Oldal: 2 / 8 ElsőElső 1234 ... UtolsóUtolsó
Eredmény: 11 - 20 (72) összesen

Téma: Elektronikus számla használata

  1. #11
    a pulykakakas Kvarclovag logója
    Csatlakozott
    10-08-20
    Hely
    Budapest
    Hozzászólás
    1.017
    Begyűjtött 8 köszönetet
    8 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Elektronikus számla használata

    Milyen plusz beruházásra gondolsz az e-számla befogadásánál? Az kétségtelen tény, hogy egy ellenőrzésnél a lenyomtatott számla ilyenkor nem elég. Kinyomtathatod és ott is lehet a lefűzött számlák közt, de ha kérik, akkor meg kell tudd mutatni az "eredetit", ami jelen esetben az időbélyeggel és fokozott biztonságú aláírással ellátott formátumozást nem tartalmazó szöveges fájl. Ez utóbbi az általános gyakorlat szerint egy xml fájl.

    Az öszvér megoldás, amit írsz, és ha az amit sejtek, mint "határesetnek számító módszer", az teljesen szabálytalan. Bár, ha kinyomtatja a számlát a vevőd, akkor valóban nehéz rájönni, hogy nem postán kapta. Ha ez a megoldás szabályos lenne, akkor senki nem görcsölne az e-számla időbélyegzéssel, ráadásul ez a nulla költségű megoldás tehát igencsak népszerű lenne.



  2. #12
    Törzsvendég
    Csatlakozott
    08-02-27
    Hely
    Tatabánya
    Hozzászólás
    118
    Begyűjtött 0 köszönetet
    0 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Elektronikus számla használata

    Idézet Kvarclovag eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Milyen plusz beruházásra gondolsz az e-számla befogadásánál?
    Kijavíthattok, mert én nem fogadok be e-számlát, de ha jól emlékszem, az e-számla befogadásának követelménye az is, hogy azt tárolni kell. Természetesen tárolhatod a saját gépeden is, de ez ugye havi 1 ilyen e-számláig OK. Tárolhatod USB kulcson (nem megbízható), CD-n (elvesztheti a tartalmát, és macerás mindig kiírni). Szóval ha több e-számlát akarsz megfelelően tárolni, akkor máris kell egy tárolószolgáltató, és ez már beruházás.
    Aztán a könyvelés részében nem vagyok otthon annyira, de hogyan könyveled be ezt a tételt? Ugye ki nem nyomtathatod, tehát elektronikus kontírozás esetén valahogy össze kell kötnöd a kontírozódat egy e-számla tárolóval. További beruházás. Gondolom, havi 1 számla esetén senki nem csinálja meg, de azt meg tudom, hogy havi 1 számla esetén inkább nem fogadjuk be az e-számlát, mert nem kötelező, kérhetek én papírosat is. Ez a bonyolult szabályozás tehát aláássa az egész koncepciót.

    A másik kérdés pedig, az öszvér megoldás nem szabálytalan. Eddig 2 forrás is megerősítette, hogy működőképes. Az egyik egy a piacon egyre közismertebb távszámlás rendszer, ami teljesen papíralapon megy, és az ügyfél a másik oldalon vagy kinyomtatja a számlát, vagy nem. Nekik a honlapjukon fent van egy APEH-os állásfoglalás arról, hogy ez a módszer működőképes, ha egyébként megfelel a szigorú számadású nyomtatványokra vonatkozó bla bla. De annak megfelel.

    A másik dolog teljesen friss. Februárban voltam egy e-számla konferencián, NAV-os osztályvezető tartotta, és felhozta példaként ezt a "határesetet", amit eddig többször alaposan megvitattak, és nem találtak benne jogszerűtlenséget. Ezt azután kérdésemre válaszul még egyszer megerősítette. Tehát bár a közismeret szerint ilyet nem lehet, úgy tűnik, hogy a NAV értelmezése szerint működik az a dolog, hogy a számla papír alapon készül (nem e-számla), az ügyfél magának kinyomtatja, vagy nem (az az ő dolga). Az a fontos, hogy a számlaképet az ügyfél semmilyen módon ne tudja megváltoztatni. Ezért a sima pdf-ben küldött számla nem megfelelő, mert azt elég közismert technológiák szerint lehet manipulálni. MI olyan megoldást alkalmazunk, ahol az ügyfélnek semmi más lehetősége nincs, csak a Nyomtatás gomb, illetve egy előnézet. Nem kap dokumentumot, csak a saját számláját a böngészőből kinyomtathatja. Az a másik hasonló program is hasonló technológiát használ.


