Oldal: 1 / 3 123 UtolsóUtolsó
Eredmény: 1 - 10 (25) összesen

Téma: Átvétel megtagadása

  1. #1
    Bölcs brendi2 logója
    Csatlakozott
    08-08-22
    Hely
    Vác
    Hozzászólás
    1.142
    Begyűjtött 61 köszönetet
    34 hozzászólásával

    Mérges Átvétel megtagadása

    Egyre többször fordul elő, hogy a megrendelt csomagot a futár visszahozza átvétel megtagadása címmel.
    Arra nem veszi a fáradságot a vevő, hogy lemondja. Tisztelet a kivételnek. Majd nem veszem át - gondolja,- de az nem jut az eszébe, vagy nem érdekli, hogy a küldőnek, ez oda vissza futárköltségbe kerül, minimum 2000Ft-ba.
    Az Electroluxnál van egy ilyen szöveg pl.:
    Ön vállalja, hogy megtéríti az Electrolux részére azokat a szállítási / kezelési többletköltségeket, amelyek annak következtében álltak elő, hogy nem vette át vagy nem fogadta el a szállítást a kölcsönösen megállapított szállítási feltételek szerint.
    Lehet ilyet? Hogyan? Küldök egy számlát neki? Egyszerűen eldobja.
    Ti mit tesztek ez ellen?
    Egyre gyakoribb az ilyen eset, pár darab még beleférne, de most már egyre idegesítőbb.



  2. #2
    Bölcs DomainFlotta logója
    Csatlakozott
    12-05-20
    Hely
    Budapest
    Hozzászólás
    2.859
    Begyűjtött 1.167 köszönetet
    673 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Átvétel megtagadása

    Idézet brendi2 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Egyre többször fordul elő, hogy a megrendelt csomagot a futár visszahozza átvétel megtagadása címmel.
    Arra nem veszi a fáradságot a vevő, hogy lemondja. Tisztelet a kivételnek. Majd nem veszem át - gondolja,- de az nem jut az eszébe, vagy nem érdekli, hogy a küldőnek, ez oda vissza futárköltségbe kerül, minimum 2000Ft-ba.
    Az Electroluxnál van egy ilyen szöveg pl.:
    Ön vállalja, hogy megtéríti az Electrolux részére azokat a szállítási / kezelési többletköltségeket, amelyek annak következtében álltak elő, hogy nem vette át vagy nem fogadta el a szállítást a kölcsönösen megállapított szállítási feltételek szerint.
    Lehet ilyet? Hogyan? Küldök egy számlát neki? Egyszerűen eldobja.
    Ti mit tesztek ez ellen?
    Egyre gyakoribb az ilyen eset, pár darab még beleférne, de most már egyre idegesítőbb.
    Ha egyre több ilyen van, akkor meg kell vizsgálnod az értékesítés folyamatát. Valószínűleg onnan hiányzik egy fontos lépés és ezért a vevő utólag meggondolja magát. Vagy nincs otthon, amikor kiviszik. Pick-pack pontban nem gondolkodtál még?

    A 2.000 Ft -ot amúgy kiküldheted postai úton és ha a rendeléskor elfogadja a szerződésed, akkor utána besétálhatsz közjegyzőhöz és kérhetsz végrehajtást.

    De ez ilyen ágyúval verébre


    Stabil növekedési pályára állítanád a vállalkozásod?
    Tartalommarketing a Gyakorlatban Könyv

  3. #3
    Bölcs Vittore1982 logója
    Csatlakozott
    10-06-07
    Hozzászólás
    2.873
    Begyűjtött 1.411 köszönetet
    960 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Átvétel megtagadása

    Én nem látok mást, mint hogy bele kell építeni az árképzésbe az ilyen veszteségeket. Vagy esetleg Sípos Zoli hozzá tudna szólni, ők anno nagyon sok pólót kiküldtek, gondolom ott van tapasztalat.



