Sziasztok!
Egy bő 1 éves kihagyás után újra szeretnék elmélyülni a keresőoptimalizálásban. Leginkább egy webáruházam kapcsán. Készítettem egy átfogó elemzést néhány konkurensemnél a témában. Mivel régi motorosok, így a linkprofiljuk 80-90%-a linkgyűjteményekből származik. Legjobb tudomásom szerint ez már nem a legjobb választás friss (1 éves) oldalaknál.
Ha jól értelmezem a változásokat, akkor a Google már nem a konkrét kulcsszavak alapján igyekszik rangsorolni, hanem kifejezések, keresési profilok, felhasználói profilok és lokációs megközelítés alapján. Szóval meglehetősen összetett lett a dolog.
Na most engem az érdekelne, hogy hogyan lehet hatékonyan megtervezni és felépíteni egy 1-1.5 éves kampányt?
Megpróbálom lebontani a dolgot és véleményeket szeretnék kérni, hogy szerintetek ez az elképzelés mennyire tud most és a jövőben hatékony lenni:
- 1.) Linkgyűjtemények
Ebből elég sokat elkaszált már a Google és sokukat nem is hozza már fel a találatok között. Régebben még lehetett találkozni lap.hu, vagy tlap.hu oldalakkal. Most már egyáltalán nem dob fel ilyeneket. Ennek ellenére az elemzők azt írják adnak még át linkerősséget. Átkattintási forgalmat nem várok ezektől, viszont mivel tematikusan voltak gyűjtve, így esetlegesen segíthet adott témakörök felhúzásában. Személy szerint én félek már ettől a módszertől.- 2.) Vendég blogolás
Adott specifikus szakterületen üzemeltetett blogokon való, kapcsolódó bejegyzések írása. Az én webshopom például gamer fanart cuccokat értékesít. Ebből következik, hogy konkrét játék címekhez kapcsolódó blogokban lenne érdemes publikálni. Ennek természetesen meg vannak a költségei. Esetenként akár 100 ezres nagyságrendben. Kérdés ennyit megérhet-e egy link. Ugyanis ezeknek a bejegyzéseknek van egy publikált dátuma, amit a Google is lát. Továbbá az átkattintási forgalom is csak az első néhány napban lesz számottevő. Mindezen túl pedig a cikknek is jó minőségűnek kell lennie, ami nem erőszakos.- 3.) PR / (Ál)PR
Általános hírekkel, vagy regionális hírekkel foglalkozó oldalakon, bulvár magazinokban való megjelenés. (Példa: Még Thor is a Fortnite-al üti el az estéit. Ha szeretnél még Thornál is menőbb lenni, akkor szerezz be egy Fortnite táskát, vagy tolltartót. Neki még biztos nincs.) Természetesen sok esetben kiemelve, hogy fizetett tartalomról van szó. Egy konkrét termék ismertetése, majd link elhelyezése. Ez nem feltétlen csigázza fel az olvasót, legalábbis az eddigi tapasztalataim alapján. Illetve az oldal általános témája miatt csökken a relevanciája a hirdetni kívánt oldalra nézve. Ezeknek a cikkeknek a költsége a pár ezer forinttól a több 100 ezerig is elszállhat.- 4.) Közösségi oldalakon való megjelenés (Facebook, Linkedin, Instagram, Pinterest)
Itt főleg képekkel és kedvezményekkel lehet sok átkattintást eredményezni. A Facebook kivételével viszont elég elenyésző volt a konverzió. A forgalom növelésén túl ezeknek mennyire van szerepe a találati listán való előrehaladásban? Nyilván a ezeken az oldalakról kapok linket, de az oldalak általános témáját tekintve kérdéses mennyire tud tényleg megtolni a találati listán. Feltételezem itt erős tényező a többi felhasználó rajongása. Posztolni ugye bárki tud, akár percenként, ha kell. De ami érdekesebb dolog, hogy ezt hányan kedvelik, vagy osztják meg. Innen indul ki a következő pont.- 5.) Saját blog / hírfolyam vezetése
Borzalmas mennyiségű időt emészt fel és témafüggően lehet elévülő tartalom. Játékok esetén 1-2 éves trendekről beszélünk. Van a témában 3 komolyabbnak vehető hírportál, akiknek a bejegyzéseit folyamatosan megosztják random felhasználók a Facebook specifikus gamer csoportokban. Ott természetesen elindul egy hozzászólás párbaj. Ezt kimondottan érdekesnek tartom, viszont mint ahogy írtam is, rengeteg időt emészt fel. A cikkek "lemásolása" pedig szerintem nem túl előnyös. Naponta 10-20 cikk is megjelenhet az adott témában, így ennek a lekövetése egy teljes munkaidőt igényelne. És leginkább az élmezőnybe lenne érdemes tartani. Tehát angol nyelvű, felkapottabb oldalakat érdemes figyelni és a felkapottabb cikkeket lefordítani. Vagy a kiadó cégek bejelentéseit. Ez további időráfordítást igényel. Arra van saját scriptem ami figyeli a bejegyzések népszerűségét és jelentést ad erről, viszont ezek 1-2 napos csúszással derülnek ki.- 6.) Saját tesztek / vélemények publikálása, akár video blog formájában
Ez egy "izgalmas" terület. Nem is feltétlen egy The VR Tech szintű csatorna felhúzása lenne a cél, hanem a termékek részletes és igényes bemutatása lenne a cél. Bizonyos témákban egyszerűen egyáltalán nincs még tartalom. Itt a YouTube videóban és a leírásban is el lehet helyezni reklámot. Természetesen ez is komolyabb időbefektetést igényel.- 7.) Wikipedia, hogyankell.hu és hasonló how to oldalak
Magas bizalommal rendelkező oldalak. Magas linkerővel. Komolyabb szakmai megközelítést igénylő cikkeket igényel.- 8.) Hozzászólások
Akár gyakorikerdesek.hu, vagy ismertebb fórumokon, vagy blogokon való hozzászólások. Ez akár történhet úgy is, hogy egy meglévő beszélgetésbe folyik bele az ember és néhány hozzászólás után akár link, vagy brand név beszúrását lehet megkísérelni. Vagy, ami egy összetettebb dolog: Létrehozni 10-15 eltérő időben és eltérő személyiségjegyekkel felruházható profilt és önmagunkkal beszélgetve témákat nyitni különböző témákban. Szintén brand név és link elhelyezés a cél.
Célok:
- Minél több releváns látogató érkezzen az oldalra.
- A konverziók javítása. (Jelenleg 1.5% körüli) - Mivel árérzékeny a piac leginkább a hónap utolsó két hetében jelentősebb a forgalom. Feltételezem ekkor realizálódik, mennyi pénz marad a kasszában költekezésre.
- Vásárlói bizalom, brand ismeret növelése
Ki mit tart ezekből költséghatékonynak? Legjobban megtérülőnek? Kinek milyen tapasztalata van ezekkel kapcsolatban? Esetleg, ha kihagytam valamit, azt is szívesen olvasnám. Akár üzleti ajánlattal való megkeresésre is nyitott vagyok. Jelenleg nagyobb Facebook csoportokban való megjelenést szoktam igényelni, illetve támogatok feltörekvő YouTube, Twitch csatornákat, rendezvényeket. Sok esetben nyereményjátékokkal.
Könyvjelzők