Sziasztok!
Olyan információt, vagy eljárást keresek, ami segít nagyjából behatárolni egy gazdasági témákat taglaló, komplett weboldal értékét pénzben kifejezve.
Hasonló témák:
Sziasztok!
Olyan információt, vagy eljárást keresek, ami segít nagyjából behatárolni egy gazdasági témákat taglaló, komplett weboldal értékét pénzben kifejezve.
Hasonló témák:
Egy romániai cég évekig fejlesztgetett egy belső használatú softot a weboldalak és domainek értékének automatizált becslésére. Aztán rájöttek, hogy annyiért amennyit a soft becsül az esetek 99%-ban nem lehet eladni a weboldalt/domaint.
Szerintem minden értékbecslés egyedi, és csak emberek tudják csinálni, soft erre nemigazán jó.
A legfontosabb szempontok:
* Havi profit
* Konverziók száma
* Látogatottság (abszolút egyedi látogatók)
* Brand értéke
* Fontos kulcsszavakra Google helyezés
A kevésbé fontosak:
* Domainnév ( kekszvideo.ro jobb, mint dfsasa.ro, de nem jobb, mint keksz.ro )
* Pagerank, rámutató linkek, stb.
* Ha authority site
* Domain kora
* E-mail cím adatbázis / Felhasználók száma / Visszatérő látogatók száma
Ami szerintem legtöbbször kevésbé fontos, de néha igenis növeli az árat, ha igényes munka:
* A site mögött levő programozási munka
* Arculat, design
Plusz egy:
* Ha a megvenni kívánt oldal direkt konkurensed, akkor az számodra értékesebbé teszi a dolgot.
DE: Az esetek nagyrészében egy weboldal értékét az éves profittal egyenlő összegben szokták meghatározni.
Szép összegzés. Két dologgal nem értek csak egyet, szerintem a fontosak közé tartozik az arculat is, hiszen a brand része, valamint a címlista is nagyot dobhat az áron, hiszen gyakorlatilag ez az ügyfél, vagy lehetséges ügyfél adatbázis.
Eladásokkal kapcsolatban saját tapasztalatot tudok mondani: Azokkal a honlapokkal aminek az eladásban részt vettem, az online ügynökségeknél, sales house-oknál, egyéb portálcsoporoknál pusztán egy dolog számított: napi egyedi látogatók száma, ezek után jött minden más amit WSZP jól leírt. Továbbá a tendencia, visszafordulások aránya, google keresések aránya... 'Szóba állás' olyan 3000 egyedi napi látogató felett (1-2 Milla), potenciális érdeklődés 25.000 (5-8 Milla) ill. 40.000-es (10-15 Milla felett) napi egyedi látogatónál, ugranak a milliók egy sávot. 3000 alatt 'tölteléknek' meg szokták venni egy portálcsoportba s beolvad valahova.
Hát aki így vesz oldalt, meg is érdemli. Nem a látogatók száma a lényeg, hanem az hogy az aki megtalálja minél jobban átfordíthatóvá váljon vásárlóvá. Nem a szám a lényeg, hanem a minőség.felett (1-2 Milla), potenciális érdeklődés 25.000 (5-8 Milla) ill. 40.000-es (10-15 Milla felett) napi egyedi látogatónál, ugranak a milliók egy sávot. 3000 alatt 'tölteléknek' meg szokták venni egy portálcsoportba s beolvad valahova.
stef
Utoljára módosítva: Stefan Weinenberger által : 2009-10-02 18:06
Igazad van Netallica. Mondjuk ha a brand önállóan értékelhető, akkor bele van értve a vizuális identitás is. Én az arculat/designt azért vettem külön, mert sok esetben a brand szinte semmit nem ér önmagában és lehet, hogy az új tulajdonos lehet, hogy amúgy is elsők között arculatépítésbe kezd.
Olyan még nem hallottam, hogy valakinek a legfontosabb szempont egy honlap megvételénél a design legyen (pedig milyen jó is lenne). Ezért nem írtam a legfontosabbak közé.
A második (címlista) is benne van, csak én úgy neveztem, hogy "E-mail cím adatbázis / Felhasználók száma / Visszatérő látogatók száma" az ügyfél adatbázist (ügyfelek neve, címe, számlázási adatok, vásárlási szokások, stb.) szerintem elég kényes dolog eladni külön. A szerződésekben ezt ilyen formában nem szokták beleírni, hanem úgy szokták megoldani, hogy átadásra kerül a teljes (MySQL) adatbázis(ok) és ehhez kiegészítő információk.
nono
Az hogy a látogatószám a fontosabb, vagy az eladás az a weboldaltól függ. Egy hírportálnál igenis a látogatószám a fontos, egy webshopnál pedig a konverzió.
Én itt Stefivel értek egyet, ezért is írtam a konverziókat az abszolút egyedi látogatók fölé.
Mondjuk ChrIsDrY álláspontja is tartható abból a szempontból, hogy egy új management és egy új csapat a megújuló oldal esetében elvben konverziós arány növekedéssel jár, de sok esetben a látogatók számát nehezebb lényegesen javítani, mint a visszafordulási arányt vagy a konverziós arányt.
Hirdetői szempontból ott is az a lényeg, hogy a megfelelő réteget szólítsa meg. Ha ez nincs meg, hiába hirdet ott az OTP, csak kidobott lovetta lesz.Egy hírportálnál igenis a látogatószám a fontos, egy webshopnál pedig a konverzió.
stef
Már megbocsáss, de nem. Minden gazdasági célú oldalnál van konverzió, tökmindegy, hogy milyen oldal.
Egy hírportál esetében a nagy látogatószám kis konverzió azt jelenti, hogy nagyon sok látogató használja az oldalt, de nem kattintanak a reklámokra, nem nézik a fizetett cikkeket, nem adakoznak a működtető alapítványnak, vagy mittomén. Ez pedig egy hírportál halálához vezethet, mivel egy csomó költség van, jobbára munkabérek és adók, könyvelési díj, meg effélék formájában. És akkor még nem szóltam arról, hogy van a hírportálnak egy szerkesztősége, amit fenn kell tartani, télen fűteni kell, villany kell. Aztán kell két földrajzilag is egymástól független szerver. Benne jó kis Raid. Ezek se ingyen vannak, és az általuk elfogyasztott áram, internet, stb. szintén nem.
Könyvjelzők