If debugging is the process of removing software bugs, then programming must be the process of putting them in.
Ruby blog
Give a man a fish and you feed him for a day. Teach a man to fish and you feed him for a lifetime.
Respect all, fear none
Én nem programozásból élek, mégis azt látom, hogy boldog-boldogtalant felvesznek programozónak, mert annyira nincs ember, mondjuk ez Magyarország. Lehet, hogy Angliában sokan vannak, mert minden magyar programozó Londonba költözik Csak az ismerőseimre tudok alapozni, mert az oké, hogy a top programozók 2 évente munkát váltanak magasabb juttatásért, de van több olyan hülye ismerősöm is, aki 10 év alatt végezte el az ELTE progmatot, 1 évig csak dokumentációt engedtek a kezébe, most meg már programozó. De engem ez a téma tovább már nem érdekel, csak biztatásképp írtam a srácoknak.
Angliaban is hiany van, de azert programozasi tudas nelkul nem hiszem hogy barki is atmegy egy interjun. Es a junioroktol is sokhelyen egyre tobbet varnak el.
Ha jol latom a gtportal is ugyanerre a strukturara epul, es ugyanugy van benne serulekenyseg.
Utoljára módosítva: Geri által : 2016-04-21 14:43
Miért lenne valaki attól képtelen megtanulni jól programozni, mert 16 éves? Miért ne lehetne egy tizenévesnek megtanítani, hogy mi az az MVC? Ugyanúgy rá lehetne szánni egy délutánt, bemutatni nekik egy microframeworköt, és akkor legalább strukturálisan jobban lenne szervezve a kód. Ösztönösen lesznek részek, amit össze-vissza fognak hackelni, hogy működjön, de legalább nem lesz ilyen elburjánzott állapotban, és később könnyebb lesz vele dolgozni.
Nem értem, miért kell lenézni a diákot. Egy diák azt tudja, amit tanítanak neki. Ha szó sem esik clean coderól, már úgy mennek ki a nagybetűs életbe, hogy frankó voltam programozásból, imádtam php-zni, több cool projektem volt, mindent meg tudok csinálni, ide a leg****ább állást. És jön a pofára esés.
Valahol meg kell húzni a határvonalat, nyilván nem lehet mindent átadni és nem is célszerű - de legalább hogy a holisztikus szemlélet meglegyen, lássák, hogy milyen alternatívái vannak mind a nyelvnek és mind a "saját kódnak", ezeket igenis be lehetne mutatni. És ennek az előnyei pont az efféle közös projekteknél fognak előjönni. Csak jól szervezett kódban lehet megtanulni igazán, hogy mi is az a csapatmunka, hogy jön a moduláris fejlesztés, kinek mi a felelőssége, és hasonlók, amik a valós életben fontos skillek.
Egy villamosmérnöknek eszébe sem jutna lesajnálni egy robot szakkört, amiért a diákok oktató robotokkal ismerkednek. Egy fizikus sem szólja le az általános iskolai fizika oktatást, amiért nem használ differenciál egyenleteket. Mindent a maga idejében.
Azért kértem, hogy csak az szóljon hozzá a projekt oktatási oldalához aki átlátja a helyzetet, mert ez a fajta bölcsesség úgy látom néhány embernél hiányzik.
Nap mint nap középiskolásokat tanítok, így ismerem a képességeiket, felkészültségüket és típushibáikat is. Ilyen például amikor egy fájlt szerkeszt és másikat tesztel. De sorolhatnám...
A Egy feladat-Egy tanuló-Egy fájl (röviden EEE) modell lényege, hogy egy tanuló egy időben egy feladatot old meg (menü megjelenítése; alapbeállítások kezelése; kiegészítő tartalmak bekérése, tárolása és megjelenítése...), és egy fájlban garázdálkodik. Függvényeket készít. Egy űrlap megjelenítése egy függvény. Egy űrlap adatainak tárolása egy függvény. Egy HTML kód összeállítása egy meghatározott tartalommal szintén egy függvény.... Eközben annyit hibázik amennyit jól esik. Munkája akkor lesz feltöltve a tárolóba, ha már megfelelően működik.
Tulajdonképpen adott tanulók számára érthető kis feladatokra bontottunk le egy nagyot. Azután a kis elemekből összeállt egy keretrendszer, amit kipróbált mindenki, aki megnézte a w3suli.hu oldalt. Működik.
Két diák számára, akik itt kellő tapasztalatot szereztek és képesek voltak átlátni azt, amit néhány programozónak nem sikerült, már nem jelenthet akadályt következő kódjukat MVC-re építeni.
Ha úgy tetszik most legóztunk. Mindenki elkészítette a saját kis modulját, és ezeket összekapcsolva kaptunk egy keretrendszert. Beleőszültem volna, ha több könyvtárban, több kis fájlban dolgoztak volna a tanulók, és még nem vagyok ősz. A felépítés marad, még ha ez pár embernek nem is tetszik.
Hagyunk egy kis tanítani valót a szakképzésnek vagy a felsőoktatásnak is.
Továbbra is szívesen látjuk azt aki szeretne gyerekekkel „legózni”. Megköszönöm, ha van valakinek építő jellegű hozzászólása. Lehetőség szerint ne 60 másodperc után jelezzen egy rakás nem létező hibát, mint korábban earnnet tette. (Néhány POST-ot nem ott tesztelünk, ahol a MySQL lekérdezést összeállítjuk.)
Egyebkent itt egy pelda, hogy hogyan lehet a jelszohash-eket kiszedni:
Akkor is mukodik ha a SQL_post fuggvenyt hasznalod, mert az semmit sem csinal ami vedene a mysqlinjection-el szemben.Kód:http://localhost:9000/?f0=Iskola_dokumentumai' and 1=2 UNION ALL SELECT 1,FJelszo,3,4,5,6,7,8,2,10,11,12 FROM Felhasznalok where Felhasznalok.id = '10
Utoljára módosítva: Geri által : 2016-04-23 15:08
Geri,
ez 3 napja egy valóban hasznos figyelmeztetés volt, amit meg is köszöntem. Sebtiben javítottam is. A GitHub-on látható az új verzió, és a módosítás ideje is.
Az integer-ek kezelésével is el fogok még piszmogni, mihelyt lesz egy kis időm. Még szám helyett szöveg elküldésével egy-két helyen ki lehet fektetni az oldalt. De most is a legrosszabb, ami történet, hogy a felhasználó kap egy számára értelmetlen hibaüzenetet.
Könyvjelzők