Azért ha jól veszem ki a fentebb írtakból, ez korántsem adna túl nagy lehetőséget a visszaélésre.
Adott egy vevő, aki rendel egy webáruházból valamit, majd visszaküldi. Ez bekerül a rendszerbe. Később egy másik webshopnál is eljátsza, akár hasonló termékkel. Az is bekerül a rendszerbe, stb. Tehát a központi rendszerben lenne egy nyilvántartás az adott elérhetőség viselkedéséről.
Ezt követően amikor X webshopból rendel valaki, akkor az adott webshop (aki tagja a rendszernek) megkérdezi a központot, hogy erről az E-mailcímről/telefonszámról a rendelés mennyie megbízható. A központ csak annyit mutat, hogy X E-mailcímről már volt az utóbbi egy hónapban 3 visszaküldött rendelés, meg a telószámmal is volt egy visszaküldött; és mondjuk jelzi, hogy mindegyik háztartási gép kategóriában történt. Utána az eladó majd eldönti, hogy kiszállít-e, avagy visszamondja a rendelést.
Olyan ez, amint ami már egyébként van az árukeresőn meg a többi árösszehasonlító oldalon.
Ezeknél van "megbízható bolt" minősítés (ezt a webshopok kaphatják), meg van "megbízható vélemény" minősítés is (ezt a vevők kaphatják, akik véleményezik a terméket avagy a boltot). Miért ne lehetne egy "megbízható vásárló" avagy "megbízhatatlan vásárló" minősítés is? Ráadásul ettől még kiszállítható neki a termék. A webshop dönti el, hogy bevállalja-e a kockázatot, avagy nem.
Könyvjelzők