Eredmény: 1 - 9 (9) összesen

Téma: Számlázási rendszer adatok változatlanságának követelménye

  1. #1
    Bölcs charlie logója
    Csatlakozott
    09-11-23
    Hely
    Budapest
    Hozzászólás
    1.477
    Begyűjtött 362 köszönetet
    282 hozzászólásával

    Alapbeállítás Számlázási rendszer adatok változatlanságának követelménye

    Hellósztok!

    Ha valaki számlázó rendszert ír, akkor ugye kell egy nyilatkozatot kiadnia, hogy az adatokat nem lehet megváltoztatni, stb.

    Ezt szerintem egy zárt, saját adatbázist, stb. használó programnál egyszerűen meg lehet valósítani.

    De mi van, ha a számlázóprogram egy akármilyen (pl. mssql, mysql, stb.) adatbázisban tárolja az adatokat? Ott hogy lehet ezt biztosítani?

    Vagy elég az, hogy magánól a programból ne lehessen ilyet? Mert he így van, akkor elég értelmetlen ez a nyilatokzat.

    Ha meg nem így van, akkor hogy lehet ezt megvalósítani? Titkosítani valahogy az adatokat? Valami checksummal ellenőrizni az adatokat, és mindig ellenőrizni? De hol tárolod a checksumot? Meg mi van, ha azt is módosítják?

    OK, bizonyos adatbázisszervereknél vannak olyan tábla típusok (pl. MySQL: Archive), ahol nem lehet törölni, de aki akarja, ezt is meg tudja módosítnai (pl. dump, módosít, visszatölt).

    Mit gondoltok erről, vagy ez hogyan van?



  2. #2
    Bölcs DomainFlotta logója
    Csatlakozott
    12-05-20
    Hely
    Budapest
    Hozzászólás
    2.774
    Begyűjtött 1.128 köszönetet
    645 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Számlázási rendszer adatok változatlanságának követelménye

    A számlázó programunk (asztali) adatbázis fájlját is lehet módosítani. A szoftver készítője simán át tud írni benne mindent, csak tudni kell mivel van elkódolva.

    Idézet charlie eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Hellósztok!

    Ha valaki számlázó rendszert ír, akkor ugye kell egy nyilatkozatot kiadnia, hogy az adatokat nem lehet megváltoztatni, stb.

    Ezt szerintem egy zárt, saját adatbázist, stb. használó programnál egyszerűen meg lehet valósítani.

    De mi van, ha a számlázóprogram egy akármilyen (pl. mssql, mysql, stb.) adatbázisban tárolja az adatokat? Ott hogy lehet ezt biztosítani?

    Vagy elég az, hogy magánól a programból ne lehessen ilyet? Mert he így van, akkor elég értelmetlen ez a nyilatokzat.

    Ha meg nem így van, akkor hogy lehet ezt megvalósítani? Titkosítani valahogy az adatokat? Valami checksummal ellenőrizni az adatokat, és mindig ellenőrizni? De hol tárolod a checksumot? Meg mi van, ha azt is módosítják?

    OK, bizonyos adatbázisszervereknél vannak olyan tábla típusok (pl. MySQL: Archive), ahol nem lehet törölni, de aki akarja, ezt is meg tudja módosítnai (pl. dump, módosít, visszatölt).

    Mit gondoltok erről, vagy ez hogyan van?



    Stabil növekedési pályára állítanád a vállalkozásod?
    Tartalommarketing a Gyakorlatban Könyv

  3. #3
    Bölcs charlie logója
    Csatlakozott
    09-11-23
    Hely
    Budapest
    Hozzászólás
    1.477
    Begyűjtött 362 köszönetet
    282 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Számlázási rendszer adatok változatlanságának követelménye

    Idézet DomainFlotta eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    A számlázó programunk (asztali) adatbázis fájlját is lehet módosítani. A szoftver készítője simán át tud írni benne mindent, csak tudni kell mivel van elkódolva.
    De te nem tudod, és végülis ez a lényeg, nem (a NAV szemszögéből)?



  4. #4
    Bölcs
    Csatlakozott
    07-08-28
    Hozzászólás
    1.024
    Begyűjtött 146 köszönetet
    105 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Számlázási rendszer adatok változatlanságának követelménye

    Ez a legnagyobb hülyeség.. vagy 4-5 éve voltam egy ilyen számlázó program bemutatón, ahol ezzel mutatták, hogy a rendszerük atom biztos, és nem lehet ugyan olyan sorszámmal számlát kiállitani.

    15 perc alatt volt meg a két teljesen hiteles, valid papir számlám, úgy hogy egy sor kódot nem kellett irni.
    * backup.
    * számla1 nyomtat
    * restore
    * számla 1 más adatokkal nyomtat.

    A szervezők arcáról elég hamar lefagyott a mosoly...



