Oldal: 1 / 2 12 UtolsóUtolsó
Eredmény: 1 - 10 (14) összesen

Téma: Webáruházban feltüntetett ár

  1. #1
    Szerkesztő
    Csatlakozott
    12-05-23
    Hozzászólás
    240
    Begyűjtött 48 köszönetet
    41 hozzászólásával

    Alapbeállítás Webáruházban feltüntetett ár

    Ma futottam bele az alábbi problémába:
    egy vevő rendelt 5 düznit, nekünk volt 4 raktáron. Viszont a beszállítónk a legutóbbi rendelés óta megemelte a düznik árát, úgyhogy az ötödiket drágábban tudom beszerezni.
    Írtam a vevőnek, hogy ez van, aki visszaírt, hogy nekem törvényileg kötelességem azon az áron szállítani, amin kiírtam a webáruházban.

    Ezt a törvényt hol találom meg?

    Meg persze elég sok kérdést felvet a dolog, csakúgy, mint a 30 napos visszavételi garancia. Ha esetleg vannak itt érintettek, akkor szívesen olvasnék best practice gyűjteményt a kereskedők részéről.



  2. #2
    Bölcs charlie logója
    Csatlakozott
    09-11-23
    Hozzászólás
    1.486
    Begyűjtött 364 köszönetet
    284 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Webáruházban feltüntetett ár

    Igaza van. Ez a te kockázatod, amennyiért eladtad (kiírtad, hogy annyiért adod) annyiért kell adni neki. Ha több ár is fel van tüntetve, akkor a legolcsóbban kell adnod.

    A dologgal több EU direktíva és így magyar törvény is foglalkozik, jó kiindulási alap az 1997-es fogyasztóvédelmi törvény: Árak, címkézés - EUvonal

    (egyszer így vettem 3 ezer Ft-ért egy windowst, mert lehagyták a nullát az árfeltöltéskor)



  3. #3
    Törzsvendég Ábrahám Péter logója
    Csatlakozott
    13-03-25
    Hely
    Maglód
    Hozzászólás
    121
    Begyűjtött 14 köszönetet
    12 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Webáruházban feltüntetett ár

    Idézet rudolf a rénszarvas eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Ma futottam bele az alábbi problémába:
    egy vevő rendelt 5 düznit, nekünk volt 4 raktáron. Viszont a beszállítónk a legutóbbi rendelés óta megemelte a düznik árát, úgyhogy az ötödiket drágábban tudom beszerezni.
    Írtam a vevőnek, hogy ez van, aki visszaírt, hogy nekem törvényileg kötelességem azon az áron szállítani, amin kiírtam a webáruházban.

    Ezt a törvényt hol találom meg?

    Meg persze elég sok kérdést felvet a dolog, csakúgy, mint a 30 napos visszavételi garancia. Ha esetleg vannak itt érintettek, akkor szívesen olvasnék best practice gyűjteményt a kereskedők részéről.
    Ha nem fogadja el, és te nem akarsz bukni, akkor vagy törlöd a rendelését, nem tudod teljesíteni, vagy adsz neki 4-et
    ennyi



  4. #4
    Bölcs charlie logója
    Csatlakozott
    09-11-23
    Hozzászólás
    1.486
    Begyűjtött 364 köszönetet
    284 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Webáruházban feltüntetett ár

    Idézet Ábrahám Péter eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Ha nem fogadja el, és te nem akarsz bukni, akkor vagy törlöd a rendelését, nem tudod teljesíteni, vagy adsz neki 4-et
    ennyi
    Azért ez nem ilyen egyszerű, főleg ha ki van fizetve, nem úgy megy, hogy törli a rendelését.
    Ilyennel oltári nagyot lehet bukni a fogyasztóvédelemnél.



  5. #5
    lexxx7
    Vendég

    Alapbeállítás re: Webáruházban feltüntetett ár

    Idézet rudolf a rénszarvas eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    egy vevő rendelt 5 düznit, nekünk volt 4 raktáron. Viszont a beszállítónk a legutóbbi rendelés óta megemelte a düznik árát, úgyhogy az ötödiket drágábban tudom beszerezni.
    Ezt a békát azonnal le kellett volna nyelni, odaadni az ötödik drágább dűznit is alap áron. Talán még úgy is pozitív mérleggel jöttél volna ki belőle, csak kisebb haszonnal. Mindegy is, az arányokat Te ismered.

    Így pedig valószínűleg elveszítettél egy olyan vevőt, akiben van potenciál.

    Ok, ez nem a jogi, hanem a cégvezetői megközelítés.



