Mielőtt valaki venni, vagy eladni szeretne tudnia kell, hogy mi is az adásvétel tárgya.
Biztos vagyok benne, hogy itt össze tudunk szedni olyan fogalmakat,
Beszéljük meg, hogy hogyan lehet egy honlap értékét megállapítani.
Provokáló felsorolás: (de legalább van mit kibeszélni.)
Mi nem befolyásolja szerintem a weboldal értékét?
- hogy mekkora a PR értéke;
- mennyi látogatója van az oldalnak;
- mekkora munkát fektetett bele a programozó.
Mielőtt a földbe döngölnétek megmagyarázom hogyan gondolom:
- A PR értéket kis munkával fel lehet tuningolni szinte minden oldalra
- A látogatottság csak abban az esetben fontos, ha az oldal PPC hirdetésekből él. Önmagában a látogatottság nem bevétel!
- Sajnos hiába dolgozik valaki egy oldallal, ha rossz irányban halad.
De akkor mi az, ami alapján objektíven meg lehet állapítani a honlap értékét?
Legfontosabb mutató: mekkora bevételt hoz jelenleg
Ebből a következő mutatók számolhatók:
- Jelenlegi bevétel / látogató?
- Jelenlegi bevétel / Regisztrált tagoktól
- A téma mennyire aktuális? (ez szubjektív megítélés, de konszenzus a vevő és eladó között objektíven kialakítható.)
- Milyen a fejlődési tendenciája az oldalnak? (analytics)
- Van-e olyan dolog, ami még nincs kifejlesztve, de kifejlesztés után pénzt hoz? (SEO, SEM, marketing, linkmarketing, hírlevélrendszer, partnerprogramok, e-book, offline eszközök stb.) Minél több a hiány, annál értékesebb a honlap! Értsd: ha már minden eszköz be van vetve, de a honlap mégsem teljesít, akkor kockázatos befektetés. Ha egy csomó eszköz nincs kihasználva, de mégis van teljesítmény, akkor az oldal értéke nagyobb lehet.
Melyek azok a szempontok, amik egy honlap értékét növelik illetve, amik csökkentik? Nekem még van jó pár ötletem. De inkább a közösségi tudást szeretném itt összegyűjteni.
Adjuk össze amink van...
Hasonló témák:
Könyvjelzők