Sziasztok
Az a kérdésem lenne, hogy ha egy adott aloldalt egy bizonyos kulcsszóra optimalizálunk. Ott elméletileg 5% - ban az teljes tartalomban szerepelnie kell. Érdemes önmagára mutató belső linkeket építeni? Ha igen hány % - ban?
Hasonló témák:
Sziasztok
Az a kérdésem lenne, hogy ha egy adott aloldalt egy bizonyos kulcsszóra optimalizálunk. Ott elméletileg 5% - ban az teljes tartalomban szerepelnie kell. Érdemes önmagára mutató belső linkeket építeni? Ha igen hány % - ban?
Hasonló témák:
A szöveget megszórni ugyanarra az oldalra mutató linkekkel...? Nincs ennek black hat szaga?
Szerintem elég okos a Google, az oldalon és aloldalakon belül úgy linkelsz, ahogy akarsz, célszerű úgy, hogy az olvasónak jó legyen, a Googlet nem zavarja.
Azt sem hiszem, hogy a kulcsszó sűrűségnek ilyen merev szabályai lennének, írd úgy a szöveget, hogy magyarul jól olvasható legyen. Mivel a ragozott alakoknak csak egy részét ismeri fel a Google (ezt egy kereséssel könnyen ellenőrizheted) arra azért érdemes figyelni, hogy a kulcsszó néhányszor ragozatlanul is előforduljon.
Utoljára módosítva: Kvarclovag által : 2010-08-23 23:11 Oka: elütés
Túlzásba viszitek a SEOzást, már ha lehet ilyet mondani.
Hogyha van egy scripted ami Wikipedia szerűen automatikusan linket generál bizonyos szavakra, akkor nincs vele gond.
De ha csak azért csinálnád, hogy ezzel értelmetlen linket készíts a felhasználóknak, akkor semmi értelme...
Inkább a tartalmat növeld.
sZeKo
Coming soon...
Az 5%-ot felejtsd el!
Minél hosszabb a szöveg annál kisebb a kulcsszó sűrűség, mert ha olyan gyakran akarod ismételni, akkor a látogatóid számára lesz olvashatatlan a szöveg.
Én azt figyeltem meg, hogy ha írok egy témáról egy cikket, akkor a kulcsszósűrűség magától 2-3% között lesz, ami teljesen megfelel.
A belső linkelést, csak akkor ajánlom, ha az a látogatóknak is hasznos. Különben még bünti is lehet belőle.
Értem ezalatt, hogy pl a cikkekből kulcsszavakkal linkelsz más aloldalakat.
De nem hinném, hogy ezek sokat javítanának a helyezéseden.
Szeko amit mondassz az ebben a formájában értelmezhető, ha mégis értlemezem, akkor sem tényszerű.
Ha van egy szkripted ami belső linkeket gyárt, az ugyanazért fogja linkelni az aloldalakat amiért szkript nélkül is teszi az ember manuálisan, szóval ez ebben a formában nem jó.
Ha a szkript használata okés akkor a manuális használat is, legalábbis ha az ember ésszel szórakozik a belső linkelésen és nem viszi tulzásba amit viszont szkript-tel is megtehetsz..
Nem minden esetben lehet tartalmat növelni. Vannak olyan helyzetek amikor a megrendelő aszondjahogy ennyi oszt jónapot és neked azzal kell valamit kezdened. Ilyen esetekben IS jó megoldás egy belső linkstruktúra kiépítése a tartalomban de akkor is ha egy-egy aloldalt szeretnél a többinél jobban megerősíteni.
A topiknyitónak:
Ha faq-t vagy hasonló leírást, segédletet építessz akkor okés de logikusan következtetve szerinted mi értelme van egy olyan linknek ami önmaga oldalára linkel lényegében cél nélkül?
Ha valamit ki akarsz emelni a fontossága miatt azt nem linkké kell alakítani, hanem kövéríteni kell és a google tudni fogja, hogy az fontos rész és annak megfelelően is fogja kezelni a tartalom kövérített részét.
Én a két első hozzászólásból úgy értettem, hogy van egy [A] oldalam ami optimalizálva van [KULCSSZÓ] kifejezésre. És csak azért létrehozok [A] oldalon linket önmagára a [KULCSSZÓ] kifejezéssel, hogy önmagát erősítsem.
Script esetében azért mondom, hogy elfogadhatóbb mert akkor az egy struktúra része, ahol ez a jelenség "becsúszhat". Mondanám, hogy ez csak vélemény de úgy láttam, hogy gyakran használnak ilyet (is). Ezzel szemben a túlerőltetett manuális linkelés - főleg önmagára vagy mindenhonnan egy helyre - elronthatja a felhasználói élményt.
