Oldal: 1 / 2 12 UtolsóUtolsó
Eredmény: 1 - 10 (19) összesen

Téma: SEO 2019-ben, mi a Trend?

  1. #1
    Bölcs
    Csatlakozott
    12-08-31
    Hozzászólás
    1.003
    Begyűjtött 344 köszönetet
    235 hozzászólásával

    Alapbeállítás SEO 2019-ben, mi a Trend?

    Sziasztok!

    Egy bő 1 éves kihagyás után újra szeretnék elmélyülni a keresőoptimalizálásban. Leginkább egy webáruházam kapcsán. Készítettem egy átfogó elemzést néhány konkurensemnél a témában. Mivel régi motorosok, így a linkprofiljuk 80-90%-a linkgyűjteményekből származik. Legjobb tudomásom szerint ez már nem a legjobb választás friss (1 éves) oldalaknál.

    Ha jól értelmezem a változásokat, akkor a Google már nem a konkrét kulcsszavak alapján igyekszik rangsorolni, hanem kifejezések, keresési profilok, felhasználói profilok és lokációs megközelítés alapján. Szóval meglehetősen összetett lett a dolog.

    Na most engem az érdekelne, hogy hogyan lehet hatékonyan megtervezni és felépíteni egy 1-1.5 éves kampányt?

    Megpróbálom lebontani a dolgot és véleményeket szeretnék kérni, hogy szerintetek ez az elképzelés mennyire tud most és a jövőben hatékony lenni:

