bocsi, de nem tudtam kihagyni:P
bocsi, de nem tudtam kihagyni:P
Én most tapasztaltam visszaesést. Igaz, a főoldalnál csináltam egy módosítást a metában, illetve a h1 tagon változtattam. Erre a fő kulcsszónál 300-400 közé tette. A látogatások száma megfeleződött, Az indexelt oldalak száma is csökkent. Nem hiszem, hogy ennyi módosítás ilyen hatással lenne a látogatottságra, illetve a helyezésre, de ki tudja. Egyébént egy termékkatalógus oldalról van szó. Amikre elvileg pont megy a Panda.
Épp emiatt van is egy kis összeesküvés elméletes gondolatom, hogy ezt a Panda update-et, nem azért fejlesztették, hogy az árösszehasonlító, vagy a webshopokat szálláskereső stb. oldalakat ellehetetlenítse, így adva teret a saját jövőbeni alkalmazásainak, pl a Google shoppingnak?
En nem hiszem, hogy ez a valtozas mar az Update bevezeteset jelentene. Ilyen modositasokkal az oldalon siman visszabb kerulhet
123., a módosítás után pedig 60. most pedig 300-400 között. De ebben az x témában ami hasonlóképpen működik egy másik oldalt is hátradobott a 30.ról a 130.ra.
Authority Site-ja van az oldalnak, bár manapság már nem tom mennyire számít ez, elvileg elfogadható bizalmi értékkel rendelkezik, szerintem.
Jut eszembe, kinek van angol weboldala? Mi tortent vele? Mert nekem van egy angol oldalam, es a fo kulcsszora megmaradt az elso helyen, egy kulcsszora visszaesett 3-4-re. Ennel az oldalamnal pedig a linkepites eleg gazos, csak katalogusokbol, s oda sem egyedi szoveggel kuldtem be. Mondjuk az oldal tartalma szuper es teljesen egyedi, lehet ez tartotta meg az elso helyen
Ma olvastam a searchenginewatch-on, hogy a Google kiadta a Panda 2.2-es verziojat, s vannak olyan tapasztalatok, hogy a korabbi verzio kiadasakor hatrakerult, buntetett oldalak most visszakerultek a regi helyukre. Erdekes...
Ezen a héten történtek érdekes dolgok és úgy néz ki fény derült arra is, hogy a két érintett kliensünk miért kapta Panda büntit. Mind a két weboldal az elmúlt évek alatt a sötét oldal erőit is próbálgatta több, kevesebb sikerrel, de eddig mindig megúszták a büntetést. Pontosabban, az egyik oldal egyszer volt is büntetve, majd korrigálták a dolgot és utána megint jól teljesített az oldal.
Ez a penge élen táncolás egészen a Panda megérkezéséig tartott és valószínű, hogy ez egy jó szitu volt arra, hogy leszámoljon a kereső. A Panda előtti fél évben mind a két oldal a jó útra tért, tehát nem volt black hat, de nem tettek semmit annak érdekében, hogy a grey hat-en túl némi hasznosat is generáljanak. Okos linképítésbe fogtak rajtunk keresztül, amiért büntetést nem kapnának, de a régi black hat nyomokat nem tüntették el teljesen és nem változtattak online arculatot annak érdekében, hogy a régi rossz hírnevet eltöröljék.
Lehet, hogy ez a beszámolóm nem elég tényszerű és nem tudok bizonyítékokat sem bemutatni, de el tudom képzelni, hogy a Panda algoritmus figyelembe vette a régről megmaradt "szemetet" és mivel nem sok javulást tapasztalt, ezért lehúzta mind a kettőt. A nagyobb oldal kevésbé kapott (-30% forgalom), de ők többet is tettek a javulásért, a másik oldal viszont hibát hibára halmozott az évek alatt és 80% forgalmat vesztett.
A kisebbik oldalról egyébként megtudtam, hogy annyiból áll a cég, hogy a nagyobb hotel kereső oldalak ajánlatait prezentálja és részesedést kap a forgalomból. A lényeg abban volt anno, amikor az üzlet indult, hogy minél hamarabb kerüljenek jó pozícióba minél több kulcsszóra és hatalmas összeget költöttek black hat és grey hat trükkökre. A majdhogynem egy emberes vállalkozás hatalmas forgalmat generált, rengeteg profitot és kvázi nem csináltak semmit hasznosat. A tulaj csunyán megkereste magát és most kereshet egy másik üzletágat, amiben megpróbálhatja eljátszani ugyan ezt megint.
Röviden ennyi.
(a hét másik érdekessége a 110 dolláros CPC volt, de az egy másik téma... )
"Rank Doesn’t Matter, Conversion Does"
Igazad van, ez valoban nem tenyszeru, pontos infokat kene kozoljel. En kozben azt olvastam a Seomoz-on, hogy bizony figyeli a panda a kattintasi aranyt, azt hogy mennyi idot tolt a felhasznalo az oldalon, es meg azt is szamitasba veszi, hogy a landing page-en tul megy-e meg tovabb masik oldalra. Ha ezek az ertekek gyengek, szamithat az ember a buntire, sot azt is irtak, hogy az egesz webhely forgalmat nezi, tehat ha valami aloldal gyengen teljesit, akkor lehuzza az egesz webhelyet
Könyvjelzők