  5. Az alábbi felhasználók hálásak a válaszért:

    vilmosg (2013-01-18)

  6. #5
    Bölcs charlie logója
    Csatlakozott
    09-11-23
    Hely
    Budapest
    Hozzászólás
    1.477
    Begyűjtött 362 köszönetet
    282 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Számlázási rendszer adatok változatlanságának követelménye

    Idézet TLoF eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Ez a legnagyobb hülyeség.. vagy 4-5 éve voltam egy ilyen számlázó program bemutatón, ahol ezzel mutatták, hogy a rendszerük atom biztos, és nem lehet ugyan olyan sorszámmal számlát kiállitani.

    15 perc alatt volt meg a két teljesen hiteles, valid papir számlám, úgy hogy egy sor kódot nem kellett irni.
    * backup.
    * számla1 nyomtat
    * restore
    * számla 1 más adatokkal nyomtat.

    A szervezők arcáról elég hamar lefagyott a mosoly...
    Én tudom, hogy ez hülyeség, mert nincs megkerülhetetlen rendszer, csak a NAV akarja ezt a hülye papirt, de akkor mikor felel meg az ember ennek a NAV szerint?



  7. #6
    Bölcs S. Zoltán logója
    Csatlakozott
    10-12-04
    Hely
    Budapest, Hungary, Hungary
    Hozzászólás
    1.338
    Begyűjtött 623 köszönetet
    241 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Számlázási rendszer adatok változatlanságának követelménye

    Én azon gondolkodtam, hogy fog az ember egy programozót, elkészíti a programot mesterkódokkal (mint a pénztárgépeknél is át lehet hamisítani mindent, legalábbis régen még így volt), aztán egy strómannak fizet, hogy azt mondja, az ő fejlesztése. Kiad a stróman (hajléktalan, még a nevem sem tudja, de kapott ötvenezret) egy nyilatkozatot pöcséttel, hogy ez jó. Én meg arra használom a számlázót, amire akarom. Ha valaha ellenőrzik a programot, nem jutnak el a kiadóhoz, mert ő egy lakcím nélküli személy, aki viszont használja, s a jóhiszeműsége nem kétségbe vonható, nem is felelős a program hibáiért. Azt nehéz bizonyítani, hogy az ember kihasznált olyan funkciókat, amelyek nem is nyilvánosak. A felelősség a szoftver fejlesztőjét terheli, hogy az előírásoknak megfelel a program, ezt a vásárló nyilván nem tudja ellenőrizni.

    De ez csak gondolatkísérlet.



  8. #7
    Bölcs charlie logója
    Csatlakozott
    09-11-23
    Hely
    Budapest
    Hozzászólás
    1.477
    Begyűjtött 362 köszönetet
    282 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Számlázási rendszer adatok változatlanságának követelménye

    Idézet S. Zoltán eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Én azon gondolkodtam, hogy fog az ember egy programozót, elkészíti a programot mesterkódokkal (mint a pénztárgépeknél is át lehet hamisítani mindent, legalábbis régen még így volt), aztán egy strómannak fizet, hogy azt mondja, az ő fejlesztése. Kiad a stróman (hajléktalan, még a nevem sem tudja, de kapott ötvenezret) egy nyilatkozatot pöcséttel, hogy ez jó. Én meg arra használom a számlázót, amire akarom. Ha valaha ellenőrzik a programot, nem jutnak el a kiadóhoz, mert ő egy lakcím nélküli személy, aki viszont használja, s a jóhiszeműsége nem kétségbe vonható, nem is felelős a program hibáiért. Azt nehéz bizonyítani, hogy az ember kihasznált olyan funkciókat, amelyek nem is nyilvánosak. A felelősség a szoftver fejlesztőjét terheli, hogy az előírásoknak megfelel a program, ezt a vásárló nyilván nem tudja ellenőrizni.

    De ez csak gondolatkísérlet.
    Szerintem a NAV-ot ilyesmi nem érdekelné, attól még megbüntetni a céget (is).

    Igazából ha nincs egy számla mögött pénzmozgás ugye, akkor azzal hamarabb lehet bukni SZVSZ.



  9. #8
    Bölcs DomainFlotta logója
    Csatlakozott
    12-05-20
    Hely
    Budapest
    Hozzászólás
    2.774
    Begyűjtött 1.128 köszönetet
    645 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Számlázási rendszer adatok változatlanságának követelménye

    A Nav -nál érvekkel semmire sem mész, ezt tapasztaltam.

    A Csak egy igen gyakori indoklás



  10. #9
    Törzsvendég NPeti logója
    Csatlakozott
    07-11-03
    Hely
    Dunakeszi
    Hozzászólás
    151
    Begyűjtött 9 köszönetet
    8 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Számlázási rendszer adatok változatlanságának követelménye

    Aki hamis számlát akar kiállítani, vagy egyéb módon csalni, az úgy is megtalálja a módját, kár ezen ennyit elmélkedni
    Szerintem elég, ha a felhasználó nem tudja módosítani amit nem kell hogy tudjon. Ugyanis nincs az a szoftver, amibe ne tudna belenyúlni legalább a készítője...

    Itt is él az általános szabály: attól hogy lehet, még nem szabad



Könyvjelzők

Hozzászólás szabályai

  • Új témákat nem hozhatsz létre
  • Válaszokat nem küldhetsz
  • Fájlokat nem csatolhatsz
  • A hozzászólásaidat nem módosíthatod
  •