Oldal: 1 / 3 123 UtolsóUtolsó
Eredmény: 1 - 10 (25) összesen

Téma: Nem fizető ügyfél - milyen jogi orvoslat létezik?

  1. #1
    Törzsvendég
    Csatlakozott
    10-04-14
    Hely
    Székesfehérvár, Hungary
    Hozzászólás
    122
    Begyűjtött 19 köszönetet
    14 hozzászólásával

    Alapbeállítás Nem fizető ügyfél - milyen jogi orvoslat létezik?

    Sziasztok!

    Szeretném kérdezni, hogy milyen módon lehet valakin behajtani kis összegű (30 ezer Ft) tartozást? (magánszemélytől). A kitöltött és aláírt jelentkezési lappal tudom igazolni, hogy volt nálam tanfolyamon és az 50 ezer ft tanfolyami díjból 2x10 ezer forintot már átutalt és erről van számlám is. Valamint 2 tanúm is van, hogy ott volt a tanfolyamon. A hócipőm tele van, hogy hívogatni kell / FB -n könyörögni a befizetésért, nem elérhető és több mint fél éve nem hajlandó megadni a teljes tartozást. Hova, kihez fordulhatok? Van ennek törvényes behajtási módja?

    Kérlek adjatok tanácsot!
    Köszönöm.



  2. #2
    Seo-Titán hunprobalazs logója
    Csatlakozott
    10-05-30
    Hely
    Sin City
    Hozzászólás
    2.152
    Begyűjtött 378 köszönetet
    266 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Nem fizető ügyfél - milyen jogi orvoslat létezik?

    Én első körben kiküldenék neki levélben egy fizetési felszólítást, van aki beijed tőle és működik, illetve a durvább szinteket ez a lépés kell, hogy megelőzze...!



  3. Az alábbi felhasználók hálásak a válaszért:

    giyandeva (2013-10-20)

  4. #3
    Bölcs DomainFlotta logója
    Csatlakozott
    12-05-20
    Hely
    Budapest
    Hozzászólás
    2.791
    Begyűjtött 1.135 köszönetet
    650 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Nem fizető ügyfél - milyen jogi orvoslat létezik?

    Fizetési felszólítás, majd közjegyző és kérni fizetési meghagyást. Szépen levonják a fizetéséből vagy a bankszámlájáról.


    Stabil növekedési pályára állítanád a vállalkozásod?
    Tartalommarketing a Gyakorlatban Könyv

  5. Az alábbi felhasználók hálásak a válaszért:

    giyandeva (2013-10-20)

  6. #4
    Szerkesztő 12vereb logója
    Csatlakozott
    10-09-06
    Hely
    Budapest
    Hozzászólás
    259
    Begyűjtött 65 köszönetet
    45 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Nem fizető ügyfél - milyen jogi orvoslat létezik?

    Idézet DomainFlotta eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Fizetési felszólítás, majd közjegyző és kérni fizetési meghagyást. Szépen levonják a fizetéséből vagy a bankszámlájáról.
    Ez megfelelő megoldás. Azt hívják inkasszónak. Itt arról van szó, hogy hivatalosan hitelesítik a követelésed jogosságát, majd figyelmeztető üzenetet kap a delikvens. Ha ez sem használ, akkor levonják a bankszámlájáról az összeget, feltéve, ha egyértelműen beazonosítható a személy, és előkerül a számlaszáma is. Ezt még ugyan úgy meg tudják hiúsítani, itt szokott bíróságra menni a dolog. Az inkasszó alkalmával természetesen az eljárás díját is tartozó félre hárítják. Fogalmazz meg egy hivatalos fizetési felszólító levelet, és ha a megadott időn belül nem fizet, fordulj ügyvédhez, ha egyértelmű bizonyítékaid vannak. Írd meg, hogy jogi útra tereled, melynek a behajtási költségei őt terhelik. Valamint a szerződésedben szerepelnie kell egy olyan záradéknak is a későbbi ilyen jellegű esetekre, hogy a késedelem milyen kamattal kerül felszámolásra, mondjuk a jegybanki alapkamat kétszerese.

    Itt egy minta, amit használhatsz, de a googleben is rengeteg van: users1.ml.mindenkilapja.hu/users/rexcorvinus/uploads/Fizetsifelszlts.doc


    Használt autó hirdetések - Komplexauto.hu Vicces képek - Maflás.hu

  7. Az alábbi felhasználók hálásak a válaszért:

    giyandeva (2013-10-20)

  8. #5
    Szerkesztő 12vereb logója
    Csatlakozott
    10-09-06
    Hely
    Budapest
    Hozzászólás
    259
    Begyűjtött 65 köszönetet
    45 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Nem fizető ügyfél - milyen jogi orvoslat létezik?

