De már. Mert ha nincs akadálya, akkor ez egy piaci rés. Amit bárki kihasználhat. Ettől persze nem én fogom megcsinálni, de ha van érdeklődő, előbb-utóbb megjelenik ez a szolgáltatás is.
Az is undorító, amikor az anyuka nyakán lóg a magánnyomozó, hogy lesse minden hibáját, ami miatt elvehetik tőle a gyereket. Te megcsinálnád ezt a munkát? Nem. Én sem. De van, aki megcsinálja, mert van rá kereslet. Felesleges moralizálni az üzletben.
vidirita (2016-05-17)
Érdekes olvasmány ha már ilyen érdekel titeket
Confessions of a Fake Web Traffic Buyer - Digiday
Nem hiszem, hogy volna egy ilyen csalásnak törvényi akadálya, hasonlót csinál az Ayuwage is évek óta, csak ott adsense hirdetésre kell kattintani, és semmi jogi következménye nincs a működésüknek (de még a google-nál sincs következménye). Ellenben látom, hogy valós veszély ez a hirdetőkre nézve, azon oknál fogva is, hogy vannak akik már céget is akarnak erre alapítani.
Ami szintén érdekes kérdés lehet, hogy elhihetjük-e a google-nek, hogy szűrni akarja a csalókat? Hisz azok nekik plusz bevételt termelnek. A pókeroldalakkal kapcsolatban olvastam, hogy a legtöbb csalót aki botokat használ a játékosok buktatják le, nem a terem, hisz a teremnek ők is termelik a rake-et, így engedik őket játszani. Néha vannak jóváírások a google-nál is, hogy úgy tűnjön megbízhatunk bennük, de ők is pénzből élnek, ahogy mindenki. És ha valaki pl. Vittore1982 feleslegesnek érzi a moralizálást az üzletben, a google miért ne gondolkodna ugyanígy?
Régen még az Amazon Mechanical Turk szolgáltatását is lehetett ilyesmikre használni (click fraudban nem vagyok biztos, de pl Google Play ratingek manipulálását ha jól tudom megcsinálták). Jelenleg is van sok un. crowdsourcing oldal, ahol valós embereknek adhatsz ki pénzért egyszerű feladatokat. A nagyobb cégek már TOS-ban tiltják a spam jellegű tevékenységet (inkább etikai, mint törvényi alapon), de akad pár akik nyíltan/fél nyíltan vállalnak hirdetésre kattintásokat.
Szóval valós a dolog. De szerintem az ilyeneket egy jó messzi galaxisba kellene száműzni
Na jó, nem én érzem így, hanem a világ ilyen, ezt gyorsan megtanítja a NAV, a buta hivatalnok az okmányirodában, az ügyvéd, aki következmények nélkül csinál neked +200000-es költséget, és így tovább.
(Csak nehogy ítéletet hirdess a fórumtagok felett 5 hozzászólással a kontódon.)
csomó nagy projekt úgy tudott az elején nagyot robbantani, hogy tojtak a szabályokra, meg etikákra. (air bnb, uber, satöbbi, akiket most divat imádni, de még a G is)
Megkeresték a kiskapukat és kijátszották, és mire bárki eljutott addig, hogy hé, ezek csalnak, addigra 100 milliós felhasználóbázisuk, meg több milliárdos tőkeinjekciójuk volt, ahol már nem számítanak a némiképp tisztességtelen dolgok, mert az eredmények számítanak.
G ellen most lép fel több eset miatt is az egész EU, mert tisztességtelenül használja a piaci erejét.
Van olyan eset, amikor nem lehet kitörni a minimum szintről akkor, ha nem szegjük meg a szabályokat, és ez nem azt jelenti, hogy az illető egy gerinctelen senki, hanem azt jelenti, hogy a szabályozás a növekedés ellen van.
Az meg természetellenes
Aki ott tart, hogy jujujujujjj, erkölcs, meg etika és kizárólag ezek számítanak, az kicsiben gondolkodik. Aki ezen túl tud gondolni, az meg nagyban gondolkodik, és az ilyen nagyban gondolkodások reformálják meg a piacokat, meg a világot.
Van egy világmegváltó ötleted, és egy szabály keresztbe tesz. Sok ilyen ember van. Olyan már kevesebb, aki tojik a szabályokra és valami forradalmit alkot, aminek nyilván viseli mind az előnyeit, mind a hátrányait. (mert persze az is jár velük)
Kell egy-két jó ügyvéd, és kitárul a lehetőségek kapuja.
Rosszul hangzik? Üdv a való világban
Szerintem érdemes ilyenkor is E/1-et használni. Ha hiteles és valamennyire ismert személy vagy, akkor ez csak növeli az ajánlás értékét. (ezen a fórumon hiteles és ismert vagy)
Aki rendszeresen olvassa a cikkeidet és tudja ki vagy, akkor szerintem ott is szívesebben kattint.
Ha van elég nagy forgalmad, akár ki is tesztelhetnéd és megsúghatnád az eredményt
Vágj bele. Sokat fogsz tanulni belőle.
A Google nagyon ügyes módszereket használ arra, hogy kiszűrje az ilyen csaló kattintásokat.
Vegyük a legegyszerűbbeket:
- Mennyi időt tölt az oldalon aki kattint
- Mennyiszer tér vissza és mennyi keresést indít
- végigkattintgatja az összes hirdetést, ugyan abban a sorrendben?
- Naponta hány hirdetésre kattint
- Illeszkedik a róla alkotott profilba az, amikre keres?
- Robot vagy ember kattint (recaptcha)
Mire megtanulod a módszereit és kijátszod őket, annyit fejlődsz, hogy sokkal több területen tudod hasznosítani az így megszerzett tudást.
ui.: üzletileg nem éri meg. Én nem fizetnék neked, hogy lekattintsd a konkurencia hirdetéseit, mert azzal a licitet emelném és így magamnak is kárt okozok.
Stabil növekedési pályára állítanád a vállalkozásod?
Tartalommarketing a Gyakorlatban Könyv
Könyvjelzők