    • 1.) Linkgyűjtemények
      Ebből elég sokat elkaszált már a Google és sokukat nem is hozza már fel a találatok között. Régebben még lehetett találkozni lap.hu, vagy tlap.hu oldalakkal. Most már egyáltalán nem dob fel ilyeneket. Ennek ellenére az elemzők azt írják adnak még át linkerősséget. Átkattintási forgalmat nem várok ezektől, viszont mivel tematikusan voltak gyűjtve, így esetlegesen segíthet adott témakörök felhúzásában. Személy szerint én félek már ettől a módszertől.
    • 2.) Vendég blogolás
      Adott specifikus szakterületen üzemeltetett blogokon való, kapcsolódó bejegyzések írása. Az én webshopom például gamer fanart cuccokat értékesít. Ebből következik, hogy konkrét játék címekhez kapcsolódó blogokban lenne érdemes publikálni. Ennek természetesen meg vannak a költségei. Esetenként akár 100 ezres nagyságrendben. Kérdés ennyit megérhet-e egy link. Ugyanis ezeknek a bejegyzéseknek van egy publikált dátuma, amit a Google is lát. Továbbá az átkattintási forgalom is csak az első néhány napban lesz számottevő. Mindezen túl pedig a cikknek is jó minőségűnek kell lennie, ami nem erőszakos.
    • 3.) PR / (Ál)PR
      Általános hírekkel, vagy regionális hírekkel foglalkozó oldalakon, bulvár magazinokban való megjelenés. (Példa: Még Thor is a Fortnite-al üti el az estéit. Ha szeretnél még Thornál is menőbb lenni, akkor szerezz be egy Fortnite táskát, vagy tolltartót. Neki még biztos nincs.) Természetesen sok esetben kiemelve, hogy fizetett tartalomról van szó. Egy konkrét termék ismertetése, majd link elhelyezése. Ez nem feltétlen csigázza fel az olvasót, legalábbis az eddigi tapasztalataim alapján. Illetve az oldal általános témája miatt csökken a relevanciája a hirdetni kívánt oldalra nézve. Ezeknek a cikkeknek a költsége a pár ezer forinttól a több 100 ezerig is elszállhat.
    • 4.) Közösségi oldalakon való megjelenés (Facebook, Linkedin, Instagram, Pinterest)
      Itt főleg képekkel és kedvezményekkel lehet sok átkattintást eredményezni. A Facebook kivételével viszont elég elenyésző volt a konverzió. A forgalom növelésén túl ezeknek mennyire van szerepe a találati listán való előrehaladásban? Nyilván a ezeken az oldalakról kapok linket, de az oldalak általános témáját tekintve kérdéses mennyire tud tényleg megtolni a találati listán. Feltételezem itt erős tényező a többi felhasználó rajongása. Posztolni ugye bárki tud, akár percenként, ha kell. De ami érdekesebb dolog, hogy ezt hányan kedvelik, vagy osztják meg. Innen indul ki a következő pont.
    • 5.) Saját blog / hírfolyam vezetése
      Borzalmas mennyiségű időt emészt fel és témafüggően lehet elévülő tartalom. Játékok esetén 1-2 éves trendekről beszélünk. Van a témában 3 komolyabbnak vehető hírportál, akiknek a bejegyzéseit folyamatosan megosztják random felhasználók a Facebook specifikus gamer csoportokban. Ott természetesen elindul egy hozzászólás párbaj. Ezt kimondottan érdekesnek tartom, viszont mint ahogy írtam is, rengeteg időt emészt fel. A cikkek "lemásolása" pedig szerintem nem túl előnyös. Naponta 10-20 cikk is megjelenhet az adott témában, így ennek a lekövetése egy teljes munkaidőt igényelne. És leginkább az élmezőnybe lenne érdemes tartani. Tehát angol nyelvű, felkapottabb oldalakat érdemes figyelni és a felkapottabb cikkeket lefordítani. Vagy a kiadó cégek bejelentéseit. Ez további időráfordítást igényel. Arra van saját scriptem ami figyeli a bejegyzések népszerűségét és jelentést ad erről, viszont ezek 1-2 napos csúszással derülnek ki.
    • 6.) Saját tesztek / vélemények publikálása, akár video blog formájában
      Ez egy "izgalmas" terület. Nem is feltétlen egy The VR Tech szintű csatorna felhúzása lenne a cél, hanem a termékek részletes és igényes bemutatása lenne a cél. Bizonyos témákban egyszerűen egyáltalán nincs még tartalom. Itt a YouTube videóban és a leírásban is el lehet helyezni reklámot. Természetesen ez is komolyabb időbefektetést igényel.
    • 7.) Wikipedia, hogyankell.hu és hasonló how to oldalak
      Magas bizalommal rendelkező oldalak. Magas linkerővel. Komolyabb szakmai megközelítést igénylő cikkeket igényel.
    • 8.) Hozzászólások
      Akár gyakorikerdesek.hu, vagy ismertebb fórumokon, vagy blogokon való hozzászólások. Ez akár történhet úgy is, hogy egy meglévő beszélgetésbe folyik bele az ember és néhány hozzászólás után akár link, vagy brand név beszúrását lehet megkísérelni. Vagy, ami egy összetettebb dolog: Létrehozni 10-15 eltérő időben és eltérő személyiségjegyekkel felruházható profilt és önmagunkkal beszélgetve témákat nyitni különböző témákban. Szintén brand név és link elhelyezés a cél.



    Célok:
    • Minél több releváns látogató érkezzen az oldalra.
    • A konverziók javítása. (Jelenleg 1.5% körüli) - Mivel árérzékeny a piac leginkább a hónap utolsó két hetében jelentősebb a forgalom. Feltételezem ekkor realizálódik, mennyi pénz marad a kasszában költekezésre.
    • Vásárlói bizalom, brand ismeret növelése



    Ki mit tart ezekből költséghatékonynak? Legjobban megtérülőnek? Kinek milyen tapasztalata van ezekkel kapcsolatban? Esetleg, ha kihagytam valamit, azt is szívesen olvasnám. Akár üzleti ajánlattal való megkeresésre is nyitott vagyok. Jelenleg nagyobb Facebook csoportokban való megjelenést szoktam igényelni, illetve támogatok feltörekvő YouTube, Twitch csatornákat, rendezvényeket. Sok esetben nyereményjátékokkal.


    Utoljára módosítva: Karessz által : 2019-05-27 11:35

  2. #2
    Bölcs djarni logója
    Csatlakozott
    08-05-08
    Hely
    Székesfehérvár
    Hozzászólás
    5.168
    Begyűjtött 552 köszönetet
    424 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: SEO 2019-ben, mi a Trend?