  6. Az alábbi felhasználók hálásak a válaszért:

    mahone (2013-10-15)

  7. #6
    Bölcs Andrea logója
    Csatlakozott
    08-03-26
    Hozzászólás
    1.033
    Begyűjtött 278 köszönetet
    213 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Webáruházban feltüntetett ár

    Azt nem tudom pontosan, hol van leírva, de biztos, hogy le van írva. Én tecsó, madaras tecsó, ahol élni szoktam vele. Néha előfordul, hogy benn még akciós ár van kirakva, a pénztárgépben pedig már más ár van.
    Kötees vagy azon a (legolcsóbb) áron adni, amit feltüntettél. Ez van.



  8. #7
    Bölcs brendi2 logója
    Csatlakozott
    08-08-22
    Hely
    Vác
    Hozzászólás
    1.142
    Begyűjtött 61 köszönetet
    34 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Webáruházban feltüntetett ár

    Minden egyes ilyen rendelésnél mérlegelni kell. Mindig más a szitu. Volt már, hogy adtam haszon nélkül, vagy kis ráfizetéssel, volt, hogy írtam a szállítónak, hogy adja még oda a régi árért ha lehet - lehetett-, volt hogy töröltem a rendelést. Azt mondtam, már nem szállítható. Ha átutalta, akkor visszautaltam..
    Nálam hisztizhetne akárki, ha 30.000 Ft-os cuccot elírás miatt 3000Ft-ért akarna megvenni.



  9. #8
    Mentor pooly logója
    Csatlakozott
    12-01-27
    Hely
    Magyarország
    Hozzászólás
    435
    Begyűjtött 87 köszönetet
    69 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Webáruházban feltüntetett ár

    Ha az árun két árat találunk, nem árt tudnunk, hogy a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvény mellett a fogyasztóvédelmi törvény is kimondja: ha egy kereskedő, vagy szolgáltató egy időben két árat alkalmaz, akkor a fogyasztónak jogában áll azt az olcsóbb (vagy legolcsóbb) feltüntetett áron megkapni.
    szóval nem csak foygasztóvédelmi hanem a "tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvény" is tiltja a drágább árat



  10. #9
    WRX
    WRX nem elérhető
    Új tag
    Csatlakozott
    12-10-26
    Hozzászólás
    35
    Begyűjtött 4 köszönetet
    3 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Webáruházban feltüntetett ár

    Idézet rudolf a rénszarvas eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Írtam a vevőnek, hogy ez van, aki visszaírt, hogy nekem törvényileg kötelességem azon az áron szállítani, amin kiírtam a webáruházban.
    Igen, de csak annyit amennyi neked van készleten. Ergo vagy benyeled az ötödiket kis bukóval és neki az egészről semmit nem kellett volna tudni, vagy azt mondod, hogy 4db van, nincs több. Aztán majd a következő beszerzésnél megemeled az árát.
    "Az akció a készlet erejéig érvényes...."



  11. #10
    SzG
    Vendég

    Alapbeállítás re: Webáruházban feltüntetett ár

    Ez sajnos a kereskedő kockázata az én véleményem szerint. A vevőnek az én gyakorlatomban nem is kell és nem is szabad tudni mi mikor hogyan merre változik a nagykerben. Semmi köze hozzá. Nem is örülnék neki, ha elkezdene a zsebemben turkálni fordított esetben, hogy hé ez a nagykerben olcsóbb lett... Végül is azért vagyok a felhasználó és a nagyker között, hogy a vevőt "pátyolgassam", vagyis megszabadítsam azoktól a nyűgöktől amivel az importőröktől és nagykereskedőktől való vásárlás jár (árváltozás, garancia ügyintézés, kis tétel kiszolgálása, esetenként kávé fogyasztás, stb.). Számomra ez a kiskereskedelem.

    Nálunk ilyenkor az van, hogy odaadom kisebb árréssel, ha már így jártam, de még akkor is ha veszteséggel jár számomra és a vevő erről semmit se fog tudni. Legfeljebb elújságolja fűnek-fának, hogy milyen jól járt és olcsón vásárolt akkor amikor mindenhol már drágább az a cikk. Ha akarom felfogom marketingnek.

    Egyébként a beszerzési ár alatt értékesítés is tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat

    Olyan viszont előfordult már, hogy valamit túlrendeltek és az egész országban nem volt fellelhető az adott mennyiség, ilyenkor elmondom, hogy mennyit tudok szállítani, kell-vagy nem kell, általában megértik, nem is tehetnek mást, én se tehetek mást. Ha már semmiképp nem akarod odaadni azon az áron akkor inkább mondd vissza azt az ominózus darabot, csak ne azután, hogy már elárultad az árváltozás dilemmáját.



Oldal: 1 / 2 12 UtolsóUtolsó

Könyvjelzők

Hozzászólás szabályai

  • Új témákat nem hozhatsz létre
  • Válaszokat nem küldhetsz
  • Fájlokat nem csatolhatsz
  • A hozzászólásaidat nem módosíthatod
  •