Eredmény: 1 - 9 (9) összesen

Téma: Webáruház számlázáshoz segítségkérés

  1. #1
    Törzsvendég Kuponozós logója
    Csatlakozott
    13-04-12
    Hely
    Debrecen
    Hozzászólás
    100
    Begyűjtött 37 köszönetet
    19 hozzászólásával

    Alapbeállítás Webáruház számlázáshoz segítségkérés

    Sziasztok!

    Már lassan minden meglesz ahhoz, hogy elindítsam első webáruházamat, azonban a számlázásnál egy kérdésnék elakadtam. Az átutalásos számlatömbön, amit vettem van egy olyan rész, ahol az átvevő aláírásának kellene szerepelnie. Az a kérdés, hogy ez kötelező-e, hogy oda aláírás kerüljön az átvevőtől vagy sem? Mert ha kötelező, akkor el kellene küldenem az első két számlapéldányt és várjam, hogy aláírja mindkettőt a vevő és a másodikat visszaküldje? Gondolom arra várhatnék, illetve ez nem is túl reális...

    De akkor mit kell kezdeni az átvevő aláírásával, vagy semmit?

    Köszönöm a válaszokat!



  2. #2
    Törzsvendég PT989 logója
    Csatlakozott
    13-05-17
    Hozzászólás
    186
    Begyűjtött 92 köszönetet
    58 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Webáruház számlázáshoz segítségkérés

    Minden számlán az alábbi adatokat kötelező feltüntetni:
    - számla kibocsátás kelte
    - számla sorszáma, amely a számlát egyértelműen azonosítja
    - számlakiállító neve, címe, adószáma
    - vevő neve, címe
    - értékesített termék/szolgáltatás megnevezése, mennyisége, nettó egységára (adó nélküli értéke)
    - számla nettó értéke (adó nélküli értéke)
    - az ÁFA százaléka és értéke

    Véleményem szerint minden mástól el lehet tekinteni.
    NAV - Tájékoztató a számla adattartalmára vonatkozó 2013. január 1-jétől hatályos áfa törvény szerinti szabályokról



  3. Az alábbi felhasználók hálásak a válaszért:

    Kuponozós (2014-09-22)

  4. #3
    Bölcs charlie logója
    Csatlakozott
    09-11-23
    Hozzászólás
    1.486
    Begyűjtött 364 köszönetet
    284 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Webáruház számlázáshoz segítségkérés

    Nem kötelező, de ha ott a mező, és nincs aláírva, biztos, hogy lesz aki reklamálni fog.

    Felejtsd el a számlatömböt, 2014 van, használj rendes számlázóprogramot és nyomtasd ki vagy küld el emailben a számlát.



  5. The Following 2 Users Say Thank You to charlie For This Useful Post:

    Csurga (2014-09-22), Kuponozós (2014-09-22)

  6. #4
    SzG
    Vendég

    Alapbeállítás re: Webáruház számlázáshoz segítségkérés

    Nem kell aláíratni a számlát a vevővel.

    Igazából a vevő aláírásának az az értelme, ha személyesen adsz ki árut átutalásra - amit utólag fizetnek ki - akkor a vevő az aláírásával igazolja, hogy átvette a számla eredetijét, meg hogy elvitte azokat a tételeket ami a számlán van. Ezzel tudod igazolni, hogy nem a Kis Miskának adtad ki az árut, hanem a megrendelő vitte el, ha esetleg nem fizetne, vagy reklamálna hogy nem egyeztek a tételek.

    Nyilván ha futár viszi ki akkor nincs értelme ennek a résznek, mert a futárnál aláírja az átvételt.

    Egyébként mindegy, hogy számlatömb vagy számlázó program. Milliós tételeket kiszámláznak kézi számlán, akár egy ház árát is, nem ezen fog múlni a sikered. Persze ha sok a rendelés, nagy a tételszám úgyis át fogsz térni gépi számlázásra mert praktikusabb lesz.


    Utoljára módosítva: SzG által : 2014-09-22 14:27

  7. Az alábbi felhasználók hálásak a válaszért:

    Kuponozós (2014-09-22)

  8. #5
    Törzsvendég Kuponozós logója
    Csatlakozott
    13-04-12
    Hely
    Debrecen
    Hozzászólás
    100
    Begyűjtött 37 köszönetet
    19 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Webáruház számlázáshoz segítségkérés

    Köszönöm a segítségeket! Ezt az évet számlatömbbel terveztem lenyomni, de jövőre már én is inkább progira állnék át, ha működne a dolog.



  9. #6
    Képszerkesztő Csurga logója
    Csatlakozott
    10-10-17
    Hely
    Hmvhely
    Hozzászólás
    1.101
    Begyűjtött 317 köszönetet
    206 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Webáruház számlázáshoz segítségkérés

    Idézet Kuponozós eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Köszönöm a segítségeket! Ezt az évet számlatömbbel terveztem lenyomni, de jövőre már én is inkább progira állnék át, ha működne a dolog.
    Nem akarok reklámozni, de online a szamlazz pont hu nekem bejött. Persze függ attól is, hogy mennyi árúról van szó, de gyorsabb sokkal, mint számlatömbözni, ráadásul nem is sokkal drágább. Én is számlatömböztem 1 évig, de most már nem térnék vissza rá semmi pénzért


    "Galaktikus logók, arculat, weboldalak a KKV-számára!"
    stargeckos.com

  10. Az alábbi felhasználók hálásak a válaszért:

    Kuponozós (2014-09-22)

  11. #7
    Bölcs charlie logója
    Csatlakozott
    09-11-23
    Hozzászólás
    1.486
    Begyűjtött 364 köszönetet
    284 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Webáruház számlázáshoz segítségkérés

    Idézet SzG eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Nem kell aláíratni a számlát a vevővel.