    Esetleg bedobhatnád az oldalad elérhetőségét is, hogy ne kelljen általánosítani.

    Üdv.



  3. #3
    Bölcs
    Csatlakozott
    12-08-31
    Hozzászólás
    1.003
    Begyűjtött 344 köszönetet
    235 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: SEO 2019-ben, mi a Trend?

    Idézet djarni eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Esetleg bedobhatnád az oldalad elérhetőségét is, hogy ne kelljen általánosítani.

    Üdv.
    Általánosan érdekel a téma
    De kérdésedre belinkelem a shopot. Nem várok konkrét kritikát a shopra, ez a kérdés most nem kimondottan erre van kihegyezve.
    Marketo a Vatera partner webshop



  4. #4
    Bölcs djarni logója
    Csatlakozott
    08-05-08
    Hely
    Székesfehérvár
    Hozzászólás
    5.168
    Begyűjtött 552 köszönetet
    424 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: SEO 2019-ben, mi a Trend?

    Jó, hát akkor általánosan és leegyszerűsítve

    - megfelelő felhasználói élménnyel rendelkező honlap (lehetőleg responsive és technikailag is rendben van nagyjából)
    - felhasználókat érdeklő releváns tartalmak folyamatos felvitele a honlapra (blog)
    - honlapra mutató minőségi hivatkozások szerzése
    - mindezt összehangoltan, megfelelő ütemtervvel

    Viszont a shop témáját tekintve erős közösségi marketingre lehet szükség, hogy ismertté tegyed. Mivel pont a téma nem határozható meg, hiszen van itt minden.

    Üdv.


    Utoljára módosítva: djarni által : 2019-05-28 00:21
    Prémium Linképítés - sikerek, kockázatok nélkül - Linképítés számokban.

  5. #5
    Bölcs
    Csatlakozott
    12-08-31
    Hozzászólás
    1.003
    Begyűjtött 344 köszönetet
    235 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: SEO 2019-ben, mi a Trend?

    Idézet djarni eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Jó, hát akkor általánosan és leegyszerűsítve

    - megfelelő felhasználói élménnyel rendelkező honlap (lehetőleg responsive és technikailag is rendben van nagyjából)
    - felhasználókat érdeklő releváns tartalmak folyamatos felvitele a honlapra (blog)
    - honlapra mutató minőségi hivatkozások szerzése
    - mindezt összehangoltan, megfelelő ütemtervvel

    Üdv.
    Ennél azért részletesebb volt a felvezetés
    Engem a felsorolt 8 pont közül érdekelne az a néhány, amivel a legérdemesebb foglalkozni és egy érv mellé. Az on-site SEO most nem ide tartozik. Amit leírtál az 10 éve is így volt és 10 év múlva is így lesz. De nem adott hozzá a megfejtéshez.



  6. #6
    Bölcs djarni logója
    Csatlakozott
    08-05-08
    Hely
    Székesfehérvár
    Hozzászólás
    5.168
    Begyűjtött 552 köszönetet
    424 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: SEO 2019-ben, mi a Trend?

    Idézet Karessz eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Ennél azért részletesebb volt a felvezetés
    Engem a felsorolt 8 pont közül érdekelne az a néhány, amivel a legérdemesebb foglalkozni és egy érv mellé. Az on-site SEO most nem ide tartozik. Amit leírtál az 10 éve is így volt és 10 év múlva is így lesz. De nem adott hozzá a megfejtéshez.
    Pedig azt írtad le te is, amit én. De mindig érdemes részletesen felmérni, megvizsgálni egy oldalt, addig általánosítás:

