Sziasztok,
Webes szolgáltatásokat értékesítünk, és régóta küzdünk már ezzel a két problémával.
Kíváncsi vagyok, hogy mások hogyan oldják meg ezeket?
1, Számlázási adatok megadása.
Sok vásárlónak nem kell számla (pl. egy apróhirdetés kiemelésénél), de ha kártyával vagy PayPal-al fizet, akkor az nekünk kiszámlázandó bevételként jelenik meg.
Ilyenkor muszáj vagyunk elkérni a számlázási adatait, ami UX szempontból komoly gond, hiszen aránytalanul sokáig tartjuk fel a felhasználót, pár kattintással igénybe vette a szolgáltatást, aztán tölthet ki egy 5-rubrikás formot.
Eszem ágában sincs az adóelkerülés a bevétellel kapcsolatban. Legszívesebben azt tenném, hogy fenntartanék erre a célra egy valós természetes vagy jogi személyt, és minden ilyen számlát neki állítanék ki, és szabályosan lekönyvelném.
De úgy tudom, ha ezt megtenném, a NAV felhelyezne egy esernyőt a valagamba.
2, Hibás számlázási adatok.
Ha már bekértem a számlázási adatok mit kezdjek a "asdf asdf" jellegűekkel? Se erőforrásom, sem lehetőségem nincs ilyenkor kinyomozni ki a tényleges vásárló, és felvenni vele a kapcsolatot. Ha erre a névre kiállítom a számlát, akkor meg a NAV gondolom kinyitja az előbb feldugott esernyőt, hiszen még valósnak látszó, de nem létező névre kiállított számláért is büntet - ebben az esetben pedig még a jóhiszeműségemmel sem védekezhetek.
Az is elég fájdalmas, hogy ezek miatt nem tudom kihasználni az automatikus számlázást (pedig a szamlazz.hu jóvoltából már tényleg teljesen automatikus, postázzák is helyettem ha kell), de ha már kiszűrtem, mi a fenét tudnék ezekkel tenni?
Ti hogy oldjátok meg ezeket?
Köszönöm, üdv,
Luxi
Könyvjelzők