jönnek a szájhagyomány útján érkező vevők, de egyrészt oda is el kell jutni, másrészt nem elégedhetsz meg ennyivel
Igazából itt arról van szó, hogy semmi sem lehet kizárólagos.
Tehát kell szöveg, kell jó áru, kell extra, vagy extrának tűnő valami meg persze még jónéhány dolog. Az arányok meg persze megint más kérdés
Zoli,Henry Mintzberg-töl milyen könyvet tudnál ajánlani?
Stratégiai szafari elég jó volt. Engem elég jól elszórakoztatott, de mire a végére érsz lehet megunod az életed.
Köszönöm!Kíváncsi vagyok a könyvre, be szerzem.
Még mindig nem tudtam eldönteni, hogy ez itt önreklám topic (amúgy persze, hogy az), burkolt formában, vagy most (s miért) s hogyan jön ide a pozícionálás (mikor nem az a legelső lépés -szvsz), na... de mind1, amúgy jó a téma... nem árt ha az ember(ek) tisztában van(nak) ezen dolgokkal -is. (Amúgy a Volvós példa kissé elcsépelt klisé mamár -szvsz-, a KIÁ-s már pragmatikusabb).
ChrIsDrY,részemről abszolút nem önreklám topic, nincs marketing blogom , marketing oktatást nem tartok, de még csak e-book-ot sem akarok a piacra dobni,csak próbálta irni vmi érdekes témáról ami talán másokat is érdekel.
Eléggé félrecsúszott itt a téma a pozicionálásról a téves példák miatt.
Ugyanis nem a Volvo a legszerencsésebb példa, a pozicionálás arra való, hogy közel egyforma minőségű és árú termékek közül kiemeljük a sajátunkat.
Itt jön a lényeg, hogy a hasonlóan jó tulajdonságok közül kiemelünk egyet (ami abszolút nem mőséggel kell, hogy kapcsolatos legyen) és azt tesszük meg a termék legfőbb erényének.
Biztos vagyok benne (bár lehet, hogy tévedek), hogy van például a Volvónál is biztonságosabb autó, elég ha a legújabb márkákat vesszük, egyszerűen nem volt még idejük a statisztikában rossznak mutatkozni.
De még ez is csak elmélkedés a lényeg az, hogy a Coca-Cola nem finom, hanem "bulis, fiatalos", a Macdonalds nem gyors és finom, hanem családbarát és szintén fiatalos, a Suzuki nem olcsó hanem "a mi autónk", a Hubertus sem finom, vagy azért jó mert berughatsz tőle, hanem mert "kalandba visz". Vagy mi.
Könyvjelzők