    1. Linkkatalógusok 2010 óta kuka (saját megítélés), de belefér pár nagyobb ilyen, mint pl. lap.hu

    2. Releváns témában jó

    3. Ez működik, de lehet jól és rosszul is csinálni.

    4. Ha növekedett felhasználói érdeklődés mutatkozik, akkor dobhat rajta

    5. Saját tartalom gyártása ma már elengedhetetlen, nagyon kevés kivételes esetet leszámítva

    6. Lásd 5. pont, kiegészülve.

    7. Ez sokat nem fog beleszólni a történetbe. De akár lehet 1-2 ilyen, ha nagyon spéci a téma, és erről te vagy a "wiki szakértő"

    8. Működhet, de csak úgy, ha sok energia van belefektetve. Viszont úgy többet visz el, mint hoz, ezért inkább másra érdemes áldozni. Kivételt képez olyan szituáció, amikor olyan szoros a verseny, hogy akár ezen is múlhat a siker.

    Üdv.



  7. Az alábbi felhasználók hálásak a válaszért:

    Karessz (2019-05-28)

  8. #7
    Bölcs Vittore1982 logója
    Csatlakozott
    10-06-07
    Hozzászólás
    2.253
    Begyűjtött 1.220 köszönetet
    825 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: SEO 2019-ben, mi a Trend?

    Idézet djarni eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    1. Linkkatalógusok 2010 óta kuka (saját megítélés), de belefér pár nagyobb ilyen, mint pl. lap.hu
    Van olyan ügyfelem, ahol a saját piacán a Google top10-be be lehet kerülni a meta tag, description elemek kitöltésével és helyi katalógusokba való linkbeküldéssel. Közben meg százmilliók forognak a piacon hetente.


    Webshop szövegírás, szövegírás, blogolás ANGOLUL - MAGYARUL

  9. The Following 3 Users Say Thank You to Vittore1982 For This Useful Post:

    Baross Ferenc (2019-05-29), Karessz (2019-05-28), szektor (2019-06-13)

  10. #8
    Bölcs Baross Ferenc logója
    Csatlakozott
    09-04-06
    Hely
    Budapest
    Hozzászólás
    2.066
    Begyűjtött 742 köszönetet
    502 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: SEO 2019-ben, mi a Trend?

    Idézet Karessz eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Sziasztok!
    Egy bő 1 éves kihagyás után újra szeretnék elmélyülni a keresőoptimalizálásban. Leginkább egy webáruházam kapcsán. Készítettem egy átfogó elemzést néhány konkurensemnél a témában. Mivel régi motorosok, így a linkprofiljuk 80-90%-a linkgyűjteményekből származik. Legjobb tudomásom szerint ez már nem a legjobb választás friss (1 éves) oldalaknál.
    Ez leginkább nem választás kérdése - a linkgyűjtemények igen nagy része ( bár létezik ), inaktív.

    Idézet Karessz eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Ha jól értelmezem a változásokat, akkor a Google már nem a konkrét kulcsszavak alapján igyekszik rangsorolni, hanem kifejezések, keresési profilok, felhasználói profilok és lokációs megközelítés alapján. Szóval meglehetősen összetett lett a dolog.
    Ez egy jó sztori, amit a Google kommunikál, de nem sok igaz belőle. Lokáció fontos, ha helyi vállalkozásod van.
    Google nem kulcsszavakban, témákban "gondolkodik". Ezeket a témákat kulcsszavak jelölik. Vagyis mégiscsak marad a kulcsszó

    Idézet Karessz eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Célok:
    • Minél több releváns látogató érkezzen az oldalra.
    • A konverziók javítása. (Jelenleg 1.5% körüli) - Mivel árérzékeny a piac leginkább a hónap utolsó két hetében jelentősebb a forgalom. Feltételezem ekkor realizálódik, mennyi pénz marad a kasszában költekezésre.
    • Vásárlói bizalom, brand ismeret növelése



    Ki mit tart ezekből költséghatékonynak? Legjobban megtérülőnek? Kinek milyen tapasztalata van ezekkel kapcsolatban? Esetleg, ha kihagytam valamit, azt is szívesen olvasnám. Akár üzleti ajánlattal való megkeresésre is nyitott vagyok. Jelenleg nagyobb Facebook csoportokban való megjelenést szoktam igényelni, illetve támogatok feltörekvő YouTube, Twitch csatornákat, rendezvényeket. Sok esetben nyereményjátékokkal.
    [/QUOTE]

    Mi a hatékony? Megtérülő? Ezt nem lehet csakúgy hasraütésszerűen megmondani.
    Piaci ismeret nélkül azt se tudnám megmondani, hogy érdemes-e SEOzni - van-e elég nagy érdeklődés, tér, és esély a konkurencia mellett.
    Az írt célok nagyon általánosak, nem a SEO fog rá választ adni.

