Oldal: 1 / 2 12 UtolsóUtolsó
Eredmény: 1 - 10 (12) összesen

Téma: Kis és nagybetűk az urlben. Duplikáció?

  1. #1
    Bölcs sitebuilder logója
    Csatlakozott
    09-08-23
    Hely
    Debrecen
    Hozzászólás
    1.005
    Begyűjtött 8 köszönetet
    5 hozzászólásával

    Alapbeállítás Kis és nagybetűk az urlben. Duplikáció?

    A kérdésem a címben adott.

    hxxp://exaple.com/valami
    hxxp://exaple.com/vAlaMi

    Ezt különböző url-nek tekintik a keresők? A tartalom ugyanaz rajtuk.


    main()

  2. #2
    'Say Hello To My Little Friend'
    Csatlakozott
    09-07-09
    Hely
    Erdély.MArosvásárhely
    Hozzászólás
    2.070
    Begyűjtött 0 köszönetet
    0 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Kis és nagybetűk az urlben. Duplikáció?

    Igen, az URI nem case sensitive. Unix/Linux alatt ez nem ugyanazt a könyvtárat jelenti.
    Simán létezhetne a document rootodban valami és vAlaMi könyvtár is. Mondanom sem kell, hogy ez nem ajánlott. Az egyiket, szerintem a vAlaMi-t 301-el irányítsd át a másikra, szerintem a valami-re.



  3. #3
    Tag
    Csatlakozott
    09-09-17
    Hozzászólás
    53
    Begyűjtött 0 köszönetet
    0 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Kis és nagybetűk az urlben. Duplikáció?

    Sziasztok!

    Nálam is ilyen probléma van. Eddig bizonytalan voltam, hogy a kisbetű - nagybetű az url-ben duplikáció-e, de most már meggyőződtem, h igen, mert a WT-ban is jelzi.
    Nálam az a probléma, hogy dinamikus az oldal, és kétféleképpen kétféle url-t gyárt, az egyik kis-, a másik nagy kezdőbetűs. Ezért az egyik félét canonicáltattam a másikra, de a WT-ban ennek ellenére is duplikációnak jelzi (azonos cím címkék alatt). Szerintetek érdemesebb ez esetben inkább 301-es átirányítást használnom?

    A másik problémám az ékezetes betűknél van. Az url-jeimben az ékezetes betűk (ez explorerben látszik) nem ékezettel, jelennek meg, hanem egy karaktersort ad ki.
    Pl: Sportszolgáltatás helyett: Sportszolg%c3%a1ltat%c3%a1s (itt, ha megnézitek kis c-ket használ) Ez van a WT-ban is a webhelytérképek között.
    Viszont, ha másik weboldalról vagy a google-ból kattintok a saját linkemre, a Sportszolgáltatás-ra, akkor a kis c-ket átírja nagy C-vé: Sportszolg%C3%A1ltat%C3%A1s
    Tehát ilyen módon ez már duplikáció. Az oldalam úgy van beállítva, hogy minden, ami nem egyezik meg a jó Url-emmel, ami a WT-ban is van, azt automatikusan canonical a jó Url-emre, hogy elkerüljem a duplikációt. Így az összes ékezetes url-em canonical nagy C-ről kis c-re. Ez azt eredményezi, hogy majdnem minden linkem, ami a google-ból jön, canonical.
    Mi a véleményetek? Hogy tudnám megoldani, hogy ne legyen kétféle, kis c-s és nagy C-s verzió? Köszi



  4. #4
    kgc
    kgc nem elérhető
    kgc for president kgc logója
    Csatlakozott
    07-05-01
    Hely
    Ouagadougou...
    Hozzászólás
    2.597
    Begyűjtött 32 köszönetet
    9 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Kis és nagybetűk az urlben. Duplikáció?

    Idézet Szigzsu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Nálam az a probléma, hogy dinamikus az oldal, és kétféleképpen kétféle url-t gyárt, az egyik kis-, a másik nagy kezdőbetűs. Ezért az egyik félét canonicáltattam a másikra, de a WT-ban ennek ellenére is duplikációnak jelzi (azonos cím címkék alatt). Szerintetek érdemesebb ez esetben inkább 301-es átirányítást használnom?
    A duplikált tartalmakat egyértelműen 301-el kéne ráirányítani a másikra Az. hogy a kis vagy nagybetűset használod szerintem édesmindegy.