    Domain regisztráció és vi!!ámgyors SSD tárhely a Silihosttól

  3. #13
    SzG
    Vendég

    Alapbeállítás re: Elektronikus számla használata

    Nálunk is pontosan így volt nemrég, hogy az egyik szolgáltató megírta, hogy átállnak az e-számlára, mi meg válasz email -ben, hogy akkor elállunk a szolgáltatás igénybevételétől, mert még egy púp (az e-számlák befogadásával, könyvelésével, archiválásával járó beruházások) nem hiányzik nekünk éppen most. Végül számunkra fenntartották a papír alapú számlát.



  4. #14
    a pulykakakas Kvarclovag logója
    Csatlakozott
    10-08-20
    Hely
    Budapest
    Hozzászólás
    1.017
    Begyűjtött 8 köszönetet
    8 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Elektronikus számla használata

    Idézet bakjanos eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Kijavíthattok, mert én nem fogadok be e-számlát, de ha jól emlékszem, az e-számla befogadásának követelménye az is, hogy azt tárolni kell. Természetesen tárolhatod a saját gépeden is, de ez ugye havi 1 ilyen e-számláig OK. Tárolhatod USB kulcson (nem megbízható), CD-n (elvesztheti a tartalmát, és macerás mindig kiírni). Szóval ha több e-számlát akarsz megfelelően tárolni, akkor máris kell egy tárolószolgáltató, és ez már beruházás.
    A könyvelési adataidat nem tárolod? Ha valaki nem tud pár ezer fájlt tárolni, akkor tényleg ne vállalja a e-számla befogadását. De egy kicsit is nagyobbacska, pár fős cégnél, ahol van valamilyen ügyviteli rendszer ez nem probléma. Tehát nekik ez semmilyen többletköltséggel nem jár. (Ha 11 évnél tovább kéne tárolni akkor igen, de ez egy másik történet.) Azt végképp nem értem, mért lenne könnyebb havi néhány e-számlát tárolni, mint akár tízezret.

    Idézet bakjanos eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    A másik kérdés pedig, az öszvér megoldás nem szabálytalan. Eddig 2 forrás is megerősítette, hogy működőképes. Az egyik egy a piacon egyre közismertebb távszámlás rendszer, ami teljesen papíralapon megy, és az ügyfél a másik oldalon vagy kinyomtatja a számlát, vagy nem. Nekik a honlapjukon fent van egy APEH-os állásfoglalás arról, hogy ez a módszer működőképes, ha egyébként megfelel a szigorú számadású nyomtatványokra vonatkozó bla bla. De annak megfelel.
    Nem ilyenre gondoltam valóban. Ez így tényleg határeset. És ha a NAV elfogadja, akkor nem az én tisztem megfúrni. Ha kell meg tudom mondani miért szabálytalan, és ha a NAV egyszer úgy dönt ő is meg tudja indokolni, mert valóban az. De sok külföldi szolgáltatótól kapsz így számlát, ezért előbb-utóbb tán szabályos is lesz.

    Az e-számla egyik kényelmetlen vonása lehet, hogy az ügyfélnek kell elmennie a számláért, azaz különböző weboldalakra bejelentkezni. Ha elterjed és sok ilyen számlát kapsz, akkor ez NAGYON nehézkes és kényelmetlen. Ezen a távszámlás megoldás sem segít, sőt. Tehát én kényelmi és kezelési okból nem fogadnék el ilyen számlát. Az e-számla esetén ezen lehet segíteni, mert el lehet küldeni e-mailben, a távszámlát nem lehet, tehát ott mindenképp marad az ügyfélnek a macera, amit vagy vállal, vagy nem. (Én nem vállalnám, arról már nem is beszélve, milyen kellemes lehet magyarázni egy ilyen számlát, a NAV-nak, ha a kibocsátó megszűnt, átalakult, vagy már nincs meg ez a szolgáltatása.)



