Eredmény: 1 - 7 (7) összesen

Téma: védettnév.hu

  1. #1
    TravianMaster hatasu logója
    Csatlakozott
    08-05-08
    Hely
    Budapest
    Hozzászólás
    629
    Begyűjtött 96 köszönetet
    62 hozzászólásával

    Alapbeállítás védettnév.hu

    Sziasztok!

    Lenne egy domainem, és az érdekelne hogy jogilag ezt elvehetik-e tőlem a jövőben.
    Az a helyzet hogy van egy játék, amely manapság nagy divat lett, legyen a neve Minecraft. Ehhez a .hu domaint még régebben megvettem, hátha lesz lehetőségem ezt használni. Úgy érzem hogy a magyar rajongók száma megnőtt eléggé ahhoz hogy lehessen valami tartalmat építeni az oldalra, de felvetődött hogy a jövőben erre a domainra, - ha a játék levédeti a nevét - igényt tarthat-e a cég.
    Persze lehet általánosságban is beszélni, hogy van-e jogom, lehetőségem védett nevű domaint venni.

    Köszi: hatasu


    A system administrator has 2 problems: - dumb users - smart users

  2. #2
    Bölcs ARTidas logója
    Csatlakozott
    09-09-15
    Hely
    Budapest
    Hozzászólás
    1.465
    Thanked 1 Time in 1 Post

    Alapbeállítás re: védettnév.hu

    Ha azután védik le, hogy te azt megszerezted, nem vehetik el tőled semmi módon. A gond az lehet, ha az ő regisztrált márkanevét pénzszerzésre használod és ezt bebizonyítják.

    Cheers,



  3. #3
    Chrome Ball Netallica logója
    Csatlakozott
    07-10-10
    Hely
    Győr
    Hozzászólás
    1.503
    Begyűjtött 44 köszönetet
    21 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: védettnév.hu

    Igen, elvehetik a domain nevet utólag is. Erről kicsit bővebben íram itt:
    http://www.chromeball.com/blog/index...a-domain-nevet



  4. #4
    Bölcs Marchello logója
    Csatlakozott
    09-10-14
    Hozzászólás
    1.025
    Begyűjtött 63 köszönetet
    37 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: védettnév.hu

    Idézet hatasu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Sziasztok!

    Lenne egy domainem, és az érdekelne hogy jogilag ezt elvehetik-e tőlem a jövőben.
    Az a helyzet hogy van egy játék, amely manapság nagy divat lett, legyen a neve Minecraft. Ehhez a .hu domaint még régebben megvettem, hátha lesz lehetőségem ezt használni. Úgy érzem hogy a magyar rajongók száma megnőtt eléggé ahhoz hogy lehessen valami tartalmat építeni az oldalra, de felvetődött hogy a jövőben erre a domainra, - ha a játék levédeti a nevét - igényt tarthat-e a cég.
    Persze lehet általánosságban is beszélni, hogy van-e jogom, lehetőségem védett nevű domaint venni.

    Köszi: hatasu
    Éppen ma hallgattam meg Róth Dénes anyagát, ami kifejezetten erről és az online marketing jogi kérdéseiről szól, úgyhogy biztos forrásból mondhatom, hogy elvehetik, mert a vastagon szedett rész (érdemes máskor figyelni, mit írsz le nyilvánosan), abszolúte kimeríti a rosszhiszeműleg regisztrált domain fogalmát, a cég erre hivatkozva bármikor megkapja, még ha csak a cégneve lesz Minecraft, akkor is, nem kell hozzá védjegy ilyen esetben, ha bizonyítható (és hála neked, bizonyítható) a rosszhiszeműség, hiszen egyértelműen azért jegyeztetted be, hogy ebből neked előnyöd, akár anyagi hasznod származzon. És ez még semmi, a cég egy kártérítési pert is a nyakadba akaszthat, mondván az ő játékának a nevével tettél szert anyagi haszonra. Ezeknek a valószínűsége mindemellett elég kicsit, hogy a cég ezt tenné, de jó ha tudod. A domaint pedig ha jönnek ide, akkor első lesz, hogy elveszik tőled.



  5. #5
    Bölcs Marchello logója
    Csatlakozott
    09-10-14
    Hozzászólás
    1.025
    Begyűjtött 63 köszönetet
    37 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: védettnév.hu

    Egy kiskapu: Ha a domain név alatt, mondjuk függönyt árulsz, akkor nem vehetik el. Ha nincs rajta semmi, akkor viszont minden további nélkül.