    A fenti dinamikusos problémáról azt gondolom, messze nem az a bajod, hogy a lapod dinamikus frissítésű hanem az, hogy rosszul van összerakva.

    Az, hogy cannonical metát kap egy leduplikált oldal valamelyik példánya nem változtat a duplikáció tényén mivel, a cannocical meta akkor használatos ha egy oldalnak több elérhetősége van és nem akkor amikor több példánya. Ezt a wmt addig duplikált leírással fogja jelezni amíg meg nem szünteted a második példányokat akár törléssel akár 301-es átirányítással.

    Sokszor olvasom az írásaidat arról, hogy miket csinál a portálod és engedd meg, hogy őszinte legyek. Szerintem kéne egy jó progger aki az egészet szétszedi és összerakja, és minden ilyen problémád megoldódna nem csak egy alkalomra hanem úgy egyáltalán...


    Utoljára módosítva: kgc által : 2010-02-01 15:29

  5. #5
    Tag
    Csatlakozott
    09-09-17
    Hozzászólás
    53
    Begyűjtött 0 köszönetet
    0 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Kis és nagybetűk az urlben. Duplikáció?

    Igazad van, ezt én is tudom, csak jelenleg nem vagyok abban a helyzetben, hogy újraírassam az egészet... De ezzel a programmal is jó volt a látogatottságunk még egy éve, csak valamit elrontottunk, és emiatt a jócskán leesett, ezt szeretnénk visszahozni.

    Amit átirányítok, azt tegyem noindexre?

    Erről mi a a véleményed:
    "A másik problémám az ékezetes betűknél van. Az url-jeimben az ékezetes betűk (ez explorerben látszik) nem ékezettel, jelennek meg, hanem egy karaktersort ad ki.
    Pl: Sportszolgáltatás helyett: Sportszolg%c3%a1ltat%c3%a1s (itt, ha megnézitek kis c-ket használ) Ez van a WT-ban is a webhelytérképek között.
    Viszont, ha másik weboldalról vagy a google-ból kattintok a saját linkemre, a Sportszolgáltatás-ra, akkor a kis c-ket átírja nagy C-vé: Sportszolg%C3%A1ltat%C3%A1s
    Tehát ilyen módon ez már duplikáció. Az oldalam úgy van beállítva, hogy minden, ami nem egyezik meg a jó Url-emmel, ami a WT-ban is van, azt automatikusan canonical a jó Url-emre, hogy elkerüljem a duplikációt. Így az összes ékezetes url-em canonical nagy C-ről kis c-re. Ez azt eredményezi, hogy majdnem minden linkem, ami a google-ból jön, canonical.
    Mi a véleményetek? Hogy tudnám megoldani, hogy ne legyen kétféle, kis c-s és nagy C-s verzió? "

    A kis és nagybetű számít az url-ben, erről már többször megbizonyosodtam. Ennél a c-s url karakternél az a probléma, hogy mindegyik linkem, ami ékezetes és a google-ból jön, canonical egy másikra (vagy ha 301-et ráteszem, akkor átirányítódik). Hogy tudom megoldalni azt, hogy ne legyen ilyen kis-nagy c betű eltérés a saját url-jeim és a google-os linkjeim között, és ilyen módon ne legyen ennyi átirányításom?



  6. #6
    'Say Hello To My Little Friend'
    Csatlakozott
    09-07-09
    Hely
    Erdély.MArosvásárhely
    Hozzászólás
    2.070
    Begyűjtött 0 köszönetet
    0 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Kis és nagybetűk az urlben. Duplikáció?

    Idézet kgc eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Sokszor olvasom az írásaidat arról, hogy miket csinál a portálod és engedd meg, hogy őszinte legyek. Szerintem kéne egy jó progger aki az egészet szétszedi és összerakja, és minden ilyen problémád megoldódna nem csak egy alkalomra hanem úgy egyáltalán...
    Abszolút így van. Alaphelyzetben ilyen problémák nem fordulhatnak elő, csak ha valami nagyon keresőbarátságtalanul van megoldva. Keress egy programozót, aki ért a SEOhoz is, és csináltasd újra.



