Hol lehet lecsekkolni, mennyi rss feliratkozónk van? Ha le lehet egyáltalán... ?
Hol lehet lecsekkolni, mennyi rss feliratkozónk van? Ha le lehet egyáltalán... ?
A nők nem szeretik ha direktbe őket szólítod meg egy honlappal. De szerintem a férfiak sem szeretik. Legalább egy "kerülőt" bele kell tenni. Ezt most nem tudom jobban elmondani, kevés hozzá az idő, de ez így van. Biztos jönnek majd az ezt megcáfoló kommentek, (pl. Nők lapja) de azokra is van magyarázat (pl. a Nők lapja egy régi brand egy olyan világból ahol nem létezett konkurencia, de pl. nem véletlen hogy online magazinjuk NLCafé és nem Nők lapja). Lealacsonyítónak érzik ezt a nők (de a férfiak is, csak ők kevésbé érzik ezt).... majd egyszer hosszabban is kifejtem.
Nekem is az volt a szándékom, hogy túlságosan ne legyen nőies a végtermék, de azért mégis a fő célcsoport a nők. Ezért gondolom, hogy a design inkább nekik passzoljon jobban, de ne érezzék azt, hogy ez csak nekik szól. A tartalomban is szeretnék pár "férfiasabb" cikket.
Egyetértek veled.
Nekem nem jön be a magas fejléc, sőt ez a sárga szín sem, főleg ott, ahol még fehér felirat is van rajta, még a szemüvegem is jojózik, hogy el tudjam olvasni. (De az én véleményemre ne adj, még a nevem is férfiast jelent és a természetem sem hazudtolja meg ezt a jelentését...)
dolcsi (2017-08-01)
Úgy a legegyszerűbb felfogni, hogy ha magadba sulykolod, hogy nincs nő meg férfi, hanem csak eltérő témát kedvelő emberek. Hogy ez a téma aztán véletlenül egyezik az egyik vagy másik nem döntő többségével, ezt tudjuk, értjük is, és ezt nemek szerinti célzáskor fel is használjuk, de csak ennyi, és nem több. Témát kezelj, témával célzunk, de nem nemekre szabva írunk.
Egy egyszerű példa. Ha nőknek akarsz írni, akkor pl. recepteket közölsz (főleg édességet), nem azért, mert nők..., hanem mert a nők többségét érdekli az ételkészítés akarom mondani az édesség evése. De ha ezt receptes cikket férfiasan írod meg (akár férfias jellegű weboldalon), az nem hátrány, sőt.
Elvont hasonlat: a tálalás nem kell hogy rózsaszín legyen, csak az a lényeg, amit a tányérba teszel. Az ez esetben (női célzás esetén) desszert legyen a tányéron. A tálalás elég ha magadnak szép (akkor is, ha férfi vagy) és visszafogott (letisztult) az elég lesz mindenkinek (ez esetben a nőknek is).
Témára összpontosíts, azzal célozz, a köret (dizájn) meg lehet nemsemleges.
Kivételek vannak, de az csak a nők pár %-át éri el (esetleg 10%-ot), mert hasraütéssel megírt tartalommal is több nőt érek el, mint habos-babos rózsaszínű pónilovakkal.
dolcsi (2017-08-01)
Nem akarom én sem, hogy bárkinek eszébe jusson, hogy csajos vagy pasis a design, csak annyit szeretnék, hogy a lehetőségekhez képest minél több embernek tetszen. Semlegeset sem akarok. Az sem zavar, ha kicsit a felhasználói élmény rovására megy a design, ha attól szebb lesz. A logót hangsúlyozni szeretném, a fejléc is ezert magasabb az általam is általában preferálttól. (Én sem szeretek görgetni a tartalomért)
Utoljára módosítva: dolcsi által : 2017-08-02 13:11
Visszatérve a színekekre és a fejléc méretére:
Most már van annyi látogatottsága az oldalnak, hogy most már lenne értelme őket is megkérdezni ezekről. Végülis nekik kell, hogy szimpatikus legyen.
Hogyan tudnám hatékonyan levezényelni ezt a dolgot?
Ti hogyan kérnétek ki a látogatók véleményét ebben?
Szavazás az előre megadott válaszokra? (Nincs túl sok mozgástér ebben az esetben, de gyors és több visszajelzés érkezne.)
Hogyan lehet ezt a legjobban csinálni?
Szerintem ne kérd ki, mert ők csak szubjektív véleményt tudnak formálni, ami egyrészt 20 féle lehet, másrészt nem szakmai. Esetleg 1-2 mondhat okosat, de azt nem igazán tudod kiszűrni a sok közül.
Nekem mondjuk UI/UX szempontból nem igazán megfelelő.
Üdv.
Prémium Linképítés - sikerek, kockázatok nélkül - Valódi értékek 10 éve.
dolcsi (2017-08-12)
Nekem sem, de pont nem szakmai véleményekre lennék tőlük kíváncsi, hanem ahogy mondod, a szubjektív véleményükre. Egyszerűen csak arra, hogy hogyan szimpatikus, tetszetős nekik. Végül megpróbálnék egy kompromisszumos végeredményt kreálni, ami nem is szakmaias, meg nem is az átlag felhasználó elképzelései szerint festene.
Szóval semmi tipp, hogy hogyan tudnék nem szakmai véleményt kérni a látogatóimtól design ügyben?
Közvetlenül sehogy. Közvetetten: a látogatók szokásai támpontot nyújthatnak. Visszatérők aránya, oldatelöltések aránya, domain név keresése a Google-ben, megosztások aránya és még ki számtalan más tényező mind támpontot adhatnak a szimpátiájukról/véleményükről.
De itt jelen esetben nem a színvilág és a dizájnt fogják közvetetten értékelni/véleményezni, hanem a tartalmat. Csak egy példa: ha sablon cserélsz, a tartalom akkor is ugyanaz marad. A látogató pedig nálad a tartalmat olvassa, és nem dizájnt jött nézegetni.
Példa 2: a könyvek esetében bár nagy hangsúly van a borítón, de az csak felhívja a figyelmet a tartalomra. Azután hogy belelapozol, beleolvasol, már nincs dizájn, nincs szín, csak a fehér lapon található tartalom. Weboldal esetében akkor lenne értelme egy pompás "bortónak" ha a borító előnézeti képe kint lenne sok más weboldal előnézeti képe mellett valahol egy listában (könyvesbolt/könyvespolc), és akkor ugye ez fontos tényező lenne. De ez a weboldalak esetében nem így van.
Minden, ami elvonja figyelmet a szöveges tartalomról, legyen az szín, egy reklám, bármi ami a szöveg közvetlen környezetében található, az rontja az feldolgozás élményét, megtörheti az olvasás lendületét, elterelheti a figyelmet a lényegről. Ugyanaz a tartalom egy tört fehér lapon több élmény nyújt, mint egy szivárványszínűn. Ennek olvass utána (weboldalak ergonómiája), és rájössz magad is a megfelelő kompromisszumra.
Tipikus példa ha egy mozgó képet helyezek ide. Figyeld meg, a hozzászólásom olvasása közben hányszor pillantottál erre a mozgó képre, elvonva a figyelmed az olvasáról. Élményrontó, igaz? Egy ilyen kép mellett képtelenség normálisan tartalmat olvasni, szinte olvashatatlanná válik a tartalom mellette, ennyi erővel tartalom nélküli WP-sablon oldallal is indulhatnék az olvasók kegyeiért, majdnem ugyanazt érném el vele. De ez a mozgó-képes példa csak egy a sok közül, amivel csökkenthető vagy növelhető az olvasása élménye.
Könyvjelzők