    Konkrét SEO célok és büdzsé ismerete nélkül elég nehéz stratégiát alkotni. Véleményem szerint mind a 8 említett megoldás hasznos eleme lehet a linképítésnek ( és ugyanúgy lehet értéktelen is SEO szempontból )

    A kérdéseid csak linképítésre vonatkoznak - ezzel azt sugallod, hogy minden más rendben van. Az oldalon nincs SSL. Ez nekem arról árulkodik, hogy a többi területen is lehet lemaradás



  11. Az alábbi felhasználók hálásak a válaszért:

    Karessz (2019-05-28)

  12. #9
    Bölcs
    Csatlakozott
    12-08-31
    Hozzászólás
    1.003
    Begyűjtött 344 köszönetet
    235 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: SEO 2019-ben, mi a Trend?

    @Baross Ferenc
    A büdzsé jelenleg havi 100-300 ezer forint között tud mozogni.
    A témában jó helyen áll a shop. Bizonyos termékeket kizárólag én értékesítek az országban. Fortnite témában a legtöbb kulcsszóra első vagyok. De szeretném a többi játék kifejezésre is erősíteni a shopot.
    Elsősorban most a linképítésre szeretnék hangsúlyt fektetni. Brandépítéshez hozzájárulnak a támogatott csatornák, Facebook közösségek és rendezvvények, akiket szponzorálok.
    Az oldalon is természetesen van mit még reszelni. Főleg tartalomgyártás területén.
    Az SSL nem volt szükséges, mivel nem ezen a platformon történik meg a tényleges rendelés, hanem a Vaterán. Adatot nem tárolok a vevőkről, így az SSL nem volt szükséges. Ez egy átmeneti állapot egyelőre, mert változik mögötte a cégforma és az üzleti modell.

    @djarni
    A látszat ellenére a shop tematikája könnyen behatárolható. Gamer cuccok vannak rajta. Az olyan termékek, amik picit elütnek azok hamarosan át lesznek szervezve egy második webshopba. Ez jelenleg is folyamatban van.


    Utoljára módosítva: Karessz által : 2019-05-28 14:08

  13. #10
    Bölcs djarni logója
    Csatlakozott
    08-05-08
    Hely
    Székesfehérvár
    Hozzászólás
    5.168
    Begyűjtött 552 köszönetet
    424 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: SEO 2019-ben, mi a Trend?

    Idézet Vittore1982 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Van olyan ügyfelem, ahol a saját piacán a Google top10-be be lehet kerülni a meta tag, description elemek kitöltésével és helyi katalógusokba való linkbeküldéssel. Közben meg százmilliók forognak a piacon hetente.
    Erre több indokom is szokott lenni. Pl.:

    - Véletlen műve, előbb utóbb elkaszálja
    - A piacon mindenki így tolja, így nincs különbség.
    - Nagyban csinálja, nagyon sok oldallal, így arra játszik, hogy 1-2 kiesik, van másik, de csinálhatunk még ötöt, tizet, stb.. Ilyen forgalom mellett megérheti hazárdirozni nagy számú oldalak esetén.

    Tehát kivétel mindig van, de azok speciális esetek. Jelen esetben ez szerintem nem játszik.

    Üdv.



Oldal: 1 / 2 12 UtolsóUtolsó

Könyvjelzők

Hozzászólás szabályai

  • Új témákat nem hozhatsz létre
  • Válaszokat nem küldhetsz
  • Fájlokat nem csatolhatsz
  • A hozzászólásaidat nem módosíthatod
  •