  5. #15
    a pulykakakas Kvarclovag logója
    Csatlakozott
    10-08-20
    Hely
    Budapest
    Hozzászólás
    1.017
    Begyűjtött 8 köszönetet
    8 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Elektronikus számla használata

    Idézet Kvarclovag eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Nem ilyenre gondoltam valóban. Ez így tényleg határeset. És ha a NAV elfogadja, akkor nem az én tisztem megfúrni. Ha kell meg tudom mondani miért szabálytalan, és ha a NAV egyszer úgy dönt ő is meg tudja indokolni, mert valóban az. De sok külföldi szolgáltatótól kapsz így számlát, ezért előbb-utóbb tán szabályos is lesz.
    Igazad van! Szabályos a távszámla! Ugyanis 2010. szeptember 27. óta a számlán nem kell feltüntetni, hogy eredeti vagy másolat, illetve hanyadik példány. Innentől akár emailban is küldhető lenne, de annyira bátrak azért ne legyünk, tehát ezt ki sem mondtam :-)



  6. #16
    SzG
    Vendég

    Alapbeállítás re: Elektronikus számla használata

    A könyvelési adatokat nyomtatva lehet tárolni bármeddig, szerintem a legtöbb cég így is jár el. Pár fős cégeknek nem biztos hogy van olyan ügyviteli rendszer amiben lehet e-számlát tárolni (gondolok itt pl. fakitermelő, mérnöki szolgáltató, ügyvédi irodák, stb akár egy számlatömbből is írhatnak számlát ha akarnak). De akinek van ilyen ügyviteli rendszere műszakilag azok is csak valamilyen számítógép merevlemezén vannak, (vagy nem?) ami bármikor elszállhat 11 év alatt azért ez szerintem kockázat. Én ezt valamilyen garantáltan biztonságos formában (külön erre a célra készített eszköz), vagy megbízás alapján valamilyen 100% megbízható cégre bízva merném eltárolni.

    Ez a távszámla viszont ebben a formában érdekes. Ha email-ben lehet ilyen un. távszámlát küldeni (elvileg az én számlázóm is tud ilyet), akkor mi értelme van az e-számlának?



  7. #17
    a pulykakakas Kvarclovag logója
    Csatlakozott
    10-08-20
    Hely
    Budapest
    Hozzászólás
    1.017
    Begyűjtött 8 köszönetet
    8 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Elektronikus számla használata

    Akinek gond az adattárolás, az tényleg ne fogadjon e-számlát. Aki meg ért hozzá, vagy egyéb okból amúgy is meg kellett oldania az adatai archíválását, annak nem probléma. És egy erre felkészült cégnél az e-számla nagy előnye, hogy a vevőnek sem kell kinyomtatni semmit. Azt viszont fontos tudni, hogy a kapott fájl tárolásán kívül más, különös kunszt nincs az e-számlával.

    A távszámlás megoldások egyelőre a távoli nyomtatást biztosítják (magyarán böngészőből nyomtatsz, feltehetőleg pdf-et), de ennek eredményét valóban nem lehet megkülönböztetni attól, hogy emailben elküldted a számlát és kinyomtatta (ha könyvelni akarja, akkor ez kötelező!) a vevő. de Az emailos küldést bevállalni, lehet hogy merészség, de előbb-utóbb biztos lesz úttörő ebben a kérdésben is. A számlázó programoktól nem nagyon várhatod, hogy ezt dobolják, mert az emailes küldést bármilyen számlázóval magad is meg tudod oldani, ezért ez nekik nem üzlet. Most az e-számlások azt a megoldást akarják eladni, a távszámlások meg a saját megoldásukat.