  4. #4
    Bölcs brendi2 logója
    Csatlakozott
    08-08-22
    Hely
    Vác
    Hozzászólás
    1.142
    Begyűjtött 61 köszönetet
    34 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Átvétel megtagadása

    Ha egyre több ilyen van, akkor meg kell vizsgálnod az értékesítés folyamatát. Valószínűleg onnan hiányzik egy fontos lépés és ezért a vevő utólag meggondolja magát. Vagy nincs otthon, amikor kiviszik. Pick-pack pontban nem gondolkodtál még?

    Az első rész olyan wolfgáboros, csak nem értem. Egy példával illusztrálnád?
    Utólag meggondolhatja magát, megvette már a párja, elfogyott a pénze, máshol olcsóbbat talált, ilyen van. Viszont ilyenkor illik lemondani a rendelést. Sokan megteszik, de egyre többen nem. Hisz neki nem kerül semmibe,nem veszi át a csomagot, és részéről az ügy lezárva. Minden törvény csak a vevőt védi. Arra lennék kíváncsi, ilyenkor mi van?
    A Pick-pack pont pedig miben javítana? Ha a lakásán munkahelyén nem veszi át, akkor miért menne be a ppp-be?



  5. #5
    Szerkesztő 12vereb logója
    Csatlakozott
    10-09-06
    Hely
    Budapest
    Hozzászólás
    261
    Begyűjtött 65 köszönetet
    45 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Átvétel megtagadása

    Mi anno a webáruházakhoz készítettünk olyan funkciót, amely a termék státuszát a megrendelőnek folyamatosan mutatta, és lehetőség volt a vevőnek bizonyos termék státusz eléréséig a megrendelést lemondani. Nyilván a "Kiszállítás alatt" állapotban ez a funkció már nem állt rendelkezésre, de lehetett csökkenteni a lehetséges problémák mértékét. Nagyon fontos, hogy a vevő is megfelelő tájékoztatást kapjon rövid, tömör e-mail üzenet(ek)ben.
    Az is megoldás lehet, ha a fent említett módon más szállítási módokat is felkínálsz a vevőnek, és ő választhat. Itt ismét a tájékoztatás a legfontosabb. Melyik szállítás mennyi ideig tart, mikor hozzák, mennyi pénzbe kerül, stb.

    Elvileg szabályos lehet a fent említett Elektroluxos példa, hiszen ők is online rendeléssel dolgoznak, csak jelentősebb szállítási költségekkel, tehát be kell védeniük magukat.



  6. #6
    Bölcs brendi2 logója
    Csatlakozott
    08-08-22
    Hely
    Vác
    Hozzászólás
    1.142
    Begyűjtött 61 köszönetet
    34 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Átvétel megtagadása

    Mi anno a webáruházakhoz készítettünk olyan funkciót, amely a termék státuszát a megrendelőnek folyamatosan mutatta, és lehetőség volt a vevőnek bizonyos termék státusz eléréséig a megrendelést lemondani. Nyilván a "Kiszállítás alatt" állapotban ez a funkció már nem állt rendelkezésre, de lehetett csökkenteni a lehetséges problémák mértékét. Nagyon fontos, hogy a vevő is megfelelő tájékoztatást kapjon rövid, tömör e-mail üzenet(ek)ben.
    Az is megoldás lehet, ha a fent említett módon más szállítási módokat is felkínálsz a vevőnek, és ő választhat. Itt ismét a tájékoztatás a legfontosabb. Melyik szállítás mennyi ideig tart, mikor hozzák, mennyi pénzbe kerül, stb.
    Ez mind megvan, működik. Egyszerűen én arra lennék kíváncsi, hogy amikor a vevő nemtörődömség miatt kárt okoz, az ellen lehet-e valamit tenni. Ugyanis joga van nem átvenni, joga van, visszaküldeni , joga mindenhez, csak az eladót hol védik a jogok?



