Érdemes megviszgálni az alábbiakat 3 pontot, amiből általában a bevételek származnak:
- PPC hirdetések (sok dologtól függ a bevétel, de mondjuk átlagban napi 1000 látogatónál lehet számolni napi 4-5000 Ft-ot)
- webshop (lehet-e az adott oldalon témába illő webáruházat indítani, ha igen mennyi befektetéssel, van-e konkurens ilyen téren,stb...)
- A site számíthat-e a témakörében együttműködő partnerekre, médiaajánlat alapján hirdetőkre.
Ha egy jól látogatott oldalt veszünk, ami témájában sem utolsó és a fenti 3 lehetőséget is ki tudjuk használni, akkor könnyen nagyon komoly és rendszeres bevételre tehetünk szert. Szóval megüthetjünk a szerencsénket
Persze érdemes megvizsgálni azt is, hogy ez befektetésként mennyire lehet hasznos nekünk. Ugyanis ha egy "pénzes" témakörben mozog az oldalunk és elég erős azt bizony tovább tudjuk adni később. Pl nem rég egy általam készített és seo-zott oldalt a megrendelő pár hónap alatt 7szeres áron adott el a konkurenciának...
Ha egy oldalt eladnak nem feltétlenül jelenti azt, hogy azért teszik mert nem hoz elég pénzt. Illetve lehet az is, hogy az eredeti tulajnak nem, vagy csak nem annyit, amennyiért neki megéri vele foglalkozni... Én is adtam már el weboldalt szinte fillérekért, csak mert már nem akartam vele foglalkozni.
Szép is lenne, ha napi 1000 látogatóval 4000-5000 forintot lehetne átlagban keresni.
Inkább 200 - 800 ft a napi tapasztalat. Van ilyen is olyan is. Szerintem a napi 800 ft - 1000 látogatóval már kiemelkedően jó arány. Ez persze függ a témától és a hírdetés optimalizáltságtól. De van olyan weblap, amivel egy forintot nem lehet keresni, hiába nagy a látogatottsága. Szerintem.
Utoljára módosítva: TechMan által : 2008-11-03 13:59 Oka: sokat írtam
Az eddigi hozzászólásokkal akkor tudok egyet érteni, ha az oldal erre alapoz, mármint, hogy a hirdetésekből él, vagy online marketingben nyomul.
Mi van akkor, ha az oldal teljesen "halandó" témában "dolgozik".
Vegyünk is egy példát, és akkor megértitek (na nem mintha csökevényesek lennétek, de így világos lesz miről beszélek!! )
Van egy redőnyös oldalam. Jó helyezés, tartalommal feltöltve. Látogatók száma folyamatosan nő, ahogy halad egyre jobban előre a találati listán jelenleg novemberben 2000 látogató. (kb. 3 hónapja üzemel a lap). Ez nem nagyon kozmetikázható, mert a tárhely elég korrekt adatokat biztosít, illetve ha kozmetikázzák, akkor mindenkinek globálisan).
Található az oldalon online árajánlatkérés. Ezek az emailek bizonyítják számomra illetve a leendő vevőnek, hogy az oldal "halad" (ip loggolva, tehát nem a tulaj küldözgeti). Az hogy mekkora a bevétel nem tudom, mert az árakat nem én ajánlom ki.
Ebben az esetben a havi 10-12 árajánlatkérés szerintem nagyon jó, nem beszélve a telefonos megkeresésről. A vállalkozás annyira megindult az opti után, hogy 2 embert fel kellett venni hogy menjen a munka.
Ilyenkor szerintem nem számít a látogatottság. Ez nem az a szakma (weboldal) ahol ez számít illetve pontos, vagy hozzávetőleges számításokat lehet végezni a látogatottságból, mert itt lehet egy megrendelő akkorát vásárol, hogy egész hónapban nem volt annyi bevétel.
Lehet kicsit kacifántos lett, lehet csak azt kellett volna írnom, hogy nem számít hogy mekkora a látogatottság ilyen oldalnál ? Na mindegy már marad......
Végül is szerintem nem nagyon lehet felállítani pontosan követendő opciókat, hogy mit nézzünk egy megvételre kínált weboldalnál. ezt szerintem mindig az adott téma határozza meg. Ami tuti, a tulajdonviszonyokat jó ha ismeri az ember.
Ha X látogatóból 10-12 érdelődik, illetve vesz, akkor érdemes mondjuk duplázni a forgalmat, és akkor lehetséges, hogy a bevétel is a duplájára fog nőni. Vagy nincs igazam?
Igazad van ez nem kétséges! Csak arra akartam ezzel utalni, hogy minden weboldal más tulajdonságokkal rendelkezik.
Más egy halandó oldal, és más egy online termékekkel foglalkozó oldal (én ide sorolom a hirdetéseket, illetve feliratkozást, e-maileket, stb..)
Könyvjelzők