    Igazából a vevő aláírásának az az értelme, ha személyesen adsz ki árut átutalásra - amit utólag fizetnek ki - akkor a vevő az aláírásával igazolja, hogy átvette a számla eredetijét, meg hogy elvitte azokat a tételeket ami a számlán van. Ezzel tudod igazolni, hogy nem a Kis Miskának adtad ki az árut, hanem a megrendelő vitte el, ha esetleg nem fizetne, vagy reklamálna hogy nem egyeztek a tételek.

    Nyilván ha futár viszi ki akkor nincs értelme ennek a résznek, mert a futárnál aláírja az átvételt.

    Egyébként mindegy, hogy számlatömb vagy számlázó program. Milliós tételeket kiszámláznak kézi számlán, akár egy ház árát is, nem ezen fog múlni a sikered. Persze ha sok a rendelés, nagy a tételszám úgyis át fogsz térni gépi számlázásra mert praktikusabb lesz.
    Erre nem a számla, hanem az áru átvételi elismervény szolgál.

    A nem kézi számlatömb pedig nem azért jó, mert az olyan király, hanem csökkenti a könyvelési- és adminisztratív költségeket. Azért nem mindegy, hogy egy kattintással beimportálja a könyvelő a számlákat a számlázóprogram export fájljából, vagy a kézzel írt számlát egyesével átnézi...



  12. #8
    SzG
    Vendég

    Alapbeállítás re: Webáruház számlázáshoz segítségkérés

    Idézet charlie eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Erre nem a számla, hanem az áru átvételi elismervény szolgál.

    A nem kézi számlatömb pedig nem azért jó, mert az olyan király, hanem csökkenti a könyvelési- és adminisztratív költségeket. Azért nem mindegy, hogy egy kattintással beimportálja a könyvelő a számlákat a számlázóprogram export fájljából, vagy a kézzel írt számlát egyesével átnézi...
    Igaz, lehet átvételi elismervényeket is használni, de a gyakorlatban én az év minden napján árut mozgatok, adok ki és vételezek be, alig néhány helyen nyomtatnak + egy papírt átvételi elismervénynek. Legfeljebb ha nagyon kekeckednek akkor a számlán a vevő aláírás fölé odaírják, hogy a fenti tételeket átvettem bélyegzem aláírom és viszem. Más értelme nincs is ennek a rublikának. Persze lehet máshogy is, mindenki vérmérséklete szerint alkothat belső szabályokat, biztosíthatja be magát, de kár is ezen vitatkozni, mert a kérdés az volt hogy kötelező-e aláiratni. Nem kötelező.

    Ez a kézi számlatömb is olyan dolog ismerni kellene a körülményeket. Mit árul, milyen tételben, ha havonta 3 egymilliós órát ad el valaki akkor nem fogja csökkenteni a számlázó program az adminisztrációt, ha napi 100 rendelést ad fel mindjárt más. Aztán könyvelője is válogatja tud-e, vagy mit tud importálni, milyen rendszerben dolgozik.

    Én csak azért nem javaslom hogy most aztán egyből vegyen számlázó programot, mert én már az ötödiket használom. Mindet kifizettem. Menet közben derült ki pontosan milyen funkciókra van szükségem, többször vettem kiegészítőket hozzájuk, kiderült melyiket nem lehet bővíteni, másnak más gyengesége volt és közben a világ is változott. Lehet hogy egy kis türelemmel jobban megismeri a saját igényeit és sokkal jobban tud választani.

    Ha valaki most indít webáruházat én azt mondom az elején mindenképp fogja meg a költségeket, mert az indulás egyre keservesebb. Nagy a verseny, nehéz a seo, drága az adwords, konkurencia alacsonyabb áfázik... van sok nehézség. Én ezért azt mondom első sorban a vevőszerzésre, a jogi megfelelőségre és a funkcionalitásra kell koncentrálni - még így is bele lehet bukni - aztán ha már látszik hogy működik a dolog akkor költekeznék ilyen dolgokra. Nem az lesz a gond, hogy az első hónapban a könyvelő nem fogja bírni adminisztrálni a forgalmat. Bár azt kívánom legyen úgy.



  13. The Following 3 Users Say Thank You to SzG For This Useful Post:

    Csurga (2014-09-24), Kuponozós (2014-09-23), mahone (2014-09-23)

  14. #9
    Törzsvendég Kuponozós logója
    Csatlakozott
    13-04-12
    Hely
    Debrecen
    Hozzászólás
    100
    Begyűjtött 37 köszönetet
    19 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Webáruház számlázáshoz segítségkérés

    Köszi SzG! Én is így gondolom és először én is az egyszerűségre próbálok törekedni, aztán, ha bejönnek a számításaim, akkor fejlesztek majd.



A téma címkéi:

Könyvjelzők

Hozzászólás szabályai

  • Új témákat nem hozhatsz létre
  • Válaszokat nem küldhetsz
  • Fájlokat nem csatolhatsz
  • A hozzászólásaidat nem módosíthatod
  •