Eredmény: 1 - 6 (6) összesen

Téma: Sales funnel riport

  1. #1
    Bölcs DomainFlotta logója
    Csatlakozott
    12-05-20
    Hely
    Budapest
    Hozzászólás
    2.774
    Begyűjtött 1.129 köszönetet
    646 hozzászólásával

    Alapbeállítás Sales funnel riport

    Pont most foglalkoztam vele részletesebben.

    Konkréten egy sales funnel statisztikáját ábrázoltuk:



    Szerintetek azt hogyan lehetne megvalósítani, hogy csak azt a forgalmat számolja bele a 2 oldalba, ami az első oldalról jött? Mert így most torzulni tud azzal, hogy direktben látogatja meg.
    Eddig amire gondoltam, hogy UTM paramétereket használunk és teljes URL egyezést nézek.

    Azonban nincs olyan, amikor feltételként tudom megadni a refferal url-t vagy valami hasonló?

    Köszi


    Stabil növekedési pályára állítanád a vállalkozásod?
    Tartalommarketing a Gyakorlatban Könyv

  2. #2
    Adminisztrátor BagiZoli logója
    Csatlakozott
    07-04-26
    Hely
    8200, Királynék városa
    Hozzászólás
    3.855
    Begyűjtött 320 köszönetet
    154 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Sales funnel riport

    A GA pageview rekordok hit szintű dimenziója a Previous Page Path. Azaz a domainen belül számított referrer, előző oldal. Az adott scorecard-ra alkalmazni kell egy filtert ami a previous page path és page dimenziók együttese (AND reláció) alapján szűri az oldalmegtekintéseket, így csak a közvetlen áthaladó forgalom kerül kimutatásra.



  3. Az alábbi felhasználók hálásak a válaszért:

    DomainFlotta (2019-05-26)

  4. #3
    Bölcs DomainFlotta logója
    Csatlakozott
    12-05-20
    Hely
    Budapest
    Hozzászólás
    2.774
    Begyűjtött 1.129 köszönetet
    646 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Sales funnel riport

    Idézet BagiZoli eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    A GA pageview rekordok hit szintű dimenziója a Previous Page Path. Azaz a domainen belül számított referrer, előző oldal. Az adott scorecard-ra alkalmazni kell egy filtert ami a previous page path és page dimenziók együttese (AND reláció) alapján szűri az oldalmegtekintéseket, így csak a közvetlen áthaladó forgalom kerül kimutatásra.
    Köszi, ki fogom próbálni.

    Szerinted mit lenne még érdemes belerakni?

    Én a konverziós értékre gondoltam, akár forgalmi forrásokra lebontva.



  5. #4
    Adminisztrátor BagiZoli logója
    Csatlakozott
    07-04-26
    Hely
    8200, Királynék városa
    Hozzászólás
    3.855
    Begyűjtött 320 köszönetet
    154 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Sales funnel riport

    Ha itt csak a funnelt akarod bemutatni, akkor további riport filtereket pakolnék még rá. Eszköz, Felhasználói típus (új visszatérő), geográfiai bontás.



  6. Az alábbi felhasználók hálásak a válaszért:

    DomainFlotta (2019-05-27)

  7. #5
    Bölcs DomainFlotta logója
    Csatlakozott
    12-05-20
    Hely
    Budapest
    Hozzászólás
    2.774
    Begyűjtött 1.129 köszönetet
    646 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Sales funnel riport

    Idézet BagiZoli eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Ha itt csak a funnelt akarod bemutatni, akkor további riport filtereket pakolnék még rá. Eszköz, Felhasználói típus (új visszatérő), geográfiai bontás.
    A fontos az lenne, hogy csak azok a szükséges információk legyenek rajta, hogy melyik lépésnél van hiba, hol szivárognak el a konverziók. Mit kell javítani, hogy jobb legyen a funnel.

    Mondjuk fordítva is érdekes lenne.
    Arra milyen megoldást látsz, hogy az adatok alapján kirajzolni mik a legjobban teljesítő útvonalak?
    Pl mi volt az a 3 cikk amit elolvasva a legnagyobb az esélye a konverziónak.

    Így hirtelen azt sem tudnám, hogyan álljak neki úgy ábrázolni, hogy az értelmezhető legyen és ne teljes káosz.

    Vagy csináljak ennek új topikot?



  8. #6
    Adminisztrátor BagiZoli logója
    Csatlakozott
    07-04-26
    Hely
    8200, Királynék városa
    Hozzászólás
    3.855
    Begyűjtött 320 köszönetet
    154 hozzászólásával

    Alapbeállítás re: Sales funnel riport

    Nem hiszem, hogy a kérdésedet fogom megválaszolni, de azért írok valamit. Maga a funnel az egy "oldalsó nézete" a weblapodnak, csak egy riport, valószínűleg úgy jó, ahogy van.
    Ahhoz, hogy meglásd hol a hiba valami industry benchmarkhoz kellene hasonlítanod a kapott értéket, ami szintén csak egy szám lenne, amit a hajára is kenhet az ember.
    Természetesen a JPÉ metódus alapján végig kell menni, és elemezheted a folyamatot, hogy ez a gomb sárga, vagy hupilila színben konvertál jobban, de én inkább mást csinálnék.

    A te funnelednek van egy vagy több szintje is, ahonan már jön a bevétel. Ezekre készítenék USER alapú special segmenteket és ezeket az adatokat elemezném Google Analyticsben. Ebből azt fogod megtudni, hogy kiket tudsz és mikor konvertálni. Ha elkeszdesz buyer journey stagek alapján gondolkodni és weboldalt testreszabni, akkor mindenki a neki megfelelő információt fogja megkapni az oldaladon. 4 lépéses felosztásnál awareness, consideration, decision, retention lépcsőkkel kell számolni. Ha eleget nézed a Google Analytics riportokat a funnel stageknek megfelelő user szegmensekre szűrve ki fognak rajzolódni a signalok.
    Egyszerű elképzelt példa: Első látogatásakor a new visitor adott termékoldal fő vagy egyedüli CTA ja egy white paper letöltés, mivel kiderült számodra, hogy ezek a pdf-ek tudják a legnagyobb konverziós aránnyal akvirálni a usereket. Egyszerűsített modelnél ilyenkor az emberke awareness stage-ből considerationbe kerül át. Analytcsből viszont azt is megtudtad, hogy a price requestek (decision stage) kitöltőinek 95%-a a negyedik visitet követően lép akcióba, és összeáll a kép. Adott termékoldalon awareness usereknek wp-t nyomatsz, ha konvertált, akkor valami consideration stage-nek megfelelő webinart. Amint már detektálod, hogy ez már bizony a 4 ik látogatása, akkor elkezded nyomni mindenhol decision stage-nek megfelelő call to action-öket. Adott stage-hez több signalt is fogsz találni, és természetesen a price request lehetőséget sem kell eldugni az új látogatók szeme elől. Viszont ezzel a weboldal testreszabással, valójában a weboldalra is kiterjeszted a lead nurturinget. Azaz mindig mindenki azt fogja az oldalon találni, amit keres. Természetesen ez így egy idealizált elmélet, de a personalization működik.
    Aztán következő lépésnek majd a buyer journey stageknek akarsz majd funnelt készíteni



Könyvjelzők

Hozzászólás szabályai

  • Új témákat nem hozhatsz létre
  • Válaszokat nem küldhetsz
  • Fájlokat nem csatolhatsz
  • A hozzászólásaidat nem módosíthatod
  •