Eredmény: 1 - 7 (7) összesen

Téma: Autómatikus tárhelyhosszabbítás

  1. #1
    Új tag
    Csatlakozott
    10-10-05
    Hozzászólás
    10
    Begyűjtött 0 köszönetet
    0 hozzászólásával

    Alapbeállítás Autómatikus tárhelyhosszabbítás

    Sziasztok!

    Tudom hogy van tárhely Topic is de úgy éreztem a problémám jobban illik ide talán.
    Régebben használtam egy Justhost.com-on vásárolt tárhelyet, amire viszont utóbbi időben nem volt szükség, ezért elhanyagoltam. Viszont ma a tárhely szolgátatásomat a mai napon autómatikusan megújították, a lejárta előtt 15 nappal. Így 40.000-et kellett fizetnem a tudtom nélkül, mivel sajnos azóta új e-mail címem van, így az értesítéseket sem tudtam elolvasni amit az esetleges megújításról küldtek. Kérdésem tehát az lenne hogy valami módon nem lehet-e a pénzt visszaigényelni, mert a tárhelyre már semmi szükségem, és az összeg is sajnos nagyon sok...
    Ha számít valamit, paypal-os egyenlegemről vonták le a pénzt.

    Előre is köszönöm a segítséget:
    Ricsi



  2. #2
    Bölcs DomainFlotta logója
    Csatlakozott
    12-05-20
    Hely
    Budapest
    Hozzászólás
    2.774
    Begyűjtött 1.128 köszönetet
    645 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Autómatikus tárhelyhosszabbítás

    Azthiszem paypal -ról vissza tudod "szívni" a tranzakciót.

    Ezt találtam, bár ez pendriveok vásárlására vonatkozik az e-bayen, de nálad is hason lehet:

    1. menet: az eladó. Az eladónak írjuk meg a problémánkat és jóhiszemű kereskedőként előfordulhat, hogy cserét vagy pénzvisszatérítést ajánl. Gyakorlatban is megtörténhet, hogy még a hibás darabot sem kell visszaküldeni az eladónak. Ennek a későbbiekben részletezett postaköltség miatt van jelentősége.

    2. menet: Paypal Buyer Protection (vásárlóvédelem). Amíg nincs problémánk az ebayes tranzakciókkal, addig csak azt tűnhet fel, hogy a PayPal fizetési mód mellé van írva a "Free PayPal Buyer Protection, up to $2,000" - azaz ingyenes vásárlóvédelem 2000 dollárig - szöveg. Leegyszerűsítve ez annyit tesz, hogyha PayPallal fizetünk egy termékért és az nem érkezik meg, vagy nem olyan, mint amit ígértek, akkor az eladó helyett a PayPal téríti vissza a kifizetett vételárat. Persze a napi gyakorlatban ez nem ennyire egyszerű.

    A vitakezelés úgy történik, hogy először egy "dispute"-ot kell indítanunk a vásárlástól számított 60 napon belül. Ez tulajdonképpen egy paypalos felületen zajló levelezés vevő és eladó között, amelyet PayPalék visszanézhetnek. Ha itt nem sikerült megegyezni, akkor "claim"-mé alakítható a folyamat, amelyben már a PayPal mondja ki a végső szót.

    A fent leírt esetben ez úgy zajlott, hogy a probléma jellege "Significantly not as described" volt, azaz a termék jelentősen eltért a meghirdetettől. A paypalos döntés gyors volt, de megkérdőjelezhető: vissza kell küldeni a terméket az eladónak, úgy, hogy az az interneten nyomon követhető legyen. Ezután, ha az eladó megkapta (és nem tagadja le), akkor a PayPal visszatéríti a vásárlás összegét. Az elvvel nem is lenne baj, de Magyarországról Hongkongba a Magyar Postával, interneten követhető módon feladni egy csomagot legolcsóbban 10 000 forint körül lehet. Az ennél olcsóbb megoldások esetén viszont kérdéses, hogy az eladó valaha is jelezné, hogy visszajutott hozzá a terméke.

    Ráadásul az egész folyamat akkor még bosszantóbb, ha azt nézzük, hogy az eladó ilyen esetben tulajdonképpen hamis, barkácsolt pendrive-okkal szedi ki az vásárlók és a PayPal zsebéből a pénzt és valószínűleg a visszaküldött pendrive is rövidesen az újraértékesítési csatornákba kerül, így még a vásárló védelmére szolgáló eljárásból is ő száll ki jobban. Szóval ez a megoldás több okból sem hozott értékelhető eredményt.

