Prémium Linképítés - sikerek, kockázatok nélkül - Valódi értékek 10 éve.
Az a gond, hogy ugye nem a Pingvin előtt kezdtük el használni a disavow eszközt.
Magyarán, egy csomó oldal kapott büntetést, azt is tudtuk hogy miért. Ergo, ezeket a linkeket el kellett távolítani. A katalógustulajok egy része nyitott volt az eltávolításra (köszi Yatoo!) másik része nem, még pénz ellenében sem. Maradt a disavow.
Persze lehet azt mondani, hogy sokáig bezzeg jó volt a katalóguslink. Ez így is van. Mindenkinek jó megoldás nyilván nincs a Pingvin után.
És amúgy a Google játszóterén játszunk. (Nyilván használja a disavow eszközt amúgy ilyen célokra. A Google adatfetisizta, miért pont ezt ne használná?)
yatoo (2014-10-06)
A pingvin után lassan 2,5 évvel felteszem ismét a kérdést amivel ezt a topikot nyitottam: van-e seo a pingvin után?
Én úgy látom, hogy érdemi seo nincs. Az első 10 oldalba be lehet hozni honlapokat, de top 3-ba -mint régen- már nem lehet.
Ezt alátámasztja, hogy ma már ezen a fórumon is minimális a seoról szóló beszélgetés. Korábban szinte csak erről folyt a diskurzus, manapság jó, ha 10% a seo téma.
Ti, hogy látjátok?
Nem értem, hogy érted. A top3 organikus helyen is találatok vannak, nem pedig kismacskák. A SEO tényleg átalakult, de nem szűnt meg. Nekem kifejezetten tetszik, hogy már nem a linképítés határozza meg a látogatottságod (értsd: hány helyre tudod beküldeni a linked), hanem a tartalom, látogatói stat, használhatóság és persze a linkek is (de szigorúbban szűrve).
A Google messze sem tökéletes, de igazából most van érdemi seo, szerintem. Ráadásul "az én honlapom top3-ban van" semmit nem mond; az számít, hogy milyen organikus forgalmat tudsz megvalósítani és azzal milyen konverziót érsz el.
UPDATE:
Mondok egy példát. Nem akartam ezt lebegtetni, de egye fene, szerintem érdekes.
Képzelj el egy gyenge WP oldalt (PR0, egy évnél fiatalabb, néhány katalógus és komment link, max 1-2 normális hivatkozás), írtam rá egy 2000 karakteres agyon optimalizált rizsa-cikket, az eredmény 4. hely a "honlapkészítés budapest" kifejezésre. (Azóta visszacsúszott a 6. helyre.)
Maga a kifejezés nem nagy cucc, illetve az egész csak egy játék volt, de ugyanezt lehet csinálni igényesen is. Akkor pedig mégis van seo.
Utoljára módosítva: lexxx7 által : 2014-10-10 13:12
Gregory Stone (2014-10-10), pooly (2014-10-10)
Szerintem is most van igazi SEO. Én a katalógusos linképítős korszakot nem szerettem, mert nem volt benne kihívás, nem igényelt túl nagy szellemi munkát. Most az egész sokkal komplexebb, persze van egy csomó kiskapu még mindig, de azért nem olyan egyszerű a dolog mint régen.
Én ezt kifejezetten szeretem.
koci (2014-10-10)
Csatlakozom az előttem szólókhoz, azon kívül, hogy az 1-2 kulcsszóra előre kerülni akaró ügyfeleknek vagy sikerül elmagyarázni, hogy nincs értelme, vagy elmennek oda ahol még mindig a pontos kulcsszavas linképítéssel felhozzák az oldalát a következő Pingvin frissítésig, a többi optimalizált oldal virágzik. A különbség csak az, hogy mi nem görcsölünk rá a "keresőoptimalizálás" szóra, hanem megelégszünk mondjuk egy "havidíjas keresőoptimalizálás" első hellyel, és közben van még másik 74 kulcsszó amiből jönnek a látogatók.
Természetesen ahol sok a termék és sok a kulcsszó ott ez a szám elérheti a havi több ezret is
Szerintem, aki most tényleg a becsületesen elvégzett munka híve és minőséget produkál annak igenis most jobbak a lehetőségei, mint eddig. Ezt a saját 3 hónapja indított landing oldalaimon tapasztalom. Ennyi idő alatt bizonyos kifejezésekre, fő kulcsszavakra bekerültem bizony a top3-ba. De mint sokminden más is ebbe is kell munkát és főleg időt fektetni. Ma már nem az határozza meg az előrelépésed, hogy mennyi kamu hivatkozásod van. Hanem, hogy amit tudsz adni az olvasóidnak, mennyire értékes számukra. Ezzel persze lehet vitatkozni, a Google sem tökéletes hibázik és hibázni is fog, de alapvetően ez a járható irányvonal.
Utoljára módosítva: Karessz által : 2014-10-10 14:51
Ez igaz.
3 éve viszonylag erős mezőnyben is tudta az ember, hogy néhány hónap alatt be lehet vinni egy oldalt a top 3-ba.
Manapság szerintem ez elképzelhetetlen. Pontosabban, ugyanazokra a szavakra évekbe telik, és egyáltalán nem garantált a siker. (Tudom, régen sem volt az, de azért 90%-ban bejött)
Szerintem elbeszélünk egymás mellett. Három hónap munkával most is nagyon szép eredményeket lehet elérni, gyakorlatilag meg lehet alapozni egy kkv ügyfélkörét. (Most ugye ne aging delay, új domain, sandbox, pingvin büntetés meg anyám kínja legyen a történet...)
Csak nem abból kell kiindulni, hogy xy kifejezésre top3 leszel-e, hanem valós konverzióképes látogatottságot építesz. A felvetésed értem, a problémát nem.
Utoljára módosítva: lexxx7 által : 2014-10-10 16:10
Könyvjelzők