  8. #18
    Törzsvendég
    Csatlakozott
    08-02-27
    Hely
    Tatabánya
    Hozzászólás
    118
    Begyűjtött 0 köszönetet
    0 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Elektronikus számla használata

    Idézet SzG eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Ez a távszámla viszont ebben a formában érdekes. Ha email-ben lehet ilyen un. távszámlát küldeni (elvileg az én számlázóm is tud ilyet), akkor mi értelme van az e-számlának?
    Szerintem is érdekes, és rendkívül költségkímélő. Saját tapasztalatom az, hogy nemcsak a postaköltség jelentős része takarítható meg, hanem a nyomtatással kapcsolatos munkaidő is. Egy számlát kinyomtatni nem kunszt, mert mondjuk fél perc, de ötven számlát kinyomtatni már idő. Aztán 50 számla esetén gyakrabban akad el a nyomtató, kell tisztogatni, stb.

    Visszatérve a kérdésre, a NAV-os tisztviselő azt mondta, a sima pdf-es küldés az ő véleményük szerint (most még?) teljesen szabálytalan, mármint Magyarországon belül. Ha külföldről kapsz ilyen számlát, akkor meg kell nézni, hogy az ottani adójogszabályoknak mennyire felel meg. Például Lengyelországból befogadhatsz PDF-et, mert ott az szabályos, pedig unión belül van. Unión kívül pedig szinte gyakorlatilag bármilyen bizonylatot befogadhatsz.

    Miért szabálytalan itthon a PDF számla? Úgy emlékszem, azzal indokolta, hogy nem biztosítható a kellő védelme, mármint hogy ne lehessen manipulálni. Bár ugye a jelszóval védett PDF ilyen szempontból erősebb kellene hogy legyen, ott is kiszivároghat viszont a jelszó, sőt, vannak jelszótörő alkalmazások is?



  9. #19
    a pulykakakas Kvarclovag logója
    Csatlakozott
    10-08-20
    Hely
    Budapest
    Hozzászólás
    1.017
    Begyűjtött 8 köszönetet
    8 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Elektronikus számla használata

    Az a költségkímélés azt jelenti, hogy ezeket a költségeket a vevőre tolod, ami egy kisker webáruháznál oké, de egy nagyobb céges partner nem fogja elfogadni.

    Amit az emailos pdf küldésről mondasz, az érdekes. Úgy tűnik a NAV azt akarja kizárni, hogy az eladó és a vevő között legyen egy olyan közvetítő közeg, amire esetleg rá lehet fogni a számla tartalmának megváltozását. Ha távnyomtatás van (nevezzük így a pdf letöltést), akkor az eladó és a vevő közvetlen kapcsolatban van, tehát ha nem azonos tartalommal könyvelnek, akkor valamelyiküknek el kell vinni a balhét. Ez így eléggé logikus. Kösz az infót!



  10. #20
    Hekker 0xFF logója
    Csatlakozott
    09-08-21
    Hozzászólás
    1.079
    Begyűjtött 168 köszönetet
    118 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Elektronikus számla használata

    Idézet bakjanos eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    MI olyan megoldást alkalmazunk, ahol az ügyfélnek semmi más lehetősége nincs, csak a Nyomtatás gomb, illetve egy előnézet. Nem kap dokumentumot, csak a saját számláját a böngészőből kinyomtathatja. Az a másik hasonló program is hasonló technológiát használ.
    Az a gond ezekkel a megoldásokkal, hogy nem e-számla ==> nincsen aláírva, vagyis ha megváltoztatok egyetlen bitet vagy az egész számlát akkor is ki lehet nyomtatni. Egyszerűen nem lehet megakadályozni azt, hogy valaki módosítsa (pl virtualis nyomtató, memory editor stb). Az e-számlát is lehet szabadon módosítani viszont ha valaki megteszi akkor nem lesz hiteles hiszen nem passzol az aláírás.



Oldal: 2 / 8 ElsőElső 1234 ... UtolsóUtolsó

A téma címkéi:

Könyvjelzők

Hozzászólás szabályai

  • Új témákat nem hozhatsz létre
  • Válaszokat nem küldhetsz
  • Fájlokat nem csatolhatsz
  • A hozzászólásaidat nem módosíthatod
  •