    Nekem van egy ügyfelem, aki rendszeresen szokott küldeni némi feladatot. Fizetni nem nagyon szeret, ezért az előző munkát minden esetben csak akkor fizeti meg, ha éppen szüksége van egy újabbra. Nem tud máshoz fordulni, így kénytelen kifizetni. Ez kissé idegesítő, de ha van időm, akkor megoldom, legfeljebb úgy számítok a pénzre, hogy nem tervezek vele, jön amikor jön.
    Csak azért írtam, mert ilyen is van.



  9. #6
    WordPress Maniac mahone logója
    Csatlakozott
    08-08-22
    Hely
    Budapest
    Hozzászólás
    4.609
    Begyűjtött 248 köszönetet
    169 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Nem fizető ügyfél - milyen jogi orvoslat létezik?

    Idézet 12vereb eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Nekem van egy ügyfelem, aki rendszeresen szokott küldeni némi feladatot. Fizetni nem nagyon szeret, ezért az előző munkát minden esetben csak akkor fizeti meg, ha éppen szüksége van egy újabbra. Nem tud máshoz fordulni, így kénytelen kifizetni. Ez kissé idegesítő, de ha van időm, akkor megoldom, legfeljebb úgy számítok a pénzre, hogy nem tervezek vele, jön amikor jön.
    Csak azért írtam, mert ilyen is van.
    És nagyon nagy baj. Miért vállalsz kockázatot azzal, hogy ezt eltűröd? Miért érzed kellemetlennek, hogy akár a munka elvégzését követően (vagy előre) felhívd a figyelmét, hogy rendezze a számlát? Ne feledd, az egy dolog, hogy az ügyfél fontos, de én úgy gondolom, hogy a "korrekt munkáért korrekt időben fizető ügyfél" fontosabb. Ha nem ilyen, "rá kell vezetni". Meg lehet szépen is fogalmazni, hogy ne kelljen attól félned, hogy esetleg nem lesz a későbbiekben megrendelőd.



  10. #7
    Szerkesztő 12vereb logója
    Csatlakozott
    10-09-06
    Hely
    Budapest
    Hozzászólás
    259
    Begyűjtött 65 köszönetet
    45 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Nem fizető ügyfél - milyen jogi orvoslat létezik?

    Ez egy elég bonyolult dolog. Az illető többször időben fizetett, de ez csak az esetek felében igaz. Nem rosszindulatból, hanem inkább hanyagságból nem foglalkozik bizonyos dolgokkal. Szerintem is baj, Időnként össze kell zörrenni vele, hogy hajlandó legyen perkálni, ez évente 2-3 esetben szükséges. Ez az én személyes hibám, hogy hajlamos vagyok a szükséges "gépies" rend helyett megértést mutatni a személyes hülyeségekkel szemben, mint hogy szül a macskám, vagy sétáltatni kellett a befőttet. Lassan itt az ideje egy újabb veszekedésnek



  11. #8
    scs
    Vendég

    Alapbeállítás re: Nem fizető ügyfél - milyen jogi orvoslat létezik?

    Ugyan nem vagyok behajtó cég, de az utóbbi időben volt némi rálátásom az ilyen dolgokra.
    Ezért bátorkodom megírni, hogy szerintem hogyan érdemes ezt csinálni:

    1. Küldesz neki egy felszólító levelet.
    Te is írhatod - persze ha ügyvéd írja, úgy hatásosabb lehet. Bele lehet írni, hogy ha nem fizet, akkor a későbbiekben felmerülő minden költség őt fogja majd terhelni, stb.
    Tértivevényesen add fel, mert a sima ajánlott küldeményt a bíróság nem feltétlen fogja kézbesítettként elfogadni. (Most nem keresem elő az ezzel kapcsolatos törvényt, de így van.) Ha "nem kereste" jelzéssel jön vissza (nem vette át a jóember), az sem baj, attól még a bíróság kézbesítettnek veszi.
    Ha csak lehet, küldd el a szkennelt változatát E-mailben is. (Itt is érdemes az E-mail olvasásáról visszaigazolást kérni, de ez csak plusz.) Ez egy plusz bizonyíték lehet neked, hogy te mindent megtettél.

    2. Küldesz neki még egy felszólító levelet.
    Ezt pár héttel azután tedd meg, miután az előzőt küldted. Persze mindenben ugyanúgy csináld, ahogy az előzőt.

