Annyit fognak elérni, hogy nem scriptekkel lesz megoldva a popup.
Van olyan megoldás is pl. popupra ami bulletproof és google sem tudja fogni.
Ha ezeket a popupokat egyszerű lenne generikusan blokkolni, akkor a már a mostani reklámblokkolók is levadásznák őket, de azok sem tudják általában.
Különösen, ha custom kóddal vannak csinálva, akkor minden egyes oldalra külön meg kell csinálni a blokkolást, és frissíteni a blokkoló kódot, ha az oldalon a poup kódját változtatják.
Szóval érdekes lesz, hogyan oldja meg a google ezt technikailag. Azt kétlem, hogy minden vacak popup reklámos oldallal külön foglalkozni fognak, hogy lekódolják rá a blokkolót.
Az enkóron olyan hirdetések vannak, amiket az Adblock nem fog meg. Azt hogyan?
Szóval érdekes lesz, hogyan oldja meg a google ezt technikailag. Azt kétlem, hogy minden vacak popup reklámos oldallal külön foglalkozni fognak, hogy lekódolják rá a blokkolót.
A chrome egy jó ütőkártya kezükben, szimplán azt lehet mondani, hogy az oldal betöltése után ne rendereljen plusz layert a tartalom felé. Plusz beállítják, hogy az első renderelés után ne lehessen a layerek sorrendjét (z-index) változtatni. Azt hiszem, ezzel le is van fedve az egész és túl sok false positive se lenne, max nagyon szétgányolt oldalaknál.
A probléma az, hogy van legitim felhasználása is a popupnak. Pl. Bootstrap esetén van popup dialógus doboz, ami standard interakciós UI elem, és ami megjelenik, ha kattint valahova a user. Ezzel nincs semmi probléma, mert ez hasznos felhasználása a popupnak.
Pl. http://i68.tinypic.com/20fvjnb.jpg
A probléma azzal van, hogy hogyan különbözteted meg a legitim tartalmat a reklámpopuptól. Mert azért az kicsit erős lenne, ha a google teljesen betiltaná a dialógusablakot, mint UI elemet. Ez ellen jogos lenne a felháborodás.
Az, hogy mi a minimum csak megközelítés kérdése. Nyilván ez mást jelent adófizetői és mást adóbeszedői oldalról mindaddig, amíg nem egyértelmű a szabályozás.
Az idézett eset pedig csak arra világít rá, hogy akkor sem vagy biztonságban, ha betartod az adott ország adózási jogszabályait. A pereskedés nem azért indult, mert az Apple adót csalt, hanem azért mert az írországi adózási lehetőségek nem tetszenek az EU-nak. Az Apple csak rosszkor volt rossz helyen. A neve közismert, ezért kiváló alany arra, hogy példát statuálva üzenjen az EU a multiknak. (A per még különben sem fejeződött be, csak az első felvonás.)
Könyvjelzők