  7. #7
    Törzsvendég nanweb logója
    Csatlakozott
    10-10-27
    Hely
    Budapest
    Hozzászólás
    187
    Begyűjtött 19 köszönetet
    14 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Átvétel megtagadása

    Pont tegnap olvastam egy webshopról, amelyik a keletkezett kár 20-szorosát fizetteti vevővel, ha nem veszi át a csomagot: 20x kártérítés a webshopnak, ha nem veszik át az árut - Tékozló Homár
    Itt valaki, magát hozzáértőnek mondó, azt írja, hogyha jól van megfogalmazva, ezt teljesen szabályos



  8. #8
    Bölcs DomainFlotta logója
    Csatlakozott
    12-05-20
    Hely
    Budapest
    Hozzászólás
    2.859
    Begyűjtött 1.167 köszönetet
    673 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Átvétel megtagadása

    Idézet brendi2 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Az első rész olyan wolfgáboros, csak nem értem.
    Ez most dicséret vagy az ellenkezője?

    Egy példával illusztrálnád?
    Van egy kocsmád. Táblára kiírod: Ingyen wifi, hideg sör.
    Sokan fognak bejönni a boltodba mégis azt fogod tapasztalni, hogy egyre többen fordulnak ki vásárlás nélkül.

    Még részletesebben:

    Az ember egy ígéretet akar beváltani vásárláskor. Valószínűleg az ígéreted olyan, amitől meggondolatlanul beleugranak a vásárlásba és idővel megbánják. Ha tippelnem kellene, akkor a legnagyobb előnyöd az ár. Az pedig nem a hűséges és megbízható vevő táptalaja.

    Megoldást már írtam korábban, de szerintem a világ helyett a koncepciót kellene felülvizsgálni és megváltoztatni. Persze csak tippelek. De közrejátszik az is, hogy 45 üzemeltetett webáruházból egyiknél sem jelentkezett ez a probléma.

    Egy személyes eladás esetén nyerő lennél, mert ott fizetés után gondolkodnak. Online kicsit más.

    Viszont megoldás lehet a bankkártyás fizetés és így csak a törvényben rögzített 8 napjuk van visszaküldeni az árut. Valószínűleg meg is tennék.



  9. Az alábbi felhasználók hálásak a válaszért:

    mahone (2013-10-18)

  10. #9
    Szerkesztő
    Csatlakozott
    11-06-06
    Hozzászólás
    240
    Begyűjtött 24 köszönetet
    16 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Átvétel megtagadása

    Mi postával szállíttatunk, megvan az az előnye a futárral szemben, hogy sikertelen kézbesítéskor hagy egy papírt a postaládában, amin rajta van, hogy csomagja érkezett, majd 10 napig őrzik a csomagot. Ez a kis papír többet ér szerintem, mint a pick-pack pontos email. Kézzel fogható és inspirál arra, hogy elmenj érte. A futárok pedig elég kreatívan kezelik a kiszállítást, folyamatos nyomás alatt vannak, nem fognak vacakolni egy-egy rendeléssel. Esetleg keress meg más futárt céget.



  11. #10
    Szerkesztő
    Csatlakozott
    11-06-06
    Hozzászólás
    240
    Begyűjtött 24 köszönetet
    16 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Átvétel megtagadása

    Bár picit off, de nekem az elállás joga ellen van kifogásom. Mennyire életszerűtlen az indoka, hogy a vevő megrendelés előtt nem tudja megtapizni az árut. Hisz a gyakorlat pont az, hogy megnézi valahol, majd megrendeli a neten. A kereskedőt viszont nem védi semmi az ezzel való visszaélések ellen...



Oldal: 1 / 3 123 UtolsóUtolsó

Könyvjelzők

Hozzászólás szabályai

  • Új témákat nem hozhatsz létre
  • Válaszokat nem küldhetsz
  • Fájlokat nem csatolhatsz
  • A hozzászólásaidat nem módosíthatod
  •