Elsőként érdemes átbeszélni a megbízóval, hogy mi a célja és milyen eszközöket lehet (kell) bevetni ennek elérésében. Mivel a SEO nem egy garanciális szolgáltatás, ezért ezt a lépést sose szabad kihagyni.
1) Érti és nyitott rá. Akkor szabad a pálya, jöhetnek az ötletek amiben én úgy tapasztaltam, szívesen segítenek is.
2) Nem érti, "te vagy a szakember". Keretösszeg kérdése, ha tudsz pár módszert miként lehet tovább erősíteni egy oldalt, anélkül hogy annak a tartalmához nyúlj.
3) Nem érti, nem akarja, legyen occsó mert szomszéd is az, sőt ő ingyen vállalja. Akkor érdemes visszatérni a mail postához és kinézni egy másik ajánlatkérést.
Amennyiben tévedek vagy még így se érthetően fogalmazok, korrigáljatok.
sZeKo
Így van. És ebben a formájában ez a linkgenerálás teljesen értelmetlen, nem is ezzel volna bajom, hanem a szkript/manuál linkeléssel.Én a két első hozzászólásból úgy értettem, hogy van egy [A] oldalam ami optimalizálva van [KULCSSZÓ] kifejezésre. És csak azért létrehozok [A] oldalon linket önmagára a [KULCSSZÓ] kifejezéssel, hogy önmagát erősítsem.
Nem csak elronthatja hanem el is rontja, ezt tuti100 viszont akár szkripttel akár manuálisan csináljuk, mindkét módszert el lehet rontani vagy túlzásba lehet vinni függetlenül a kivitelezés módjától. A gugli nem fogja nézni, hogy mivel generáltad az ominózus linkeket hanem azt, hogy azok hogyan és hova mutatnak az oldalon belül nameg, persze a darabszámot ami megint lényeges a tartalom arányát tekintve függetlenül attól, hogy kifelé vagy befelé mutatnak-e azok a linkek.Script esetében azért mondom, hogy elfogadhatóbb mert akkor az egy struktúra része, ahol ez a jelenség "becsúszhat". Mondanám, hogy ez csak vélemény de úgy láttam, hogy gyakran használnak ilyet (is). Ezzel szemben a túlerőltetett manuális linkelés - főleg önmagára vagy mindenhonnan egy helyre - elronthatja a felhasználói élményt.
Ergó, ha béna a júzer és 50 linket tesz egy fél A4-es oldalnyi gépelt szövegbe, akár manuál, akár szkriptezik, akár ugyanazon, akár más belső oldalakra mutatóan, a végeredmény csak szar lesz mind optimalizálást mind a használhatóságot tekintve.
Ezt a részt én így tartom egyértelműnek, de ha nekem vannak értelmezési gondjaim akkor viszont elnézést kérek a kötözködésért!
Nyilván való, hogy ilyen esetekre mindenkinek megvannak a szokásos lépései, ezzel sincs bajom, góré!Elsőként érdemes átbeszélni a megbízóval, hogy mi a célja és milyen eszközöket lehet (kell) bevetni ennek elérésében. Mivel a SEO nem egy garanciális szolgáltatás, ezért ezt a lépést sose szabad kihagyni.
1) Érti és nyitott rá. Akkor szabad a pálya, jöhetnek az ötletek amiben én úgy tapasztaltam, szívesen segítenek is.
2) Nem érti, "te vagy a szakember". Keretösszeg kérdése, ha tudsz pár módszert miként lehet tovább erősíteni egy oldalt, anélkül hogy annak a tartalmához nyúlj.
3) Nem érti, nem akarja, legyen occsó mert szomszéd is az, sőt ő ingyen vállalja. Akkor érdemes visszatérni a mail postához és kinézni egy másik ajánlatkérést.
Amennyiben tévedek vagy még így se érthetően fogalmazok, korrigáljatok.
sZeKo
Felejtsd el az 5% ez egy téves elképzelés ha értelmes a szöveg és indokolt lehet több is és kevesebb is. Lehet ,hogy csak 1-2 szer fordul elő az adott kulcsszó az oldalon és mégis hozza a google....
Oldalon belül ugyanarra az oldalra linkelni tartalomból kulcsszóval értelmetlen. Azonban a weblap más tartalmaira kulcsszóval linkelni tartalomból mértékkel jó megoldás lehet.
Könyvjelzők