Oldal: 3 / 4 ElsőElső 1234 UtolsóUtolsó
Eredmény: 21 - 30 (34) összesen

Téma: Google Analytics banner kattintás mérés

  1. #21
    Új tag
    Csatlakozott
    11-11-03
    Hozzászólás
    13
    Begyűjtött 0 köszönetet
    0 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Google Analytics banner kattintás mérés

    Oké, most már teljesen világos. Köszi szépen! Majd igyekszem beszámolni, hogy ment a dolog.



  2. #22
    ɯopǝǝɹɟ Freedom logója
    Csatlakozott
    09-11-02
    Hozzászólás
    5.974
    Begyűjtött 2.174 köszönetet
    1.396 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Google Analytics banner kattintás mérés

    Idézet Novill eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Az analytics-ben ezen a néven fog szerepelni az események között, ha több bannert is figyelsz akkor jó tudni melyikre is vonatkozik a statisztika.
    Tartalom > Esemény oldalon?
    Nekem ott semmit nem mutat, pedig 9-en is kattintottak a banner-e (a másik oldalon ahol landoltak a látogatók, ott látom a 9 látogatói kattintást) Hol hibázhatok a méréssel kapcsolatban?



  3. #23
    Mentor Novill logója
    Csatlakozott
    10-06-29
    Hely
    Érd
    Hozzászólás
    417
    Begyűjtött 22 köszönetet
    18 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Google Analytics banner kattintás mérés

    Két kódot kellett elhelyezni mint az előttem hozzászóló is említette.
    Ebben a hozzászólásban volt a módszer mely nekem működik.

    Mellékelt képen a nyíl jelzi a lelőhelyét, de te is jól írtad. Remélem így már neked is sikerül.
    Google Analytics banner kattintás mérés-seof1.jpg



  4. #24
    Új tag
    Csatlakozott
    11-11-03
    Hozzászólás
    13
    Begyűjtött 0 köszönetet
    0 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Google Analytics banner kattintás mérés

    Ígértem, hogy beszámolok az eredményekről. Mivel az oldalon több szolgáltatót is hirdetünk, a korábban ajánlott kétféle script közül én az alábbit használtam, így jóval átláthatóbbak az eredmények az Analytics-ben. (Ezt a </head> tag elé illesztett új Google Analytics mérőkód elé érdemes illeszteni az általam olvasottak alapján.)

    HTML kód:
    <script type="text/javascript">
      function recordOutboundLink(link, category, action) {
        _gat._getTrackerByName()._trackEvent(category, action);
        setTimeout('document.location = "' + link.href + '"', 100);
      }
    </script>
    A linket a következőképp adtam meg

    HTML kód:
    <a href="szolgaltato1.hu" target="_blank" rel="nofollow" onClick="recordOutboundLink(this, 'szolgaltato1', 'szolgaltato1.hu');return false; ">
    Így a Google Analyticsben az Events - Overview alatt ilyesmi látszik:

    szolgaltato1
    szolgaltato2
    szolgaltato3
    ...

    Mindössze egyetlen problém van már csak ezzel a módszerrel. A hétvégén az öt leggyakrabban használt browseren teszteltem a kifelé mutató linkeket, méghozzá többféle kattintással. A 'bal klikket' szépen megjeleníti a Google Analytics, akárcsak a 'scroll-klikket' (tehát amikor nem görgetek, hanem kattintok a görgővel) -- viszont a 'jobb klikk - megnyitás új fülön' kattintások egyáltalán, egyik böngészőből se kerültek bele a Google Analytics-be. Ez annál is égetőbb probléma, mert szerintem az emberek jó része használja a harmadik kattintási/lapmegnyitási módszert, így elég tetemes mennyiségű adattól fosztjuk meg magunkat, ha figyelmen kívül hagyjuk, hogy a GA jelentésben nincs benne az új fülön való megnyitás... Szerintetek van erre valami megoldás?



  5. #25
    Új tag
    Csatlakozott
    11-11-03
    Hozzászólás
    13
    Begyűjtött 0 köszönetet
    0 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Google Analytics banner kattintás mérés

    Közben a főnököm volt oly szíves, és talált egy használhatónak tűnő megoldást, amiről itt lehet olvasni (kicsit meglepődtem, hogy a probléma milyen régi, és mennyire nincs elterjedve a megoldás itthon, legalábbis magyarul erről nem találtam semmit): hxxp://antezeta.com/news/web-analytics-track-right-clicks#events (amúgy ilyen egy igazi főnök, dolgozik helyettem is )

    Annak, aki nem ért angolul, a lényeg: az onClick paraméter valójában csak és kizárólag a bal klikkeket fogja érzékelni (illetve a scroll-klikkeket) és csak ezek jelennek majd meg a GA jelentésben. Ha szeretnéd, hogy a jelentésben a jobb klikk - megnyitás egy új fülön típusú klikk-események is benne legyenek a jelentésedben, használd az 'onmouseup' paramétert. Egy barát tesztelte, működik a jobb klikkre és a scroll klikkre is, de mivel én nem vagyok programozó, szeretném kikérni olyanok véleményét is, aki hozzáértő, hogy ne csak 99%-os, hanem 100%-os bizonyosságú legyen a megoldás. Mindenesetre én tesztelek, aztán holnap beszámolok az eredményekről.