    3. Ha néhány hét múlva sem jön visszajelzés, és a pénzt sem kaptad meg, akkor érdemes megkeresni egy közjegyzőt.
    Itt ki kell tölteni egy fizetési meghagyásos papírt. Ebben részletezni kell, hogy XY mennyivel tartozik neked, milyen jogalapon, stb. Érdemes mellékelni a szerződéseteket (vagy a másolatát), a számla másolatát, teljesítési igazolást, meg mindent, ami igazolja, hogy a jóember tényleg tartozik neked.
    Ezzel a papírral a közjegyző elindít egy fizetési meghagyásos eljárást a jóember ellen. (Korábban csak bíróságon lehetett ilyet csinálni, de ma már közjegyzőnél is lehet.)
    Ez azt jelenti, hogy a delikvens kapni fog egy felszólítást a közjegyzőtől, hogy 15 napon belül (bár a napok számában nem vagyok biztos) fizesse meg a tartozásodat, avagy éljen ellentmondással.
    Itt ugye emberünknek két lehetősége van:
    a. Kifizeti a tartozást. Ergo mindenki boldog. Főleg te.
    b. Nem fizeti ki. Erre (ezen belül is) két megoldása van:
    - Ellentmondással él. Azaz vitatja a tartozást, avagy egy részét. (Ha csak egy részét vitatja, akkor a többi részét ki kell fizesse.) Ha ellentmondással élt, akkor az ügy perré alakul, és onnantól az illetékes bíróság elé kerül, és az fog dönteni az ügyben. Itt meg ugye ha jogos a követelésed, akkor esélyes, hogy te nyersz, és bírósági határozatod lesz arra, hogy megszerezd a pénzedet.
    - Nem él ellentmondással, csak simán nem fizet. Ekkor 15 nap múlva jogerőre emelkedik a követelésed, és kérheted a végrehajtást ellene.

    A fizetési felszólítás azért kell, mert ha ilyen nincs, akkor hivatkozhat(na) arra, hogy nem is tudott a tartozásról, nem volt neki egyértelmű, hogy mikor kell fizetnie, stb. (Nehezíti a bíróság előtti helyzetedet.) Kettő meg azért kell, mert ... enélkül nincs háború.
    Plusz javaslat 1: Ha nagyobb összegről van szó, avagy ha már van a kezedben papír arról, hogy jogos a követelésed (vagy bírósági határozat, avagy jogerőre emelkedett fizetési meghagyás), akkor érdemes felkeresni ügyvédet. Ő jobban fogja tudni, hogy hogyan hajtsa be a delikvensen.
    Plusz javaslat 2: Mocskos mód utálom a behajtó cégeket, de ilyen esetben (főleg ha már van a kezedben papír a jogosságról) jól jöhetnek. Olyat érdemes keresni, amelyik képes megvenni a te tartozásodat. Ergo ha tartozik neked valaki X összeggel + közjegyzői díjjal (5-8ezer körül asszem) + postaköltségekkel (1-2ezer Ft), akkor ezt a behajtó cég megveszi tőled. Utána okosan rárakja a saját költségét (összegtől függ, de 10ezres nagyságrend szokott lenni), és utána ő hajtja be, neked nincs több dolgod vele. (Azok meg bizony behajtják genya módon, mert olyanok.)

    Szerintem így érdemes csinálni. Legalábbis én így csinálnám/csináltam.
    (Általában a felszólító levélnél nem mennek tovább, mert ha már elkezdesz egy fizetési meghagyást, akkor az azzal járó költségek is őt terhelik majd. És kibúvó meg nem nagyon van alóla, nehéz kikerülni, pereskedni meg senki sem szeret, mert az még több költség. Inkább kifizetik a tartozást még mielőtt nagyobb galiba lenne. Sok múlik egy jól megfogalmazott, határozott, de nem sértő felszólító levélen - ezzel kapcsolatban egy ügyvéd is sokat segíthet, de saját kútfőből is lehet ilyet rittyenteni.)

    Ja, a Ptk-ban a 292.§-tól vannak erre vonatkozó részek.


    Utoljára módosítva: scs által : 2013-10-21 14:07 Oka: ptk

  12. The Following 4 Users Say Thank You to scs For This Useful Post:

    Bruk (2013-10-21), giyandeva (2013-10-21), Harder (2013-10-21), lexxx7 (2013-10-21)

  13. #9
    prosequor
    Vendég

    Alapbeállítás re: Nem fizető ügyfél - milyen jogi orvoslat létezik?

    Teljesen korrekt, amit scs leírt, annyit kötnék csak bele, az egyes levelek között nem kell heteket várni, bőven elég 8 napos határidőket szabni.



  14. Az alábbi felhasználók hálásak a válaszért:

    Bruk (2013-10-21)

  15. #10
    Bölcs S. Zoltán logója
    Csatlakozott
    10-12-04
    Hely
    Budapest, Hungary, Hungary
    Hozzászólás
    1.338
    Begyűjtött 623 köszönetet
    241 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Nem fizető ügyfél - milyen jogi orvoslat létezik?

    Annyit tennék hozzá, hogy a kézbesítési vélelem a második sikertelen postai kézbesítési kísérlet utáni ötödik munkanapon áll be. Tehát ha nem veszi át (mondjuk nem kereste jelzéssel érkezik vissza), akkor mire visszaér hozzád a bontatlan levél, már gyakorlatilag beállt a vélelem, olyan, mintha megkapta volna. Ezzel újraindul az ötéves elévülési idő is.



Oldal: 1 / 3 123 UtolsóUtolsó

Könyvjelzők

Hozzászólás szabályai

  • Új témákat nem hozhatsz létre
  • Válaszokat nem küldhetsz
  • Fájlokat nem csatolhatsz
  • A hozzászólásaidat nem módosíthatod
  •