Tetszik az "szájtod".
Viszont a "Referenciák" és "Linkek" oldalakon levő linkeket én spec. nofollow kiegészítéssel ellátnám.
Tetszik az "szájtod".
Viszont a "Referenciák" és "Linkek" oldalakon levő linkeket én spec. nofollow kiegészítéssel ellátnám.
Köszönöm...
Tudom, hogy láma kérdés, de az én oldalammal kapcsolatban a rel="nofollow"-nak mi értelme? Mert én is gondolkodtam, hogy nem kellene-esetleg valahova nofollow. Tudom, hogy a nofollow-val lehet kordában tartani a PR folyást, de kimondottan nálam mit eredényezne, ha az említett oldalakon minden kifelé mutató link megkapná ezt?
A válasz igen...
Minden tiszteletem a kollégáknak. A T-com az árlistája alapján drága, és nem mellesleg lehet, hogy talán személytelen. Van egy nagy T, szervizesek járják a várost, mindig más megy mindenhová, legközelebb arra sem emlékszik senki, hogy mi történt egy adott helyen. Mint mondjuk egy autó márkaszervizben, ahol mindig más nyúl az autóhoz, nem úgy, mint egy kis műhelyben, ahol nagy valószínűséggel Pista bá emlékszik, hogy kicserélte a vízpumpát.
A HáziPCBarátot nem ismerem, bevallom még nem is láttam a honlapjukat. Keresőkben nem nagyon van jelen (vagy én nem kerestem jól). Honlapja alapján nem sokat nézek ki belőle, sehol egy cégadat, ki ő, mi ő egyáltalán. Bocsánat, ha esetleg megsértek itt valakit, távol álljon tőlem. Mindez pusztán a honlap első meglátogatása alapján. Csak egy telefonszám, ami amúgy általában jellemző a konkurencia nagy részére. Én legalábbis úgy gondolom, ha korrekt módon fel vannak tüntetve a cégadatok, név, csomó elérhetőség, az valamilyen szinten több bizalmat ébreszt.
Cégem gyengeségei? Egész biztos, hogy marketing téren van mit javítani. Talán az nem gyengeség, hogy a sarki sufnituning műhelynél én drágább vagyok. Az is tény, hogy az alkatrészeket sem a béka s@gge alatti árréssel adom, mely árrés azonnal el is tűnne járulékok, bérleti díj, egyéb formában. Ezért is nem foglalkozom bolttal (előző munkahelyemen megtanultam, hogy boltot vagy aránylag nagyban, jó helyen, stb., vagy sehogy).
Átalában már aznap, de legkésőbb másnap a helyszínen vagyok (mikor, hogyan tudom az aznapi kört szervezni, nem mindig sikerül mindenkit beszuszakolni aznapra). Karbantartási szerződéses ügyfeleimmel jó a viszony (mondhatni családias a hangulat). Keveset dumálok, a lényegre koncentrálok, soha nem kérek pénzt el nem végzett munkáért és beismerem, ha valahol tévedtem. A korrekt magatartást elvárom az ügyfelektől is. Immáron két éves működésem alatt csak egy ügyféllel volt problémám éppen az elmúlt hetekben (valaki a saját bénaságát akarta rajtam leverni, mely még nem is akkora probléma, de mindezt pofátlan módon).
Ha a helyszínen nem sikerül a javítás, gépet hozom-viszem külön kiszállási díj nélkül. Régebbi ügyfeleknél általában már VNC segítségével megoldani kissebb problémákat. Nagyobb projekteknél pedig (pl. hálózatépítés) eddig mindig minden jól végződött: ügyfél elégedett, nekem kevesebb kijárás, kevesebb hiba, a legtöbb dolgot akár távolról is megoldom...
Ha valaki olyan problémával hív, amivel én nem foglalkozom, akkor segítek legalább egy webcímmel, telefonszámmal.
Egyrészt talán naívan elvárom, hogy egy ügyfél tudja, mit akar. Másrészt tudom, hogy ez nem így van. Én a vállalkozást úgy indítottam, hogy láttam, mik nem úgy történtek az előző munkahelyeimen, és próbálok nem ugyanabba a hibába esni. Pl. előző helyen főnökeim kiadták, hogy mi szervizesek szerezzünk a cégnek munkát. Mi, akiknek el kéne végezni azt, és nem szerezni. No mindegy, itt lett elegem a főnökökből, ha nyomom és csinálom, látom az eredményt, ha meg csak ülök a langyiban, úgy járok, mint az előző munkahelyem: leépítés, veszteség, bizonytalanság.
Marketing oldalról elsődleges (pontosítok: kizárolagos) az Interneten való megjelenés. Valamikor még az elején volt eszemben, hogy szórólapozni kellene itt a lakótelepen, de annyi lett a munka, hogy elmaradt. Ha szorul a helyzet, még nem zárom ki... de -lekopogom- nem úgy néz ki, és remélem, hogy csak javulni fog. Ettől függetlenül lakóhelyem környéke előnyt élvez a 0 kiszállási díj miatt.
Egyrészt szeretnék eljutni arra a szintre, hogy fel kelljen vegyek segítséget, másrészt ódzkodom a dologtól, mert nagy valószínűséggel saját szakállra dolgozna az illető. Sajnos ez tapasztalat... környezetemben is édesanyám, aki ingatlanirodát vezet már a sokadik munkaerőtől válik meg, mert mindenki csak átkúrja. Ez a jóhiszeműség, jóindulat -vagy nevezzük akárhogy- ára.
Na ezt jó hosszú lére eresztettem... ember legyen, aki végig is olvassa...