    Szóval így néz ki most a linkem (a script ugyanaz marad!):

    HTML kód:
    <a href="szolgaltato1.hu" target="_blank" rel="nofollow" onmouseup="recordOutboundLink(this, 'szolgaltato1', 'szolgaltato1.hu');return false; ">




  6. #26
    Új tag
    Csatlakozott
    11-11-03
    Hozzászólás
    13
    Begyűjtött 0 köszönetet
    0 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Google Analytics banner kattintás mérés

    Oké, a dolog működik, a Google Analyticsben is megjelenik most már minden, beleértve a bal-klikket, a scroll-klikket és a jobb-klikk megnyitás új lapont is, de most lett 2 új problémám az 'onmouseup' használatával:

    1) A jobb-klikk megnyitás új lapon valójában csak addig tud eljutni, hogy jobb-klikk, és már nyitja is a landing page-et (igazából szerintem ez nem akkora baj, de azért mégse túl elegáns)
    2) Bal-klikkre és scroll-klikkre nem csak új fülön nyitja meg a céloldalt, hanem az eredeti fülön is.

    Nem adtam fel, és rájöttem arra, hogy a 'target="_blank"' paramétert kivéve a linkleírásból csak az eredeti oldalon fogja megnyitni a céloldalt. Azonban továbbra is idegesít, hogy nem uralom a kódot. Szeretném valahogy elérni, hogy bármilyen klikkre új fülön a céloldalt nyissa meg a böngésző, de az eredeti oldal is megmaradjon az eredeti fülön. Szívesen várom a javaslatokat, hogyan érhetném ezt el.



  7. #27
    Mentor Novill logója
    Csatlakozott
    10-06-29
    Hely
    Érd
    Hozzászólás
    417
    Begyűjtött 22 köszönetet
    18 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Google Analytics banner kattintás mérés

    Mikor én kísérleteztem ezzel, akkor is erre juottam mint te az új lapon való megnyitásnál. Mindenesetre követem a fejleményeket, hátha lesz valamilyen működőképes megoldás erre a paraméterre is.



  8. #28
    'Say Hello To My Little Friend'
    Csatlakozott
    10-04-13
    Hely
    Budapest
    Hozzászólás
    2.784
    Begyűjtött 863 köszönetet
    659 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Google Analytics banner kattintás mérés

    Vegyétek ki a
    Kód:
    setTimeout('document.location = "' + link.href + '"', 100);
    sort a javascript kódból, és akkor békén hagyja a jelenlegi oldalt.



  9. #29
    Új tag
    Csatlakozott
    11-11-03
    Hozzászólás
    13
    Begyűjtött 0 köszönetet
    0 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Google Analytics banner kattintás mérés

    Szia Emphus,

    köszi szépen a tanácsot, már ma ki is próbálom a dolgot, ha minden igaz, holnapra lesz eredmény - beszámolok a tapasztaltakról. Egyébként pedig lehet, hogy van egy megoldás arra, hogy mindegyik klikket egyformán kezelje a Google Analytics, és max. a 'jobb klikk - megnyitás külön fülön' esemény elmaradásával lesz adatveszteség (tehát ha mégse nyitja meg külön fülön a landing page-et), de inkább még nem kiabálom el a dolgot, talán ezen a héten már többet tudok mondani. Szóval lehet, hogy 2 jó megoldás is lesz a problémára

    Közben van már egy más természetű kérdés is, témába vág, szóval felteszem itt: szeretnék egy kifelé mutató linkről 'Goal'-ként, vagyis Célként jelentést kapni. Ami helyett ugye már van az 'Event' opció... De mi van akkor, ha a kifelé mutató linkeket egy-egy 'go' mappa tartalmazza, tehát a 'vvv.valami.hu' helyett egy ilyen URL-ként jelenik meg a kifelé mutató link: 'vvv.sajatoldal.hu/go', ahol 'go' tartalmazza a 'vvv.valami.hu'-t. Tehát lényegében egy 301 Redirecttel a kifelé mutató linket előbb átirányítom a Go mappába, belső linkké alakítva azt, ami valójában külső - már ha jól értem a folyamatot. Szerintetek így a kifelé mutató linkeknek is van esélyük Célként megjelenni a GA-ban? (Mindenesetre ezzel is kísérletezem, de ha van ötlet, szívesen várom/várjuk.)



  10. #30
    Új tag
    Csatlakozott
    11-11-03
    Hozzászólás
    13
    Begyűjtött 0 köszönetet
    0 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Google Analytics banner kattintás mérés

    Teszteltem Emphus megoldását, de felemás lett az eredmény. A jobb klikkre jó, meg tudom nyitni új fülön a céloldalt, és a Google Analytics is jegyzi találatként az események között. Viszont problémám volt a scroll-klikkel és a bal klikkel is: a céloldal nem nyílt meg egyik alkalommal se, viszont GA találatként értékelt minden ilyen klikket is. Szóval holnap vagy holnapután jön a beszámoló a haver megoldásáról - remélem, az már tuti lesz.



Könyvjelzők

Hozzászólás szabályai

  • Új témákat nem hozhatsz létre
  • Válaszokat nem küldhetsz
  • Fájlokat nem csatolhatsz
  • A hozzászólásaidat nem módosíthatod
  •