  6. #6
    'Say Hello To My Little Friend'
    Csatlakozott
    10-11-23
    Hozzászólás
    29
    Begyűjtött 0 köszönetet
    0 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: védettnév.hu

    Ez valóban így van Marchello, példaképünk, a zokni árus lúzer elek megmondta, nemigaz?
    majd azért a privát emailt folytassuk!
    a kérdéses, azaz az utólagos védjegyoltalom egyébként viszahatóan működik. Egy már először delegálás alá került domain amennyiben azonos az utólagosan védjegyezett kifejezéssel és akár gazdasági társaság folyik a domain alatt, bármikor elvehető. Ez a gyakorlatban azonban nem azt jelenti, hogy fogják és elveszik, hanem tt elé viszik az ügyedet, aztán a Mayer Erika és társai megmondják a frankót. Ez jószerivel a védjegytulajdonos javára történik. Jó esetben előtte még felajánlhatnak brahiból neked vagy 20 ezer forintot a domainért képletesen, de komolyabb, védjegyben jártas cégeknél ez nem dívik. Testület után szépen megírod a lemondót és viszi a cég a domaint.
    Ha nincs kedved lemondani a domainről, akkor pert indíthatsz (simán). Ez 2-3 évig elhúzódik és nem nagyon kedvelik a domainre állítólagosan 'joggal' igényt tartó cégek. Perköltség természetesen téged illet, ez kb azért egy tól összegként pl 400e Ft lehet, de sokszorosára is rúghat.
    Ügyvéde vállogatja amúgy. Találkoztam olyan ügyvéddel, aki pl nem utólagos (egyébként direktebe domain elvétel céljából) eu deutsch védjegybejegyzés esetén sikerdíjért elvállalt egy durván necces ügyet. A felsőbb körökben viszont, (neveket nem mondanék) a krém a totális behódolást javasolja az első megkeresésre.
    na üdv!



  7. #7
    Bölcs Marchello logója
    Csatlakozott
    09-10-14
    Hozzászólás
    1.025
    Begyűjtött 63 köszönetet
    37 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: védettnév.hu

    Idézet chipset eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Ez valóban így van Marchello, példaképünk, a zokni árus lúzer elek megmondta, nemigaz?
    Úgy bizony, de az egy másik könyv. Az leginkább a védjegyekre fekszik rá, nem annyira a domainekre. Egyébként maximálisan egyetértek veled, ezen kár vitázni, hogy "de ez így nem lehet, hogy elvegyék", meg "ennek semmi értelme", mert igenis van, ha tetszik ha nem. Szerencsére egyelőre kevesen ismerik ezeket a praktikákat, így valós veszélyről nem nagyon beszélnék EGYELŐRE, de mindenképpen érdemes lesz odafigyelni erre a jövőben, mert most, hogy fogynak a jó nevek, előtérbe kerül azok megszerzése. Szerintem 10 év múlva egészen másképpen fogja mindenki ezt látni, jobban védeni fogják a saját oldalukat, nehogy aztán elvigye valaki, mert akkor már késő.

    A privát emailt folytassuk, rendben, gondoltam, hogy te vagy

    Egyébiránt. A per valóban egy megoldás, ha abban a 2-3 évben sikerül kitermelned a perköltséget 4kilo alsó hangon, azért ennél jóval több a gyakorlat, ahogy hallottam.

    Nem tudom pl. Sanoma mit lépne, egyszer ha másodfokú Testületi döntést bíróságon fellebbezne meg az Igénylő. Meglepődne az tuti. "Jééé, ilyet is lehet?"

    Csak szerintem az emberek be vannak ilyenkor rezelve, és sokan a 40ezer Ft-ot sem vállalják, hanem átadják még akkor is, ha bőven lenne esélyük. Én is voltam már így, akkor éppen időm nem volt rá, ezért rájuk hagytam, pedig minden esélyem megvolt a domainre.

    Aztán ha vállalják is a költséget, megjön a Testület hivatalos állásfoglalása, ami nem bírósági végzés, ergo első fokon támadható a Testületnél, és ha másodfokon is, azt mondja a Testület, hogy add oda a domaint, akkor még mindig mehetsz a bíróságra, itt már számolva a költségekkel, mert egy másodfokú Testületi döntést, nagy valószínűséggel a bíróság nem fog kétségbe vonni, ez egyedül időhúzásra jó, kérdés, hogy megéri-e.

    Egy kis csemege, amit elvileg mindegyikőtök elfogadott, akinek van .hu domain neve, érdemes nem csak bepipálni, hogy "elolvastam és tudomásul vettem", hanem tényleg elolvasni, és tudomásul venni.

    http://www.domain.hu/domain/szabalyzat/szabalyzat.html

    A 2.2 és a 2.3 pontot mindenképp tanulságos.



A téma címkéi:

Könyvjelzők

Hozzászólás szabályai

  • Új témákat nem hozhatsz létre
  • Válaszokat nem küldhetsz
  • Fájlokat nem csatolhatsz
  • A hozzászólásaidat nem módosíthatod
  •