Na ez aaaz!
Már megvan mire építs a marketingedet!
Látod milyen egyszerű:
A honlap tetején legyen egy jó címsorod. (Ezt már pénzért, mert milliókat érhet...)
De a többit azért elmondom, illetve idézem tőled:
(1. alapszabály: Sohase fikázd a honlapodon a konkurenciát. Itt lehet, mert ezt kértem tőled!!!)
Tehát
MIért fizetne drága kiszállást, ha van jobb megoldás is.
MIért megy mindig ugyanahhoz a fogorvoshoz? Miért viszi autóját ugyanahhoz a szerelőhöz? Én sem engedném, hogy mindig más piszkálja a gépemet, ha elromlik!
A házipcbarátról pedig annyit: Nem ismerem őket, de rengeteg helyen látom a reklámjukat. Ugyanúgy, mint a csodahóláncosok... Szóval offline-ban nyomulnak, de nagyon jól... (Mi van mögöttük azt nem tudom, csak azt, hogyha elromlik a számítógépem, akkor nem tudom megkeresni őket a neten...)
De akkor folytassuk: Hogyan kovácsolhatsz a gyengeségedből erényt:
Aszondod nem vagy olcsó... Hisz ez naygszerű! Kérdezd meg a látogatóidtól: Ha a kínai piacon dolgozna egy hályogkovács és gyertyán melegített bicskával operálna, akkor mennyi volna az olcsó ár, amiért nála vetetnéd le a szöürkehályogot? Tehát van olcsó munka, de te minőségi vagy. (Jaj nehogy erre feltedd a tarbant mercedes példát a honlapodra,) Mondj annál jobbat.
Na lenne még egy két észrevételem, ötletem... De itt tilos a reklám...
Az meg ne zavarjon, hogy betanítasz egy srácot, aztán ledobbant azzal a tuidással, amit nálad tanult. Én már egészen beletörődtem... Nekem van egy szélvédőjavító franchise-om is. Itt évekig cserélődött a gárda. Ma már annyira sok a konkurencia, hogy én még "megélek" belőle, de tudom, hogy akik elmentek azok már nem muzsikálnak jól. Tudod, hogy én miből élek meg? A helyből... Abból, hogy már 10 éve minden nap ott vannak az embereim. Hát lépj bátran Te is! (Moderátorok egy kis türelmet kérek, de ez azt hiszem fontos!) Vegyél fel alkalmazottat! Elmegy, majd, mint ahogy Te is elmentél a hülye főnökeid keze alól. (Na azt nem úgy értettem...) De neked akkor is lesz egy jó helyed, amit ők már nehezen fognak utolérni. Szóval lesz neked is egy helyed, az Interneten. A weboldalad. Ugyaynúgy, mint az én szélvédőjavító autóm, a megszokott parkolóban... És ha kell tudok is ajánlani egy fiatal harcost Neked!
Ez a "megbízható számítógépes segítség" gyors agyszülemény volt a honlap megalkotásakor, aztán ott is maradt a többi oldalon található egyébbel együtt. Valami "ragadósabb" kellene, amire felfigyel az ember... agyalok rajta, megpróbálok kitalálni valami "tisztább, szárazabb, biztonságosabb érzés"-dolgot...
Közvetlenül persze sose tenném, de indirekt módon pl. a RivalPC vs. hipermarketes Value PC? Jó, nem ez a fő profil, le is vettem a gépes oldalt... de ezek... :
Hhhhhátja... ezek pl. jók... vagy valami ilyesmi...
Akkor ők a számítógép javításos drótozott táblások...
Van benne valami...
Ameddig bírom egyedül, csinálom. Mivel azt csinálom, amit szeretek csinálni, nem nyűg, "jómunkásember" vagyok... Aztán ha odáig fajul a dolog, muszáj lesz...
Köszönöm a tanácsokat! Nem tudom, jól használtam-e a mérleget, nyomtam egyet neked...
Azért ismét felteszem a kérdést:
"Tudom, hogy láma kérdés, de az én oldalammal kapcsolatban a rel="nofollow"-nak mi értelme? Mert én is gondolkodtam, hogy nem kellene-esetleg valahova nofollow. Tudom, hogy a nofollow-val lehet kordában tartani a PR folyást, de kimondottan nálam mit eredényezne, ha az említett oldalakon minden kifelé mutató link megkapná ezt? "
nofollow-t olyan linkekre rakj, amik kívülre mutatnak, és nem akarod, hogy PR kiáramoljon rajta.
Én ennek hasznát a blogon látom, mikor bejegyzésben linkelek valahova, és nem akarom, hogy a robot kövesse, viszont az jó, ha a látogató megnézi, miről is beszélek, vagy mire utalok... (saját oldalaimra mutató linkeket nem nofollow-zok a blogbejegyzésekben sem.)
Kölcsönös linkeket sem érdemes nofollow-zni, mert sértődés lehet belőle.
Kivéve, ha mondjuk valakitől ilyen linket kapsz, (látogatók szempontjából fontos, hogy bármilyen linket is, de kapj!), akkor viszonozhatod egy szintén nofollow-s linkkel.
Nekem nincs fönn ilyen toolbar, amivel látom, hogy melyik follow, melyik nem, úgyhogy konkrétan nem tudok segíteni...
De az elv az az, hogy fölöslegesen ne follyon el a drágán megszerzett PR.
Egyébként mi sokat tudnánk beszélgetni szerintem üzletviteli, cégépítési, marketinges és gyakorlati dolgokról
Könyvjelzők