    3. menet: chargeback. A kártyatársaságoknál (pl: VISA, Mastercard stb.) is védik a kártyáikat használók érdekeit, így létezik egy chargeback nevű eljárás, ami azt jelenti, hogy a vevő különböző indokok alapján visszakaphatja a tőle levont összeget, például, ha nem szállítják le, amit megrendelt, vagy nem azt szállítják. Ezt az eljárást annál a banknál kell kezdeményezni, ahová a fizetéskor használt bankkártya tartozik. A konkrét esetben az AMEX arról tájékoztatott, hogy ha igazolható módon visszajut a pendrive az eladóhoz, akkor elvégzik a visszatérítést. Ebben az esetben a PayPal megoldásához képest legalább nem kell online nyomon követhető szolgáltatást használni és magyarul zajlik minden. A pendrive feladásáról szóló ajánlott feladóvevény és a levelezés beküldése után a visszatérítés rövidesen a számlán landolt. Összességében tehát vevőként a postai visszaküldés költsége a kár.


    Stabil növekedési pályára állítanád a vállalkozásod?
    Tartalommarketing a Gyakorlatban Könyv

  3. Az alábbi felhasználók hálásak a válaszért:

    Harder (2014-04-29)

  4. #3
    Bölcs charlie logója
    Csatlakozott
    09-11-23
    Hely
    Budapest
    Hozzászólás
    1.477
    Begyűjtött 362 köszönetet
    282 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Autómatikus tárhelyhosszabbítás

    Írj a supportuknak?

    Aztán kapsz egy refundot ha jó fejek. Ha nem jófejek így jártál, de addig is nézd át az összes paypal feliratkozásodat és cancelezd le ami nem kell:



  5. #4
    Bölcs charlie logója
    Csatlakozott
    09-11-23
    Hely
    Budapest
    Hozzászólás
    1.477
    Begyűjtött 362 köszönetet
    282 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Autómatikus tárhelyhosszabbítás

    Ezt ne hasonlítsd egy ebay vásárláshoz. Ilyen nekem is volt, ügyfél megrendelt egy szolgáltatást, paypal-al feliratkozott, nem mondta le, levonásra került és indított disputot. De nem nyerte meg, mert ő rendelte meg a szolgáltatást, és ő iratkozott fel rá.



  6. #5
    Új tag
    Csatlakozott
    10-10-05
    Hozzászólás
    10
    Begyűjtött 0 köszönetet
    0 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Autómatikus tárhelyhosszabbítás

    Köszönöm az ötleteket.A paypalos kérelem sajnos ebben az esetben szerintem sem járható út. Köszönöm a feliratkozásra vonatkozó tippet is.
    Viszont az említett szolgáltató oldalán ez a garanciára vonatkozó infó olvasható:

    "We offer a "No Questions Asked" Anytime money back guarantee with all our hosting plans. Your satisfaction or your money back!
    Our cancellation policy is very simple - if you cancel your hosting account we will provide you with a refund for the remainder of the term. The refund will exclude any setup fees that were charged when you signed up and any domain registration fees that you paid as we incur a cost for these. But you do get to keep your domain name."

    Azonban nem tudom, hogy amikor megrendeltem a szolgáltatást, már élt-e ez az akció. Illetve ha igen, mennyire lehet megbízni egy ilyen ígéretben? Tartok tőle hogy törlöm az accountomat ahogy írják, a tárhelyem sem marad, és a pénzt sem kapom vissza.



  7. #6
    SzG
    Vendég

    Alapbeállítás re: Autómatikus tárhelyhosszabbítás

    Írj nekik egy emailt. Leírod, hogy törölnéd az accountot, és kérnéd a fennmaradó összeg kifizetését, megoldható-e. Válaszban meg fogják írni valószínűleg azt, hogy semmi akadálya. Elég nagy blama lenne ha kiírják az oldalukra és mégse adnák vissza a pénzt. Viszont ha email-ben megígérik annak már kell legyen súlya. Véleményem szerint.



  8. #7
    Új tag
    Csatlakozott
    10-10-05
    Hozzászólás
    10
    Begyűjtött 0 köszönetet
    0 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Autómatikus tárhelyhosszabbítás

    Egy próbát megér mindenképp, köszönöm!



Könyvjelzők

Hozzászólás szabályai

  • Új témákat nem hozhatsz létre
  • Válaszokat nem küldhetsz
  • Fájlokat nem csatolhatsz
  • A hozzászólásaidat nem módosíthatod
  •