  7. #7
    kgc
    kgc nem elérhető
    kgc for president kgc logója
    Csatlakozott
    07-05-01
    Hely
    Ouagadougou...
    Hozzászólás
    2.597
    Begyűjtött 32 köszönetet
    9 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Kis és nagybetűk az urlben. Duplikáció?

    Szerintem azzal, hogy innen megnyitva kis c-ket jelenít meg az url-ben, onnan megnyitva nagy c-ket egyelőre ne foglalkozz szerintem ezt nem fogja duplikátumként kezelni mert úgy tudom, hogy tökminyegy, hogy a karaktert ilyen fomában nagy vagy kisbetűkkel jeleníted meg.

    Szóval a kis és nagybetű számít az url-ben ez tényleg így van azonban azt gondolom, ne foglalkozz vele addig amíg ennek olyan minimális jelentősége van mint amilyen most. A másik ami miatt ne foglalkozz vele mert ez, én úgy gondolom, hogy nem számít duplikációnak, hiszen csupán a karakterek eltérő megjelenítési formáiról beszélünk és nem eltérő karaktermegjelenítésről.

    Ezt pedig akár a böngésződ is okozhatja ha mondjuk az egyiken utf8-ban a másikban meg ISO-8859-2-vel van megadva a kódolás és a böngésződ egyszerüen nem üríti a kesst az oldalváltás során.

    noindex:
    Csinálj egy 301-es átirányítást a másodikként megjelent aloldalakról az eredetire, azokkal utána már nem kell foglalkozni, nem számít a noindex se semmi más mert onnantól egyszerűen megszünik létezni.




    Szerintem..


    Utoljára módosítva: kgc által : 2010-02-01 17:36

  8. #8
    Tag
    Csatlakozott
    09-09-17
    Hozzászólás
    53
    Begyűjtött 0 köszönetet
    0 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Kis és nagybetűk az urlben. Duplikáció?

    Ismét azt modom, hogy igazatok van, csak sajnos nem ilyen egyszerű.
    Ez olyan, mintha 45 éves lennék, 20 éve házas, és azt kérdezném, hogy mit csináljak, mert a férjem sokat iszik, erre azt mondanátok, hogy váljak el, és keressek egy olyan pasit, aki nem iszik. És lehet, hogy ez lenne a legtisztább megoldás, de mondjuk van 3 gyerekünk, közös házban élünk, stb.
    Szóval a lényeg, hogy mit csináljak a férjemmel, hogy ne igyon annyit... Mert lehet, hogy olyan problémák vannak, amiket én rontottam el, és még rendbe lehet hozni. A program is hasonlóképpen működik. Sok mindent elrontottunk, és megpróbáljuk még a lehető legjobbat kihozni belőle, ha lehet.
    Remélem, értitek.



  9. #9
    Tag
    Csatlakozott
    09-09-17
    Hozzászólás
    53
    Begyűjtött 0 köszönetet
    0 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Kis és nagybetűk az urlben. Duplikáció?

    Köszi, hamarosan felrakjuk a 301-et, remélem megoldódnak a főbb gondok.



  10. #10
    Rubyist Geri logója
    Csatlakozott
    07-12-15
    Hely
    \x90
    Hozzászólás
    5.744
    Begyűjtött 1.428 köszönetet
    892 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Kis és nagybetűk az urlben. Duplikáció?

    Matt erről azt írja a blogjában, hogy igaz hogy át tudják konvertálni csupa kis, vagy csupa nagybetűsre az url-edet, de igyekezz az oldaladon belül mindenhonnan egyformán linkelni.


    If debugging is the process of removing software bugs, then programming must be the process of putting them in.
    Ruby blog
    Give a man a fish and you feed him for a day. Teach a man to fish and you feed him for a lifetime.
    Respect all, fear none

Oldal: 1 / 2 12 UtolsóUtolsó

A téma címkéi:

Könyvjelzők

Hozzászólás szabályai

  • Új témákat nem hozhatsz létre
  • Válaszokat nem küldhetsz
  • Fájlokat nem csatolhatsz
  • A hozzászólásaidat nem módosíthatod
  •